Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] Problemy z odpalaniem i utrata mocy w dolnym zakresie

Moderator: janusz

sieraq87
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2017-01-01, 20:08
Lokalizacja: Poznań

[A33] Problemy z odpalaniem i utrata mocy w dolnym zakresie

Post autor: sieraq87 » 2017-01-01, 20:51

Cześć Wam wszystkim!

Na wstępie chciałem się przywitać. Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Maximy A33 QX z silnikiem 3.0 benzyna automat.

Od 2 tygodni trapi mnie następujący problem. Zacznę od symptomów:
- zaczęło się od tego, że auto czasami w dziwny sposób odpalało: kręciło chwilę dłużej - występowało na ciepłym silniku,
- po kilku dniach doszedł kolejny objaw - auto czasami zaraz po odpaleniu gaśnie. Dzieje się to natychmiast po rozruchu. Występuje na zimnym silniku. Kolejne odpalenie często wiąże się z kręceniem rozrusznikiem przez nawet 10 sekund i odpala, ciężko, ale odpala - wolno wkręca się na właściwe obroty - praca silnika normuje się po kilku sekundach.
- od czasu wystąpienia drugiego objawu czuję wyraźny spadek mocy w dolnym zakresie obrotów. Problemu nie ma na wysokich obrotach - powyżej 3000rpm.
Dodatkowo reakcja na pedał gazu jest jakby opóźniona - silnik reaguje z lekkim opóźnieniem niż wcześniej.
- inny dźwięk pracy silnika w zakresie do 3000rpm, tutaj będzie mi to ciężko opisać. Dźwięk jest mniej gładki. Troszkę bulgocze jak amerykańskie V8 :hah:

Poczytałem forum i z początku podejrzenia padły na świece/cewki, ale objawy trochę mi podchodzą pod kończącą się pompę paliwa.

Z rzeczy które sprawdziłem:
- spalanie identyczne jak przed usterką,
- odpinałem przepływomierz powietrza - wtedy pracował dużo gorzej i wyrzucił check engine,
- wypinałem cewki obserwując, czy wypięcie którejś z nich nie wpłynie na prace silnika,

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2017-01-01, 21:25

Ja obstawiam czujnik temperatury. Jaką temperaturę widzi na komputerze i jakie są błędy w silniku?

sieraq87
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2017-01-01, 20:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sieraq87 » 2017-01-01, 21:40

Oskr5 pisze:Ja obstawiam czujnik temperatury. Jaką temperaturę widzi na komputerze i jakie są błędy w silniku?
Temperatura na komputerze jest niższa o 2 stopnie niż w rzeczywistości, ale mam tak od początku. Błędów niestety jeszcze nie sprawdzałem.

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2017-01-01, 23:26

Dla ścisłości, chodzi mi o temperaturę silnika ;) .

sieraq87
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2017-01-01, 20:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sieraq87 » 2017-01-02, 00:13

Oskr5 pisze:Dla ścisłości, chodzi mi o temperaturę silnika ;) .
Przepraszam, źle zrozumiałem :hah: sprawdzę na dniach u znajomego na komputerze.

[ Dodano: 2017-01-03, 23:15 ]
Dodam tylko, że zaobserwowałem kolejny objaw. Nie zawsze włącza się ssanie. Zdarza się, że po odpaleniu zimny silnik pracuje na niższych obrotach niż właściwie.

Zamówiłem w ciemno czujnik temp. Silnika

[ Dodano: 2017-01-24, 22:53 ]
Problem rozwiązany.
Wymiana czujnika nie przyniosła oczekiwanego rezultatu. Komputer nie wykazał żadnych błędów.
Postawiłem kolejno na filtr paliwa. Udało się trafić oryginał w śmiesznej cenie. Po wymianie objawy ustąpiły. Prawdopodobnie w starym filtrze zamarzała woda co miało wpływ na wydajność układu paliwowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”