[A32] Amory i sprężyny
Moderator: janusz
[A32] Amory i sprężyny
Cześć,
Przyszedł czas na wymianę sprężyn i ewentualnie amorów w mojej Lorze.
Zastanawiam się co wybrać.
Znalazłem sprężyny -40 mm (przód i tył) firmy MTS-Technik. Co wy na to??
Przyszedł czas na wymianę sprężyn i ewentualnie amorów w mojej Lorze.
Zastanawiam się co wybrać.
Znalazłem sprężyny -40 mm (przód i tył) firmy MTS-Technik. Co wy na to??
Wprawdzie ze sprężynami MTS nie miałem zbytnio do czynienia ale jeśli jakościowo odpowiadają ich amorom, to zdecydowanie odradzam Typowa chińszczyzna, już lepiej poszukaj jakichś używanych sprężyn ale normalnej firmy w tej cenie.
W Hondzie miałem założone sprężyny Vogtlanda i naprawdę bardzo fajnie się sprawdzały - a ceny mają dość przystępne http://vogtland.pl/258-vogtland-sprezyny-Nissan-Maxima
W Hondzie miałem założone sprężyny Vogtlanda i naprawdę bardzo fajnie się sprawdzały - a ceny mają dość przystępne http://vogtland.pl/258-vogtland-sprezyny-Nissan-Maxima
Potwierdzam słowa kolegi marius, mój znajomy miał sprężyny tej firmy w civic'u i bardzo przyjemnie się na nich jeździło w połączeniu z oryginalnymi amortyzatorami, nie za miękkie nie za twarde, takie w sam raz Osobiście mam doświadczenie ze sprężynami H&R i Wietec, pierwszy twardy drugi ciut bardziej komfortowy. Polecam dobre amortyzatory gazowe, przy wyższych prędkościach wg. mnie auto pewniej się prowadzi niż na zwykłych olejakach, szczególnie jak auto jest lekkie no ale to akurat maxi nie dotyczy
Myślę że wymiana sprężyn i amorów na KYB bądź inne odpowiedniki oryginalnych części zmienią diametralnie twardość jak i prowadzenie auta.... Nie oszukujmy się autko ma już swoje lata i każda rozsądna inwestycja w zawieszenie może jedynie poprawić prowadzenie szczególnie w tak dużym aucie jak maximus
-
- nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 2013-02-08, 19:41
- Lokalizacja: Zabrze
hunter.zabrze, podziel się jakimś zdjęciem
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
-
- nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 2013-02-08, 19:41
- Lokalizacja: Zabrze
Jak ktoś jest zainteresowany obniżaniem i ma instalację LPG ,
lepiej komplet 40/30 lub zamówić , gdzie robią i na tył dać wzmacniane
Przed zmianami zapraszam do Zabrza , na jazdę Probną.
Ja mam obniżenie 40/40 , felgi BBS 17", opony 235/45/17 - licznik pokazuje trochę za mało
Wcześniej miałem opony 245/40/17 - taki dla twardzieli
tylko jazda po Polskich drogach , weryfikuje takie pomysły ,
wrzucam link do fotki: http://www.fotosik.pl/zdjecie/72d0d2ec26f95045
i pozdrawiam
[ Dodano: 2016-11-11, 18:04 ]
Odnośnie sprężyn , ja mam z Bilstein
Felgi , jak pisałem z BBS
tak ,jak klocki, tarcze były wcześniej nacinane z otworami, wałki rozrządu i wydech.
autko przyjechało z Niemiec, już przerobione w serwisie: http://www.ahg-shop.com/
[ Dodano: 2016-11-11, 18:11 ]
Na pewno nie można kupić tanich sprężyn i tanich amortyzatorów,
żywotność będzie krótka, a działanie nie pewne,
Najlepiej kupić gwintowane, z BC Racing robią jeszcze do Maximy, i z KW chyba.
wtedy można ustawić przód i tył dowolnie, zobaczyć jak się zachowuj.
z BC Racing w zależności od kuru walut cały komplet zawieszenia kosztuje ok 3600 - 4000.
[ Dodano: 2016-11-11, 18:27 ]
warto o takim wydatku pomyśleć, ponieważ stałe obniżenie wyjdzie z 1000 taniej,
sprężyny ok 850
amory 250-350 *4= 1000 -1600
mocowania, osłony itd 80*4= 240
nowe mocowania i łożyska do kolumny mcpersonów 150-250*2= 300-500
czyli razem: 2400 - 3200
wniosek prosty. lepiej się trochę szarpnąć i kupić , cały komplet gwintowanego
[ Dodano: 2016-11-11, 18:35 ]
oraz rozwiązanie alternatywne, o którym sam myślałem:
wkłady amortyzatorów firmy KONI z regulacją twardości ok 350 szt
350*4=1600
sprężyny wzmacniane do tyłu z firmy MAD , na zamówienie:
https://www.motointegrator.autotrader.p ... 2-0394-080
lepiej komplet 40/30 lub zamówić , gdzie robią i na tył dać wzmacniane
Przed zmianami zapraszam do Zabrza , na jazdę Probną.
Ja mam obniżenie 40/40 , felgi BBS 17", opony 235/45/17 - licznik pokazuje trochę za mało
Wcześniej miałem opony 245/40/17 - taki dla twardzieli
tylko jazda po Polskich drogach , weryfikuje takie pomysły ,
wrzucam link do fotki: http://www.fotosik.pl/zdjecie/72d0d2ec26f95045
i pozdrawiam
[ Dodano: 2016-11-11, 18:04 ]
Odnośnie sprężyn , ja mam z Bilstein
Felgi , jak pisałem z BBS
tak ,jak klocki, tarcze były wcześniej nacinane z otworami, wałki rozrządu i wydech.
autko przyjechało z Niemiec, już przerobione w serwisie: http://www.ahg-shop.com/
[ Dodano: 2016-11-11, 18:11 ]
Na pewno nie można kupić tanich sprężyn i tanich amortyzatorów,
żywotność będzie krótka, a działanie nie pewne,
Najlepiej kupić gwintowane, z BC Racing robią jeszcze do Maximy, i z KW chyba.
wtedy można ustawić przód i tył dowolnie, zobaczyć jak się zachowuj.
z BC Racing w zależności od kuru walut cały komplet zawieszenia kosztuje ok 3600 - 4000.
[ Dodano: 2016-11-11, 18:27 ]
warto o takim wydatku pomyśleć, ponieważ stałe obniżenie wyjdzie z 1000 taniej,
sprężyny ok 850
amory 250-350 *4= 1000 -1600
mocowania, osłony itd 80*4= 240
nowe mocowania i łożyska do kolumny mcpersonów 150-250*2= 300-500
czyli razem: 2400 - 3200
wniosek prosty. lepiej się trochę szarpnąć i kupić , cały komplet gwintowanego
[ Dodano: 2016-11-11, 18:35 ]
oraz rozwiązanie alternatywne, o którym sam myślałem:
wkłady amortyzatorów firmy KONI z regulacją twardości ok 350 szt
350*4=1600
sprężyny wzmacniane do tyłu z firmy MAD , na zamówienie:
https://www.motointegrator.autotrader.p ... 2-0394-080