Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Problem z odpalaniem.... pomocy...

Moderator: janusz

wirus_06
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-08-10, 13:25
Lokalizacja: Zamość

[A32] Problem z odpalaniem.... pomocy...

Post autor: wirus_06 » 2015-08-27, 19:02

Witam wszystkich serdecznie.

Niecały miesiąc temu kupiłem maximke VQ30DE 3.0L V6 US 95r po przekładce z automatu na manuala.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/d7a75c4e832ddc77

Szukając ekonomicznego :) samochodu na dojazdy do pracy dostałem info od znajomego który dał namiary na maxi do uratowania przed wyzłomowaniem... ponieważ po wymianie skrzyni zaginęła iskra i po nieudolnych walkach z odnalezieniem jej miała zostać wyzłomowana...

Nie moglem na to pozwolić :P

Odpaliłem Maxi lecz powstał następujący problem: strasznie ciężko odpala i przy przyspieszaniu miedzy 3.5- 4,5 szarpie (jakby brakowało jej mocy lub nie palił na 2 gary) i mam wrażenie jakby nie równo wchodziła na obroty do 3 tys..
ale to może być tylko moje przewrażliwienia..
Brak błędów, prócz jednego od skrzyni automatycznej.
świece nowe, cewki wszystkie sprawne, rozrusznik podmieniony i to samo się dzieje czy zimny silnik czy ciepły, sondy teoretycznie ok parę razy miałem podczas jazdy testowej dziwne zjawisko opadania i raptownego podnoszenia się wskaźnika temperatury cieczy ale chwilowe...

https://youtu.be/cNMUztce4Z0

I tu proszę was o pomoc bo nie mam pomysłów a dopiero poznaje moja Maxi a chciałbym powoli już się zabierać za naprawa blacharki i za konserwacje podwozia.

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące przewodów hamulcowych. Wymieniał ktoś przewody od pompki do przewodów elastycznych na tyle? Są już trochę skorodowane a przy konserwacji podwozia od razu bym je powymieniał. Interesują mnie długości przewodów.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-08-27, 19:30

Co do odpalania radzę sprawdzić przewód masowy między aku a blokiem silnika, jest przykręcany z przodu pod króćcem wodnym od strony skrzyni biegów, praktycznie przy samej skrzyni. U mnie w maxi to właśnie pomogło i też czasami potrafiła szarpnąć.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

wirus_06
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-08-10, 13:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wirus_06 » 2015-08-27, 21:30

pierwsze co zrobiłem to poprawiłem masę i jest na 100% ok
15mm przewód miedziany z zarobionymi końcówkami wszystkie styki wyczyszczone

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-08-28, 16:54

A w jaki sposób sprawdzałeś cewki ?? Bo z tego co widzę to masz problemy z rozruchem na ciepłym silniku, cewki w VQ30 padały od przegrzania, szczególnie te które są od strony ściany grodziowej, jak się silnik nagrzewa to tam jest po prostu piekło... Radził bym jeszcze raz sprawdzić cewki, najlepiej podmienić od sprawnej maxi i zobaczyć co się będzie działo, wg. mnie ewidentnie występują problemy z zapłonem w Twoim autku.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

wirus_06
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-08-10, 13:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wirus_06 » 2015-08-28, 18:40

cewki sprawdzałem poprzez odłączanie wtyczek od nich i reakcje silnika... przy wiekszych obrotach mogą nie domagać?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-08-28, 19:41

przy wiekszych obrotach mogą nie domagać?
Oczywiście że tak.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

wirus_06
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-08-10, 13:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wirus_06 » 2015-09-01, 17:06

po podmienieniu 3-ch cewek od strony przegrody dalej to samo...

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2015-09-02, 09:33

a przejrzałeś układ paliwowy? może pompa jest na wykończeniu i dlatego masz problem z odpaleniem i też po części może tłumaczyć brak mocy na wyższych obrotach

masz LPG ?? jak tak to spróbuj na gazie odpalić
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

wirus_06
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-08-10, 13:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wirus_06 » 2015-09-02, 11:38

układ paliwowy tez już sprawdzony przed wymiana filtra odłączyłem przewód od listwy i podłączyłem butle z sprężonym powietrzem i przedmuchałem, żeby zobaczyć czy nie rdzewieje gdzieś wewnątrz któryś przewód i wymieniłem filterek.
Zagladelem do baku żeby sprawdzić czy nie ma syfów, było czysto wiec nie czepiałem sie pompy.
Sprawdzałem również ciśnienie.... to na moim manometrze pokazało się dobre 4 bary wydaje mi się ze powinno wystarczyć.
już brakuje mi pomysłów...

a gazu nie posiada

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2015-09-03, 07:44

a czujniki położenia wału, TPS, ECU, czujnik spalania stukowego, może tutaj coś szwankuje
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

wirus_06
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-08-10, 13:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wirus_06 » 2015-09-03, 13:22

czujnik położenia i stukowca wymieniłem żeby maxi odpalić wiec to odpada a TPS chyba niema nic do samego odpalania... do TPS można się przyczepić raczej o obroty trzymające na 1400 obrotów po odpaleniu z reszta widać na filmiku rozgrzany silnik,
chyba że się mylę to proszę mnie poprawić.

Możesz mi jeszcze powiedzieć do czego służy to plastikowe pokrętło na kolektorze ssącym przy przepustnicy?

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2015-09-03, 14:08

to silnik krokowy i służy do regulacji wolnych obrotów.

wirus_06
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2015-08-10, 13:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wirus_06 » 2015-09-03, 14:18

tak się domyślałem...

Lombardo88 masz może jakiś pomysł co może być nie tak z tym odpalaniem??

teraz zaglądałem jeszcze pod machę i przyglądałem się na tps i ujrzałem brak jednej dolnej wtyczki co najśmieszniejsze to ze nie ma nigdzie tej kostki do podpięcia...

......................................................................................................................................

problem polegał na podłączonej prowizorycznej instalacji "anty theft" na guziczek elektryczek podłączony przy mieszku skrzyni która puszczona pod skrzynkę z przekaźnikami gdzie znajdował się uszkodzony przekaźnik który pod wpływem drgań silnika załączał się... wywaliłem to ustrojstwo i pali na dotyk lecz zauważyłem ze instalacja elektryczna silnika jest sporo namodzona po przekładce z automatu na manuala... np wisi parę wtyczek nieznanego pochodzenia pewnie od instalacji skrzyni, jeżeli jestem w błędzie proszę mnie poprawić ale tez brakuje 2-ej wtyczki od TPS, od "czujnika" w obudowie filtra powietrza 2-u pinowy.

i tu mam pytanie:
aby uniknąć dalszych problemów z instalacja w przyszłości nie lepiej zmienić cała wiązkę silnika?
czy wiązka od manuala będzie kolidowała z kompem od auto?
zmieniał ktoś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”