Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

MAXIMA A33 VQ30DE - skrzynia automatyczna

Moderator: janusz

M4r4s
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2019-01-28, 22:45

MAXIMA A33 VQ30DE - skrzynia automatyczna

Post autor: M4r4s » 2019-09-05, 22:27

Witam serdecznie zainteresowanych :)

Mam problem z automatyczną skrzynią biegów, tzn. objawy występują od samego początku, podczas upałów,
w czasie chłodnych dni praktycznie nie ma ich wcale.

Polega to na blokowaniu skrzyni podczas jazdy, która nie zmienia biegów na wyższe, czasem poszarpuje, przeciąga, słowem nie pracuje tak jak powinna.
Problem występuje tylko podczas wyższych temperatur otoczenia, w jeździe miejskiej, typu korki, światła, częste krótkotrwałe postoje.
Podczas dni o niższych temperaturach, takich jak obecnie, problemu praktycznie nie ma, jednak mi to przeszkadza i chcę to zmienić.

Mam do samochodu dość bogatą dokumentację w postaci faktur i nie ma tam śladu o jakiejkolwiek ingerencji typu wymiana oleju lub serwis skrzyni
- czy wymiana oleju w takim przypadku ma jakikolwiek sens, czy raczej może tylko pogorszy sprawę?
Przebieg auta 252.000 - udokumentowany.

Moje pytania do szanownych forumowiczów:
- czy olej Dexron III był fabrycznie zalewany w tej skrzyni ?
- czy mam skrzynię RE4F04 B (bo niestety nie ma tych informacji ani w dokumentacji, ani na tabliczce znamionowej) ?
- czy skrzynia automatyczna od A33 VQ20 różni się od skrzyni dedykowanej do VQ30 ? (wiem że często jest w takich przypadkach różnica przełożeń)
- czy wymiana statyczna oleju łącznie z filtrem będzie miała jakikolwiek sens, czy lepiej oddać to w ręce fachowców, wlać płukankę i zrobić to dynamicznie ?

Szukałem swojego auta bardzo długo, jestem wiernym fanem Maximy i nie chcę myśleć o pozbyciu się tej piękności z tak błahego powodu - mimo osiemnastu lat,
auto jeździ na syntetyku, bez grama zużycia oleju, a co najważniejsze - jest bez jakiejkolwiek korozji - tylne nadkola oraz progi posiadają fabryczne spawy,
więc liczę na zrozumienie wśród fanów marki ;)

Znajomi mechanicy mówią - chłopie, do tej skrzyni nie ma części, nie remontuj bo wydasz siano i za jakiś czas będzie tak samo, jeździj aż skrzynia padnie
- co pewnie oznacza jeszcze bardzo dłuuugo, jednak ja tak nie lubię, chcę mieć auto w stanie perfekcyjnym, mimo jego wieku.


...a zawsze chciałem 3 litry manual, gdybym tak trafił, to tego tematu by nie było - pozdrawiam wszystkich zainteresowanych,
M4r4s

Maximus777
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2019-04-07, 20:09

Re: MAXIMA A33 VQ30DE - skrzynia automatyczna

Post autor: Maximus777 » 2019-09-13, 12:41

Miałem podobnie w a33, wymieniłem czujnik VSS i pomogło.
Pod dłuższej jeździe w lecie wyskakiwał błąd, chyba P0720.
Była A 32
Jest A 33

M4r4s
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2019-01-28, 22:45

Re: MAXIMA A33 VQ30DE - skrzynia automatyczna

Post autor: M4r4s » 2019-09-18, 20:43

Dzięki za radę, jednak i tak najpierw wymienię olej, filtr również oczywiście ..
Ponawiam swoje pytanie - czy jest sens wymieniać część oleju, tzn. tyle ile zleci ze skrzyni po odkręceniu miski i filtra, czy lepiej od razu wymienić całość?

Awatar użytkownika
mały v8
fanatyk nissana
Posty: 366
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Re: MAXIMA A33 VQ30DE - skrzynia automatyczna

Post autor: mały v8 » 2019-09-19, 06:48

Chyba logiczne że lepiej zmienić całość, inna sprawa że były przypadki że po wymianie oleju w takich starych krypach, skrzynia zwyczajnie dokonywała żywota, więc jak troszkę tylko poszarpuje w upały, to ja bym zostawił, zima idzie :-D
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2361
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Re: MAXIMA A33 VQ30DE - skrzynia automatyczna

Post autor: GRZECHu » 2019-10-03, 07:10

Ja bym wymienił dwa razy ale tylko to co zleci: teraz zalać nowym i za jakieś 200 kilometrów znowu.

Olej odbiera ciepło, z czasem traci tą właściwość, nie musi być wcale brudny aby słabiej sobie radził z temperaturami więc wymiana oleju to pierwsza rzecz w takich przypadkach. W A33 nie było chłodnicy oleju, w amerykańskich wersjach była, niektórzy dokładają taką małą chłodnicę by jeszcze pomóc skrzyni ale zacznij od wymiany.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

M4r4s
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2019-01-28, 22:45

Re: MAXIMA A33 VQ30DE - skrzynia automatyczna

Post autor: M4r4s » 2019-10-05, 21:32

Odnośnie sugestii użytkownika mały_V8 - temat wymiany całości oleju jakiś czas temu przerabiany przez brata w GS300, dziesięciolatek o podobnym przebiegu, bez jakichkolwiek ingerencji w zakresie wymian - niestety skrzynia nie wytrzymała tej operacji i stara krypa padła...
Miałem nadzieję że automat w A33 to jednak jest odporniejsza i mocniejsza konstrukcja, jednak już sobie doczytałem, bo była wzmianka o tym na forum, że 90% takich wymian kończy się niepowodzeniem.

Zrobię raczej tak, jak radzi GRZECHu, poza tym, podczas wymiany całości oleju przecież nie ma mowy o wymianie filtra, bo nie odkręcamy miski - dodatkowo w misce olejowej powinny być dwa magnesy, które można przy okazji wyczyścić i pobieżnie ocenić stan skrzyni.

Pytanie tylko teraz, jaki olej jest najbardziej odpowiedni do takiej operacji?
Nissan Matic-J będzie ok? Czy muszę uzupełnić tym starszym typem Matic-D?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”