[A33] Problem( Ręce Opadają )
Moderator: janusz
[A33] Problem( Ręce Opadają )
Witam serdecznie. od kilku miesięcy jestem posiadaczem Nissana Maximy a33 3.0 v6 2002 Automat plus roczna sekwencja StaG.
Od samego początku w aucie tym jak na swój silnik odczuwałem trochę brak mocy. Do czasu kiedy wracając z nad morza samochód po staniu na światłach po ruszeniu nie chciał zmienić biegu na 2. Dopiero po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwilę samochód po ruszeniu zmieniał już normalnie biegi. Zaraz po tym zajściu samochód został podłączony pod kompa, i wybiło błąd jakiegoś czujnika nie pamiętam jakiego w każdym razie czujnik został wymieniony i wszystko działa normalnie. Ale jak mocy nie było tak nie ma. Tak więc do rzeczy samochód po odpaleniu skacze po obrotach czasami zgaśnie i tak faluje z 0.5 k do 1.2 k obrotów, do czasu kiedy przełączy się na gaz wtedy jest dosyć równo. samochód nie ma wigoru przyspieszenie pozostawia wiele do życzenia. Zostały wymienione wszystkie świece, filtr wyczyszczony.
Potem bił błąd recyrkulacji spalin EGR tak więc zamówiłem Nowy zawór EGR oryginalny HITACHI z Japonii płynął statkiem do Niemiec, myślałem że samochód pojedzie tak jak trzeba a tu kicha zawór egr za wiele nie dał, Coś tam jest niby lepiej ale to nie jest to. wciskając w tym samochodzie gaz do dechy Jest ten kickdown samochód dostaje nagle 5 tys obrotów ale samochód powolutku przyspiesza -,-..... tak jakby podczas jazdy w manualu wcisnąć sprzęgło i gaz do dechy jednocześnie.... potem została zbadana przepływka została wymieniona na (używkę) jest trochę lepiej ale nadal auto nie jedzie i na gazie i na benzynie... Na benzynie to już wgl nie chce jechać, kula się tylko. Sprawdzone zostało ciśnienie na garach wszystkie równiotko 12.4 bara jak nowe auto prawie mimo że Maxa ma 315 tysięcy przejechane. Teraz biją błędy Sondy lambdy i spalania stukowego czy coś takiego ale za to mechanik się jeszcze nie zabrał napisze jaki będzie wynik i coś się stanie jak te sondy zostaną zbadane.. A was proszę o porady i pomoc i sugestie. Pozdrawiam
Od samego początku w aucie tym jak na swój silnik odczuwałem trochę brak mocy. Do czasu kiedy wracając z nad morza samochód po staniu na światłach po ruszeniu nie chciał zmienić biegu na 2. Dopiero po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwilę samochód po ruszeniu zmieniał już normalnie biegi. Zaraz po tym zajściu samochód został podłączony pod kompa, i wybiło błąd jakiegoś czujnika nie pamiętam jakiego w każdym razie czujnik został wymieniony i wszystko działa normalnie. Ale jak mocy nie było tak nie ma. Tak więc do rzeczy samochód po odpaleniu skacze po obrotach czasami zgaśnie i tak faluje z 0.5 k do 1.2 k obrotów, do czasu kiedy przełączy się na gaz wtedy jest dosyć równo. samochód nie ma wigoru przyspieszenie pozostawia wiele do życzenia. Zostały wymienione wszystkie świece, filtr wyczyszczony.
Potem bił błąd recyrkulacji spalin EGR tak więc zamówiłem Nowy zawór EGR oryginalny HITACHI z Japonii płynął statkiem do Niemiec, myślałem że samochód pojedzie tak jak trzeba a tu kicha zawór egr za wiele nie dał, Coś tam jest niby lepiej ale to nie jest to. wciskając w tym samochodzie gaz do dechy Jest ten kickdown samochód dostaje nagle 5 tys obrotów ale samochód powolutku przyspiesza -,-..... tak jakby podczas jazdy w manualu wcisnąć sprzęgło i gaz do dechy jednocześnie.... potem została zbadana przepływka została wymieniona na (używkę) jest trochę lepiej ale nadal auto nie jedzie i na gazie i na benzynie... Na benzynie to już wgl nie chce jechać, kula się tylko. Sprawdzone zostało ciśnienie na garach wszystkie równiotko 12.4 bara jak nowe auto prawie mimo że Maxa ma 315 tysięcy przejechane. Teraz biją błędy Sondy lambdy i spalania stukowego czy coś takiego ale za to mechanik się jeszcze nie zabrał napisze jaki będzie wynik i coś się stanie jak te sondy zostaną zbadane.. A was proszę o porady i pomoc i sugestie. Pozdrawiam
MatiO96
Pompa paliwa do sprawdzenia/wymiany.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Fakt, dobre spostrzeżenie ulisses,
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Ja bym sprawdził sonda szerokopasmową. A jak faluja obroty na wolnych a nie wywala od tego błędu to prawdopodobnie uszkodzone jest ecu i krokowy, i tylko to pod warunkiem że nikt wcześniej nie przestawiał śrubek na przepustnicy (z doświadczenia wiem ze 100% przepustnic było ruszanych przy tym uszkodzeniu ) . Przerabialem ten temat w maximach conajmniej 20 razy
Zgadzam się z przedmówcą ale dodam jeszcze do tego zawalony kolektor dolotowy oraz zły filtr paliwa/ problemy z pompą lub brak szczelności baku - EVAP( miałem podobnie wymieniłem pompę, wstawiłem filtr paliwa Mahle oraz wymieniłem rurę wlewu paliwa bo skorodowała - teraz jest znowu ogień ), przy okazji wymień wszystkie filtry gazu.
Tak, wiem że gaz ale komputer gazu nie zastępuje komputera silnika, który może powodować brak mocy.
Tak, wiem że gaz ale komputer gazu nie zastępuje komputera silnika, który może powodować brak mocy.
Krokowy wymieniony... Dalej to samo.
Zostały jeszcze sondy do sprawdzenia bo tam są aż 4 sondy jedna jest za katem .,. którego nie ma tak naprawdę i zdaje mi się że to może przez katy samochód nie chce jechać może tak być wy macie katalizatory wycięte???? sonda dostaje zły odczyt albo coś ?
Pojechał bym do salonu Nissan Polody mam do niego 1 km i tam go podłączyć pod kompa bo tam mają programy typowo pod nissana tylko nie wiem ile mnie wykasują.... co o tym myślicie.?
Zostały jeszcze sondy do sprawdzenia bo tam są aż 4 sondy jedna jest za katem .,. którego nie ma tak naprawdę i zdaje mi się że to może przez katy samochód nie chce jechać może tak być wy macie katalizatory wycięte???? sonda dostaje zły odczyt albo coś ?
Pojechał bym do salonu Nissan Polody mam do niego 1 km i tam go podłączyć pod kompa bo tam mają programy typowo pod nissana tylko nie wiem ile mnie wykasują.... co o tym myślicie.?
MatiO96
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Tak jak Lomabrdo napisał przyczyn może być wiele, do każdej z przyczyn pasuje diagnoza zaproponowana przez jedną z osób wyżej. Bez sprawdzenia na kompie i kogoś kto zna maximę lub dobrego mechanika to będziesz wymieniał i wymieniał.
U mnie w A32 miałem padniętą sondę i dawała cały czas wysokie napięcie (chyba 0.6V o ile pamiętam), taka linia stała na oscyloskopie. Po wymianie nie było przyrostu mocy, może lekko spalanie spadło.
Możesz nagrać filmik jak wyglądają obroty i prędkość jak przyspieszasz? Czy to nie jest problem skrzyni że przeciąga biegi?
Jeśli kolektor dolotowy nie otwiera klapek od zmiennej długości to do coś koło 5500 powinno iści normalnie bo wtedy się przełączają, a poźniej dalej ciągnie ale nie tak żwawo. więc to też nie to.
Jak STAG to coś słabszego niż premium to po odpięciu aku resetujesz chwilowe poprawki komputera (benzyny) i jesli od razu jezdzisz na LPG to komp benzyny stroi się do gazu (w dużym skrócie) Ale jak zrobiles jak kolega napisal i opjezdziłeś po odpięciu aku na Pb nim wlaczyles gaz to tez nie to.
[ Dodano: 2016-08-28, 15:49 ]
Zakładam że optycznie sprawdziłeś dolot? czy powodem nie jest nieszczelność lub zapchanie dolotu? zabity filtr powietrza? Na przepustnicy jakiś liść nie wisi? (niby wykręcałeś ale lepiej mieć pewność że ktoś to sprawdził)
U mnie w A32 miałem padniętą sondę i dawała cały czas wysokie napięcie (chyba 0.6V o ile pamiętam), taka linia stała na oscyloskopie. Po wymianie nie było przyrostu mocy, może lekko spalanie spadło.
Możesz nagrać filmik jak wyglądają obroty i prędkość jak przyspieszasz? Czy to nie jest problem skrzyni że przeciąga biegi?
Jeśli kolektor dolotowy nie otwiera klapek od zmiennej długości to do coś koło 5500 powinno iści normalnie bo wtedy się przełączają, a poźniej dalej ciągnie ale nie tak żwawo. więc to też nie to.
Jak STAG to coś słabszego niż premium to po odpięciu aku resetujesz chwilowe poprawki komputera (benzyny) i jesli od razu jezdzisz na LPG to komp benzyny stroi się do gazu (w dużym skrócie) Ale jak zrobiles jak kolega napisal i opjezdziłeś po odpięciu aku na Pb nim wlaczyles gaz to tez nie to.
[ Dodano: 2016-08-28, 15:49 ]
Zakładam że optycznie sprawdziłeś dolot? czy powodem nie jest nieszczelność lub zapchanie dolotu? zabity filtr powietrza? Na przepustnicy jakiś liść nie wisi? (niby wykręcałeś ale lepiej mieć pewność że ktoś to sprawdził)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Witam ponownie. Będzie to mój ostatni wpis ponieważ Maxa jest zrobiona i lata . Nareszcie nie trzeba bać się wyprzedzać. A więc tak był to Map sensor i nowa przepływaka została założona podróba Magneti Marelli. Wcześniej wymieniony został zawór EGR hitachi, świece, jakiś czujnik przy skrzyni dokładnie wam nie powiem, tak bym musiał to kiedyś wymienić. . Teraz po wdepnięciu gazu w podłogę pięknie wkręca się na obroty, ogólnie w aucie jest ciszej ma lepszy głos, po odpaleniu chodzi równo i na gazie i na benzynie. jadąc 180km/h wciskam gaz w podłogę a samochód idzie dalej i zmienia biegi tylko że droga się zazwyczaj już kończy . Tak więc kończąc ten post dzięki za poświęcenie chwile czasu i za wasze rady.
MatiO96