Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Wymiana łańcucha rozrządu

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

[A32] Wymiana łańcucha rozrządu

Post autor: darkdream » 2015-12-08, 20:23

Cześć Wam :))

Mam pytanko odnośnie wymiany łańcucha i napinaczy w Maximie.
Zaczął mi stukać łańcuch o obudowę i szykuje się wymiana rozrządu.
Co mam dokładnie kupić? Bo sam łańcuch nie jest drogi max 100zł ale napinacze...
Sprawdzałam na szybko w intercarsie (tam nie kupuje bo mnie nie stać :P ):
http://e-katalog.intercar.../7303/204060000

i są dwa napinacze - jeden kosztuje 450zł a drugi 275.. czy je też muszę wymieniać?
Ma ktoś dojście by załatwić taniej?

Dzięki z góry!

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-08, 20:29

Darkdream, który łańcuch kosztuje 100zł? Jak założysz taki łańcuch to po 7 w porywach 15kkm będzie on do wymiany. Łańcuch ma być porządny, a nie byle gó......o

A i zobacz, bo może to nie łańcuch hałasuje, tylko rolka od napinacza :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-12-08, 22:29

Dopiero po rozebraniu okaże się co masz do wymiany. Komplet to 600-700 zł . Dokładnie - najpierw odpal bez pasków żeby wyeliminować rolkę , altek lub pompę ;) .

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-08, 22:43

Oskr5, ja do P11 za rozrząd płaciłem ponad 1kzł :] A to tylko 1 łańcuch. Maxima z V pod maska ma 3 łańcuchy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Radziejowa
stały bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 2012-04-07, 20:08
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Radziejowa » 2015-12-09, 17:12

a jakiej firmy patrzyłeś bo link się nie otwiera ?
Polecam napinacz INA, ale zerknij czy nie taniej Cie wyjdzie w zestawie kupić .
Jak coś to pytaj może uda mi się coś Ci doradzić :)

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-12-09, 18:03

Ja do swojego VQ30 kupiłem rozrząd Dokuji, kompletny zestaw kosztował 900zł. Miałem w tym samym czasie do porównania to g*wno z allegro za 600zł... Niebo a ziemia, już gołym okiem widać różnicę w jakości.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-09, 18:06

Albo zrobić tak, jak zrobił Niedział - kupić łańcuch Tsubaki cięty z metra :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-12-09, 22:25

albo nowy oryginał albo sprawdzona używka oryginał (eliminując oczywiście hałas osprzętu), bo kompletu INA to raczej się nie znajdzie. ja już u siebie w ex maximie przerabiałem temat Tsubaki i nie wytrzymał nawet tych 7 tys km, powiem więcej, wymontowałem go następnego dnia bo od raz hałasował, i nie pomogło napełnienie napinaczy :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2015-12-09, 22:43

Nie znam się na łańcuchach ale takie widziałam na intercarsie. Nie lepiej już wymieniać całość niż bawić się w tylko w łańcuch czy jeden napinacz? Ma ktoś jakieś dojścia do hurtowni :mrgreen: ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-09, 22:54

Darkdream, ale jeśli weźmiesz ten z intercarsu, to za chwilę ponownie będziesz go wymieniać - po co dwa razy za robotę płacić?
Ja u siebie jak wymieniałem łańcuch w Primerze to mój mechanik mi powiedział - albo oryginał albo nic, bo on za jakieś zamienniki odpowiedzialności nie bierze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Radziejowa
stały bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 2012-04-07, 20:08
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Radziejowa » 2015-12-10, 17:04

INA nie będzie przepraszam wprowadziłam w błąd bo to tylko do paska ale po pracy już nie myślę zbytnio :)

co do zamienników hm zależy jakiej firmy i wiem ,że teraz dużo firm dołącza gwarancje nawet do tańszych zamienników ( więc trzeba się dopytać u sprzedawcy )
Co do odpowiedzialności przez mechanika to jeżeli dobrze zostanie wymieniony rozrząd a coś z nim stanie to firma sprzedająca odpowiada za to :)

ale jak chcesz oryginał to zerknij na zestaw z firmy SWAG ;-)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-12-11, 22:18

Radziejowa pisze:że teraz dużo firm dołącza gwarancje nawet do tańszych zamienników ( więc trzeba się dopytać u sprzedawcy )
Co do odpowiedzialności przez mechanika to jeżeli dobrze zostanie wymieniony rozrząd a coś z nim stanie to firma sprzedająca odpowiada za to :)
ok, oni w razie gdyby okazało się że z rozrządem jest coś nie tak to albo dadzą Ci drugi albo niechętnie zwrócą hajs. A kto zapłaci za dwudniową prace mechanika za każdą operację zmiany łańcucha na dobry, albo kolejny zły który będzie hałasował jeśli będzie to właśnie zamiennik. W hurtowni mają to w "D", chcą sprzedać, a później liczą na to że i tak go nie będziesz wyciągać bo to kolejne pieniądze na mechanika. Według ASO czas zmiany rozrządu to 12.5h co stawkę ASO 175zł/h daje prawie 2200zł. Liczmy na to że "nie ASO" weźmie nawet połowę, to przy kosztach zamiennika 650zł wyciąganie i wkładanie ponowne mija się z celem
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Radziejowa
stały bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 2012-04-07, 20:08
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Radziejowa » 2015-12-12, 16:59

dlatego też napisałam aby się lepiej dowiedzieć na jakiej zasadzie są udzielane bo akurat ten temat jest mi obcy :)

Pracuję w branży motoryzacyjnej ale jestem w temacie tylko od strony działu zakupu ;-)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2015-12-12, 17:17

12,5h chyba do odebrania auta bo samej roboty jest na ok 3h + czas na schnięcie silikonu. Łańcuch jeśli już się wyciągnął to zapewne ten najdłuższy plus do wymiany jego napinacz. Kiedyś jak kupowało się w inter cars napinacz zuiko przychodził oe nissan, do tego w zestawie był ślizg. Pamiętamy że rano przy odpaleniu chwilkę może porzegotać.

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2015-12-13, 22:21

dylson czyli uważasz, że jak chwile na zimnym silnika podygota to jeszcze nie oznacza to, że pora wymieniać łańcuch?

z tym ciętym na metr łańcuchem to żart ;)?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-13, 22:25

darkdream, każdy silnik na zimnym przez chwilę podłucze zanim napinacz się napełni :] Dlatego też ważny jest olej i filtr oleju - co masz teraz zalane do silnika?

Co do tego ciętego na metry to nie, to nie żart :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2015-12-13, 22:48

ja leje liqui moly synthoil high tech 5w40.
W takim razie może cięty porządny łańcuch będzie lepszym rozwiązaniem? Kwestia tylko jaka firma, co polecanie i ile metrów ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-13, 22:52

Darkdream, bardzo dobry olej :] Co do łańcucha - to takie rozwiązanie jak do tej pory stosował tylko Niedział
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2015-12-13, 23:02

janusz tak mi też powiedziano choć nie ukrywam.. jeździłam wczesniej na valvoline maxlife 5w40 i różnicy nie widzę..poza ceną.. LM 192zł za 5l a VM 110zł 5l (ewentualnie 6l za 159zł) ;)
czyli jednak nie będę ryzykować z tym łańcuchem :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-13, 23:21

Darkdream, jeśli klepie Ci tylko przy odpalaniu na zimnym, to ja bym się aż nadto nie przejmował.
Jeśli chodzi o łańcuch - to tylko porządny zamiennik, albo oryginał i nic innego.
Olej - ja monotonii nie lubię jeśli chodzi o oleje, ale w Twoim przypadku pozostałbym przy LM lub ewentualnie zmiana na Millersa Trident 5W40. Filtr oleju wiadomo - MANN albo KNECHT - wolę to pierwsze. Zarówno olej jak i filtr możesz zamówić u kolegi Gawła :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-12-13, 23:43

dylson pisze:12,5h chyba do odebrania auta bo samej roboty jest na ok 3h + czas na schnięcie silikonu.
wymieniałeś rozrząd w maximie w 3h? bo odnoszę wrażenie że chyba nie do końca to robiłeś. Jeśli chodzi o wyciągnięcie łańcucha to z tym się nie spotkałem, chyba że zamiennik. Jeśli hałasuje to raczej pada napinacz który nie wypełnia się tak jak powinien i upuszcza ciśnienie - spadek ciśnienia -->luźny łańcuch.
jeśli hałasuje rozrząd to różnie bywa, czasami główny napinacz czasami te na głowicy. Żeby wymienić rozrząd trzeba również zdjąć wałki więc nie wiem gdzie te 3h ale może jestem w błędzie mimo że robiłem to już wielokrotnie ;-)

[ Dodano: 2015-12-13, 23:45 ]
jeśli hałasuje silnik przy odpaleniu to raczej wina filtra oleju co powtarzałem już wielokrotnie. Brak w nim zaworu podtrzymującego olej i wtedy od nowa układ musi się od początku cały napełnić olejem.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2015-12-14, 08:49

MacGayver dzięki za poradę. Z tym filtrem to ciekawe, bo je wymieniałam pół roku temu. Odnośnie tego rozrządu - to co wchodzi w jego skład - dwa napinacze i 1 łańcuch?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-14, 08:51

Darkdream, tu chodzi raczej o budowę filtra. Jakiej firmy filtr masz założony?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-12-14, 16:20

A tak apropo filtra oleju w VQ30 to ja kupiłem VIC made in japan i on ma zaworek, a filtron na płukankę już nie...
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2015-12-14, 16:28

Wcale nie wymieniałem rozrządu w maximie ale dobierałem się do łańcucha - długa historia :) Ściągnięcie obudowy to ok 1h, ponowne złożenie wszystkiego do kupy następna godzina. Samego łańcucha jak już wcześniej pisałem nie zmieniałem a "tylko" ustawiałem go na znaki w sumie wyszło ok 3h. Jako, że było to ok 5 lat temu można wciąć poprawkę 30 min. Kolejna sprawa to możliwość zdjęcia długiego łańcucha tylko po zdemontowaniu wałków, hmmmm pamięć potrafi być zawodna ale było to możliwe, do krótkich może faktycznie to być konieczne. Żeby nie było, że taki fachura ze mnie, ja tylko podawałem klucze i zeskrobywałem stary sylikon :lol:

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-12-14, 22:36

W Maximie zawsze przy rozruchu po dłuższym postoju zatłuką zawory. Winą za to może być oczywiście olej ale głównym powodem jest to ze filtr znajduje się bardzo nisko i tak nie utrzyma oleju w głowicy pomimo zaworka. Wiem bo przerobiłem temat. Teraz mam zalane Shell 5w/40 ultra i filtr Knecht . Nic się nie zmieniło w tej kwestii w porównaniu z Valvo 10w40 i filtrem Boscha :) . Silnik przepłukany oczywiście :D.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-12-16, 17:43

Oskr5, ciekawa sprawa, ja jakoś miałem 5w40 totala i filtr mann i nigdy się popychacze nie odezwały... Może warto by było zwalić górę i wszystkie popychacze wyczyścić ? Dużo to daje, w sunnym jak miałem CA było słychać popychacze, wyciągnąłem wszystkie rozebrałem w mak wyczyściłem poskładałem napełniłem świeżym olejem i cisza, aż do momentu zajechania panewki na 4 korbie... :lol:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-12-16, 19:02

Tylko tu nie ma hydraulicznych popychaczy kolego :D .

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2015-12-16, 22:07

moj rekord przy zmianie napinacza górnego to 5 godzin. raz że wiem co i jak, dwa klient płacił extra, bo jechał w daleką europę. wszystko było ok, ale uważam ,że przy takim czasie łatwo o pomyłkę.

Awatar użytkownika
darkdream
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2010-06-10, 09:16
Lokalizacja: gorny śląsk

Post autor: darkdream » 2015-12-16, 23:00

chyba mam filtrona, nie pamiętam.
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz. Idąc za Waszymi radami, sprawdziłam poziom oleju. O dziwo był poniżej minimum, lekko bo lekko ale poniżej. Ostatnio sprawdzałam olej i był na środku. W maju wymieniałam olej, a od tego momentu zrobiłam ok 6 tys. Przy wymianie oleju wymieniałam także górną uszczelkę pokrywy zaworów, bo też mi Maxi olej brała, a tam miałam zapocone. Szczerze powiedziawszy myślałam, że problem został rozwiązany, niestety.. Plam po oleju nie ma żadnych.. uszczelka pod głowicą??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”