Strona 1 z 1
Lusterko wewnętrzne
: 2013-11-17, 01:15
autor: wod2u
Od jakiegoś czasu rozglądam się za lusterkiem wewnętrznym do mojej P11-ki, konkretnie to interesuje mnie wersja fotochromatyczna. Widziałem, że w Maximach takie występowały, potrzebuję tylko info, czy którakolwiek wersja była klejona do szyby? Czy we wszystkich wersjach/modelach lusterka były mocowane do dachu?
: 2013-11-17, 01:18
autor: Zielkq
Z p12 nie podejdzie? (tez nad tym myslalem, ale pomysl chwilowo porzucilem ze wzgledu na sprzecznosci w teoriach funkcjonowania calosci w polaczeniu z przyciemnionymi szybami...)
: 2013-11-20, 12:25
autor: wod2u
P12 ma niezbyt ciekawe lusterko, bez nieprzezroczystego paska na górze szyby byłoby widać chyba metalowe mocowanie z zewnątrz.
Znalazłem na autocentrum taką fotę (A33):
Tylko to zdjęcie i tak wszystkiego nie mówi, niby wygląda, jak klejone, ale co robi to ramię idące do podsufitki? Maskuje przewody zasilające?
: 2013-11-20, 17:11
autor: zuh
Tak, to jest maskownica przewodów.
A swoją drogą może ktoś wie dlaczego po 2000r nie ma już przyciemnianego paska na szybie. Nie wiem dokładnie od którego roku ale z moich obserwacji wynika, że to rok właśnie 2000.
: 2013-11-20, 17:45
autor: GRZECHu
Przcież jest. Nawet na focie lusterka masz.
: 2013-11-20, 17:49
autor: Zielkq
Tam przewody mogą iść również do czujnika deszczu.
: 2013-11-20, 22:34
autor: zuh
No widzę że jest. Ale właśnie w większości przypadków jest jak pisałem. I to w jednym modelu. Spotykałem się z paskami ale to nie były oryginalne szyby.
: 2013-11-28, 12:11
autor: wod2u
Lipa, lusterko w A33 montowane jest do szyby, ale samo mocowanie (na wcześniejszym zdjęciu ten czarny plastik) sprzedawane jest razem z szybą, nie da się go kupić oddzielnie (na nissan4u jest oznaczenie "not for sale"). Zapewne nie da się go też zdjąć/odkleić z szyby?
: 2013-11-28, 12:19
autor: scubzik
wod2u, kup sobie lustro od chryslera czy jeepa .. są już stosunkowo niedrogie .a działają dokładnie tak samo.. Z tym, że musisz podprowadzić sygnał z czujnika (lampki) cofania (ten sygnał wyłącza opcję przyciemniania lustra). Sam miałem taki bajer montować w sunnym

np.
http://allegro.pl/jeep-grand-cherokee-w ... 33085.html
: 2013-11-28, 13:38
autor: wod2u
scubzik, dzięki, znalazłem nawet sprzedawcę parę km ode mnie, może w sobotę podjadę i kupię

: 2013-11-28, 13:40
autor: scubzik
wod2u, luz.. jeździłem CH300M i dwoma Jeepami z takim lustrem i to działa zajefajnie

: 2013-12-03, 19:31
autor: darkdream
: 2014-03-01, 12:35
autor: wod2u
: 2014-03-01, 21:33
autor: scubzik
wod2u, i jest sznyt i elegancja

Podpiąłeś pod czujnik "cofki" ?
: 2014-03-04, 08:27
autor: zibuch
napisz coś więcej dla potomnych. kupiłeś z wiązką, rozpracowałeś kostkę, jak podpiąłeś?
: 2014-03-04, 12:46
autor: Zielkq
zibuch, tam jakiejś specjalnej filozofii nie powinno być.
Jeden kabel to plus,
drugi to masa
i trzeci od biegu wstecznego.

: 2014-03-04, 13:37
autor: wod2u
Jest tak, jak pisze
Zielkq, do tego są jeszcze dwa wyprowadzenia do ściemniania lusterka bocznego. Po rozpięciu tylnej obudowy lusterka na płytce widać oznaczenia pinów, więc z podłączeniem nie ma problemu.
Najwięcej roboty jest z mocowaniem, są zupełnie inne, w lusterku od Jeepa podłużny czarny element z przegubami ma w środku sprężynę zapewniającą nieprzekręcanie się lusterka od drgań (rozpiera "kulki"), w primerze mocowanie kończy się przegubem, a wewnątrz lusterka jest pręcik z teflonowym "dociskaczem" zapewniający ciasne spasowanie przegubu. Niestety o sprężynie dowiedziałem się po rozcięciu tego elementu, później musiałem to łatać, bo ta sprężyna
MUSI tam zostać. Wg mnie trzeba zlepić jedno mocowanie z dwóch. Najlepiej zrobić tak: odciąć mocowanie od lusterka z P11 przy samym lusterku, w lusterku z Jeepa zrobić to samo zostawiając oba przeguby - odcinamy stópkę mocującą pierwszy przegub do szyby, szlifujemy mocowanie od Primery i kleimy je z podłużnym czarnym elementem od jeepa po kątem 90st (tym, w którym wewnątrz jest sprężyna). Im bardziej zeszlifujemy mocowanie od P11, tym wyżej lusterko będzie powieszone. Oczywiście dobrze jest zrobić zaokrąglone wyżłobienie pod ten czarny element z Jeepa, a sam element oczyścić z farby. Ja oba elementy skleiłem epoxy 300kg dwuskładnikowym, nie powinno puścić. Potem jeszcze pomalowałem sprayem do plastików i wszyscy, którym lusterko pokazałem myśleli, że to fabryka

Bo łączenia zupełnie nie widać. Jak się wyrobię, to wrzucę po południu albo wieczorem zdjęcia, bo tak pisząc to może być trochę niejasne.
PS: nie podpiąłem jeszcze wstecznego, przewód poprowadzony mam, ale jeszcze nie wiem gdzie szukać sygnału w wiązce.