[A32] Najczestsze naprawy w A32
Moderator: janusz
[A32] Najczestsze naprawy w A32
Witajcie
poniewaz szykuje sie na dluzszy pobyt za granica, to chcialbym sie zorientowac co jeszcze sprawdzic i zrobic, zeby nie zaskoczylo dalej od domu.
Do tej pory w mojej A32 1998r 181tys km zrobilem(jak padlo):
- alternator,spalone diody
- czujnik spalania stukowego wymieniony na oryginalny
- cewki sprawdzone
- wymiana lacznikow stabilizatora/wahaczy
- komputerowa diagnostyka,wyrownanie obrotow
Ewentualnie chce wykonac:
- regeneracja maglownicy (zglaszane wycieki oleju ze wspomagania w serwisie)
- wymiana oleju skrzyni - ciezko wrzuca sie biegi
- zamek bagaznika zacina sie i mozna urwac klucz - ewentualne czyszczenie ?
poniewaz szykuje sie na dluzszy pobyt za granica, to chcialbym sie zorientowac co jeszcze sprawdzic i zrobic, zeby nie zaskoczylo dalej od domu.
Do tej pory w mojej A32 1998r 181tys km zrobilem(jak padlo):
- alternator,spalone diody
- czujnik spalania stukowego wymieniony na oryginalny
- cewki sprawdzone
- wymiana lacznikow stabilizatora/wahaczy
- komputerowa diagnostyka,wyrownanie obrotow
Ewentualnie chce wykonac:
- regeneracja maglownicy (zglaszane wycieki oleju ze wspomagania w serwisie)
- wymiana oleju skrzyni - ciezko wrzuca sie biegi
- zamek bagaznika zacina sie i mozna urwac klucz - ewentualne czyszczenie ?
Sprawdź hamulce czy Ci równo łapią, szczególnie lewy tył, często z nim jest problem, łapie syf z drogi i się lubi zacinać. Zestaw naprawczy nie jest drogi.
Ciężkie wrzucanie biegów to nie wina oleju, warto go przynajmniej sprawdzić czy jest i w jakim jest stanie.
Ciężkie wrzucanie biegów to nie wina oleju, warto go przynajmniej sprawdzić czy jest i w jakim jest stanie.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Wlasnie - hamulec :
jak cofam i skrecam w lewo jest przerazliwy pisk, jakbym przetaczal wagon na kolei... zauwazylem, ze glownie przy cofaniu i skrecaniu... czy to przypadek czy wlasnie chodzi o to co tu czytam ?
Bede oddawal na regeneracje maglownicy auto - jak ich pokierowac, zeby dotarli do problemu, ktory moze byc standardowy ? Sam niestety nie zrobie nic.
PS
Rozrusznik regenerowalem juz tez.
PS 2
A 'ciezsze' wrzucanie biegu z pozycji P w automacie to moze byc czym spowodowane ?
jak cofam i skrecam w lewo jest przerazliwy pisk, jakbym przetaczal wagon na kolei... zauwazylem, ze glownie przy cofaniu i skrecaniu... czy to przypadek czy wlasnie chodzi o to co tu czytam ?
Bede oddawal na regeneracje maglownicy auto - jak ich pokierowac, zeby dotarli do problemu, ktory moze byc standardowy ? Sam niestety nie zrobie nic.
PS
Rozrusznik regenerowalem juz tez.
PS 2
A 'ciezsze' wrzucanie biegu z pozycji P w automacie to moze byc czym spowodowane ?
- w automacie wymiana oleju jak najbardziej powinna wpłynąć na to jak te biegi przerzuca, w manualu jak ciężko wbija to bym szukał gdzie indziej niz w oleju bo to raczej nic nie da.saloman pisze:automacie
Jak piszesz o pozycji Parking, to czy nie zostawiasz auta na nierówności? Jeśli tak ono się normalnie stacza i jest nacisk na zapadkę która jest w pozycji P , przez co musisz użyć więcej siły aby wyrwać zapadkę i żeby dźwignia przeszła dalej. Ogólnie nie powinno się zostawiać bez ręcznego, w instrukcji obsługi nawet piszą że po stoczeniu się auta w pozycji P powinno się wypchnąć kawałek auto aby nie było oporu na tej właśnie zapadce bo wyrywanie na siłę nie służy temu mechanizmowi.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Mam zawsze to samo - parkuje na rownym gdziekolwiek na asfalcie, zostawiam auto na P. Odpalam, wrzucam wsteczny i przy cofaniu nagle kolejowy zgrzyt - jakbym jechal na recznym,ale gorzej - jak dotkne i popuszcze hamulca to jakby przestaje.
Ale za kazdym razie troche srednio wyglada na parkingu, jakbym ledwo mogl jechac starym gratem heh.
Tak jakby wrzucanie na P i potem zrzucanie na R nie do konca odpuszczalo szczeki ?
Ale za kazdym razie troche srednio wyglada na parkingu, jakbym ledwo mogl jechac starym gratem heh.
Tak jakby wrzucanie na P i potem zrzucanie na R nie do konca odpuszczalo szczeki ?
P nie ma nic do hamulca, to jest mechaniczna zapadka która "spada" na zębatkę blokując jej ruch. To samo co N-utral ale dochodzi ta zapadka.saloman pisze:Tak jakby wrzucanie na P i potem zrzucanie na R nie do konca odpuszczalo szczeki ?
Z tego co piszesz to regeneracja tylu Cie czeka, nie odbijają hamulce dobrze.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Z tego co piszesz wynika (według mnie), że nie używasz ręcznego.Jeśli tak jest to co jakiś czas będziesz miał z nim problem.Nie licząc przeglądów.Warto go zaciągać zawsze na postoju bo wtedy nic tam nie rdzewieje, jest używane.Pozdrawiamsaloman pisze:Mam zawsze to samo - parkuje na rownym gdziekolwiek na asfalcie, zostawiam auto na P. Odpalam, wrzucam wsteczny i przy cofaniu nagle kolejowy zgrzyt - jakbym jechal na recznym,ale gorzej - jak dotkne i popuszcze hamulca to jakby przestaje.
Ale za kazdym razie troche srednio wyglada na parkingu, jakbym ledwo mogl jechac starym gratem heh.
Tak jakby wrzucanie na P i potem zrzucanie na R nie do konca odpuszczalo szczeki ?

Sprzedam części do Maxi USA '96.