Strona 1 z 1

[J30] Maxima nie zapala

: 2010-03-25, 18:43
autor: Michalllo
Witam wszystkich
Mam taki problem z moją J30 że kreci pięknie a nie zapala :(
Po przekręceniu zapłonu nie zapala się kontrolka Check i nie słychać też pompy paliwa.
Nie ma iskry na świecach mimo że prąd do cewki dochodzi.
Czy uszkodzona cewka może powodować takie problemy ? (zauważyłem że palec był pęknięty i było przebicie do masy jednak po wymianie nic się nie zmieniło) Wiadomo że z iskrą to jest możliwe ale co z tą pompką ?
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i wszystkie przekaźniki.
Proszę bardzo o jakieś podpowiedzi :)

: 2010-03-25, 21:54
autor: dylson
Nie masz imobilajzera albo alarmu?

: 2010-03-25, 22:04
autor: Michalllo
Alarm mam fabryczny ale się wyłącza po otwarciu a immo chyba nie mam
poza tym myślę ze alarm by nie powodował braku świecenia kontrolki Check. A i awaria ta nie nastąpiła na postoju tylko podczas jazdy jechałem nagle zgasł i koniec więcej nie zapalił :(

: 2010-03-25, 22:26
autor: Szalony
Walnięta cewka, takich numerów by nie robiła.
CE powinno się z automatu zapalać po przekręceniu zapłonu i gasnąć po odpaleniu silnika.
Miejmy nadzieję, że przez to przebicie nic się w kompie nie pokopało :-/
Sprawdź czy do pompy dochodzi napięcie w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon.
Proponowałbym jeszcze raz sprawdzić dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Czy inne kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania się świecą ?

: 2010-03-25, 22:59
autor: Michalllo
Świecą się wszystkie z wyjątkiem Check. Bezpieczniki sprawdzałem 3 razy.
Jutro sprawdzę jeszcze to napięcie na pompie a później się biorę za wymianę cewki. Jeżeli to nie pomoże to trzeba chyba będzie zacząć szukać Elektryka :(
Mam instrukcje do J30 ale niestety po angielsku a ja z anglika jestem zielony :( ale z tego co zauważyłem (głownie z obrazków) to sygnał z cewki tak jakby idzie na "power transistor" (lub na odwrót) cokolwiek by to miało być na dodatek w bagażniku jest jeszcze dodatkowy przekaźnik od pompy paliwa i od "Safety relay" muszę jutro z kimś sprawdzić czy ten przekaźnik się w ogóle załącza. Jak nie to bede przekładał po kolei wszystko co mi przyjdzie do głowy :evil:
A i jeszcze jedno teraz tak pomyślałem czy one mają wyłącznik bezwładnościowy i jeżeli tak to gdzie go szukać ?? ( w momencie kiedy to się stało jechałem po strasznych dołach)

: 2010-03-26, 10:08
autor: Szalony
Jak były duże doły, to może Ci żarówka z CE wyskoczyła i dlatego nie świeci :-P

Poważnie, to najpierw sprawdziłbym czy pompa dostaje napięcie i jak coś to szukał dalej idąc po wiązce..... może jakaś kosteczka się rozpięła

: 2010-03-26, 10:31
autor: jaca V6
Kiedyś podczas jazdy moja J30 po prostu zgasła i koniec, żadnej reakcji, nie działało nic, sie okazało że nie łączył przewód wn na wtyczce, ten który wychodzi z aparatu zapłonowego

: 2010-03-26, 18:28
autor: Michalllo
Sprawdziłem dziś pompę paliwa i jest ok :)
Ale zauważyłem jedną dziwną rzecz jak podłącze masę od obudowy do przewodu masowego to pompa zaczyna pracować ale pracuje cały czas nie rozłącza się czyli to raczej nie jest prawidłowy objaw. no i nadal nie ma iskry na świecy i tu znowu okazuje się że przewodem masowym nie dociera prąd jednak po podłączeniu masy bezpośrednio auto i tak nie ma iskry czyli prawdopodobnie nie dostaje prądu czujnik położenia wału.
Próbowałem podłączyć masę bezpośrednio do Silnika grubym przewodem masowym od akumulatora ale nadal nic kreci i nie zapala.
Podejrzewam iż może być to wina jakiegoś urządzenia zabezpieczającego ale nie mam pojęcia którego i jak je ominąć.
Sadząc po kluczyku jest on raczej bez immobilizera pozostaje jedynie alarm fabryczny i wyłącznik bezwładnościowy(którego nie wiem gdzie szukać ).

[ Dodano: 2010-03-27, 20:45 ]
Auto naprawione :)
Co pierdoła była to się w głowie nie mieści :shock:
Urwany kabelek idący do przekaźnika grubości ok 1.5 milimetra
Wypatrzył go kolega :shock: