Strona 1 z 1
[A32] demontaż alternatora
: 2010-09-18, 17:29
autor: piter2323
witam mam pytanie czy aby zdemontować alternator to trzeba ściągnąć sprężarkę od klimy. Bo padł mi alter. i ładuje mi napięciem zależnym od obrotów(stabilizator do wymiany) nawet 17V przez co spaliłem akumulator w trasie.
: 2010-09-18, 17:49
autor: Michalllo
piter2323, nie wiem jak w A32 ja w J30 wyciągnąłem sprężarkę klimy bo inaczej to makabra była. jednak jest możliwe w J30 wyciągniecie samego alternatora (schodzi 2 razy dłużej )
: 2010-09-18, 18:09
autor: piter2323
Dzieki za super szybka odpowiedz:) Mam jeszcze jedno WAZNE pytanko:) Czy weze od klimy trzeba od sprezarki odpinac? Czy wystraczy ją odkrecic i "powiesic" na kablach od klimy.
Dzieki i Pozdrawiam
: 2010-09-18, 18:14
autor: Michalllo
Można odkręcić

tylko pytanie o ile masz szczelny układ klimy i napełnioną klimę to jednak chyba się lepiej pomęczyć i okręcić sam alternator

bo nieszczelność układowi klimy szkodzi

a może jednak lepiej oddać warsztatowi naprawiającemu Alternatory oni mają sprzęt i zrobią to szybciej i nieraz taniej

: 2010-09-18, 18:22
autor: piter2323
Michelllo wlasnie niechciałbym tych wezy poodpinac. moze uda sie poprostu odkrecic sprezarke i na gumowych wezach ja tak ustawic aby dojsc do sruby. Samego alternatora to raczej nieda rady odkrecic bo za cholere nic przez ta sprezarke niewidac.A auto juz mam rozlozone wiec glupio by bylo wszystko teraz skladac aby wiesc do warsztatu.
Pozdrawiam
: 2010-09-18, 19:13
autor: dylson
Odkrecasz sprezarke klimy (trzyma sie na czterech srubach), odpinasz kostke ktora do niej dochodzi i mozesz atakowac alternator. Zadnych wezykow od klimy nie musisz odkrecac a co za tym idzie nie spuszczasz czynnika z ukladu. Miejsca jakos super duzo nie jest ale wystarczajaco zeby wyjac altek. Pamietaj zeby odpiac klema od akumulatora.
: 2010-09-19, 13:49
autor: piter2323
własnie wrociłem z garazu i altek wyciiagniety,zostalo mi tylko oddac go do regeneracji. Dzieki wielkie z pomoc
: 2010-09-19, 23:12
autor: MacGayver
najszybciej jest wyjąć chłodnice, odkręcasz klime i podwieszasz na przewodach
: 2010-10-31, 09:53
autor: Lombardo88
Witam. ostatnio zauważyłem niepokojącą rzecz w mojej maximie.otóż zbadałem miernikiem ładowanie i wyszło, że auto na zimnym silniku ładuje na około 14 v, ale wraz z rozgrzaniem silnika prąd spada do 12,5 i taki prąd trzyma.zbyt niski prąd może narobić problemów z autkiem??dodam ze mam nowy akumulator.
: 2010-11-02, 22:59
autor: rabbit79
Lombardo88, daj go do naprawy bo zalatwisz sobie nastepny akumulator, alternator, bez roznicy na temp., powinien dawac minimum 14.2V przy pelnym obciazeniu, czyli wlaczone swiatla, dmuchawa i ogrzewanie tylnej szyby. Ja juz swoj naprawialem przy okolo 190000km ,regulator napiecia i lozyska.
: 2010-11-03, 01:38
autor: piter2323
koszt regeneracji ok 250zl
: 2010-11-03, 13:39
autor: dylson
Lombardo88 pisze: ale wraz z rozgrzaniem silnika prąd spada
Pewnie spada bo obroty maleja, przegazuj delikatnie fure i zobacz czy prad wzrasta. Jesli rosnie to pewnie regulator napiecia, nowy ok 150zl.
: 2010-11-04, 18:53
autor: Lombardo88
Nic nie daje przegazowanie czy nawet praca na wyższych obrotach. Moim zdaniem coś z alternatorem jest nie tak. Regulator pewnie jest ok skoro gdy silnik jest ciepły prąd pozostaje bez zmian. Jest dobry zakład w którym, regenerowalem niedawno rozrusznik i zrobią to w 15 min:) przy okazji demontażu wymienienie pasek!:)
: 2010-11-04, 22:36
autor: B 52
: 2010-11-06, 18:43
autor: Lombardo88
B 52, dzięki za link.

część czynności przerabiałem podczas wymiany pompy wody, wiec powinienem sobie poradzić, tylko ten czas znaleźć....

: 2010-11-07, 18:25
autor: B 52
Lombardo88 pisze:B 52, dzięki za link.

część czynności przerabiałem podczas wymiany pompy wody, wiec powinienem sobie poradzić, tylko ten czas znaleźć....

Cieszę się, że mógł się przydać, daj znać czy się udało i czy pomogłem.
Pozdrawiam