Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Sonda lambda

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-04-27, 14:40

Sprawdzał przy mnie w katalogu koleś bo nie był pewien czy może być inna, nie podawał mi wartości tylko powiedział - niestety nie podejdzie bo ma inna oporność -

Już zamówiłem za 230zł 2 sztuki boscha uniwersalne 3 żyłowe. Dam znać czy wszystko śmiga.

[ Dodano: 2010-05-14, 16:11 ]
Wymieniłem sondy, zrobiłem dwa razy odcinek 250KM po wymianie i spalanie wyszło mniejsze niż przed, jeszcze nie wyjeździłem wszystkiego ale już przekroczyłem ostatni wynik. A jechałem dużo szybciej (wcześniej w święta było pusto, teraz piątek i masa wyprzedzania)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-05-15, 16:48

Powiem szczerze, że u mnie po strojeniu, mimo iż na razie zrobiłem mało km, też coś ładniej to wygląda. Jak zaleje do pełna i zrobię 100 to dam znać jak wyszło względem komputera.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-05-15, 17:25

Po wymianie sond pali mi maxima o mniej więcej 1.5-2 litra mniej! Jestem w dużym szoku że aż tyle spadło. Jak na baku robiłem około 250 w mieście i około 280 w trasie to teraz zrobiłem w trasie (piątek duzy ruch, duzo wyprzedzania + 70km jezdzac - o ile mozna stanie w korkach tak nazwac - w piatek w warszawie) 320km co mi daje średnią mniejszą niz 11.5litra !
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-05-15, 20:56

GRZECHu pisze:Po wymianie sond pali mi maxima o mniej więcej 1.5-2 litra mniej! Jestem w dużym szoku że aż tyle spadło. Jak na baku robiłem około 250 w mieście i około 280 w trasie to teraz zrobiłem w trasie (piątek duzy ruch, duzo wyprzedzania + 70km jezdzac - o ile mozna stanie w korkach tak nazwac - w piatek w warszawie) 320km co mi daje średnią mniejszą niz 11.5litra !
Niezły wynik !
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-05-15, 21:01

GRZECHu, a jakie miales objawy ze chciales wymienic i jak to sie objawialo na kompie?
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-05-15, 21:15

W pierwszym poscie opisałem. Za 3 tyg zrobie test w trasie (jadąc na zlot) to jeszcze raz wrzuce info.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-07-03, 12:16

GRZECHu, i co możesz napisać po testach?? :)
mam pomysł jeszcze na check na sondzie za katalizatorem, a mianowicie: skoro druga sonda pracuje w zakresie 1-1,6 V a pierwsza w kolektorze w 0-1V to może założyć za katem sondę 0-1V ?? napięcie dochodziłoby max do 1,0-1,2 V. o ile to nie uszkodziło by jej, to mogła by ona pracować w takim zakresie, który byłby dla niej idealny, bo o ile mi wiadomo, to druga sonda za katem głównym jest tylko od kontroli spalin, domyślam się, że wpakowana tylko ze względu na normy spalin w USA w tamtych czasach:) a jeszcze zapytam właścicieli A-33 qx. ile sond maja wasze maximy??

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-07-03, 23:09

Dziś jadę w trasę więc więcej powiem... bo wczoraj na przeglądzie się okazało że mam wyciek gazu i ręczny mi nie odbija z jednego koła, teraz wsio jest na cacy i będzie można zrobić pomiar. Ogólnie gra warta świeczki.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
cefiro28
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-05-09, 16:05
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: cefiro28 » 2010-07-04, 07:06

Cześć,

Mam zbliżony problem, mianowicie poszukuję czujnika spalania stukowego, czy wiecie gdzie mogę takie coś kupić? (QX A32, 2.0).

Dzięki

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-07-07, 13:45

To jakie w końcu te sondy montujecie? Boscha czy jakieś inne? Bo u mnie od parunastu dni świeci Check, spalanie się zrobiło kosmiczne (jakieś 24/100 lpg po mieście), a że mnie nie ma na miejscu (kobita mi to raportuje, a nie chcę jej samej do serwisu puszczać...), dopiero będę pod koniec tego tygodnia, to nie mogę niczego sprawdzić. Ale stawiam na sondę, bo już któraś jakiś czas temu wykazywała oznaki zmęczenia, tylko nie pamiętam która...
Ale zacząłem się też zastanawiać w drugą stronę... Zanim wyjechałem, byłem na przeglądzie u takich magików. No i może to oni coś spier...lili w ustawieniach gazu...? Bo jeśli np. mapa gazowa byłaby wypieprzona w kosmos, to mogłoby to chyba działać na na sondy, nie?
Chyba muszę powiedzieć kobicie, żeby na benzynie trochę pojeździła. Bo jeśli to sonda, to chyba spalanie benzyny też będzie takie masakryczne?

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-07-07, 20:29

Sonda nie ma takiego wypływu na mieszankę, nie aż tak, W Wawie kolega Waldi ma kabelek i soft, uśmiechnij się do niego i będziesz wiedział co dolega. Stawiam na cewkę lub ogólnie brak iskry.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
I@MAXIMA
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2010-02-21, 18:51
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: I@MAXIMA » 2010-07-07, 22:43

Też mam zwaloną sondę ("kod błędu: P0150 Obwód sondy lambda (blok cyl. 2, czujnik 1) ? wadliwe działanie") jeszcze nie miałem czasu poczytać i ogarnąć której z trzech posiadanej to dotyczy (jak ktoś po kodzie błędu ogarania to proszę o podpowiedz :-) mimo że, temat pewnie już był maglowany). Nasuwa się pytanie inne: skoro mam teraz spalanie rzędu 16-17lpg po mieście (czyt. ze zwaloną sondą) i w ustawieniach kompa gazu wyłączoną sondę. tzn komputer nie korzysta ze wskazań sondy, bo jest taka opcja... To czy to ma jakikolwiek wpływ na spalanie?

p.s

Posiadam tez interfejs do diagnostyki OBD2 z oprogramowaniem do nissana :-D śmiga pięknie , i jak by jakiś spot wypadł w weekend to chętnie użyczę :-P.
Pozdro.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-07-08, 09:09

Wie ktos jaka ma moc grzalka w sondach 3 przewodowych?

I@MAXIMA,
P0150..............................0303..................upstream oxygen sensor or circuit fault (left bank)

P0150..............................0308..................unable to obtain closed loop operation (left bank)
viewtopic.php?t=96

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-07-13, 13:28

Ludzie! Niech mi ktoś mądry poradzi, które sondy na ebayu są godne zakupu? Chodzi o te dwie przed katem. Ktoś znajomy leci teraz do USA i pewnie mógłby mi przywieźć...

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-07-13, 16:03

Bierz oryginał, na maxima.org piszą żeby brać tylko boscha bo zamienniki maja mniejszą żywotność
Przykładowa aukcja, 3-żyłowa sonda oryginał:
sonda z ebay
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-07-13, 19:41

Niestety, mimo najlepszych chęci ze strony Waldiego, jego soft nie dał rady skomunikować się z moim ECU. :-| To wersja USA, więc może jest tu jakiś patent? Wie ktoś coś na ten temat?

Pozdro
Marcus Maximus

[ Dodano: 2010-07-14, 00:06 ]
Ja się nie bardzo znam, ale znalazłem coś takiego...
http://www.plmsdevelopments.com/files/1 ... isters.pdf

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-07-29, 12:07

Do wykręcenia sond wystarczy zwykły płaski klucz czy potrzeba jakichś magicznych narzędzi? Do obu da się podejść z góry czy od spodu będzie wygodniej? A jeśli od spodu, to da się to zrobić bez kanału?

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-07-29, 16:36

Do wykręcenia sond wystarczy zwykły płaski klucz
Zwykly wystarczy z gory raczej nie podejdziesz.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-07-29, 17:40

Ja się dostałem od spodu bez kanału, ściągałem osłony silnika od spodu żeby było łatwiej. Tylko sonda się trochę zapiekła i nie znalazłem klucza żeby mieć możliwość ruchu, troszkę mało miejsca jest.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-07-29, 18:50

Ale jedną tylko wymieniałeś? Czy obie? Jeśli obie, to z którą jest więcej bibżdżenia?

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-07-29, 20:06

Obie, roboty jest podobnie, może tą dalszą troszkę trudniej dostać. Ja nie dałem rady ich wykręcić klucz jedyny jaki w domu miałem był za duży żeby tam wcisnąć i odpuściłem żeby nic nie popsuć/zerwać.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-07-29, 21:53

Właśnie porównałem rezystancję obu sond. Przy jednakowej temperaturze, po lekkim rozgrzaniu silnika, jedna ma nieco ponad 8, druga 5,2 oma. Jak to można zinterpretować? Która jest potencjalnie walnięta? Oprócz tego po zbadaniu pracy sond za pomocą Consulta i Scan Techu wynika, że nie pracują one "równolegle". Tzn. raz obie pokazują np. wysokie wartości, a za chwilę "rozjeżdżają się", czyli jednak pokazuje wysoką wartość, a druga niską. Nic dziwnego, ze ECU głupieje... Jakie powinny dawać napięcia na biegu jałowym, bez obciążenia?

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-07-29, 22:19

Jak zmierzyles opor sond? Na wlaczonym silniku? Ja na zgaszonym mierzylem chyba na kazdy mozliwy sposob i ciagle mialem "0".
Wie ktos jak zmierzyc moc grzalki w sondzie albo zna moc grzalek w maximie?

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-07-29, 22:33

Mierzyłem wg. serwisówki. Tzn. po wyłączeniu silnika i odpięciu sondy mierzyłem opór pomiędzy 1 i 3 stykiem. Pomiędzy 2 i 3 oraz 1 i 2 nie powinno być żadnego przejścia, czyli rezystancja powinna być nieskończona.

Pozdro
Marcus Maximus

[ Dodano: 2010-07-30, 03:31 ]
Akiro pisze:Co do spasowania to zakładali mi mechanicy, ale nie mieli z tym żadnych problemów.
Akiro, ile wzięli za wymianę? Robiłeś to w ASO czy w jakimś "normalnym" warsztacie?

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-07-30, 04:35

Marcus65 pisze: Akiro, ile wzięli za wymianę? Robiłeś to w ASO czy w jakimś "normalnym" warsztacie?
Robiłem to w normalnym warsztacie, ale jako jedna z kilku usług więc ceny akurat tej nie znam i w sumie nawet nie wiem którą wymienili, ale kupiłem już drugą i będę się musiał za to zabrać po urlopie.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-07-31, 10:15

Z ciekawostek, po odlaczeniu dwoch sond (przed katem) nie wywala checka a auto jezdzi normalnie i wedlug kompa pali tyle co z sondami (sprawdzane w a32 qx).

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-07-31, 16:28

Hm, no to istotnie ciekawe...

Pozdro
Marcus Maximus

[ Dodano: 2010-09-05, 01:51 ]
A czy jakiś program pokazuje wskazania sond tych za katem? Bo mam dwa progsy i jakoś w żadnym nie znalazłem. Tylko O2 SENSOR LH i RH. A to chyba te przednie, w kolektorze...

Pozdro
Marcus Maximus

[ Dodano: 2010-10-10, 22:26 ]
Zaraz mnie coś trafi z tymi sondami... Obecnie mam cztery błędy: 313, 315, 512 i 902. Wszystkie dotyczą tylnej sondy. Tylko której, bo przecież są dwie. Bardziej prawdopodobna jest ta przed czy za katalizatorem?

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-11-25, 08:41

A ja mam takie wskazania, ze na biegu jalowym, sondy na kompie stoja, nie ruszaja sie od min do max tylko stoja. A jak tylko dodam troche gazu i zlapie 1000obr to sie zaczynaja ruszac, tak powinno byc?
Silnik na biegu jalowym nie chodzi rowno, obroty ma w miare stale ale czuc ze sie tak trzesie.
Obrazek

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2010-11-26, 00:13

Wald pisze:A ja mam takie wskazania, ze na biegu jalowym, sondy na kompie stoja, nie ruszaja sie od min do max tylko stoja. A jak tylko dodam troche gazu i zlapie 1000obr to sie zaczynaja ruszac, tak powinno byc?
Silnik na biegu jalowym nie chodzi rowno, obroty ma w miare stale ale czuc ze sie tak trzesie.
reakacja raczej prawidłowa. Jak chcesz sprawdzić czy sonda pracuje, wepnij się woltomierzem (złap masę na silniku plus sygnałowy sondy-biały kabel u mnie, środkowy w złączu sądy). Niech ktoś przytrzyma pedał gazu na 3000 lub 3500obr/min, woltomierz powinien non stop bujać się napięciami między 0,1-1,1V. Chodzi o zakres, nie o to by się idealnie bujał najpierw 1,1, potem 0,1 itp. Po prostu non stop ma zmieniać wartość.
Z nierówną pracą, może być wiele przyczyn. Czy przeprowadziłeś samodiagnozę viewtopic.php?t=96 ? Czy non stop nie równo chodzi na jałowym, czy momentami traci swój rytm? Jeśli momentami, to czy "arytmia nasila się po wrzuceniu na Drive i trzymaniu hamulca?

[ Dodano: 2010-11-26, 00:20 ]
aha, tak sobie przypomniałem, operacji sprawdzania sondy, nie rób na zimny silniku, powinien mieć normalną temperaturę pracy (pewnie się domyślasz, że nie chodzi o sondę, tylko o bezpieczeństwo twojego silnika, ale wolę napisać, żeby później nie było) Pozdrawiam,
JK

[ Dodano: 2010-11-26, 00:22 ]
i jeszcze jedno odnośnie arytmii, czy na ciepły i zimny silniku występuje objaw nie równej pracy na jałowym?
2007-2009 A32 US VQ30DE automat + LPG na BLOS BRC

2010 A33 US VQ35DE automat + LPG na STAG300+

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

[A32]

Post autor: B 52 » 2010-11-26, 00:34

Cyt. aha, tak sobie przypomniałem, operacji sprawdzania sondy, nie rób na zimny silniku, powinien mieć normalną temperaturę pracy (pewnie się domyślasz, że nie chodzi o sondę, tylko o bezpieczeństwo twojego silnika, ale wolę napisać, żeby później nie było) Pozdrawiam,


- na zimnym silniku nie kręć powyżej 4000 rpm-to niezdrowe.
A najlepiej po odpaleniu poczekać kilka sekund aby silnik zassał olej tu i ówdzie ...
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”