Strona 1 z 1
[A33] check engine problem sonda lambda
: 2010-04-12, 14:56
autor: Tomek
Witam,
wczoraj wracając Maximą z dłuższej trasy włączyła mi sie kontrolka Check. Auto działa ok, silnik pracuje normalnie... Macie jaiś pomysł co z tym zrobić?
dzięki
: 2010-04-12, 15:12
autor: Michalllo
Na pewno podpiąć pod komputer sprawdzić sondy przepływkę czujniki temperatury.
Zapala Ci się teraz czy tylko wczoraj ?
: 2010-04-12, 15:30
autor: Tomek
Jak sie włączyła tak się świeci (no chyba, że wyjmę kluczyk:) )
: 2010-04-12, 15:37
autor: Szalony
Najprościej będzie podpiąć pod kompa, jak by to była amerykańska wersja, to mógłbyś sobie samemu odczytać kody za pomocą śrubki w kompie.
: 2010-04-12, 15:38
autor: dylson
To w a33 srubka tez jest?
[A33]
: 2010-04-12, 15:49
autor: Tomek
Mam wersje europejską, więc śrubka odpada. Jutro może uda mi się podpiąć auto pod kompa. Jak będę wiedział co Maxi boli to dam znać
[ Dodano: 2010-04-14, 08:32 ]
Witam,
po podłączeniu do kompa wyszło, że druga sonda nie działa poprawnie. Przy wolnych obrotach wskazanie jest cały czas 0 przy wyższych zaczyna ożywać i wskazuje 0,5-0.6.
No to zaczynam szukać sondy...
pozdrawiam
[A33] Sonda lambda
: 2010-06-17, 09:33
autor: Tomek
Witam,
Zapaliła się kontrolka CHECK i wzrosło spalanie w mojej Maximie A33 manual 2000r. Magik odczytał błąd: ODP 025 (B1/S2), CZUJN. 02 (B1/S2).
może mi ktoś z Was przłożyć na zrozumiały dla mnie język, która sonda jest do wymiany? Magik wskazał na tę, która jest tuż przy chłodnicy..., ma rację?
dzięki
pozdrawiam
: 2010-06-17, 09:44
autor: dylson
up
I prosze otaguj temat.
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=96
tu masz kody bledow.
: 2010-06-17, 10:16
autor: Tomek
W A33 wersji europejskiej nie ma śrubki w kompie, więc podany link z kodami migowymi do niczego mi się nie przyda...
: 2010-06-17, 10:28
autor: dylson
NR KODU OBD II............KOD MIGOWY
Jak widzisz jest numer kodu migowego i zlacza obd. Jesli nie jestes pewny czy elektryk dobrze Ci powiedzial ktora sonda jest uwalona to popros go zeby sam ja wymienil.
http://www.forum.alfaholicy.org/147_156 ... ledow.html
Jesli chodzi o kody bledow to na necie jest cala masa stron z opisanymi kodami.
I jeszcze raz prosze otaguj temat!
: 2010-06-17, 10:49
autor: Tomek
Dzięki za link,
sprawdziłem i wyszło co następuje:
P0138 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie*
P0139 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - powolna reakcja*
ponawiam pytanie, która sonda mi padła?
dzięki
pozdrawiam
: 2010-06-17, 12:23
autor: dylson
Bank 1 to raczej ten przy scianie grodziowej wiec kloci sie to ze stwierdzeniem mechanika:
Tomek pisze:Magik wskazał na tę, która jest tuż przy chłodnicy..., ma rację?
Ale niech ktos to jeszcze potwierdzi.
Co do otagowania to jest to moja ostatnia prosba. Jesli nie wiesz jak to sie robi daje linka objasniajacego co i jak.
viewtopic.php?t=677
i dodaj do tytuly tematu, ze sprawa dotyczy sondy zeby inni ewentualnie mogli znalezc pomoc.
: 2010-06-18, 01:04
autor: Lombardo88
Bank 1 masz przy grodzi.niech jeszcze raz podepnie kompa i odłączy wtyczkę którejś z sond i będzie wiedział na 100%

nie kumaty coś ten magik skoro sam do tego nie doszedł

: 2010-06-25, 09:21
autor: szczureczek
Jak to jest z tymi sondami uniwersalnymi

Bosch się sprawdza
Właśnie jestem po wymianie na uniwersal i dalej coś nie tak.
Szukam czy przypadkiem coś nie tak z elektryką po drodze do sond

: 2010-06-25, 13:36
autor: Tomek
U mnie po wymianie na Bosch (zamiennik) wywaliło po przejechaniu 200km kolejny błąd, o którym piszę powyżej. Licho wie czy te uniwersalne działają...
: 2010-06-25, 13:55
autor: szczureczek
No właśnie bo się okazało że cewki nie, zakupiłem uniwersal bosch 2 sztuki żeby równo było wymieniłem, jedna była dobra przed zmianą napewno. Teraz dwie pokazuje że padły, przelatałem też około 200 km. Chyba trzeba dedykowane kupić i tyle.
: 2010-06-25, 14:39
autor: dylson
Sonda ma pewne parametry ktore trzeba sprawdzic przed kupnem drugiej. To ze kupimy sonde ktora pracuje w takim samym zakresie jak nasza stara (np 0-1v) nie oznacza, ze bedzie dobra. Trzeba jeszcze zmierzyc moc grzalki, rezystancje (tylko nie wiem czy sondy czy grzalki) i dopiero wtedy mamy odpowiednio dobrana sonde. Uniwersalna od dedykowanej rozni sie wtyczka a wlasciwie to jej brakiem.
: 2010-06-25, 16:31
autor: szczureczek
Tyle to wiem. W przyszłym tygodniu będę miał oryginał z wtyczką i podłącze. Jak zniknie check i będzie pracować jako tako to będzie znaczyło, że uniwersalna do d..y jest. Mimo że to i to bosch, kolory się zgadzają. Wiem że BMW też niektóre nie widzą uniwersalnych boscha
