Strona 1 z 1

Lusterko wewnętrzne

: 2013-11-17, 01:15
autor: wod2u
Od jakiegoś czasu rozglądam się za lusterkiem wewnętrznym do mojej P11-ki, konkretnie to interesuje mnie wersja fotochromatyczna. Widziałem, że w Maximach takie występowały, potrzebuję tylko info, czy którakolwiek wersja była klejona do szyby? Czy we wszystkich wersjach/modelach lusterka były mocowane do dachu?

: 2013-11-17, 01:18
autor: Zielkq
Z p12 nie podejdzie? (tez nad tym myslalem, ale pomysl chwilowo porzucilem ze wzgledu na sprzecznosci w teoriach funkcjonowania calosci w polaczeniu z przyciemnionymi szybami...)

: 2013-11-20, 12:25
autor: wod2u
P12 ma niezbyt ciekawe lusterko, bez nieprzezroczystego paska na górze szyby byłoby widać chyba metalowe mocowanie z zewnątrz.
Znalazłem na autocentrum taką fotę (A33):
Obrazek Obrazek
Tylko to zdjęcie i tak wszystkiego nie mówi, niby wygląda, jak klejone, ale co robi to ramię idące do podsufitki? Maskuje przewody zasilające?

: 2013-11-20, 17:11
autor: zuh
Tak, to jest maskownica przewodów.
A swoją drogą może ktoś wie dlaczego po 2000r nie ma już przyciemnianego paska na szybie. Nie wiem dokładnie od którego roku ale z moich obserwacji wynika, że to rok właśnie 2000.

: 2013-11-20, 17:45
autor: GRZECHu
Przcież jest. Nawet na focie lusterka masz.

: 2013-11-20, 17:49
autor: Zielkq
Tam przewody mogą iść również do czujnika deszczu.

: 2013-11-20, 22:34
autor: zuh
No widzę że jest. Ale właśnie w większości przypadków jest jak pisałem. I to w jednym modelu. Spotykałem się z paskami ale to nie były oryginalne szyby.

: 2013-11-28, 12:11
autor: wod2u
Lipa, lusterko w A33 montowane jest do szyby, ale samo mocowanie (na wcześniejszym zdjęciu ten czarny plastik) sprzedawane jest razem z szybą, nie da się go kupić oddzielnie (na nissan4u jest oznaczenie "not for sale"). Zapewne nie da się go też zdjąć/odkleić z szyby?

: 2013-11-28, 12:19
autor: scubzik
wod2u, kup sobie lustro od chryslera czy jeepa .. są już stosunkowo niedrogie .a działają dokładnie tak samo.. Z tym, że musisz podprowadzić sygnał z czujnika (lampki) cofania (ten sygnał wyłącza opcję przyciemniania lustra). Sam miałem taki bajer montować w sunnym :)
np. http://allegro.pl/jeep-grand-cherokee-w ... 33085.html

: 2013-11-28, 13:38
autor: wod2u
scubzik, dzięki, znalazłem nawet sprzedawcę parę km ode mnie, może w sobotę podjadę i kupię :mrgreen:

: 2013-11-28, 13:40
autor: scubzik
wod2u, luz.. jeździłem CH300M i dwoma Jeepami z takim lustrem i to działa zajefajnie :)

: 2013-12-03, 19:31
autor: darkdream

: 2014-03-01, 12:35
autor: wod2u
Lusterko z Jeep-a w P11 - done :D
Tak to wyszło:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

: 2014-03-01, 21:33
autor: scubzik
wod2u, i jest sznyt i elegancja :) Podpiąłeś pod czujnik "cofki" ?

: 2014-03-04, 08:27
autor: zibuch
napisz coś więcej dla potomnych. kupiłeś z wiązką, rozpracowałeś kostkę, jak podpiąłeś?

: 2014-03-04, 12:46
autor: Zielkq
zibuch, tam jakiejś specjalnej filozofii nie powinno być.
Jeden kabel to plus,
drugi to masa
i trzeci od biegu wstecznego. :)

: 2014-03-04, 13:37
autor: wod2u
Jest tak, jak pisze Zielkq, do tego są jeszcze dwa wyprowadzenia do ściemniania lusterka bocznego. Po rozpięciu tylnej obudowy lusterka na płytce widać oznaczenia pinów, więc z podłączeniem nie ma problemu.
Najwięcej roboty jest z mocowaniem, są zupełnie inne, w lusterku od Jeepa podłużny czarny element z przegubami ma w środku sprężynę zapewniającą nieprzekręcanie się lusterka od drgań (rozpiera "kulki"), w primerze mocowanie kończy się przegubem, a wewnątrz lusterka jest pręcik z teflonowym "dociskaczem" zapewniający ciasne spasowanie przegubu. Niestety o sprężynie dowiedziałem się po rozcięciu tego elementu, później musiałem to łatać, bo ta sprężyna MUSI tam zostać. Wg mnie trzeba zlepić jedno mocowanie z dwóch. Najlepiej zrobić tak: odciąć mocowanie od lusterka z P11 przy samym lusterku, w lusterku z Jeepa zrobić to samo zostawiając oba przeguby - odcinamy stópkę mocującą pierwszy przegub do szyby, szlifujemy mocowanie od Primery i kleimy je z podłużnym czarnym elementem od jeepa po kątem 90st (tym, w którym wewnątrz jest sprężyna). Im bardziej zeszlifujemy mocowanie od P11, tym wyżej lusterko będzie powieszone. Oczywiście dobrze jest zrobić zaokrąglone wyżłobienie pod ten czarny element z Jeepa, a sam element oczyścić z farby. Ja oba elementy skleiłem epoxy 300kg dwuskładnikowym, nie powinno puścić. Potem jeszcze pomalowałem sprayem do plastików i wszyscy, którym lusterko pokazałem myśleli, że to fabryka :D Bo łączenia zupełnie nie widać. Jak się wyrobię, to wrzucę po południu albo wieczorem zdjęcia, bo tak pisząc to może być trochę niejasne.

PS: nie podpiąłem jeszcze wstecznego, przewód poprowadzony mam, ale jeszcze nie wiem gdzie szukać sygnału w wiązce.