Strona 1 z 1
A32 maxima podluznice i stan podwozia - zdjecia
: 2016-10-28, 08:25
autor: robert12345
Witam,
ostatnio bylem na ogledzinach u blacharza i chcialem skonfrontowac to co od niego slyszalem z tym co Wy powiecie.
Zalaczam fotki miejsc, ktore sa najbardziej skorodowane pod samochodem (podobn najgorzej jest z podluznicą).
wszystkie foty na
http://www.piotrtal.w.inds.pl/maxima/spod/
Czy jest opcja cos z tym zrobic i jaki jest koszt wg was:
- naprawa poduznicy (nie wiem czy czymiana czy obspawanie, cokolwiek)
- wymiana progow
- konserwacja
Na ile za cos takiego trzeba byc przygotowanym.
BTW: caly spod mialem robiony u blacharza 2 lata tamu (wlacznie z programi) - takich mamy specjalistów. Reklamacja nie wchodzi w grę bo to typowy "janusz cebulak".
: 2016-10-28, 08:35
autor: majchrzok
Widac byly braki w antykorozji dobrej jakości.
Ogolnie tragedii nie ma, wczoraj ogladalem jedna co miala tak jak u Ciebie x4 razy mocniej.
Koszty? Wszystko zalezy czy dobrze na lata czy szybko. No i gdzie robisz co ceny sa bardzo różne. .
: 2016-10-28, 08:43
autor: mały v8
Ja tu widzę powierzchowną rdzę do oczyszczenia i zabezpieczenia. Tak wygląda każda maxima z tamtych lat, więc co tu blacharz winny jak taki ich urok? Oczyść gdzie się da szczotką na wiertarce , zamaluj podkładem epoksydowym, na grubsze ubytki guma na pędzel i potem baran. Profile gdzie się da zalej fluidolem i śmigaj, A jak się boisz rdzy kup sobie Audi A8

: 2016-10-28, 11:30
autor: majchrzok
Najwiekszy blad czyscic rdze druciakiem. Rdza jest wyglaskana a nie wyczyszczona.

: 2016-10-28, 12:15
autor: mały v8
majchrzok pisze:Najwiekszy blad czyscic rdze druciakiem. Rdza jest wyglaskana a nie wyczyszczona.

Masz rację, zalecamy rozebrać do gołej blachy , wypiaskować całe nadwozie, ale nie lepiej wyszkiełkować bo kwarc też powoduje korozje

, a potem oczywiście ocynkować

. Rdza jak raz wejdzie nic jej nie usunie, a tutaj nie widzę innej możliwości jak usunięcie tych nalotów przez wyszczotkowanie, i doraźne zabezpieczenie.
: 2016-10-28, 13:38
autor: robert12345
mały v8 pisze:majchrzok pisze:Najwiekszy blad czyscic rdze druciakiem. Rdza jest wyglaskana a nie wyczyszczona.

Masz rację, zalecamy rozebrać do gołej blachy , wypiaskować całe nadwozie, ale nie lepiej wyszkiełkować bo kwarc też powoduje korozje

, a potem oczywiście ocynkować

. Rdza jak raz wejdzie nic jej nie usunie, a tutaj nie widzę innej możliwości jak usunięcie tych nalotów przez wyszczotkowanie, i doraźne zabezpieczenie.
Cel jest taki chciałbym pojeździć tym samochodem jak najdłużej.
Pytanie co z tym robić i z jakimi kosztami się liczyć?
Chodzi o zrobienie tego dobrze.
Ostatni blacharz szepnął prawie 2ki jak widać na zdjęciach niewiele pomoglo.
Sam nie mam gdzie tego robić. Nie mam takiej opcji.
: 2016-10-28, 13:54
autor: GRZECHu
Ja swoją maximę oddałem tu:
http://krown.pl/
Dużo dobrego o nich słyszałem i cena nie jest zła. Zobaczymy po zimie co z tego zostanie

: 2016-10-28, 14:23
autor: robert12345
GRZECHu pisze:Ja swoją maximę oddałem tu:
http://krown.pl/
Dużo dobrego o nich słyszałem i cena nie jest zła. Zobaczymy po zimie co z tego zostanie

Ja Szukam czegoś sprawdzonego w Katowicach lub okolice.

: 2016-10-28, 18:36
autor: majchrzok
mały v8, robic albo dobrze albo jak na zdjeciach powyzej.

Najlepiej wyciac skorodowana blache i zrobic wstawki z nowej... Ale mimo to zamiast lizac ruda druciakiem lepiej jest ją zeszlifowac do gladziutkiej, błyszczącej blachy.
: 2016-10-28, 19:01
autor: mały v8
Nie no na pewno trzeba tu wyciąć podłużnice ze względu na rdzawy nalot

. Czyli lepiej wcale nic nie robić , niż słuchać rad takich ekspertów.

: 2016-10-28, 20:34
autor: majchrzok
mały v8, pewnie, lepiej sluchac bredni o glaskaniu rdzy druciakiem i pryskaniem tego epoxydem... To chociaz jakims fertanem albo innyn fosolem to potraktowac aby wytrawic resztki nieusunietej korozji.
I za fachowca sie nie uwazam ale widze ze Ty tez nim nie jesteś, zatem dwa wdechy i nie opowiadaj jakis niepoprawnych teorii. Każdy , kto zajmuję sie blacharka powie Tobie, ze druciak do oczyszczania nawet nalotu sie nie nadaje.
: 2016-10-29, 07:45
autor: mały v8
Fosolem

, nie no tak masz racje Polewać fosolem a szczotką czesać włosy.
Tak się zastanawiam po co człowiek w poważnym wieku który uratował masę aut od złomowiska jeszcze z niektórymi poblokowanymi smykami podejmuje dyskusje. Tyle odemnie.
: 2016-10-29, 16:03
autor: majchrzok
mały v8,
Jak druciakiem remontujesz i w ten sposób ratujesz auta przed zlomowaniem, to ja niebardzo chcialbym widzieć w jakim są stanie. Przedłużasz w ten sposób ich agonie.
To, ze jestes starszy, nie upoważnia Cie do wmawiania innym swoich racji, niekoniecznie prawidlowych. Jak masz problem z dyskusją z kimś młodszym, to raczej cos jest z kims nie tak. Poza tym forum jest od dyskusji, czyż nie?
: 2016-10-30, 21:28
autor: ciepanek
Piotrtal. Generalnie jakiejs wielkiej tragedii nie ma ale poza miejscami, ktore uchwyciles na zdjeciu dokladnie obejrzalbym reszte podlogi bo czasem rdza jest zamaskowana pod pokrywa szwaksu ktorym masz zabezpieczony spod auta. Tam gdzie znajdziesz rdze to najpierw oczysc zgrubnie miejscie jakas szlifierka z druciakiem - tylko po to zebyc potem nie zarobil w oko jakims grubszym kawalkiem rdzy. Potem normalna tarcza i szlifujesz do golej blachy - jak sie pojawi perforacja - wycinasz i wstawiasz blaszke jak nie to to zabezpieczasz np. brunoxem (ze 2 warstwy), potem jakis podklad - moze byc tez o zastosowaniu antykorozyjnym, i na koniec jakas dobra guma w sprayu. Wedlug mnie tyle wystarczy zeby korozja nie wrocila.