Strona 1 z 1
[A33] PO300 pomocy
: 2010-06-19, 16:21
autor: kamrbk
Witam moja maxima to a33 2.0 automat 112 tyś. nalatane wymienione świece, przepływomierz, dwie sondy, czyszczony egr. (auto pali normalnie obroty ok zero zastrzeżeń ale są dwa problemy na zimnym po wrzuceniu biegu i po dodaniu gazu obroty gwałtownie spadają auto niema mocy potrafi zgasnąć a kiedy puszcze pedał gazu to silnik pracuje na bardzo niskich obrotach lecz jak się troszeczkę rozgrzeje to dostaje kopa i wszystko jest ok drugi problem to spalanie ok 14 spokojnie jeżdżąc po mieście ) Kilka dni temu wykryliśmy problem, po podłączeniu do kompa było 0 błędów w pamięci a jedna sonda stała w miejscu jakby jej nie było bank 2 sensor 2 dodam że to stara sonda ( 0V ) natomiast jedna nowa (bank 2 sensor 1 ) jakby się zawieszała na 0.3V po paru sekundach czasem szła na 0.5V pracowała nierówno względem dwóch sond na bank 1 które pracują od 0.2V do 0.8 tak samo jak w książce serwisowej dwie podobne parabole. Wymieniłem tą bank 2 sensor 2 na starą ponieważ podejrzewam że wcześniejszą usterką była przepływka a sony były dobre ale mogę się mylić (auto miało wtedy 99 tyś sondy tak szybko chyba nie padają) po wymianie dalej nie ma napięcia na tej sondzie a auto dalej zamula jak jest zimne . Po 2 dniach podłączyliśmy do kompa i wywalił błąd PO300 (lampka serwisowa się nie zaświeciła) od czego teraz zacząć co może być przyczyną dodam ze auto głośno syczy przy gazowaniu jakby coś tak przepustnica ( mechanik mówił że czysta) ale to raczej niema wpływu na powyższe problemy. CO ROBIĆ POZDRAWIAM KAMIL
: 2010-06-19, 19:11
autor: GRZECHu
EDIT
Kod który Ci wyskoczył to:
P0300..............................0701.................multiple cylinder misfire detected
Czyli cewki, co wyjaśnia większe spalanie. Sprawdź dobrze kostki cewek.
: 2010-06-20, 20:03
autor: Lombardo88
GRZECHu, możesz wyjaśnić dlaczego powoduje to większe spalanie??
: 2010-06-20, 20:08
autor: GRZECHu
Jak jakaś świeca nie spali paliwa to za dużo w wydechu jest powietrza (AFR) co komp koryguje podlewając więcej.
: 2010-06-20, 20:18
autor: Lombardo88
jak nie pali paliwa to jest więcej powietrza???nie wiem...trochę to nie logiczne dla mnie

bo AFR po co ma podlewać więcej jak już jest za dużo??:P bo jak nie ma wybuchu,nie ma zużycia tlenu

: 2010-06-20, 20:24
autor: GRZECHu
Lombardo88 pisze:bo jak nie ma wybuchu,nie ma zużycia tlenu
o , chyba dokładnie o to chodzi

: 2010-06-20, 20:28
autor: Lombardo88
: 2010-06-20, 20:59
autor: dylson
Lombardo88 pisze:jak nie pali paliwa to jest więcej powietrza???nie wiem...trochę to nie logiczne dla mnie
Do cylindra idzie mieszanka powietrze-paliwo ktora nie jest spalana, sonda wykrywa za malo spalin w spalinach (za duzo powietrza) i podlewa benzynka.
: 2010-06-20, 21:27
autor: Lombardo88
no tak..już wiem o co chodzi:) wszystko stało się logiczne

: 2011-07-02, 14:20
autor: johny_fellow
Ja właśnie walczę z problemem sondy.
Wywala mi check, i taki opis:
P0160 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 2)
Czy bank 2, sensor 2 to sonda tylnej głowicy za katalizatorem?
Kupić oryginał (ok. 800 zł.) czy uniwersalną (ok.250-300 zł.)?
: 2011-07-02, 15:12
autor: dylson
Ile tam jest przewodow i jakie kolory kabelkow?
: 2011-07-03, 12:44
autor: johny_fellow
Z serwisówki wynika, że jest to druga sonda przy pierwszej głowicy (patrząc od przodu samochodu).
Zgodnie z poniższym zdjęciem sprawdziłem też przewody.
W kostce oznaczonej jako bank 2, sensor 2 są 4 przewody. 2 białe, szary i czarny. Są w czerwonej izolacji.
Z katalogów wiem, że uniwersalna sonda BOSCHa ma numer 0 258 986 506.
: 2011-07-04, 00:33
autor: Marcus65
Z tego rysunku wynika, że wszystkie są podgrzewane, więc muszą mieć cztery przewody. Ale czegoś tu nie kumam - bank 1 to nie jest ten przy kolektorze wydechowym, w komorze silnika? Tam też są podgrzewane??? Kurde, nawalili tych sond, że szlag człowieka trafia...
Pozdro
Marcus
: 2011-07-04, 18:16
autor: dylson
johny_fellow, uwazaj na sondy z allegro, pelno podrob (sam na taka trafilem).
: 2011-07-04, 19:14
autor: johny_fellow
Dzisiaj byłem u miejscowego dobrego elektryka i polecił mi uniwersalną sondę firmy Magneti Marelli, wg numeru odpowiednik BOSCHa, który podałem wyżej.
Podobno z tymi sondami nie mieli jeszcze żadnych problemów, a trochę ich już zamontowali.
Cena jest znośna bo sonda kosztuje 130 zł. + 50 zł. wymiana. Jutro będę miał to zrobione, Podzielę się opinią po.
: 2011-07-05, 10:53
autor: B 52
Lombardo88 pisze:no tak..już wiem o co chodzi:) wszystko stało się logiczne

- wytrzeźwiałeś he, he ...
: 2011-07-05, 22:17
autor: johny_fellow
Sonda wymieniona. Działa
Podczas regulacji LPG, majster powiedział mi, że dziwne jest to, że drugie sondy pływają z pomiarem. Oczywiście mieści się to w normie, ale działają tak jak pierwsze. Podobno w większości samochodów jest tak, że druga ma tylko delikatne wahnięcia, a coś takiego jak u mnie może wskazywać na wypalone katy.
: 2011-07-06, 20:04
autor: rabbit79
Noo majsterr sie myli i to mocno
Jezeli druga sonda,czyli ta za katalizatorem, zaczyna mielic tak jak pierwsza(0,1v-0,9v)
oznacza to ze albo katalizator nie osiagnal jeszcze temperatury swojej pracy albo jest uszkodzony(wypalony) albo grzalka sondy nie dziala. Prosty test cieply silnik, trzymamy gaz 3tys.obr przez 3 min sprawdziamy napiecie, na sadzie za katem powinna utrzymywac ok 7V
: 2011-07-06, 21:08
autor: Lombardo88
rabbit79 pisze:Noo majsterr sie myli i to mocno
. Prosty test cieply silnik, trzymamy gaz 3tys.obr przez 3 min sprawdziamy napiecie, na sadzie za katem powinna utrzymywac ok 7V
7 V czy może 0,7 V

: 2011-07-07, 08:02
autor: rabbit79
no oczywiscie 0,7V

: 2011-07-09, 22:38
autor: johny_fellow
No to możliwe, że w mojej są katy wypalone. Sondy za katami pływają tak jak te przed.
Dzisiaj, po ok. 1300 km od zmiany sondy, znowu wywalił "check". Jutro podepnę maszynę pod kompa, i zobaczę co go boli.
: 2011-07-10, 10:05
autor: Lombardo88
johny_fellow, wywal katy i wstaw tulejki.fura będzie lepiej jechać i check nie będzie wywalać. u mnie patent działa bez problemu, u Maca podobno też.
http://carphotos.cardomain.com/ride_ima ... _large.jpg
takie coś masz ?
: 2011-07-10, 21:19
autor: johny_fellow
Dzisiaj sprawdziłem. Check jest właśnie od kata. Wyświetla błąd P0430.
Lombardo88, wygląda że mam taki układ jak pokazałeś.
Lombardo88 pisze:wywal katy i wstaw tulejki
Katy raczej zostawię, ale te tulejki muszę wykombinować. Kiedyś coś o tym czytałem, ale podpowiedzcie jak to zrobić? Pod które sondy, jakiej wielkości te tulejki etc.?
: 2011-07-10, 21:46
autor: Lombardo88
viewtopic.php?t=2843&postdays=0&postorder=asc&start=90
Mac ma to w ten sposób zrobione, a ja mam kolanko na stałe wspawane(bo nie mam kata i wspawałem bezpośrednio w rurę) zakonczone gwintem do wkręcenia sondy. w poprzedniej nic się nie działo i w tej też póki co jest spokój.
[ Dodano: 2011-07-10, 22:49 ]
Myślę, że nabył ją w hydraulicznym

1/2 cala

: 2011-07-10, 22:06
autor: johny_fellow
No to pewnie niebawem podziałam
Muszę maszynkę ładnie umyć (1400 km przez łącznie 2 dni, a robali na masce tyle, ze ho ho), zrobić kilka fotek i wrzucę do działu "Projekty i Prezentacje", ale tylko jako prezentację. Z tego żadnego projektu na razie nie będzie
