Strona 1 z 1

[A32] Obroty na biegu jałowym

: 2010-01-16, 16:24
autor: k-olo
Witam wszystkich maxi-kierowców,
jestem właścicielem Nissana Maxima A32 1999/2000 wersja europejska. Od pewnego czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym. Po nagrzaniu silnika spadają do 600 obr/min, niezależnie czy ogrzewanie jest włączone, czy nie. Poprzednio miałem 900 przy włączonym ogrzewaniu i 600 przy wyłączonym. Silnik pracuje równo mimo niskich obrotów. Cewki zapłonowe wykluczone, obroty spadają przy odłączaniu napięcia każdej z nich. Instalacji gazowej nie posiadam, przebieg około 240000. Proszę o sugestie, co mogę sprawdzić we własnym zakresie? Czy ktoś miał podobne objawy?

: 2010-01-16, 18:43
autor: dylson
http://www.youtube.com/watch?v=w46Te7ylMLc
To jest moj filmik z przyspieszeniem mojej maximy ale na samym poczatku widac jakie ma wolne obroty. Jak widzisz jest to wlasnie ok 600obr wiec obroty masz prawidlowe, 900 moze byc na wlaczonej klimie. Jesli chcesz troche podniesc obroty w dziale zrob to sam masz instrukcje. Najlepiej zrob zdjecie obrotomierza i zobaczymy czy masz sie czym przejmowac :-)

: 2010-01-16, 19:51
autor: B 52
Ja w swojej A32 w pozycji skrzyni automatycznej na D (podczas oczekiwania na światłach)
obroty oscylują około 550. Auto trochę się trzęsie.

W momencie kiedy przełożę na N obroty rosną i przestaje się telepać.

Czy obroty na D nie powinny oscylować w okolicy 650 ?

Mam nadzieje, że to nie cewka. (to już by była 3)

Re: Obroty na biegu jałowym

: 2010-01-17, 08:37
autor: GRZECHu
Możesz spróbować wyczyścić przepustnice i silnik krokowy. Ale ja tez mam coś koło 650-750

: 2010-01-17, 14:05
autor: B 52
Czyli jednak mam za niskie.

Coobcio coś kiedyś regulował jakąś śrubką, może nią sprubować pokręcić ?

Czyszczenie swoją drogą. Czy środek do rozpuszczania smarów, czyszczenia tarcz hamulcowych będzie dobry do tej roboty ?

: 2010-01-17, 14:06
autor: GRZECHu
Ja bym nie ryzykował, żeby nie popsuł czegoś z silniczkiem krokowym.

Na przepustnicy jest śrubka, odpal auto i na włączonym silniku odkręć ją o 1/4 obrotu. Powinno podnieść obroty.

: 2010-01-17, 14:14
autor: B 52
Nie ryzykować z tym środkiem do czyszczenia hamulców - ot o Ci chodzi ?

Kuba kręcił taką plastikową śrubką chyba od wolnych obrotów blisko przy ścianie grodziowej silnika a kabiną.

Chodzi Ci o tą śrubkę czy te pomalowaną na czerwono przy lince gazu i kick downu czy tą, którą kręcił Kuba ?

: 2010-01-17, 14:55
autor: GRZECHu
B 52 pisze:Nie ryzykować z tym środkiem do czyszczenia hamulców - ot o Ci chodzi ?
Tak.
B 52 pisze:Chodzi Ci o tą śrubkę czy te pomalowaną na czerwono przy lince gazu i kick downu czy tą, którą kręcił Kuba ?
Tak, o ta plastikową przy grodzi nad przepustnicą.

: 2010-01-17, 15:06
autor: B 52
Jak mam za niskie obroty to kręcić w lewą czy prawą stronę ?

Z góry dziękuje Grzechu za pomoc.

: 2010-01-17, 16:29
autor: GRZECHu
B 52 pisze:Jak mam za niskie obroty to kręcić w lewą czy prawą stronę ?

Z góry dziękuje Grzechu za pomoc.
Tak jakbyś chciał wykręcić śrubę. Tylko pamiętaj na odpalonym silniku rób, nie wiem czemu ale na zgaszonym wykręciłem o cały obrót i nie było różnicy, na odpalonym już 1/4 obrotu dała efekt.

Później przy czyszczeniu przepustnicy skręcam tą śrubę bo obroty i tak idą wysoko.

: 2010-01-17, 16:57
autor: dylson
GRZECHu, odlaczales TPS tak jak tutaj radza?
http://forums.maxima.org/1035034-post6.html

: 2010-01-17, 18:24
autor: GRZECHu
dylson pisze:GRZECHu, odlaczales TPS tak jak tutaj radza?
http://forums.maxima.org/1035034-post6.html
Nigdy, ale następnym razem spróbuję.

: 2010-01-19, 08:48
autor: Gruzin87
A takie pytanie, osoby posiadajace automaty, przy maksymalnym bucie do jakich max. obrotow kreca sie wam maxi? U mnie w A33 max to tak powiedzmy 6200, a w a32 gdzies do 6500. Czy przez walniety czujnik polozenia przepustnicy moze byc tak ze a33 kreci sie tylko do 6200, a powinna wyzej?

: 2010-01-19, 10:42
autor: k-olo
Dzięki za odpowiedzi, wygląda na to że z obrotami w mojej Maximce jest wszystko w porządku. Zastanawia mnie tylko to, czemu wcześniej miałem większe obroty przy włączonym ogrzewaniu? W sumie mniejsze obroty = mniejsze zużycie paliwa. Moje autko dostosowało się do wysokich cen benzyny (jak na sezon zimowy są bardzo wysokie).

: 2010-01-19, 10:53
autor: dylson
k-olo pisze:Zastanawia mnie tylko to, czemu wcześniej miałem większe obroty przy włączonym ogrzewaniu?
Jesli ogrzewanie bylo wlaczone na auto to chodzilo na klimie = wyzsze obroty.

: 2010-01-19, 16:58
autor: k-olo
Czyli mam problem z obrotami, bo nie zwiększają się po włączeniu klimy (ogrzewania). Czy macie jakieś sugestie, co może być za to odpowiedzialne?

: 2010-01-19, 17:36
autor: dylson
Jesli po wlaczeniu przycisku auto obroty nie ida do gory to moze oznaczac, ze klima nie dziala. Jesli nawiewy pracuja w trybie econ obroty nie maja wzrastac, bo wtedy jest zwykly nawiew bez klimy.

: 2010-01-21, 00:02
autor: Wald
Przy obecnych temperaturach na AUTO tez nie pojda do gory bo sie poprostu nie wlaczy.

Jeszcze tak dodam przy okazji ze nawet jak obroty ida do gory to nie znaczy ze klima dziala, mialem tak jak kupilem samochod, obroty szly w gore a klima nie pracowala.

: 2010-01-21, 10:19
autor: dylson
Wald pisze:Przy obecnych temperaturach na AUTO tez nie pojda do gory bo sie poprostu nie wlaczy.
Przy jakiej minimalnej temperaturze klima sie zalaczy?
Wald pisze:Jeszcze tak dodam przy okazji ze nawet jak obroty ida do gory to nie znaczy ze klima dziala, mialem tak jak kupilem samochod, obroty szly w gore a klima nie pracowala.
Jesli wlaczysz duzo odbiornikow pradu to moga troche isc do gory ale nie tyle co przy klimie.

: 2010-01-21, 10:55
autor: B 52
Ja wczoraj sprawdziłem i nie było różnicy przy econ - auto. Obroty w tym samym miejscu.
Może to wina minusowej temp. Ale wiem, że klima działa ponieważ szybki na auto lepiej odparowuj a i nieco chłodniejsze powietrze wychodzi.

: 2010-01-21, 23:53
autor: Wald
dylson pisze: Przy jakiej minimalnej temperaturze klima sie zalaczy?
Nie wiem jak to jest w maxi ale zwykle to jest około +5 stopni.

[ Dodano: 2010-01-21, 23:57 ]
dylson pisze: Jesli wlaczysz duzo odbiornikow pradu to moga troche isc do gory ale nie tyle co przy klimie.
Oczywiscie.
Mowie tylko o tym ze AUTO powoduje wlaczenie przekaznika klimy a ten wlacza sprezarke ale jednoczesnie daje sygnal do podniesienia obrotow, czyli nie opor sprezarki powoduje podniesienie obrotow a ten przekaznik to wywoluje. U mnie sama sprezarka nie byla podlaczona, przekaznik sie zalaczal , dawal sygnal do podniesienia obrotow ktore sie podnosily ale sama sprezarka sie nie uruchamiala bo byla zwyczajnie nie podlaczona.

[ Dodano: 2010-01-22, 00:00 ]
B 52 pisze:Ja wczoraj sprawdziłem i nie było różnicy przy econ - auto. Obroty w tym samym miejscu.
Może to wina minusowej temp. Ale wiem, że klima działa ponieważ szybki na auto lepiej odparowuj a i nieco chłodniejsze powietrze wychodzi.
Obroty sie nie podnosily bo klima nie miala prawa sie wlaczyc w minusowej temp.
Jak stwierdzasz ze na AUTO leci chlodniejsze powietrze skoro na zwnatrz jest ujemna tempreatura, najnizsza tempretaure jaka moze dac klima to jest pomiedzy +6 do +8 stopni :)

: 2010-01-22, 22:49
autor: B 52
Tak jakbyś chciał wykręcić śrubę. Tylko pamiętaj na odpalonym silniku rób, nie wiem czemu ale na zgaszonym wykręciłem o cały obrót i nie było różnicy, na odpalonym już 1/4 obrotu dała efekt.

Grzechu, czy auto ma być na P czy na D podczas regulacji ?