Strona 1 z 1

Konserwacja podwozia, profili zamknietych- porady wskazówki

: 2012-10-13, 16:24
autor: dzik87
Witam!
Tuż przed nadejściem zimy postanowiłem zabezpieczyć swoja maxi!
Rok temu po zakupie została oddana do konserwacji ale nie jestem usatysfakcjonowany pracą "specjalisty"
Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce!
W skrócie powiem co mi leży na sercu

1: Tak jak mówiłem maxi była konserwowana rok temu
2: Maxi nie posiada jakiś drastycznych ognisk korozji- podwozie wygląda bardzo dobrze
3: Musze zadbać o szczegóły! ( montowałem LPG) muszę zabezpieczyć pojedyncze śruby od instalacji itp

Wstępnie skusiłbym się na produkty Valvoline- Body safe
http://www.valvolinepolska.pl/pr,119,te ... ysafe.html

Czy ktoś przeprowadzał podobną operacje z Maxi?
Czy są jakieś ukryte otwory do konserwacji profili zamkniętych
Skusić się na "baranka" na pędzel? spray? czy pistolet?

PS: wiem że w necie jest tego sporo jednak opinie Nissan maniaków będą na pewno najlepsze :D

: 2012-10-13, 22:47
autor: darkuss
Jezeli zalezy mi na dobrym wykonaniu to :czyszcze miejsca do zakonserwowania np:szczotka stalowa reczna lub na szlifierce,potem stosuje podklad reaktywny dwuskladnikowy lub podklad epoxydowy (oba zachodza w reakcje z rdza),nastepnie warstwa pasty na pedzel w miejscach szczegolnie zagrozonych . Po wyschnieciu mozna to wszystko zabezpieczyc tzw barankiem. Jezeli potrzebujesz konkretnych nazw to tez moge podac

: 2012-10-15, 10:08
autor: dzik87
Byłbym wdzięczny z konkretne nazwy! Ja celowałem w valvoline...

: 2012-10-15, 10:54
autor: AR2R
też jestem ciekaw tych nazw!

: 2012-10-15, 12:23
autor: darkuss
podklad epoxydowy :
firma Novol
nazwa:
Protect 360 ANTICORROSIVE EPOXY PRIMER
do tego utwardzacz :
H5950 HARDENER
natomiast masa na pedzel:
firma BOLL
nazwa:
Masa Uszczelniajaca na Pedzel mokro na mokro (mozna lakierowac )
Na to wszystko po wyschnieciu stosuje albo baranek albo inny srodek do konserwacji podwozia moze byc i Valvoline

: 2012-10-15, 14:13
autor: dzik87
JAkiś pomysł na profile zamknięte? Jak do tego się zabrać? Myślałem o tectyl ml valvoline

: 2012-10-15, 15:57
autor: darkuss
dzik87 pisze:JAkiś pomysł na profile zamknięte? Jak do tego się zabrać? Myślałem o tectyl ml valvoline
najwazniejsze w maxi sa progi ,tylne nadkola i ranty w przednich blotnikach.
Wedlug mnie co do samej techniki to:
wymontowac siedzenia podwinac dywaniki i od srodka dostac do progow .
Natomiast tylne nadkola nigdy nie ma 100% pewnosci ,jezeli dostala sie wilgoc miedzy nadkole a blotnik ,to bez konkretnej ingerencji blacharza nie zlikwiduje sie rdzy.
Przednie blotniki sa lepsze bo mamy dostep od srodka i w przypadku gdy widzimy rdze to mozemy miejscowo wypiaskowac i dobrze zabezpieczyc.
Srodki firmy Valvoline do przekroi zamknietych sa dobre i smiało mozna stosować.

: 2012-10-15, 16:14
autor: zolwik
dzik87 pisze:JAkiś pomysł na profile zamknięte? J
Stosowałem kiedyś fluidol .

: 2012-10-15, 16:44
autor: Jastrząb
Jedyne i słuszne to Valvoline Tectyl ML i Terotex HV 400