Strona 2 z 4

: 2009-12-20, 12:43
autor: jerry
dylson pisze: -silowniki podtrzymywujące maske wedlug mnie sa za male i za slabe. Wczoraj chcialem sprawdzic plyny a snieg lezal na masce i kicha nie dalo sie maska opadala

Przyczyna moga byc niesprawne silowniki lub faktycznie za krotkie (moze masz nie takie jak trzeba). Zeby sprawdzic silowniki w łatwy sposob trzeba jeden "odpiac" i jezeli maske utrzymuje na tym ktory zostal to znaczy ze jest ok. Pozniej druga strona i sprawdzone.
Uwaga - Przy wynianie silownikow i w ogóle przy otwieranu maski bez silownikow na maxa trzeba uwazac na to aby "rogami" nie uszkodzic szyby. Wiem co pisze :-/ Niby mozna ja postawic pionowo, a tu zasadzka :-( i szyba do wymiany ehhh

Maxi ;-)

: 2009-12-20, 13:28
autor: dylson
Zauwaz ze nie tylko ja napisalem o zbyt slabych silownikach wiec moze jednk cos w tym jest.
Obrazek
Zobacz jak to jest w alfie 156. Nie dosc, ze wieksze silowniki to jeszcze do tego lepiej zamontowane. Silownik po rozciagnieciu jest w przeciwna strone jak maska

: 2009-12-20, 16:27
autor: jerry
Widzialem widzialem, ze nie tylko Ty o tym piszesz. Na foto "macha" prawie w pionie :-o i mocowanie silownikow inne niz w A32, A33 itp. Nie twierdze, ze to nie lepsze rozwiazanie. Byc moze takie potrzebuje "mniejszego N" silownika. Ja mialem problem z "opadaniem" wiec przetestowalem, wymienilem i bylo ok. Nie przypominam sobe, zebym otwieral "mache" ze sniegiem. Trzeba zauwazyc ze snieg moze byc lekki, ciezki ble ble ble. Silowniki moga wygladac podobnie-tak samo ale maja rozne N 8-)
Jak napada snieg to sprawdze u siebie i przekonam sie do swojego twierdzenia czy opada itp :-) Zauwazylem tez ze w A32 silowniki grubsza strona sa skierowane w gore, a A33 odwrotnie. Ciekawe czy ma to jakies znaczenie?
Jak sie wkleja foto? Bo cos nie moge tego rozkminic :-/

: 2009-12-20, 22:29
autor: GRZECHu
Dziś rano sprawdziłem u siebie dokładnie, u mnie siłowniki utrzymują maskę przy -17, maska była w warstewce śniegu i całkiem pewnie ją trzymały. Zero obawy że spadnie.

: 2009-12-21, 15:05
autor: dylson
Kolejna rzecz ktora mogla by byc lepsza to spryskiwacze. Moim zdaniem za slabe.

: 2010-01-30, 13:39
autor: Lombardo88
układ jezdny trochę lipny jak dla mnie.sytuacje ratuję szerokość auta,ale jednak słaby punkt tych aut...

: 2011-02-20, 13:25
autor: meylo
Jeśli chodzi o siłowniki do maski to pasują od starego Renault Twingo.Zamontowałem właśnie jeden i po problemie :-)

: 2011-03-14, 00:49
autor: Auq
dylson, może i w alfie jest to lepiej rozwiązane, ale pewnie dlatego ze Włosi nie chcieli dobijać mechaników maską, w końcu trochę czasu pod nią spędzają ;-). Żart, ale faktem jest że w swojej A32 miałem z nimi problem. Generalnie jak macie dobrych znajomych handlowców w IC to wyjmijcie jeden i po wymiarach idzie coś dopasować, tak przynajmniej było u kumpla z MX-6 z siłownikami w klapy bagażnika (chyba z jakiegoś fiata pasiły po 30-40PLN za sztukę.

: 2011-03-14, 14:23
autor: dylson
Auq pisze: jak macie dobrych znajomych handlowców w IC
Ja pracuje w ic :mrgreen: Ale idzie lato to beda trzymaly :-P

: 2011-10-30, 12:46
autor: caffeini
Wald pisze:Co do maski to dla mnie ona sie poprostu za nisko otwiera.
Zawiasy tylnej klapy to jest duzy minus.
uote

zawiasy tylnej klapy? jest na to lekarstwo za całe 72 amerykańskie dolce ;)

http://www.andysautosport.com/nissan/19 ... 00813.html

: 2011-10-30, 12:51
autor: Lombardo88
fajny patent caffeini, :)

silowniki

: 2011-12-28, 15:00
autor: automototest
Jeśli chodzi o siłowniki do maski to pasują od starego Renault Twingo

: 2012-01-09, 20:48
autor: caffeini
dylson pisze:Kolejna rzecz ktora mogla by byc lepsza to spryskiwacze. Moim zdaniem za slabe.
Dylson,spryskiwacze powiadasz :-> ..jest na to rada(sprawdzone,zamontowałem u siebie 3 dni temu) dysze spryskiwaczy montujemy od jeepa cherokee 2 4.0 L roczniki od 1987 - 2001 :-) po małych przeróbkach(opiłowaniu) pasują jak by z maximy były :-D ...te dysze z racji swojego kształtu nie ,,pryskają ,, punktowo,czyli nie dają strumienia płynu w 2 miejsca ,tylko ...hmm jak to nazwać ? nazwijmy to ..wachlarzowo,, jeden spryskiwacz pokrywa płynem połowę szyby....jak dla mnie jest ok.dawno temu,jak dinozaury były młode miałem w tej właśnie wersji cherokee i do tej pory nie mogę wyjść z podziwu jak to nieziemsko ,,psika,, na szybe :hah: koszt takiej dyszy od jeepa na allegro to ok 20 naszych gównianych PLN za szt.
a dysza wygląda tak ...

http://allegro.pl/jeep-grand-cherokee-9 ... 72782.html

: 2012-01-09, 23:51
autor: MacGayver
caffeini pisze:awiasy tylnej klapy? jest na to lekarstwo za całe 72 amerykańskie dolce ;)
to chodzi o to że naciskając przycisk klapy jakby tylko odskakuje, a nie otwiera się wyżej jak w nowszych modelach aut?

: 2012-01-10, 17:56
autor: caffeini
MacGayver pisze:
caffeini pisze:awiasy tylnej klapy? jest na to lekarstwo za całe 72 amerykańskie dolce ;)
to chodzi o to że naciskając przycisk klapy jakby tylko odskakuje, a nie otwiera się wyżej jak w nowszych modelach aut?
po naciśnięciu guzika na pilocie przy oryginalnych zawiasach klapa ,,odskakuje,, tylko na ok 1 cm(przynajmniej tak jest w moim kuropędzie)...przy tych zawiasach uchyla się na ok. 15 cm...szału nie ma,ale jest trochę łatwiej,a jeżeli chodzi (jak mawiają ginekolodzy) o ,,rozwarcie,, ;) to jest lepsze jak przy zawiasach oem,ja osobiście tego patentu nie stosowałem,ale widziałem u kumpla w QX-sie,klapa staje w pionie ,poza tym żadnego skrzypienia itp. rzeczy :-) czy warto montować dla 15 cm uchyłu ? według mnie warto,lepiej wygląda,lepiej działa,brak dziwnych drutów w bagażniku :>

: 2012-01-10, 18:29
autor: MacGayver
ja mam zamontowane sprężyny po jednej i po drugiej stronie które odciągają klapę przy otwieraniu. Nie kosztowało mnie nic a podnosi się na jakieś 30cm tak jak tego właśnie chciałem :)

: 2012-01-10, 18:43
autor: caffeini
MacGayver pisze:ja mam zamontowane sprężyny po jednej i po drugiej stronie które odciągają klapę przy otwieraniu. Nie kosztowało mnie nic a podnosi się na jakieś 30cm tak jak tego właśnie chciałem :)
:-D rób fote i wstawiaj(plz)...tez chce tak mieć ;)
jest jeszcze taka opcja za 90-pare dolców...to akurat wygląda nieźle :->

http://store.gaugemagazine.com/autolocf ... onkit.aspx + instr montażu
http://store.gaugemagazine.com/ProductI ... FLIPTR.pdf

: 2012-01-11, 21:56
autor: GRZECHu
Mac, pokaz fote co tam wymodziłeś w bagażniku :)

: 2012-01-12, 00:25
autor: MacGayver
Jutro cyknę zdjęcie i nagram jak to działa, może założę osobny temat jak ktoś będzie później chciał coś takiego zrobić

: 2012-01-12, 13:05
autor: maximastegna
mam do was pytanko. mam oryginalny pilot od mojej poprzedniej maximy w ktorej otwierala sie klapa z pilota. jest mozliwosc przeprogramowania pilota zeby go wykorzystac w nowej maxi?

: 2012-01-12, 17:04
autor: GRZECHu
viewtopic.php?t=84
pewnie, wystarczy troszkę poszukać po naszym dziale :)

: 2012-01-12, 21:52
autor: maximastegna
ok. dzieki wielkie:) jeszcze jedno pytanko jak juz przy tym jestesmy. mialem w maximie inny alarm (z pilota zamykalo sie drzwi) czy jak zakoduje seryjny pilot to powinno dzialac centralne czy cos trzeba podloczyc skoro byl drugi alarm?

: 2012-01-12, 22:43
autor: GRZECHu
Powinno działać.

: 2012-01-13, 17:05
autor: dylson
Pytanie po co dwa alarmy? Chcesz wrocic do seryjnego to wywal drugi - ja tak zrobilem

: 2012-01-13, 18:15
autor: maximastegna
no wlasnie nie wiem po co.... taka juz kupilem. ten dodatkowy juz wyrzucilem bo zaczal szwankowac. i teraz auto otwieram z kluczyka. probowalem dzisiaj przeprogramowac pilot ze starej maxi ale nie podzialalo. ktory przycisk z oryginalnego pilota jest od zamykania drzwi? nigdy nie uzywalem oryginalnego a przyciski wszystkie sa wytarte. jesli chodzi o wkladanie kluczyka do stacyjki to mam po prostu tylko go wlozyc i nie przekrecac? i dopiero za 6 razem wlaczyc zaplon?

: 2012-01-13, 19:04
autor: GRZECHu
maximastegna pisze:probowalem dzisiaj przeprogramowac pilot ze starej maxi ale nie podzialalo. ktory przycisk z oryginalnego pilota jest od zamykania drzwi?
Największy od góry zamykanie
otwieranie drzwi - obok otwieranie bagaznika
i ten na dole swiatelko w srodku

Obrazek

Pisz jak programowałeś i co nie poszło, dość dobrze to opanowałem i chętnie pomogę.

: 2012-01-13, 19:11
autor: maximastegna
na starcie zmienilem baterie w pilocie. w sumie to nie jestem pewny czy dziala z dwa lata lezy nieuzywany. zaraz skocze i sprawdze jeszcze raz. robilem to tak: zamknalem sie od srodka no i wkladalem 6 razy kluczyk bez zadnego przekrecania. za 6 razem wlaczylem zaplon i wciskalem przycisk ( probowalem wszystkie).

[ Dodano: 2012-01-13, 19:24 ]
przed chwila sprawdzalem drugi raz. tym razem mam pewnosc ze system dziala:) wlaczyly mi sie awaryjne. to chyba wina pilota bo trzymajac przekrecony kluczyk na zaplonie wcisnalem przycisk zamykania i nic. pilot dalej nie dziala

[ Dodano: 2012-01-13, 20:11 ]
rozebralem i wyczyscilem pilota. stan plytki oceniam na bardzo dobry jutro jak znajde chwile postaram sie jeszcze wygrzac plytke. czy piloty roznily sie te z przed i po lifcie?

: 2012-01-13, 23:25
autor: GRZECHu
maximastegna pisze:wlaczyly mi sie awaryjne. to chyba wina pilota bo trzymajac przekrecony kluczyk na zaplonie wcisnalem przycisk zamykania i nic. pilot dalej nie dziala
Jak włączyły się awaryjne to znaczy ze robisz procedurę poprawnie. Po mignięciu wciskasz zamykanie z pilota (duży przycisk na górze). Później wyciągasz kluczyk i otwierasz drzwi - kolejność jest ważna.

Po procedurze jak wszystko zrobisz sprawdzaj pilota wciskając światełko (najmniej wyrobiony styk) lub zamykanie. Jak nie poszło spróbuj jeszcze raz od nowa, nie za każdym razem poprawnie wychodzi.

: 2012-01-14, 10:16
autor: dylson
Piloty z wersji us i qx sa inne. Po awatarze widze, ze masz us wiec nie masz guzika od swiatelka tylko wlaczanie klaksonu/alarmu.

: 2012-01-14, 17:15
autor: maximastegna
tak tak mam us. chodzi mi o to czy wszystkie wersje us maja ten sam pilot. stara mialem z 95r a obecna jest z 96.

[ Dodano: 2012-01-14, 17:19 ]
co do programowania to awaryjne zalaczaja sie przy 6 wlozeniu kluczyka, nawet nie zdaze przekrecic kluczyka pozniej go przekrecam w wciskam przycisk wyciagam kluczyk i otwieram i teraz pytanie: otwieram pilotem czy przyciskiem na drzwiach?