MAXIMA A33 VQ30DE - skrzynia automatyczna
: 2019-09-05, 22:27
Witam serdecznie zainteresowanych
Mam problem z automatyczną skrzynią biegów, tzn. objawy występują od samego początku, podczas upałów,
w czasie chłodnych dni praktycznie nie ma ich wcale.
Polega to na blokowaniu skrzyni podczas jazdy, która nie zmienia biegów na wyższe, czasem poszarpuje, przeciąga, słowem nie pracuje tak jak powinna.
Problem występuje tylko podczas wyższych temperatur otoczenia, w jeździe miejskiej, typu korki, światła, częste krótkotrwałe postoje.
Podczas dni o niższych temperaturach, takich jak obecnie, problemu praktycznie nie ma, jednak mi to przeszkadza i chcę to zmienić.
Mam do samochodu dość bogatą dokumentację w postaci faktur i nie ma tam śladu o jakiejkolwiek ingerencji typu wymiana oleju lub serwis skrzyni
- czy wymiana oleju w takim przypadku ma jakikolwiek sens, czy raczej może tylko pogorszy sprawę?
Przebieg auta 252.000 - udokumentowany.
Moje pytania do szanownych forumowiczów:
- czy olej Dexron III był fabrycznie zalewany w tej skrzyni ?
- czy mam skrzynię RE4F04 B (bo niestety nie ma tych informacji ani w dokumentacji, ani na tabliczce znamionowej) ?
- czy skrzynia automatyczna od A33 VQ20 różni się od skrzyni dedykowanej do VQ30 ? (wiem że często jest w takich przypadkach różnica przełożeń)
- czy wymiana statyczna oleju łącznie z filtrem będzie miała jakikolwiek sens, czy lepiej oddać to w ręce fachowców, wlać płukankę i zrobić to dynamicznie ?
Szukałem swojego auta bardzo długo, jestem wiernym fanem Maximy i nie chcę myśleć o pozbyciu się tej piękności z tak błahego powodu - mimo osiemnastu lat,
auto jeździ na syntetyku, bez grama zużycia oleju, a co najważniejsze - jest bez jakiejkolwiek korozji - tylne nadkola oraz progi posiadają fabryczne spawy,
więc liczę na zrozumienie wśród fanów marki
Znajomi mechanicy mówią - chłopie, do tej skrzyni nie ma części, nie remontuj bo wydasz siano i za jakiś czas będzie tak samo, jeździj aż skrzynia padnie
- co pewnie oznacza jeszcze bardzo dłuuugo, jednak ja tak nie lubię, chcę mieć auto w stanie perfekcyjnym, mimo jego wieku.
...a zawsze chciałem 3 litry manual, gdybym tak trafił, to tego tematu by nie było - pozdrawiam wszystkich zainteresowanych,
M4r4s
Mam problem z automatyczną skrzynią biegów, tzn. objawy występują od samego początku, podczas upałów,
w czasie chłodnych dni praktycznie nie ma ich wcale.
Polega to na blokowaniu skrzyni podczas jazdy, która nie zmienia biegów na wyższe, czasem poszarpuje, przeciąga, słowem nie pracuje tak jak powinna.
Problem występuje tylko podczas wyższych temperatur otoczenia, w jeździe miejskiej, typu korki, światła, częste krótkotrwałe postoje.
Podczas dni o niższych temperaturach, takich jak obecnie, problemu praktycznie nie ma, jednak mi to przeszkadza i chcę to zmienić.
Mam do samochodu dość bogatą dokumentację w postaci faktur i nie ma tam śladu o jakiejkolwiek ingerencji typu wymiana oleju lub serwis skrzyni
- czy wymiana oleju w takim przypadku ma jakikolwiek sens, czy raczej może tylko pogorszy sprawę?
Przebieg auta 252.000 - udokumentowany.
Moje pytania do szanownych forumowiczów:
- czy olej Dexron III był fabrycznie zalewany w tej skrzyni ?
- czy mam skrzynię RE4F04 B (bo niestety nie ma tych informacji ani w dokumentacji, ani na tabliczce znamionowej) ?
- czy skrzynia automatyczna od A33 VQ20 różni się od skrzyni dedykowanej do VQ30 ? (wiem że często jest w takich przypadkach różnica przełożeń)
- czy wymiana statyczna oleju łącznie z filtrem będzie miała jakikolwiek sens, czy lepiej oddać to w ręce fachowców, wlać płukankę i zrobić to dynamicznie ?
Szukałem swojego auta bardzo długo, jestem wiernym fanem Maximy i nie chcę myśleć o pozbyciu się tej piękności z tak błahego powodu - mimo osiemnastu lat,
auto jeździ na syntetyku, bez grama zużycia oleju, a co najważniejsze - jest bez jakiejkolwiek korozji - tylne nadkola oraz progi posiadają fabryczne spawy,
więc liczę na zrozumienie wśród fanów marki
Znajomi mechanicy mówią - chłopie, do tej skrzyni nie ma części, nie remontuj bo wydasz siano i za jakiś czas będzie tak samo, jeździj aż skrzynia padnie
- co pewnie oznacza jeszcze bardzo dłuuugo, jednak ja tak nie lubię, chcę mieć auto w stanie perfekcyjnym, mimo jego wieku.
...a zawsze chciałem 3 litry manual, gdybym tak trafił, to tego tematu by nie było - pozdrawiam wszystkich zainteresowanych,
M4r4s