Strona 1 z 1

[A32] dzienne w A32?

: 2015-01-21, 10:10
autor: snorlaxs
przegladalem sobie z nudów instrukcje do maxi i zastanowił mnie jeden wpis "Daytime running light system" a że mój angielski nie jest perfekt to niezbyt moge zrozumiec co i jak, zato google translate radzi sobie jeszcze gorzej ode mnie :D
także jak byście powiedzieli co i jak z tymi DRL'ami to byłbym dżwięczny :D
tak na marginesie nie włączają sie "po kluczyku" i co do tego ma hamulec postojowy !!!

Obrazek

: 2015-01-21, 10:19
autor: janusz
Snorlaxs, ale to samo jest w Primerach P11 - ba nawet w wersji EU. Dzienne są zrobione ze świateł mijania i załączają się razem z postojowymi.

: 2015-01-21, 10:27
autor: snorlaxs
z tego co rozumiem z tej instrukcji to powinny sie zapalac po starcie silnika, u mnie tak nie jest i co do tego ma ręczny? a jak załącze postojowe to zapalają się obrysówki no i te zrobione "z kierunków" ale po kluczyku nic nie trybi

ewentualnie co moge miec spier...... i co za to odpowiada? bo raczej powinien byc jakis komputerek/automat/przekaznik co tym steruje

: 2015-01-21, 10:38
autor: janusz
No to właśnie przejrzałem manuala do Maxi. Dzienne są zrobione z drogowych :]
Do kompa od dziennych wchodzi sygnał z alternatora - to jest informacja, że silnik pracuje.
A no i komp jest zasilany dopiero po zapłonie :]

Co ma ręczy do tego - może to, że jak masz zaciągnięty i odpalisz auto to oznacza, że masz postój. Daje to informacje, że nie ma sensu mieć włączone światła i można je wyłączyć. Po co tracić energię.

: 2015-01-21, 10:40
autor: snorlaxs
to co moge miec walniete że po odpaleniu i spuszczeniu recznego swiatla nie trybia? ewentualnie gdzie jest ten sterownik, moze kabelek jakis sie odczepil

: 2015-01-21, 10:43
autor: janusz
Trzeba przewody obadać i sygnały wszystkie. Pytanie - czy ten moduł jest w ogóle zainstalowany w aucie :] To miały wersje na Kanadę, ale niekoniecznie wersje na USA :]

Podrzuć mejla na PW to Ci wyślę manuala :]

: 2015-01-21, 10:45
autor: snorlaxs
jak nie to pozostaje automat z alledrogo i sie pobawic, bo brak swiatel po kluczyku mnie wpienia

[ Dodano: 2015-01-21, 14:31 ]
raczej nie mam co szukac puchy od dziennych bo dekoder VIN wywalil ze to wer kalifornijska a nie kanadyjska :/ wiec zostaje aledrogo i automat....

: 2015-01-21, 22:06
autor: Lombardo88
ja miałem w kanadyjce taki system, ale to trochę lipnie świeciło. tak na 25 proc ;)

: 2015-01-21, 22:10
autor: snorlaxs
Mam jeszcze w planie zrobić coś podobnego jak MacGayver w QUESCIE tylko nie mogę poszukać diod LED FLUX w taśmie

Jak tak słabo świeciły to nawet się ciesze ze tego nie ma ;-)

: 2015-01-21, 22:31
autor: Lombardo88
widoczne były tylko w półmroku :D

: 2015-01-21, 23:04
autor: snorlaxs
To ciekawe po co to robili jak nie było widać ;-)

: 2015-01-21, 23:10
autor: janusz
Hmmm, czyżby moje przypuszczenia co to pędzenia żarówek PWMem się potwierdzały?

Snorlaxs, w zwykłych dziennych masz żarówkę chyba 21W, więc akurat PWM ustawiony na okolice 50% :]

: 2015-01-21, 23:15
autor: radziejwwl
Czemu chcecie szpecic takie piekne samochody , jakas smieciowa tasma led ala dzienny badziew ? Nie ma nic bardziej odpychajacego chyba . Po 2 miechach do tego wszytsko mruga :D ajj sie wkurzylem ;P

: 2015-01-21, 23:18
autor: janusz
Radziejwwl, rozmawiamy o OEMowym rozwiązaniu, a nie jakiś dokładkach.

: 2015-01-21, 23:24
autor: radziejwwl
Diody led lux w tasmie ? to OEM ?:) Poczatek tak wiem o co chodzi , aczkolwiek z tym sie nei spotkałem , moglo by byc fajne :D

: 2015-01-21, 23:42
autor: janusz
Radziejwwl, a to Snorlaxs, wspomniał, że ma w palnie, ale czy to wyjdzie to nie wiadomo :] Zresztą jakby takie coś wrzucił do lampy to mu capną dowód przy najbliższej okazji :] Nawet przeglądu nie przejdzie, bo było coś kombinowane. Dobre dzienne LEDowe z homologacją kosztują >200zł

Takie ledy w oryginalnym kloszu widziałem już naście razy - głównie w golfach, vectrach i innym podobnych - ogólnie wiooooocha.....

: 2015-01-22, 08:12
autor: snorlaxs
radziejwwl, cos podobne do tego viewtopic.php?t=11994&start=0 (pierwszy post), chyba że to jest taśma SMD
janusz, i tak pare razy mialem dowod capnięty :P, także się przyzwyczaiłem, co z tego będzie to sam nie wiem, na razie padł tylko pomysł :D, lampy od srodka na pewno bede malowal, także przymierzyć można i zobaczyć jak to będzie, ściągnąć zawsze można :D
natomiast według mnie, te DRL'e montowane w tych chińskich kloszach troche szpecą auto, zastanawiałem sie też na tymi "punktowymi" DRL 825.

Druga sprawa, za panel LED w tylnej lampie też może dowód polecieć tak?

: 2015-01-22, 08:29
autor: janusz
Snorlaxs, czy to jed smd, tht czy flux (to jest tht) nie ma najmniejszego znaczenia. Wszystko i tak rozbija się przede wszystkim o samą strukturę -chip leda - to czy to będzie zwykłe złącze pn czy ze studniami kwantowymi. Kolejną ważną sprawą jest ilość lumenów z wata, zewnętrzna sprawność kwantowa, optyka, jakość luminoforu (to w przypadku białych ledów) etc. etc.

: 2015-01-22, 08:44
autor: snorlaxs
czyli rozumiem ze przy wyborze jakichkolwiej diód czy to pojedynczych czy w taśmie, to głównie zwracać uwagę na ilość lumenów?

: 2015-01-22, 09:29
autor: janusz
Snorlaxs, noty katalogowe do danego leda najczęściej podają tylko porządnie firmy - albo jak kupujesz jakiejś hurtowni - tme, farnell, elfa to oni mają podane pdfy do danej diody. Jak kupujesz w sklepie to w zasadzie mało kto poda Ci konkretnie co to za model.
Diody mają to do siebie, że świecą kierunkowo i jak zamontujesz jakieś porządne, to będziesz oślepiał wszystkich. Chcą uniknąć tego stosuje się zewnętrzną optykę - kolimatory, soczewki - wtedy rozkład światła jest względnie równomierny.

: 2015-01-22, 09:43
autor: snorlaxs
dobra, dzięki już wiem to co mam wiedzieć :P

: 2015-01-22, 11:23
autor: GRZECHu
Ja mam dzienne na 2 prostych przekażnikach, po stacyjce jeden a po swiatlach drugi. Przekręce zapłon to sie wlaczają, wlacze swiatla to gasną.

: 2015-01-22, 11:34
autor: janusz
GRZECHu, najprostsze metody są najlepsze :P

: 2015-01-22, 11:51
autor: snorlaxs
też dobry sposób :D

: 2015-01-23, 00:05
autor: radziejwwl
snorlaxs, poporostu nie rob tego ;) zarowki az tak sa drogie ? zostaw jak jest , zeby bylo tak jak ma byc :D

: 2015-01-23, 08:16
autor: snorlaxs
jedyne co zrobie to swiatla po kluczyku :D, ale macie racje po co psuc cos co jest dobre :D, to nie honda zeby udoskonalac badziew :D

: 2017-11-14, 08:40
autor: zemoj
W moim A32 Canada Spec mam fabryczne światła dzienne, które zapalają się po przekręceniu zapłonu, działają na bazie świateł długich (drogowych) świecących na X% mocy. Przy zaciągniętym ręcznym dzienne się nie zapalają, czyli wszystko tak, jak w instrukcji.
Dodatkowo posiadam oczywiście funkcję doświetlania skrętu po uruchomieniu kierunkowskazu.

Czy ktoś orientuje się jak wygląda zachowanie tych dodatkowych funkcji po przekładce lamp z europejczyka (żeby mieć asymetryczne światła)? Czy wiąże się to z utratą funkcji świateł dziennych i doświetlania skrętu czy nie ma to żadnego wpływu?

: 2017-11-15, 11:13
autor: GRZECHu
Te funkcje nie są w lampach tylko w dodatkowym sterowniku/komputerze wiec raczej nie powinno nic zniknąć.

: 2017-11-15, 12:25
autor: zemoj
Tak też mi się wydaje, że w przypadku lampy głównej nie powinno być problemu.

Pewnie problem byłby tylko gdyby chcieć przekładać lampy z błotników, bo europejskie mogą nie mieć tam oprawy na żarówkę dwuwłóknową (postojowe + doświetlanie skrętu), ale ja tych ruszać nie będę.