Strona 1 z 1

[A32] Najczestsze naprawy w A32

: 2012-12-26, 05:21
autor: saloman
Witajcie

poniewaz szykuje sie na dluzszy pobyt za granica, to chcialbym sie zorientowac co jeszcze sprawdzic i zrobic, zeby nie zaskoczylo dalej od domu.

Do tej pory w mojej A32 1998r 181tys km zrobilem(jak padlo):
- alternator,spalone diody
- czujnik spalania stukowego wymieniony na oryginalny
- cewki sprawdzone
- wymiana lacznikow stabilizatora/wahaczy
- komputerowa diagnostyka,wyrownanie obrotow

Ewentualnie chce wykonac:
- regeneracja maglownicy (zglaszane wycieki oleju ze wspomagania w serwisie)
- wymiana oleju skrzyni - ciezko wrzuca sie biegi
- zamek bagaznika zacina sie i mozna urwac klucz - ewentualne czyszczenie ?

: 2012-12-27, 12:36
autor: GRZECHu
Sprawdź hamulce czy Ci równo łapią, szczególnie lewy tył, często z nim jest problem, łapie syf z drogi i się lubi zacinać. Zestaw naprawczy nie jest drogi.

Ciężkie wrzucanie biegów to nie wina oleju, warto go przynajmniej sprawdzić czy jest i w jakim jest stanie.

: 2012-12-27, 19:59
autor: dzik87
Moja Maxi a32 1998r 192kkm
Alternator , rozrusznik, akumulator
2x cewka
Tarcze + klocki

Ogólnie jestem zwolennikiem wymiany czegoś zanim doszczętnie padnie...
Na wiosnę planuje wymienić wszystkie cylinderki i zregenerować zaciski!

: 2012-12-28, 00:17
autor: GRZECHu
Silnik tez wymienisz? :)

: 2012-12-29, 02:38
autor: saloman
Wlasnie - hamulec :

jak cofam i skrecam w lewo jest przerazliwy pisk, jakbym przetaczal wagon na kolei... zauwazylem, ze glownie przy cofaniu i skrecaniu... czy to przypadek czy wlasnie chodzi o to co tu czytam ?

Bede oddawal na regeneracje maglownicy auto - jak ich pokierowac, zeby dotarli do problemu, ktory moze byc standardowy ? Sam niestety nie zrobie nic.


PS
Rozrusznik regenerowalem juz tez.

PS 2
A 'ciezsze' wrzucanie biegu z pozycji P w automacie to moze byc czym spowodowane ?

: 2012-12-29, 19:25
autor: GRZECHu
saloman pisze:automacie
- w automacie wymiana oleju jak najbardziej powinna wpłynąć na to jak te biegi przerzuca, w manualu jak ciężko wbija to bym szukał gdzie indziej niz w oleju bo to raczej nic nie da.

Jak piszesz o pozycji Parking, to czy nie zostawiasz auta na nierówności? Jeśli tak ono się normalnie stacza i jest nacisk na zapadkę która jest w pozycji P , przez co musisz użyć więcej siły aby wyrwać zapadkę i żeby dźwignia przeszła dalej. Ogólnie nie powinno się zostawiać bez ręcznego, w instrukcji obsługi nawet piszą że po stoczeniu się auta w pozycji P powinno się wypchnąć kawałek auto aby nie było oporu na tej właśnie zapadce bo wyrywanie na siłę nie służy temu mechanizmowi.

: 2012-12-29, 20:29
autor: saloman
Mam zawsze to samo - parkuje na rownym gdziekolwiek na asfalcie, zostawiam auto na P. Odpalam, wrzucam wsteczny i przy cofaniu nagle kolejowy zgrzyt - jakbym jechal na recznym,ale gorzej - jak dotkne i popuszcze hamulca to jakby przestaje.

Ale za kazdym razie troche srednio wyglada na parkingu, jakbym ledwo mogl jechac starym gratem heh.

Tak jakby wrzucanie na P i potem zrzucanie na R nie do konca odpuszczalo szczeki ?

: 2012-12-29, 22:06
autor: GRZECHu
saloman pisze:Tak jakby wrzucanie na P i potem zrzucanie na R nie do konca odpuszczalo szczeki ?
P nie ma nic do hamulca, to jest mechaniczna zapadka która "spada" na zębatkę blokując jej ruch. To samo co N-utral ale dochodzi ta zapadka.

Z tego co piszesz to regeneracja tylu Cie czeka, nie odbijają hamulce dobrze.

: 2013-01-02, 14:26
autor: meylo
saloman pisze:Mam zawsze to samo - parkuje na rownym gdziekolwiek na asfalcie, zostawiam auto na P. Odpalam, wrzucam wsteczny i przy cofaniu nagle kolejowy zgrzyt - jakbym jechal na recznym,ale gorzej - jak dotkne i popuszcze hamulca to jakby przestaje.

Ale za kazdym razie troche srednio wyglada na parkingu, jakbym ledwo mogl jechac starym gratem heh.

Tak jakby wrzucanie na P i potem zrzucanie na R nie do konca odpuszczalo szczeki ?
Z tego co piszesz wynika (według mnie), że nie używasz ręcznego.Jeśli tak jest to co jakiś czas będziesz miał z nim problem.Nie licząc przeglądów.Warto go zaciągać zawsze na postoju bo wtedy nic tam nie rdzewieje, jest używane.Pozdrawiam :)

: 2013-01-02, 15:38
autor: saloman
Recznego fakt nie uzywam odkad jezdze automatem.

Odstawilem auto na regeneracje maglownicy, to ponoc regeneracja tylu 140zl, oby pomoglo.

[ Dodano: 2013-01-08, 15:25 ]
Tyl zrobiony, jest git.