Strona 1 z 1

: 2010-03-06, 14:40
autor: Lombardo88
i jeszcze jedno....zapłon to może wypaść w polonezie i to jeszcze nie bardzo,a nie w maximie... nie rozumiem ludzi którzy mówią takie rzeczy... :shock :

: 2010-03-06, 16:01
autor: dylson
Lombardo88 pisze:zapłon to może wypaść w polonezie i to jeszcze nie bardzo,a nie w maximie
Dlaczego?

: 2010-03-06, 16:27
autor: GRZECHu
Lombardo88 co Ty za głupoty piszesz? Ma świece to zawsze może wypaść zapłon.

: 2010-03-06, 23:48
autor: Lombardo88
GRZECHu wypadł już komuś???? ECU koryguję na bieżąco czas wtrysku i moment zapłonu. jeśli tego nie robi, to znak że jest uszkodzony,
wikipedia:
Zasada działania
"Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach. Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika (moc, moment obrotowy). Większość układów pracuje w trzech głównych stanach:
w otwartej pętli sterowania (open loop) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu mikrokontrolera, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew. zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np. po uruchomieniu zimnego silnika
w zamkniętej pętli sterowania (closed loop) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala mikrokontrolerowi na dokładne wyliczanie dawki paliwa(i ew. przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika. Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew. ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd).
w trybie awaryjnym - układ przechodzi w stan awaryjny w razie uszkodzenia mikrokontrolera itp. (typowo wykrywane jest to układami typu watchdog itp.), jeśli komputer przestaje sterować wtryskiem paliwa i zapłonem, rolę tę przejmują proste układy elektroniczne (np. timery), które zapewniają "zgrubne" sterowanie i pracę silnika i jazdę, na ogół przy bardzo złej ekonomii spalania i osiągach.
W obecnie stosowanych układach w razie wystąpienia trybu awaryjnego lub zbyt długiej pracy w trybie otwartej pętli, czy uszkodzeniach kluczowych czujników, układ sygnalizuje kierowcy awarię kontrolką "check engine" (pomarańczowy napis lub piktogram silnika)."
jeżeli wszystko jest ok i nie pali się check to zapłon nie może wypaść, bo jest korygowany na bieżąco...po to jest m.in mikrokontroler :)

: 2010-03-07, 08:35
autor: GRZECHu
Lombardo88 pisze:GRZECHu wypadł już komuś????
Jasne, że tak, dla przykładu mi (i check engine się nie palił), przykładowy kod błędu P0302 z diagnostyki, opis "missfire" - wypadanie zapłonu bank 2.

Nie wiem po co wklejasz wikipedie i to jeszcze na inny temat. Sterowanie zapłonem a jego gubienie to 2 różne tematy.

: 2010-03-07, 09:22
autor: Lombardo88
heh...że Ci jeden cylinder nie palił, to od razu była wina wypadniętego zapłonu????!!?? trochę powagi. P0300..............................0701.................multiple cylinder misfire detected taki miałbyś błąd gdyby z zapłonem było coś nie tak. a to że drugi cylinder Ci nie pali, to może być słaba kompresja, walnięta świeca, padająca cewka lub jeszcze coś innego.

: 2010-03-07, 09:42
autor: GRZECHu
Lombardo88 pisze:heh...że Ci jeden cylinder nie palił, to od razu była wina wypadniętego zapłonu

Tak podał kod i tak się okazało.
Lombardo88 pisze:słaba kompresja, walnięta świeca, padająca cewka lub jeszcze coś innego.
Najpierw piszesz, że to niemożliwe a teraz podajesz przyczyny takiego zachowania i kod błędu. To co napisałeś z porównaniem maximy z polonezem to totalna bzdura jest i sam to sobie udowodniłeś.


ps:
Lombardo88 pisze:????!!??
Jeden ? wystarczy. To nie gg.

: 2010-03-07, 10:48
autor: Lombardo88
chwila...inaczej rozumiemy słowo zapłon. Tobie chodzi ogólnie o zapłon, a mi o sygnał ECU...piszesz o zapłonie jakbyś opisywał silnik na gaźniku.
Czyli... słowo "wypaść" koniecznie musi być w " " . jeśli mamy dbać o poziom forum oczywiście.
Za niezrozumienie przepraszam. :)
GRZECHu pisze:ps:
Lombardo88 pisze:????!!??
Jeden ? wystarczy. To nie gg.

ps wszystkie emotikonki na forum są z gadu :D

[ Dodano: 2010-03-07, 11:01 ]
GRZECHu pisze: Najpierw piszesz, że to niemożliwe a teraz podajesz przyczyny takiego zachowania i kod błędu. To co napisałeś z porównaniem maximy z polonezem to totalna bzdura jest i sam to sobie udowodniłeś.
bzdura??? napisz mi dlaczego.jestem człowiekiem bardzo dociekliwym.

: 2010-03-07, 11:40
autor: dylson
Wkleiles bardzo ladna regulke ale niestety nie na temat. Jesli bedziesz na zlocie to moge zabrac ze soba niesprawna fajkocewke, zalozysz ja do siebie i zobaczysz jak w maximie wypada zaplon. Towarzyszy temu na wolnych obrotach szarpanie silnikiem i delikatne strzelanie z rury wydechowej a pod obciazeniem (w czasie jazdy) calkiem glosne "buuu" ( :-P ) i szarpniecie.
Wypadniecie zaplonu - brak zaplonu na ktoryms cylindrze. To o czym mowisz to chyba kat wyprzedzenia zaplonu?

: 2010-03-07, 12:28
autor: Lombardo88
Dylson po co mi stara?? odepnę spinkę na fajkocewkę i też taki efekt będzie. wiem co to jest bo już próbowałem tego. za ogólnie to wszystko jest opisywane...mi się kojarzy wypadniecie, z przestawieniem zapłonu, ale chyba w tym wszystkim po prostu główną role pełni nieporozumienie. a regułka którą wkleiłem jest na temat, ale podąża w kierunku w którym ja poszedłem, ot wyprzedzania, opóźniania zapłonu...

: 2010-03-07, 12:56
autor: dylson
Jak odepniesz fajkocewke to efekt bedzie jednak inny. Co innego jak auto caly czas pracuje na 5ciu cylindrach a co innego jak nagle zaplon mu wyskoczy.
Czyli chodzilo Ci o spalanie stukowe i czujnik tego spalania?

: 2010-03-07, 13:15
autor: Lombardo88
miałem bardziej na myśli pos sensora. bo to jest przyczyna przestawienia zapłonu na wszystkich cylindrach.

: 2010-03-07, 14:53
autor: GRZECHu
Lombardo88 pisze:mi się kojarzy wypadniecie, z przestawieniem zapłonu


Wypadanie to wypadanie, czy to maxima czy to polonez tak samo się to nazywa i zawsze nazywało.

Może się przestawić (np walnięty czujnik) lub wypadać i nie ma go wcale (cewka, kable, ECU, świeca ....)