[A32] Skrzynia biegów manual -wymiana
Moderator: janusz
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2018-02-16, 13:40
- Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
- Kontakt:
[A32] Skrzynia biegów manual -wymiana
Witam , chciałbym wymienić swoją skrzynię biegów, ponieważ kończy swój żywot.
Znalazłem aukcję z częściami używanymi, dostałem zdjęcia skrzyni ,ale mam pewną wątpliwość:
skrzynia na zdjęciu ma oznaczenie 31U31 a moja 31U30,
moje pytanie do Was: Czy ta skrzynia będzie pasowała w miejsce starej ?
Znalazłem aukcję z częściami używanymi, dostałem zdjęcia skrzyni ,ale mam pewną wątpliwość:
skrzynia na zdjęciu ma oznaczenie 31U31 a moja 31U30,
moje pytanie do Was: Czy ta skrzynia będzie pasowała w miejsce starej ?
Eeeee a może wystarczy wymienić/uzupełnić olej w skrzyni?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2018-02-16, 13:40
- Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
- Kontakt:
Drążek zmiany biegów strasznie drży, im wyższe obroty tym mocniej, biegi wchodzą topornie(szczególnie jedynka), pewnie dużo nabroił olej a dokładnie jego brak przez nieuwagę sam zniszczyłem skrzynieGRZECHu pisze:Czemu uważasz że kończy żywot? Jakie masz objawy?
Wyskakują biegi? Huczy? co się dzieje dokładnie?
Mam też problem z odpalaniem ,ale może lepiej założę nowy temat.
[ Dodano: 2018-02-17, 22:50 ]
Obawiam się, że na to już za późnojanusz pisze:Eeeee a może wystarczy wymienić/uzupełnić olej w skrzyni?
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2018-02-16, 13:40
- Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
- Kontakt:
Hmm jakby się nad sprzęgłem zastanowić to rzeczywiście słychać łożysko po wciśnięciu pedału (też czas na zmianę) , ale jeśli chodzi o skrzynie to występuje dość obfity wyciek, praktycznie cały bruk pod domem mam w ciemnych plamach a tylko skrzynia "mokra".mały v8 pisze:To bardziej objawy umierającego sprzęgła a nie skrzyni.
Skoro to objawy sprzęgła to już trochę spokojniejszy jestem, dzięki
Najpierw zmienię sprzęgło potem zobaczę skrzynię , gdzie dokładnie cieknie i może obejdzie się bez wymiany.
Pewnie jakaś uszczelka poszła, to drżenie drążka mnie najbardziej niepokoiło.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
31U31 to numer obudowy, ale po niej rzeczywiście możemy określić jaka to jest skrzynia
a wiec po numerze obudowy 31U31 wnioskuje że jest to skrzynia RS5F50V- czyli z VLSD i przełożeniem głównym 3.823 -65 zębów. Występuje w prawie wszystkich 3.0 QX,Kanadyjkach i w niektórych wersjach se us z lat 98-99.
Druga skrzynia to 31U30, czyli RS5F50A - bez vlsd i przełożenie główne 4,471, 76 zębów. Tutaj nie jest już tak kolorowo, bo teoretycznie jest to skrzynia od maximy 2.0, ale pod takim numerem mamy skrzynie w maximach US bez lsd, ale z przełożeniem głównym 3.823.
W praktyce wygląda to tak,że w 2.0 jest taki sam dekiel skrzyni jak w 3.0 US bez szpery z tym że w 2.0 spotkałem się z tym że nie ma opisu 31U30 lecz #36(lub zbliżone cyfry).
Różnica w półośkach występuje tylko w wersjach ze szperą- bez szpery.
Tak więc trzeba uważać co się kupuję, żeby się nie okazało że po zamontowaniu skrzyni przy 2,5 tys i 5tym biegu mamy 80 km/h jak to jest w 2.0
W "normalnej" 3.0 wcale nie jest lepiej bo przy 2.5 tys obrotów mamy tylko 100 km/h więc też bida.
Ja obecnie w swojej mam hybrydę 2 skrzyń teraz. Na piątym biegu przy 2,5 tys obrotów mam 126 km/h i spalanie w trasie rzędu 8 litrów
Foty z odbudowy mojej skrzyni
https://photos.app.goo.gl/QgVlbhCHiaQYHovK2
[ Dodano: 2018-02-18, 15:25 ]
mały v8, drżący drążek to nie jest objaw niesprawnego sprzęgła. Brak oleju, synchronizatory nie pracują jak należy i pewnie zaczyna łożyska zjadać. Póki nic nie umieliło to na wymianie łożysk się skończy i będzie śmigać.
a wiec po numerze obudowy 31U31 wnioskuje że jest to skrzynia RS5F50V- czyli z VLSD i przełożeniem głównym 3.823 -65 zębów. Występuje w prawie wszystkich 3.0 QX,Kanadyjkach i w niektórych wersjach se us z lat 98-99.
Druga skrzynia to 31U30, czyli RS5F50A - bez vlsd i przełożenie główne 4,471, 76 zębów. Tutaj nie jest już tak kolorowo, bo teoretycznie jest to skrzynia od maximy 2.0, ale pod takim numerem mamy skrzynie w maximach US bez lsd, ale z przełożeniem głównym 3.823.
W praktyce wygląda to tak,że w 2.0 jest taki sam dekiel skrzyni jak w 3.0 US bez szpery z tym że w 2.0 spotkałem się z tym że nie ma opisu 31U30 lecz #36(lub zbliżone cyfry).
Różnica w półośkach występuje tylko w wersjach ze szperą- bez szpery.
Tak więc trzeba uważać co się kupuję, żeby się nie okazało że po zamontowaniu skrzyni przy 2,5 tys i 5tym biegu mamy 80 km/h jak to jest w 2.0
W "normalnej" 3.0 wcale nie jest lepiej bo przy 2.5 tys obrotów mamy tylko 100 km/h więc też bida.
Ja obecnie w swojej mam hybrydę 2 skrzyń teraz. Na piątym biegu przy 2,5 tys obrotów mam 126 km/h i spalanie w trasie rzędu 8 litrów
Foty z odbudowy mojej skrzyni
https://photos.app.goo.gl/QgVlbhCHiaQYHovK2
[ Dodano: 2018-02-18, 15:25 ]
mały v8, drżący drążek to nie jest objaw niesprawnego sprzęgła. Brak oleju, synchronizatory nie pracują jak należy i pewnie zaczyna łożyska zjadać. Póki nic nie umieliło to na wymianie łożysk się skończy i będzie śmigać.
Lombardo88 pisze:31U31 to numer obudowy, ale po niej rzeczywiście możemy określić jaka to jest skrzynia
mały v8, drżący drążek to nie jest objaw niesprawnego sprzęgła. Brak oleju, synchronizatory nie pracują jak należy i pewnie zaczyna łożyska zjadać. Póki nic nie umieliło to na wymianie łożysk się skończy i będzie śmigać.
Uszkodzone synchronizatory objawiają się zgrzytaniem przy zmianie biegów, a łożyska nie "trzęsą lewarkiem" tylko zaczynają wyć niemiłosiernie. Przerabiałem to 20 lat temu w J30 , a zaczęło się o tego że umarł licznik, co było powodem luzu na łożysku i nie zazębiał się wałek czujnika prędkości obrotowej licznika.
Tak czy siak trzeba wywalić skrzynię, zweryfikować sprzęgło, jak siadły jakieś łożyska w skrzyni, to od razu wałek główny pokaże luz.Potem do niej zajrzeć, spuścić olek i zobaczyć jakie "części" z nim wylecą
Moim zdaniem tu trzeba rozbierać i weryfikować usterki a nie gdybać i szukać skrzyni na wszelki wypadek.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
mały v8, nie napisałem ,że synchronizatory są uszkodzone, lecz że nie pracują poprawnie.. Po prostu nawet na logikę sprzęgło i dystrybutor biegów bezpośrednio ze sobą nie są połączone.
Co do wycia łożysk, to wszystko zależy które łożysko się rozpada. Stożkowe dają efekt drżenia i w pierwszym etapie nie wyją.
Drżenie lewarka może być też winą uszkodzonych poduszek silnika tak że inspekcja potrzebna, bo im później tym drożej będzie jak coś się rozsypie w skrzyni
Co do wycia łożysk, to wszystko zależy które łożysko się rozpada. Stożkowe dają efekt drżenia i w pierwszym etapie nie wyją.
Drżenie lewarka może być też winą uszkodzonych poduszek silnika tak że inspekcja potrzebna, bo im później tym drożej będzie jak coś się rozsypie w skrzyni
Pierwsze jak Lombardo pisze i najtańsze trzeba sprawdzić poduchy a nie pchać się w remont czy samo zrzucanie skrzyni.
Łożyska jak się wyrobią za bardzo to wyskoczy 1ynka, później jej już jedynki też nie będzie, i wcale nie musi nic szarpać drążkiem. Tylko trzeba uważać bo 300km od 1szego razu jak wyskoczy bieg do śmierci skrzyni. Tak miałem u siebie, w Częstochowie mi 1szy raz bieg wyskoczył a pod Warszawą już tylko 1 bieg miałem (od Wawy dałem radę 100km na 3jce dojechać do Siedlec)
Oleju jak nie było to zalać nowym i nie przejmować się, to nie automat, tam olej nie chłodzi tylko smaruje, więc skrzyni nic nie będzie.
Łożyska jak się wyrobią za bardzo to wyskoczy 1ynka, później jej już jedynki też nie będzie, i wcale nie musi nic szarpać drążkiem. Tylko trzeba uważać bo 300km od 1szego razu jak wyskoczy bieg do śmierci skrzyni. Tak miałem u siebie, w Częstochowie mi 1szy raz bieg wyskoczył a pod Warszawą już tylko 1 bieg miałem (od Wawy dałem radę 100km na 3jce dojechać do Siedlec)
Oleju jak nie było to zalać nowym i nie przejmować się, to nie automat, tam olej nie chłodzi tylko smaruje, więc skrzyni nic nie będzie.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2018-02-16, 13:40
- Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
- Kontakt:
Dzięki wielkie za wsparcie i różne koncepcje, wydaje mi się ,że najlepiej będzie kupić drugą skrzynie (jako dawce, bo poszczególne części skrzyni ciężko będzie znaleźć), rozebrać starą ,zobaczyć co się zużyło i po prostu podmienić, jak części do podmiany będzie za dużo po prostu podmienić skrzynie ( a starą zostawić jako dawcę- na później -o ile będzie później ) .
Dorzucę tylko (zapomniałem napisać a być może warte uwagi),że wraz z obrotami (oprócz drgania drążka) słychać (im wyższe obroty tym szybciej) stukanie/pukanie .
P.S. Do poduszek też zerknę przy okazji wymiany sprzęgła , jeszcze raz dzięki za rady
Dorzucę tylko (zapomniałem napisać a być może warte uwagi),że wraz z obrotami (oprócz drgania drążka) słychać (im wyższe obroty tym szybciej) stukanie/pukanie .
P.S. Do poduszek też zerknę przy okazji wymiany sprzęgła , jeszcze raz dzięki za rady
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa