Strona 1 z 2

[A32] EGR

: 2010-01-05, 13:56
autor: dylson
Cz ktos wie co sie stanie po odlaczeniu tego systemu w maximie? Wiem ze wywali a przynajmneij powinno wywalic checka ale czy komp wejdzie w tryb awaryjny? Myslalem o pozbyciu sie z maximy egr, checka na desce jestem w stanie przebolec :-)

: 2010-01-05, 17:29
autor: Lombardo88
witam. Mnie ten temat też ciekawi. podobno wszystko można oszukać, bo to jest polska, ale czy będzie to łatwe i nie kosztowne..?? :-) z tego co widzę w manualu to jest tam czujnik temperatury...

: 2010-01-05, 22:10
autor: dylson
Ja nie chce nic oszukiwac i wiem, ze jest czujnik temperatury. Na 99% tez wiem, ze check wyskoczy interesuje mnie czy komp wejdzie w tryb awaryjny czy "tylko" wywali checka na desce. Podobno ale podkreslam podobno poza checkiem nic sie nie stanie. Zrobienie tego bez checka bedzie bardzo trudne...

: 2010-01-05, 23:24
autor: Michalllo
Spróbować sprawdzić podzielić się doświadczeniem ;) :evil:

: 2010-01-05, 23:39
autor: GRZECHu
dylson pisze:Ja nie chce nic oszukiwac i wiem, ze jest czujnik temperatury. Na 99% tez wiem, ze check wyskoczy interesuje mnie czy komp wejdzie w tryb awaryjny czy "tylko" wywali checka na desce. Podobno ale podkreslam podobno poza checkiem nic sie nie stanie. Zrobienie tego bez checka bedzie bardzo trudne...
Kostki nie ma co by odłączyć do testu? Na maxima.org szukałeś?

: 2010-01-06, 11:08
autor: dylson
Egr kostka odlacze? To nie dziala na podcisnienie? Na orgu jeszcze nie szukalem.

: 2010-01-06, 11:10
autor: żyzny
dylson, w niektórych EGR można wypiąć złączkę

[ Dodano: 2010-01-06, 11:11 ]
nie wiem jak w nissanie, ale w oplu corsie po wypięciu złączki zapaliło kontrolkę "czek" a pozatym nic się nie działo

: 2010-01-06, 11:39
autor: Lombardo88
Owy czujnik temperatury o którym była mowa wyżej być może załącza EGR, bo ten system nie działa na zimnym silniku, i być może dlatego moja ma lepszego kopa gdy nie jest rozgrzana..pisałem o tym na NKP...może wyjąć ten czujnik viewtopic.php?t=94 może to któryś z tych czujników ze zdjęć które wkleiłem.

: 2010-01-07, 15:11
autor: dylson
Obrazek
Obrazek
Na pierwszej fotce widac rurke idaca od kolektora wydechowego do jakiegos zaworku i druga rurke ktora idzie od tego zaworku do ssacego. Na drugim zdjeciu jest tam "grzybek" na podcisnienie ktory moim zdaniem otwiera i zamyka ow zaworek. Moim zdaniem egr zamykany i otwierany jest tym podcisnieniem i jesli chcemu na probe odpiac egr to wlasnie zdejmujac wezyk wchodzacy w grzybka, nalezy zrobic to na zgaszonym aucie. Kostka ktora tam jest to raczej czujnik temperatury i bez niej egr albo sie wylaczy albo zwariuje.

Edit

Jestem na 99% pewny, ze po odpieciu egr wywali checka i nic wiecej. Jak pogoda bedzie lepsza bede chcial zrobic testy.

: 2010-03-16, 13:47
autor: Szalony
Panowie......mocno obadałem temat i na 99% w wersji EUROPEJSKIEJ czytać MaximaQX można bez problemu odłączyć EGR.
Tak jak pisał dylson zawór egr jest sterowany podciśnieniem. Spaliny z kolektora wydechowego lecą do EGR który po owarciu przepuszcza je do kolektora ssącego.
Jak się okazuję z moich analiz w wersji europejskiej nie ma czujnika temp. spalin, a tym samym nie ma potrzeby oszukiwać komputera :hah:
Wersja amerykańska posiada natomiast czujnik temp. spalin jednak czytając na .org jest to też do ogarnięcia bez ingerowania w elektronikę :cool:

Oczywiście wszystko co napisałem to 99% pewności ;)

: 2010-03-16, 15:05
autor: dylson
Obrazek
Czyli zagadka rozwiazana. Na zdjeciu zaznaczylem strzalka gdzie w wersji us jest czujnik, jak widac w qx nie ma tam otworu. W us przy usuwaniu egr wystarczy podobno wykrecic ten czujnik i zostawic go pod maska - CE nie powinno wyskoczyc.

: 2010-03-16, 16:04
autor: Szalony
Czy rozwiązana, to się okaże jak zaślepimy, jednak ten właśnie mały szczegół, który oznaczyłeś na zielono( brak czujnika temp spalin w wersji EU) daje nam praktycznie 100% szanse powodzenie.
Jak wspomniałeś w wersji US jest to również możliwe.... odłączyć trzeba wszystko jedynie pozostawić czujnik temp. spalin podłączony do wiązki.


Podsumowując możemy śmiało wywalić z kolektora ssącego wszelkie PCV i EGR !!!

Dodam z nieoficjalnych informacji, że Dylson już piłuje zaślepkę do EGR..... można się spodziewać, że niebawem pochwali się rezultatem :-P

: 2010-03-16, 16:48
autor: Michalllo
Nie wiem jak tam u was u mnie pasowało idealnie 50 groszy :) :evil:

: 2010-03-16, 17:01
autor: Szalony
myślę, że też powinno bez problemu wystarczyć, ale ja raczej pozbędę się od siebie wszystkiego(zaworki, rurki)..... straszny bajzel przez ten EGR jest pod maską

: 2010-03-16, 17:28
autor: Michalllo
Ja nie wywalałem w razie czegoś jak się trafi upierdliwy diagnosta to EGR przecież jest :D :evil:

: 2010-03-16, 20:15
autor: GRZECHu
Znaleźliście jakieś info na orgu co to daje oprócz braku brudzenia się kolektora?

: 2010-03-16, 22:40
autor: Michalllo
To daje że do kolektora ssącego nie jest dostarczane ciepłe powietrze więc zasysa on tylko zimne a wiadomo im więcej zimnego powietrza tym większa moc.
Ale z Tą mocą to warto by to było przetestować na hamowni wtedy by była pewność :)

: 2010-03-16, 22:56
autor: dylson
Michalllo pisze:Nie wiem jak tam u was u mnie pasowało idealnie 50 groszy
Ale to od strony kolektora wydechowego. Ja chce wywalic ten caly bajzel spod maski i musze miec zaslepke na kolektor ssacy. Znalazlem kawalek aluminium, sylikon mam wiec dam rade :-) Juz teraz po wywaleniu kilku elementow mam duzo wiecej miejsca pod maska a jak egr wyleci to bede mogl tam spac :-P Wywalenie egr mocy pewnie nie doda bo przy pelnym bucie i tak jest zaslepiony, ale moze sie poprawic reakcja na gaz i delikatnie elastycznosc bo przeciez przy przyspieszaniu nie wciskamy gazu do oporu. A najwazniejsza sprawa jest taka, ze spaliny beda trafialy tam gdzie ich miejsce, czyli w wydech :-)

: 2010-03-17, 09:08
autor: Michalllo
Własnie tak sobie pomyślałem że warto przy takiej okazji pewnie by było przeczyścić kolektor z całego syfu. Skoro zaślepiliśmy EGR to już się nie będzie brudził :)

: 2010-03-17, 09:39
autor: dylson
Trzeba jeszcze przeniesc odme i pcv, wtedy dopiero mamy pewnosc, ze nic nam juz nie zasyfi dolotu.

: 2010-03-19, 08:49
autor: Wald
A kiedy dokladnie EGR sie wlacza i wylacza?

: 2010-03-19, 08:59
autor: dylson
Tak dokladnie to nie wiem, wydaje mi sie, ze na wolnych jest otwarty na 100% a na pedale w podloge calkowicie zamkniety. Oczywiscie nie dziala na zasadzie 0-1 i im wiekszy nacisk na pedal tym bardziej sie otwiera. Pewnie jakies podcisnienie z dolotu tym steruje.

: 2010-03-19, 12:11
autor: GRZECHu
EGR is typically not employed at high loads because it would reduce peak power output. This is because it reduces the intake charge density. EGR is also omitted at idle (low-speed, zero load) because it would cause unstable combustion, resulting in rough idle.


To mnie zastanawia:

The EGR valve also cools the exhaust valves and makes them last far longer (a very important benefit under light cruise conditions)

Zmniejszając tlen spada temp spalania, przez co mniej cierpią zawory wydechowe - ciekawe ile czy da sie sprawdzic jak on sie otwiera w czasie jazdy?

: 2010-03-19, 15:14
autor: dylson
Czyli jak przepustnica jest zamknieta i otwarta na maxa to egr jest zamkniete. Mniejsza ilosc tlenu przyczynia sie do lepszego stanu silnika? Moze i troche prawdy w tym jest bo mniejsza ilosc tlenu to gorsze spalanie mieszanki i tez mniej mocy. Jezdzisz na sportowej wkladce ktora teoretycznie powinna miec wieksza przepustowosc powietrza niz papierowy filtr, ja jezdze na stozku, wynika z tego, ze sami sobie strzelamy w kolano :-P

: 2010-03-19, 15:47
autor: GRZECHu
Nie do końca, Stożek nie zmienia temperatury w silniku (bezpośrednio) a EGR znacznie ją zmniejsza (przez zabranie tlenu). Z tego co piszą steruje tym też czujnik temp, jak za bardzo wysoka temp spalin jest to EGR się otwiera studząc (o ile można to tak nazwać) przez zmniejszanie dostępu do tlenu.

: 2010-03-19, 22:00
autor: dylson
GRZECHu pisze:Nie do końca, Stożek nie zmienia temperatury w silniku (bezpośrednio) a EGR znacznie ją zmniejsza (przez zabranie tlenu)
Likwidujac chwyty powietrza tez zabierasz tlen :roll:
GRZECHu pisze:Z tego co piszą steruje tym też czujnik temp
Pokaz mi ten czujnik.

: 2010-03-20, 12:36
autor: GRZECHu
dylson pisze:Pokaz mi ten czujnik.
To z wiki wklejałem, co do czujnika sam zawór jest czujnikiem (jak termostat działa) tylko to ogólna zasada działania a nie specyfikacja z maximy.

: 2010-03-20, 23:58
autor: Lombardo88

: 2010-03-21, 12:23
autor: dylson
Zeby w silniku wolnossacym osiagnac za wysokie egt trzeba dluuugo upalac. To co jezdzilismy na lotnisku na zlotach to duzo za malo.
Lombardo88, wersja amerykanska ma dodatkowo miejsce na czujnik temperatury spalin - patrz moj wczesniejszy post ze zdjeciem, tam zaznaczylem gdzie on sie znajduje.
I nie usuwajcie odmy z dolotu, podobno moze to zaszkodzic silnikowi.

: 2010-03-23, 09:51
autor: Wald
Obrazek

Na samym dole obrazka jest EGR, jezdzac bez pedalu w podlodze jest on caly czas w takiej pozycji, przy hamowaniu sie zmienia tylko teraz dokladnie nie pamietam ale chyba wtedy pokazuje sie OFF.