Strona 1 z 2

[A32] Problem z przeglądem - światła wersja US

: 2014-02-24, 12:48
autor: darkdream
Hej,

Czy posiadacze Maxi w wersji US też mają problem z przejściem przeglądu z powodu świateł?

Czytałam na forum, że niestety przednie reflektory nie podejdą z wersji EU do US - czy to prawda? Nie ma na to żadnych szans? Ewentualnie jakieś niewielkie przeróbki?

Dzwoniłam do kilku gości o przeróbkę reflektorów z wersji US na EU to życzą sobie 600zł :/

Co można w tym przypadku zrobić? Dodam dla ułatwienia, że byłam na 3 stacjach diagnostycznych :/ ale na szczęście tylko jeden wziął za to kasę...

Druga kwestia o jaką się doczepili to brak światła przeciwmgłowego. Jak rozwiązaliście ten problem?

PS. Nie związane z tematem, ale czy możecie zerknąć na te wycieki - jeden ze skrzyni - świeży olej, a drugi z czujnika. Czy wystarczy wymienić uszczelniacz w skrzyni i oring w czujniku?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 2014-02-24, 14:21
autor: berny_p
Co do świateł. Jeżeli nie mam odpowiednika w wersji EU to podejdź do wydziału komunikacji i wytłumacz im o co ci chodzi powinni Ci pomóc. Kolega tak zrobił kilka lat temu z Titanem i jeździ na przeglądy z zaświadczeniem że nie ma odpowiednika lamp homologowanych na EU i jest git.

co do przeciwmgielnego to Musisz go mieć. Proponuję dorobić na jakiś przycisk na desce przeciwmgłowy i z głowy. W większości motoryzacyjnych dorwiesz lampkę a elektromechanik ogarnie montaż i podłączenie za kilka złotych.

Re: Problem z przeglądem - światła wersja US

: 2014-02-24, 14:49
autor: Szalony
darkdream pisze: Czy wystarczy wymienić uszczelniacz w skrzyni i oring w czujniku?
Jeżeli wyciek jest ewidentnie z okolic półośki to można spróbować wymienić uszczelniacz i jest szansa, że przestanie(najtańsza opcja) Wyciek może być również spowodowany wyeksploatowanymi już łożyskami stożkowymi na mechanizmie różnicowym, co w konsekwencji bardzo szybko rozwala uszczelniacz. Kolejna opcja to wytarta półośka, na co stawiałbym na samym końcu :) Jak już poruszyłem temat półośki to warto jeszcze sprawdzić czy siedzi na swoim miejscu :)
Co do czujnika ciśnienia oleju, to nie ma tam żadnego oringu. Czujnik posiada gwint stożkowy i w ten sposób następuje uszczelnienie. Jeżeli wyciek jest na połączeniu gwintowanym, można spróbować dokręcić i może ustanie. Jeżeli nie ustanie lub nie chcemy wracać do tego tematu, to wykręcamy, odtłuszczamy, nakładamy na koniec gwintu("przy bańce") silikon np. reinz i wkręcamy.
Wyciek może być również z samego czujnika, czyli na połączeniu metal-plastik i w takim wypadku pozostaje już tylko wymiana czujnika na nowy.

: 2014-02-25, 09:42
autor: darkdream
Hmmm.. Jeden elektryk powiedział mi, że wmontuje mi lampe przeciwmgielną tylną w światła pozycyjne za 60zł. Zgodziłam się - ale pytanie czy mu sie uda :D

Szalony czy chodzi o ten czujnik: Obrazek

Druga kwestia to czy jest możliwość aby przerobić światła hb1 na h4?

: 2014-02-25, 09:45
autor: janusz
darkdream Taniej wyjdzie domontować zwykłą doczepioną do zderzaka. Wystarczy kupić Wesema przeciwmgłową tylną i pociągnąć ze 4 przewody :]

: 2014-02-25, 15:32
autor: darkdream
No właśnie nie chce zeby to badziewnie wyglądało :D

: 2014-02-26, 11:53
autor: Szalony
darkdream pisze: Szalony czy chodzi o ten czujnik:
Nie widzę obrazka :)

: 2014-02-27, 00:14
autor: darkdream
Chyba masz włączonego ad-block'a bo ja widzę :)

Tutaj link: http://motoneo.pl/szcz/12420/fae_240/0/0/0.php

A co ze zmianą żarówki z hb1 na h4 - da rade?

: 2014-02-27, 09:01
autor: Szalony
teraz widzę..... dokładnie, to jest czujnik ciśnienia oleju :)

: 2014-02-27, 16:03
autor: dylson
Nie zmienisz tak prosto rodzaju zarowki. h1 i h4 maja inne podstawy, potrzebna wieksza rzezba.

: 2014-02-28, 12:19
autor: darkdream
Dzięki Szalony :)

dylson czyli zabawy z tym byłoby w cholere?

: 2014-02-28, 16:27
autor: dylson
Dlaczego chcesz przerobic na inna zarowke? Chodzi o kszt zarowki? Jako ze obsadzenie zarowki jest inne trzeba by bylo wstawic obsade na h4, czyli najlepiej wyciac stara i wkleic nowa.

: 2014-02-28, 17:26
autor: janusz
Ale weźcie pod uwagę to, że odbłyśnik w lampie jest projektowany pod konkretną żarówkę. Nie można sobie zmieniać żarówek od tak.

: 2014-02-28, 21:44
autor: darkdream
Chce przerobić bo jest bardziej dostępna :), są mocniejsze (np. tungsram 120%) i mają homologacje( i nie są takie drogie :D).

Chodziłoby mi tylko o przerobienie wejścia (obsadzenia) żarówki tylko pytanie jak to zrobić :)

: 2014-02-28, 21:53
autor: janusz
Darkdream, ale te mocniejsze żarówki szybciej wypalają odbłyśnik - niszczą go.

: 2014-03-01, 00:17
autor: MacGayver
jak chcesz sensowne żarówki to jak miałem swoją A32 USA to kupiłem mocniejsze żarówki OSRAM pod HB1, światło dawały białe i sporo jaśniejsze. Dzięki temu Maxima miała zdecydowanie lepsze światło bez konieczności rzeźby. Kosztowały coś pomiędzy 30-40zł za szt.

: 2014-03-01, 10:31
autor: darkdream
o - dobrze wiedzieć MacGayver :) tylko pamiętasz nazwę tych żarówek?

janusz szczerze powiedziawszy to bardziej chodzi mi o to abym coś widziała :D


Ps. a czy mogę zamontować coś takiego: http://usaolkusz.istore.pl/pl/zestaw-bi ... 04hid.html ?

: 2014-03-01, 11:09
autor: janusz
Darkdream 99% sukcesu to odbłyśnik i szkło w dobrym stanie - czyste. Miałem to samo w P11GT. Brudny, zakurzony odbłyśnik i światła nędznie świeciły. Po wyczyszczeniu odbłyśnika poprawa i to znacząca. W P10 miałem podobnie, tylko wtedy reflektory dałem do regeneracji.

Link, który podałaś - pierwszy lepszy diagnosta lub policjant zabierze Ci dowód. Do ksenonów wymagane jest autopoziomowanie reflektorów i urządzenia czyszczące.

: 2014-03-01, 11:13
autor: darkdream
No to dupa :(

A np. takie żarówki?

http://allegro.pl/zarowka-hb1-9004-12v- ... 49302.html ?

: 2014-03-01, 11:18
autor: janusz

: 2014-03-01, 13:22
autor: darkdream
To jest właśnie "normalna" żarówka a ja szukam jakiejś mocniejszej

: 2014-03-01, 13:36
autor: dylson
janusz pisze:Ale weźcie pod uwagę to, że odbłyśnik w lampie jest projektowany pod konkretną żarówkę. Nie można sobie zmieniać żarówek od tak.
Uwazam ze przerabianie lampy z hb1 na h4 nie ma sensu ale jaka roznica z jakiej zarowki odblysnik odbija swiatlo? Jezeli nowa zarowka bedzie wchodzila na ta sama glebokosc w reflektor nie bedzie roznicy.

: 2014-03-01, 15:54
autor: MacGayver
darkdream, z tego co pamiętam to było Osram CoolBlue :)

: 2014-03-01, 18:59
autor: darkdream
MacGayver ale nie ma tam hb1 - jest tylko h1, h3, h4, h7, h11, hb3, hb4 - a hb1 dupa :(

[ Dodano: 2014-03-01, 19:50 ]
hmmm wrócę jeszcze do reflektorów, czy nie da jednak rady włożyć z wersji eu do us? Z tego co czytałam viewtopic.php?t=10424&highlight=%B6wiat%B3a ) jest taka możliwość tylko chyba trzeba przerobić mocowanie?

[ Dodano: 2014-03-01, 19:51 ]
ps. MacGayver orientujesz się jakie są żarówki postojowe (oznaczenie)?

: 2014-03-02, 12:10
autor: MacGayver
BAY15D do postojowego bo masz dwa włókna. Jedno na pozyzję a drugie na doświetlenie zakrętu przy skręcie. Tyle że kup sobie wersję amerykańską żarówki bo one są mocniejsze, chyba 7W/25W o ile się nie mylę :-)

A co do tych HB1 to zadzwonię tam skąd brałem i powiem konkretnie co to było ;-)

: 2014-09-11, 18:35
autor: darkdream
Piszę tutaj, żeby nie zaczynać nowego tematu. Otóż Maxi przeszła w końcu przegląd ale nie chce akurat o tym pisać.
Przypuszczam, że każdy użytkownik Maxi US(chyba, że u mnie było aż tak źle) miał /ma problemy z tym jak świecą przednie lampy - szczególnie w nocy (ja jeździłam cały czas na długich i nikt mi nie mrugał :D )

Dzwoniłam po paru firmach i cena przeróbki z US na EU z soczewką to koszt min 1000zł. Mój znajomy z klubu Alfy też zmieniał zwykłe lampy na soczewki i polecił mi takiego Pana, który zajmuje się przeróbkami reflektorów i oprócz tego, że jest dobry - jest jeszcze tani. Za same "podwójne" soczewki (takowe są w Maxi) zapłaciłam 500zł plus (ale to moje widzimisie - 150zł za bixenony).

Wiem, wiem - brzmi jak reklama ale szczerze powiedziawszy nijako jest :evil: bo jestem naprawde zadowolona i z jakości i z ceny i z szybkością wykonania usługi. Oprócz tego (ale o tym dowiedziałam się później z wizytówki :( ), Pan Oskar poleruje klosze, montuje ringi, maluje wnętrze reflektorów, wymienia soczewki itp.

Aaa i to co dowiedziałam się dzwoniąc po różnych firmach. Niektóre z nich twierdzą, że wystawią zaświadczenie o dokonanej przeróbce (czyt. przystosowania reflektorów US do EU) dzięki czemu będziemy mogli bez problemu przejść przegląd/często takie zaświadczenie nazywają homologacją. Niestety ale homologację może otrzymać tylko producent lamp - dzwoniłam po różnych urzędach i właśnie takie info dostałam. Marketing marketingiem ale wszystko ma swoje granice.

Dobra, a więc :

Tak wyglądała moja Maxi:
Obrazek

Obrazek

tak wygląda reflektor po przeróbce:

Obrazek

a tak wygląda teraz Maxi :D

Obrazek

Obrazek

Oczywiście xenony zostały ustawione na stacji diagnostycznej gdzie diagnosta stwierdził, że nie będą razić innych :roll: :?:

Kontakt do Pana Oskara znajduje się na FB ---> https://www.facebook.com/lampysoczewkowe

: 2014-09-11, 19:51
autor: Lombardo88
fajna robota:)

: 2014-09-12, 14:04
autor: snorlaxs
Napisałaś że ustawiłaś xenony na stacji, nie będą się czepiać przy przeglądzie że nie ma samopoziomowania?, spryskiwacze jeszcze sobie dorób :D

: 2014-09-13, 14:21
autor: darkdream
hehe tak czy siak beda sie czepiac ale pomyslalam i o tym - poprosilam Pana Oskara o ewentualną możliwość zamontowania na zamiane zwykłej h1 :) oczywiście ta żarówka "trzyma się na słowo" ale tylko po to aby zamontować ją jak Misiaki się doczepią i na przegląd :)

: 2014-09-14, 17:47
autor: snorlaxs
rozwiązanie dobre :D