Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Spalanie

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-02-28, 18:03

Maxima 98r. 3,0 USA aut.

17 LPG - ostatnich kilka pomiarów 20 - 22

Podjechałem wczoraj na diagnostykę i okazało się, że sonda przy kolektorze do wymiany ( 0,2 - 0,8V bez gazowania, z gazowaniem zresztą tak samo ) - po wymianie napiszę jaki skutek.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-02-28, 23:33

a co z drugą sondą?? ta o której piszesz nie jest walnięta do końca.

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-03-01, 09:33

Druga sonda wyglądała na stabilną, a dlaczego nie jest "walnięta do końca" ?

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Post autor: MarekL » 2010-03-01, 21:16

GRZECHu pisze:Poważnie nie wiem co trzeba robić żeby maxi spaliła (manual) ponad 16l, poki co to dla mnie abstrakcja.
Cóż, jeździj tak jak ja - odcinki po 8 km przez centrum Wrocławia :) Nie dość że pewnie z pół trasy na niedogrzanym silniku, to jeszcze robię te 8 km w 20-30 minut. A czasem dłużej. Światła, światła, korek, światła... Ostatnio wychodzi mi między 14 a 16l, ale były razy po 18-20. Nie pamiętam, może akurat trafił się lipny gaz, może akurat ja coś grzebałem przy instalacji. W każdym bądź razie jak jest poniżej 16, to jest dobrze.
Natomiast na trasie jest już podobnie do większości. 10-11 przy spokojnej jeździe, 11-12 przy dynamicznej :)
Akiro pisze:0,2 - 0,8V bez gazowania, z gazowaniem zresztą tak samo
Napięcie sondy powinno tak falować. Wolno na wolnych obrotach, na wysokich szybciej. A jak jadąc dasz w podłogę to powinno się zrobić bogato - okolice 0,8V.
Jeśli napięcie sondy stoi przez dłuższy czas, to właśnie coś z nią nie tak.
http://www.ngkntk.pl/Sondy_lambda_w_tes ... 530.0.html

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-02, 00:10

W tym tyg maxi spaliła mi ponad 16l LPG, jednak jadąc do Janek stałem 45 minut w jednym miejscu czekajać aż posprzątają wypadek. Poważnie nie wiem co trzeba robić żeby maxi spaliła (manual) ponad 16l, poki co to dla mnie abstrakcja.
No i już wiem czemu tyle spaliła (nie licząc korków) reduktor się zasyfił i zwiększył ciśnienie o 0.5 bara, dziś na przeglądzie LPG wszystko zostało ustawione jak powinno być. Ciekawe czy spalanie spadnie zauważalnie. Jedno co zauważyłem to mocy odzyskał szczególnie na górze.
Ostatnio zmieniony 2010-03-03, 20:08 przez GRZECHu, łącznie zmieniany 1 raz.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-03, 20:00

Ja tylko na Pb śmigam i .......
Eco driving to tylko w sumie raz próbowałem jadąc z Dylsonem w kierunku Łodzi, zapas czasu był około 30 minut i mnie do tego zmusił ;)......po kilku minutach plany się zmieniły i eco driving szlak trafił :mrgreen:
Generalnie moja Maxi potrafi spalić w mieście od 11 do około 13. Trasa od 8-9( oczywiście można zejść do 7.5 ale kto jechałby z prędkością 90km/h ?? ) Przy prędkościach ponad 200 i łyknie pewnie ponad 10. Żeby spaliła 16-20l to już chyba trzeba byłoby katować pod odcinke "non stop" i start po starcie.

Żeby była jasność to Maxi A32-QX w manualu, lekko zmodzona 223KM, tylko na Pb
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-03-03, 20:15

Jadąc z Warszawy przez Poznań do Ustronia Morskiego spaliłem benzyny około 2 i pół baku. (około 150 litrów). 5 godzin jazdy.
Natomiast jadąc na gazie tankuje 2x po około 85 zł i dojadę też, tylko że spokojniej ale i taniej. Około 7 godzin.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-03-04, 07:31

Tutaj właśnie ładnie widać że w trasie duży silnik jest ekonomiczny. Skoro mi na autostradzie przy utrzymywaniu prędkości 160km/h dwa litry w P11 spaliła 8 litrów, a przy prędkościach rzędu 200 spaliła 10 litrów, a Szalonemu wyszło podobnie w trzylitrowym silniku o prawie dwa razy większej mocy, to nie ma się co kusić na na małe silniki jeśli jeździmy trasy. Wiadomo że w mieście, przy krótkich odcinkach, niedogrzany większy silnik pali więcej, ale za to w trasie to sama przyjemność.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-04, 08:25

smeru pisze:przy prędkościach rzędu 200 spaliła 10 litrów

Zamęt wprowadzacie, "przy prędkościach" to znaczy w tym wypadku chwilowe przyspieszenie do 200 i powrót do 140 km/h a nie jazda 200, przy ciągnięciu 200km/h więcej niż 10 minut nie będziesz miał 10 ani 12 litrów na sto tylko więcej i nie ważne czy to primera czy to maxima. Przy 160 na tempomacie, maxima juz będzie paliła pod 13 litrów (to jest 4000 RPM cały czas) a przy stałej (stała to nie 3 czy 15 minut tylko dluzej) 180 spalanie będzie ponad 14 (mogę się założyć o dużą kratę piwa i oddam za paliwo jak komuś się uda spalić mniej)

Wracając ze zlotu w kilkanaście nissanów miałem na tempomacie 120, a co chwila ktos na CB krzyczał że 140 to dla niego za duzo i żeby zwolnić (GPS pokazywał 110) ale jak ktoś przyspiesza i zwalnia to chwilami faktycznie ma 140 i więcej.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-04, 09:04

Nie obroty przy duzej predkosci wplywaja na spalanie tylko opory powietrza. Zgadzam sie przy 200 nie ma szans zeby maxima spalila 10l, tyle to diesle spala i to te o pojemnosci ok 2.0.

MAXI
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-08, 23:25
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: MAXI » 2010-03-04, 09:21

Ha a mi Maxima 3.0 wersja USA w automacie spalała ostatnio 11 litrów LPG :)
Tylko że jeździłem 90-95 km/h na tempomacie bo mi dziecko wymiotowało:(
Natomiast średnio jak tankowałem przy normalnej jeżdzie (do 160) to wchodziło 12-14 litrów.
Teraz w Vanie mam spalanie 13-14 litrów LPG przy 90-95 km/h.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-03-04, 10:42

Niech może koledzy mieszkający bliżej autostrady niemieckiej się wypowiedzą. Oni może częściej jadą ponad 200 km/h.

Przy prędkości ponad 230 km/h wiem, że wskazówka poziomu paliwa spada dość szybko, słychać tylko szum wiatru i uważnie trzeba spoglądać na znaki informujące kiedy będzie kolejna stacja Orlen aby nie przejechać się i stanąć na autostradzie.

Jechałem pamiętam Toyotą Avensis chyba z 2006 roku produkcji z silnikiem diesla 2 litry pojemności o mocy 125 KM, bak o podobnej pojemności co Maxima. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 195 km/h (tylko o 10 km mniej niż Micrą z silnikiem 1.4 o mocy 88 KM).

Jakie były odczucia ? Straszny hałas, drgania auta, bardzo słabe przyspieszenia, jadąc powyżej 120 km/h przy wciskaniu gazu do oporu miałem wrażenie, że nic się nie dzieje. Takim wolnym autem strach jest wyprzedzać. Spalił też bardzo dużo, jadąc prawie cały czas w maksymalnych prędkościach dla tego silnika komputer pokazywał nie mniej niż 17 a nawet około 25 litrów na setkę. Spaliła tyle samo co maxima przy maks prędkościach tyle, że Maxima ma większy motor i czuć jak się gaz wciska. Zapraszam w maju na rundę po autostradzie to sam może zobaczyć. Bardzo bolała mnie głowa od hałasu, moje dziecko zaczęło płakać. Nabrałem wstrętu do diesla, do Toyoty.
Nawet w najnowszym modelu Toyoty Camry jest mniej miejsca niż w A32 - sam sprawdziłem, dotykam głową sufitu a w Maximie nie.

Bzdurą jest spalanie małe przy 200 km/h, niech ten co nie wierzy to postara się o cały bak i niech wciśnie przez godzinę na autostradzie i zobaczy wir w baku.


Dodam, że jadąc Micrą trochę dynamiczniej w trasie a ekonomicznie Maximą spalanie będzie podobne.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-05, 11:03

Panowie ........ przy 160 ponad 13l......................... to teraz jaja sobie chyba robicie ....
dzisiaj mamy spota i jeśli Dylson będzie u mnie wcześniej to tankuje pod korek jedziemy z prędkością 160 przez 50km i dolewam z powrotem do pełna.................. daje sobie głowę uciąć ze ponad 10 nie łyknie a Wy tu piszecie ponad 13
Normalnie na wczasy jak nad morze śmigam to lecę właśnie w przedziale 130-160 zdarza sie i 180 i 200 momentami( oczywiście czasami ktoś przyblokuje nie ma jak wyprzedzić i wtedy się jakiś czas 100 leci) ale 10 to mi jeszcze nigdy nie spaliła.


Z chęcią bym sprawdził ile spali przy 200km/h ale niestety nie ma gdzie za bardzo pociągnąć taką prędkością przez 50km w okolicy i pogoda tez nie bardzo. Za to jak będziemy na ogólnopolski jechać, to się sprawdzi przy świadkach( czyt. Dylson) ile spali........ Obstawiam w ciemno ze powyżej 11-12 nie wyjdzie..... kto ma racje się okaże.


DYLSON!!! Przyjedz dzisiaj do mnie przed 18 bo lecimy na 50km wycieczkę :mrgreen:

[ Dodano: 2010-03-05, 11:28 ]
B 52 pisze:Jadąc z Warszawy przez Poznań do Ustronia Morskiego spaliłem benzyny około 2 i pół baku. (około 150 litrów). 5 godzin jazdy.
Natomiast jadąc na gazie tankuje 2x po około 85 zł i dojadę też, tylko że spokojniej ale i taniej. Około 7 godzin.
Sorcia ze odgrzewa kilka postów wstecz, ale dopiero teraz zauważyłem Twoja wypowiedź. Nie wiem jak to zrobiłeś, ale ja nad morze z Częstochowy zajadę na jednym baku.

I jeszcze jedno... mam nadzieję, że nie usłyszę od jeżdżących na LPG stwierdzenia, że kto jeździ na Pb to jest "bez mózgiem" i nie umie liczyć ( w jednym wątku na NKP była taka sytuacja) :-/
Ostatnio zmieniony 2010-03-05, 14:19 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-03-05, 13:36

Ja też jeżdze na PB i w trasie powyzej 10 litrów moja J30 mi nigdy nie spaliła w mieście to co innego :(
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-05, 14:32

Szalony, pamietasz jak lecieliśmy na zlot i było "kubicowanie" , wiozłeś Butryna, Zatrzymaliśmy się na shellu takim małym i mówiłem że mi spaliła maxi coś koło 12 litrów, a Ty że komp Ci pokazuje 9.5 czy mniej, a jak później zalałeś to powiedziałeś że z litrów wyszło 11l a większość czasu jechaliśmy około 110.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2010-03-05, 15:24

Szalony pisze:Ja tylko na Pb śmigam i .......
Eco driving to tylko w sumie raz próbowałem jadąc z Dylsonem w kierunku Łodzi, zapas czasu był około 30 minut i mnie do tego zmusił ;)......po kilku minutach plany się zmieniły i eco driving szlak trafił :mrgreen:
Generalnie moja Maxi potrafi spalić w mieście od 11 do około 13. Trasa od 8-9( oczywiście można zejść do 7.5 ale kto jechałby z prędkością 90km/h ?? ) Przy prędkościach ponad 200 i łyknie pewnie ponad 10. Żeby spaliła 16-20l to już chyba trzeba byłoby katować pod odcinke "non stop" i start po starcie.

Żeby była jasność to Maxi A32-QX w manualu, lekko zmodzona 223KM, tylko na Pb
łe... to ja nie mam tak zle na tym automacie. miasto 13. 14 mi łyknęła raz jak robili jedynkę kiedy to z roboty jechalem 40 minut (a mam 8 km do roboty). dluzsze trasy z miastem wlacznie 11.5 do 12. nie wiecej.
trasa predkosc srednia 125 (srednia) gdzie dosc ostro i dlugo chwilami bylo po 190 nawet, a wiekszosc trasy to bylo okolo 150 - 12 litrow.
mniej na trasie nie sprawdzalem bo sie nie da jezdzic wolniej.

aaa... dotyczy LPG oczywiscie.

aaa.. i jeszcze jedno. komp mi zawsze pokazuje mniej wiecej -2 litry. tak wiec jak sadzilem w warszawy to mialem 9.5 na kompie. w rezultacie na stacji wyszlo 12.
srednia (125km/h) tez z kompa - cala trasa 260 km.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-03-06, 00:53

Akiro pisze:Druga sonda wyglądała na stabilną, a dlaczego nie jest "walnięta do końca" ?
bo ta pierwsza dopuszczalnie wskazuje w miarę. druga jak jest stabilna, to nie znaczy ze jest dobra. sonda ma falować, a zakres podałem na rysunku wyżej.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-06, 16:32

GRZECHu pisze:Szalony, pamietasz jak lecieliśmy na zlot i było "kubicowanie" , wiozłeś Butryna, Zatrzymaliśmy się na shellu takim małym i mówiłem że mi spaliła maxi coś koło 12 litrów, a Ty że komp Ci pokazuje 9.5 czy mniej, a jak później zalałeś to powiedziałeś że z litrów wyszło 11l a większość czasu jechaliśmy około 110.
Z tego co ja pamiętam, to kubicowanie było jak Dylson jeszcze Miśkiem leciał....... i wtedy to ja pamiętam .... zatankowałem w Częstochowie do pełna, a w okolicach łodzi Dylson bodajże z Drejkiem tankowali ON bo było taniej sporo....... ja wtedy dolałem do pełna i polecieliśmy na Borsk.... jak pamiętasz w Borsku na lotnisku się nie oszczędzało paliwa i raczej się tam przeliczało na motogodziny......mimo to kolejne tankowanie miałem w drodze powrotnej na liczniku kilometrów mając wskazanie coś około 600km..... rezerwa mi się jeszcze wtedy nie zapaliła, choć wskazówka zeszła nisko. Jeszcze chwila to się dowiemy że na zlot jechaliśmy 70km/h :-> 110km/h to może i jechaliśmy, ale pamiętam że był duży ruch, po jednym pasie w każdym kierunku, leciałeś pierwszy i co chwila wyprzedzałeś.... jazda mega szarpana, non stop redukcje.

Nie wiem czy Wy na siłę chcecie wmówić, że spalanie na gazie jest identyczne niż na Pb i że komputer zaniża -2L ? Ze Maxima pali w trasie 20l ? Zaniżać może i zaniża, ale w przypadku LPG dużo więcej.

Prawda jest taka, że każdy ma swój styl jazdy i indywidualnie operuję wychyleniem przepustnicy....... Jak ktoś jest przekonany, że im wcześniej zmienia bieg na wyższy, to mu wtedy Maxi mniej spali, to jego sprawa. Ja mam u siebie zegar podciśnienia w kolektorze i widzę co się dzieje jak się za wcześnie biegi zmienia.

NIECH KAŻDY MA SWOJA TEORIĘ i jeździ na czym chce i jak chce.

Szkoda,że się wczoraj pogoda zrąbała i nie udało się przeprowadzić testu.

Nie myślcie proszę, że chce Wam wmówić, iż moja Maxi pali najmniej na świecie i jest nr 1 ..... piszę szczerze jakie ma spalanie...... jak wydawało mi się, że zaczęła więcej palić pojechałem sprawdziłem sondy i wymieniałem która już trochę szwankowała.

Piotral!!!! M/T jest oszczędniejsze od A/T, ale gdy Ty zamulasz automatem, a ja się bawię pod od cinkę na pełnym przelocie to wynik będzie podobny ;)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-06, 17:08

Szalony pisze:lecę właśnie w przedziale 130-160 zdarza sie i 180 i 200 momentami( oczywiście czasami ktoś przyblokuje nie ma jak wyprzedzić i wtedy się jakiś czas 100 leci) ale 10 to mi jeszcze nigdy nie spaliła.
O to mi chodziło :) Sam chwaliłeś się że wyszło 11 :P
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-03-06, 23:58

Szalony pisze:
Nie myślcie proszę, że chce Wam wmówić, iż moja Maxi pali najmniej na świecie i jest nr 1 ..... piszę szczerze jakie ma spalanie...... jak wydawało mi się, że zaczęła więcej palić pojechałem sprawdziłem sondy i wymieniałem która już trochę szwankowała.
nowa
sonda u Ciebie sprawiła,że autko ma lepszą kulturę pracy??

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2010-03-07, 13:19

Szalony pisze: Piotral!!!! M/T jest oszczędniejsze od A/T, ale gdy Ty zamulasz automatem, a ja się bawię pod od cinkę na pełnym przelocie to wynik będzie podobny ;)
zaloze sie ze nie. az takich roznic to nie ma :)
2 litry roznicy max przy normalnej czy agresywnej jeżdzie :)
taka jest prawda :)

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Post autor: MarekL » 2010-03-07, 23:09

Szalony pisze:Prawda jest taka, że każdy ma swój styl jazdy i indywidualnie operuję wychyleniem przepustnicy....... Jak ktoś jest przekonany, że im wcześniej zmienia bieg na wyższy, to mu wtedy Maxi mniej spali, to jego sprawa. Ja mam u siebie zegar podciśnienia w kolektorze i widzę co się dzieje jak się za wcześnie biegi zmienia.
No to podziel się wiedzą :) Jak to wygląda w praktyce?

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-08, 00:45

GRZECHu pisze: O to mi chodziło :) Sam chwaliłeś się że wyszło 11 :P
Nie pamiętam takiej sytuacji, ale skoro Ty to wspaniale pamiętasz i tak Ci to utkwiło w pamięci. Niech Ci będzie, jeśli Cię to usatysfakcjonuje: MAXIMA SZALONEGO pali na trasie przy prędkości 110km/h 11litrów benzyny
Lombardo88 pisze: nowa sonda u Ciebie sprawiła,że autko ma lepszą kulturę pracy??
Z kultura pracy nie było problemu, po prostu zauważyłem, że zaczęła palić więcej niż wcześniej. Pojechałem sprawdzić jaki jest ich stan i okazało się że jedna jest nie tyle co walnięta, ale w gorszej kondycji, miałem natomiast na stanie sonde z auta o dużo mniejszym przebiegu,wymieniałem i tyle.


piotrtal pisze: zaloze sie ze nie. az takich roznic to nie ma :)
2 litry roznicy max przy normalnej czy agresywnej jeżdzie :)
taka jest prawda :)
Widzę, że nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, więc postaram bardziej obrazowo przedstawić. Jak napisałem, że zamulasz automatem, to nie miałem na myśli tego, że jeździsz jak anemik, tylko to, iż przy Max bucie i 4 poziomowej skrzyni szału nie ma.
Jeśli chodzi o spalanie, to porównując nasze 2 egzemplarze( Twoja MAxi A/T jest seryjna, a moja M/T ciut mocniejsza od serii) faktycznie przy spokojnej jeździe na Pb będzie to różnica w spalaniu około 2 litry. Jednak przy "jeździe agresywnej" wyjdzie zapewne podobnie.
A na koniec tak pół żartem, pół serio to są trzy prawdy: cała prawda, tylko prawda i g...o prawda...... o której Ty piszesz??

MarekL pisze: No to podziel się wiedzą :) Jak to wygląda w praktyce?
Najlepiej, to mógłbym Ci to zademonstrować na pokładzie mojej Maxi, a w praktyce wygląda to tak, że jak za wcześnie zmienisz bieg na wyższy, to w efekcie na wyższym biegu spalisz więcej paliwa. Tak samo jak zacząłem sprawdzać tempomat i mimo, iż na początku wydawało mi się, że to idealne rozwiązanie do ekonomicznej jazdy w trasie, tak teraz śmiało mogę powiedzieć, iż jest to bardziej dla wygody niż ekonomiki.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-08, 19:18

Szalony pisze:na trasie przy prędkości 110km/h 11litrów benzyny
A sumie z lotniskiem i droga w obie strony ile wyszło?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2010-03-08, 20:33

Szalony pisze: Widzę, że nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, więc postaram bardziej obrazowo przedstawić. Jak napisałem, że zamulasz automatem, to nie miałem na myśli tego, że jeździsz jak anemik, tylko to, iż przy Max bucie i 4 poziomowej skrzyni szału nie ma.
Jeśli chodzi o spalanie, to porównując nasze 2 egzemplarze( Twoja MAxi A/T jest seryjna, a moja M/T ciut mocniejsza od serii) faktycznie przy spokojnej jeździe na Pb będzie to różnica w spalaniu około 2 litry. Jednak przy "jeździe agresywnej" wyjdzie zapewne podobnie.
A na koniec tak pół żartem, pół serio to są trzy prawdy: cała prawda, tylko prawda i g...o prawda...... o której Ty piszesz??
ja zawsze pisze prawde :)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-03-09, 16:50

Akiro pisze: Podjechałem wczoraj na diagnostykę i okazało się, że sonda przy kolektorze do wymiany ( 0,2 - 0,8V bez gazowania, z gazowaniem zresztą tak samo ) - po wymianie napiszę jaki skutek.
I co, wymieniles?
Obrazek

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-03-11, 23:48

Wymieniłem i odrazu po tym wybrałem się na wycieczkę do Szwajcarii, więc miałem okazję dokładnego przetestowania na trasie:

Prędkości różne: 12,6
Prędkośc do 120 km/h: 9,8 :)
Prędkości od 100 do 160 ( średnio pewnie 140 ): ok. 13

Oczywiście wskazania LPG.
Tak przy okazji cena gazu w niemczech to 0,65-0,69 co daje około 320 PLN za 1000 km. - taniej niż autobus :)

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-03-12, 00:08

Ehs ale macie fajne wycieczki :) Szwajcaria :)
A przy okazji całkiem niezłe spalanie :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-03-12, 00:30

Czyli jaka prędkość jest najekonomiczniejsza? Ja w maju wybieram się do Italii, więc też będę miał możliwość sprawdzenia.

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-03-12, 08:36

Najlepiej do 120km/h, ale ja tak akurat musiałem jeździć ze względu na bardzo wysokie mandaty w Szwajcarii bo tak normalnie ciężko byłoby zrobić ponad 1000km. z tylko takimi prędkościami szczególnie na niemieckich autostradach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”