Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] Błąd P1320

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
stebacm
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2016-11-29, 20:32
Lokalizacja: Wołów

[A33] Błąd P1320

Post autor: stebacm » 2016-12-22, 13:17

Witam,
Jak zwykle mam problem z Maxi (3.0 V6 200KM - 2000 r,):/
Po tym jak stukanie się rozwiązało dziś pojawił się nowy.

Rano odpaliłem auto zimne wszystko OK.

Po przejechaniu gdzieś z 20 km, jak wdusiłem sprzęgło obroty spadły do 0 i auto umarło. Oczywiście dało się odpalić, etc.
Za każdym razem jak jest nagrzane sytuacja jest identyczna.

Byłem na regulacji i sprawdzeniu gazu - moje pierwsze przypuszczenie, ale wsio OK.

Pojechałem we Wrocławiu na Karkonowskiej do Japan Tech - podpięli pod komputer wyszedł błąd P1320 IGN SIGNAL - PRIMARY.

Twierdzą, że to czujnik położenia wału - oczywiście nigdzie nie idzie tego dostać.
Nie ma może ktoś z Was jakiegoś zbędnego?

I druga sprawa - spotkaliście się z taką zagłostką? Dodam jeszcze, że jak miał podpięty komputer to nie pokazywało obrotów na komputerze.

Proszę o pomoc.

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2016-12-22, 15:26

Czyszczenie przepustnicy połączone z jej adaptacją. Możesz jeszcze sprawdzić jaką temperaturę silnika widzi na kompie.

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2016-12-22, 16:29

stebacm,

u mnie też jest ten błąd odkąd mam Maxi a nigdy nie miałem przypadłości takiej jak Twoja, kolega z forum który Maximy zna od podszewki mówił mi że jest to błąd spowodowany instalacją gazową, a mianowicie powoduje go rozcięcie przewodów sygnałowych z wtryskiwaczy benzynowych i puszczenie ich przez komputer gazowy. Komputer w Maximach sprawdza oporność wtryskiwaczy i nie zgadza się suma kontrolna. W niektórych sterownikach gazowych ten problem nie występuje ponieważ nie wypływają na na oporność. Tak czy inaczej ten błąd nie powoduje u Ciebie gaśnięcia auta. Zacznij od tego co napisał Oskr5,

ps. jaki masz zamontowany sterownik gazowy? chodzi mi o firmę?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
stebacm
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2016-11-29, 20:32
Lokalizacja: Wołów

Post autor: stebacm » 2016-12-22, 17:17

moher3 pisze:stebacm,

u mnie też jest ten błąd odkąd mam Maxi a nigdy nie miałem przypadłości takiej jak Twoja, kolega z forum który Maximy zna od podszewki mówił mi że jest to błąd spowodowany instalacją gazową, a mianowicie powoduje go rozcięcie przewodów sygnałowych z wtryskiwaczy benzynowych i puszczenie ich przez komputer gazowy. Komputer w Maximach sprawdza oporność wtryskiwaczy i nie zgadza się suma kontrolna. W niektórych sterownikach gazowych ten problem nie występuje ponieważ nie wypływają na na oporność. Tak czy inaczej ten błąd nie powoduje u Ciebie gaśnięcia auta. Zacznij od tego co napisał Oskr5,

ps. jaki masz zamontowany sterownik gazowy? chodzi mi o firmę?
Hej,

Dzięki za reakcję.
Wcześniej błędu żadnego nie było, ale może rzeczywiście coś świruje chomika :)

Wiem, że zadam strasznie głupie pytanie - wybaczcie laikowi (wcześniej miałem terenowy pojazd, a tam wszystko się młotkiem robiło) - jak wyczyścić to pewnie jakoś dam radę, ale jak zrobić adaptację przepustnicy?

W tym Japan Tech we Wrocławiu jakaś masakra. Byłem u siebie obok Wołowa u mechanika, popatrzył i stwierdził, że krokowiec świruje i że do czyszczenia jest.

Powiedział, że jakby czujnik położenia wału to w ogóle bym nie odpalił auta.

moher3
Mam założoną instalację - AGC - sterownik - Zenit 6 PRO OBD[/b]

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2016-12-22, 18:32

viewtopic.php?p=2278#2278 To jest instrukcja do a32 ale silnik ten sam.

Awatar użytkownika
stebacm
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2016-11-29, 20:32
Lokalizacja: Wołów

Post autor: stebacm » 2016-12-22, 18:48

Oskr5 pisze:viewtopic.php?p=2278#2278 To jest instrukcja do a32 ale silnik ten sam.
Jak zawsze wystarczy poszukać.
Eh nie ma to jak prawa w państwówce i brak czasu przez służbę:/

To jeszcze jedno głupie pytanie - co to TPS? Przepustnica?

PS
DZIĘKUJĘ

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2016-12-22, 19:55

czasem jak cewka wali przebicia to też się ten błąd pojawi.

Awatar użytkownika
stebacm
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2016-11-29, 20:32
Lokalizacja: Wołów

Post autor: stebacm » 2016-12-22, 21:04

Lombardo88 pisze:czasem jak cewka wali przebicia to też się ten błąd pojawi.
Ale przy cewce nie spadały by obroty do zera:/

Wiesz może co to ten TPS?

Mam nadzieję, że podołam zadaniu wyczyszczenia tego wszystkiego...

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2016-12-22, 21:50

Tps, czujnik położenia przepustnicy. Masz na nim takie dwa mimośrody (fasolki) do regulacji. Zamocowany jest na ośce przepustnicy. Ale najpierw spróbuj bez adaptacji. U mnie nie robiłem tego po czyszczeniu wszystko chodzi jak książka pisze. Tyle że ja zrobiłem to profilaktycznie jak miałem zdjętą obudowę filtra.

Awatar użytkownika
stebacm
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2016-11-29, 20:32
Lokalizacja: Wołów

Post autor: stebacm » 2016-12-22, 22:17

Oskr5 pisze:Tps, czujnik położenia przepustnicy. Masz na nim takie dwa mimośrody (fasolki) do regulacji. Zamocowany jest na ośce przepustnicy. Ale najpierw spróbuj bez adaptacji. U mnie nie robiłem tego po czyszczeniu wszystko chodzi jak książka pisze. Tyle że ja zrobiłem to profilaktycznie jak miałem zdjętą obudowę filtra.
OK

Mam nadzieję, że dam radę.
Poszukam może jest gdzieś jakiś manual jak to ugryźć.

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2016-12-22, 22:41

oczywiście, jak coś to do Wrocka masz niedaleko. Coś ogarniemy :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2016-12-22, 23:04

Jeśli masz tak,że obroty spadają do zera,to pada Ci czujnik położęnia wału znajdujący się pod kołem pasowym. z niego idzie sygnał na szafę. Czujnik ten wylicza kąt zapłonu. Druga rzecz; trzeba byłoby zobaczyć, czy gaziarze się nie podpieli pod ten czujnik, jako sygnał obrotów, być może on coś sieje. Problem z czytaniem obrotów w centralkach zenit się pojawiał, więc gazownicy brali sygnał nie z cewki, lecz z czujnika wału, lub wałka.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2016-12-22, 23:13

Ja bym zaczął od tego sygnału czy nie idzie przez gaz rzeczywiscie. Ale i tak obstawiam prędzej czujnik walu od strony pasków jeśli auto gaśnie. Tym bardzej jak z temp gaśnie i wywala od niego błąd. Jakby co to takie czujniki mam... i inne rzeczy tez
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
stebacm
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2016-11-29, 20:32
Lokalizacja: Wołów

Post autor: stebacm » 2016-12-23, 10:52

Lombardo88 pisze:Jeśli masz tak,że obroty spadają do zera,to pada Ci czujnik położęnia wału znajdujący się pod kołem pasowym. z niego idzie sygnał na szafę. Czujnik ten wylicza kąt zapłonu. Druga rzecz; trzeba byłoby zobaczyć, czy gaziarze się nie podpieli pod ten czujnik, jako sygnał obrotów, być może on coś sieje. Problem z czytaniem obrotów w centralkach zenit się pojawiał, więc gazownicy brali sygnał nie z cewki, lecz z czujnika wału, lub wałka.
A ten czujnik jaką powinien mieć oporność?
Gdzieś czytałem, że 20kohm, ale nie dam sobie głowy urwać.

Może bym go przemierzył o wtedy by się coś wyjaśniło...
A co do podpięcia pod czujnik to gaz jeździ już w tym aucie 3 lata ponad i cały czas było OK. Nagle go wczoraj coś kopnęło. Teraz jak zimny jest to też już nie odpala, trzeba mu gazu dać i jest OK - ale puszczę i zdycha.
MacGayver pisze:Ja bym zaczął od tego sygnału czy nie idzie przez gaz rzeczywiscie. Ale i tak obstawiam prędzej czujnik walu od strony pasków jeśli auto gaśnie. Tym bardzej jak z temp gaśnie i wywala od niego błąd. Jakby co to takie czujniki mam... i inne rzeczy tez
Między świętami a nowym rokiem ogarnę przepustnicę i krokowca (czyszczenie) - jak to nic nie da zgłoszę się po czujnik - jak rozumiem to chyba ten czujnik położenia wałka rozrządu?
Bo od wału korbowego jest na dole?

A masz może dysze spryskiwacza do świateł?;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”