Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Wypadający zapłon - świeca, cewka, co jeszcze?

Moderator: janusz

mmsh
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-05-11, 16:10
Lokalizacja: Łańcut

[A32] Wypadający zapłon - świeca, cewka, co jeszcze?

Post autor: mmsh » 2015-05-16, 14:17

Witam
Od kilku miesięcy borykam się z problemem wypadającego zapłonu w mojej maxi 3.0 usa automat
Wyskakuje błąd 0304, wymieniłem cewke, świece na środkowym baniaku od strony chłodnicy, co jeszcze sprawdzić, bo problem pozostał?

Poza tym po skasowaniu i przejechaniu kilku km mam jeszcze błedy 0701 i 1105
pozdrawiam

Awatar użytkownika
snorlaxs
fanatyk nissana
Posty: 300
Rejestracja: 2013-01-01, 19:12
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: snorlaxs » 2015-05-17, 19:05

jak wymieniasz swiece to najlepiej wszystkie od razu
mmsh pisze:, wymieniłem cewke, świece na środkowym baniaku od strony chłodnicy,
skad pewnosc ze akurat ta cewka/swieca padla??
posiadasz podtlenek LPG? problem wystepuje na gazie/benzynie czy na obu ?
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
Obrazek

mmsh
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-05-11, 16:10
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mmsh » 2015-05-17, 21:30

Dlatego ta cewka i świeca bo występuje błąd 0304, ale świece wymieniłem od razu wszystkie - platynowe Denso jak dobrze pamiętam
Mam LPG, ale nie ma różnicy na czym jadę - zawsze występuje ten sam problem, może na LPG delikatnie bardziej, ale to akurat nic dziwnego
Robiłem nawet próbę, czyli odłączona pompka paliwa i jeździłem na samym LPG i w drugą stronę - LPG odpięte, reset kompa i jazda na benzynie

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2015-05-18, 12:00

0304 to blad czujnika spalania stukowego, masz LPG wiec przegrzal sie na 100%, mozesz pomierzyc opornosc na tym czujniku ale musisz go grzac podczas pomiaru, u mnie w normalnej temp. mial opor zgodnie ze sztuka a ze wzrostem temp. opornosc byla 0, wymienilem i jest ok, mam jeszcze jeden nowy czujnik na zbyciu jakbys potrzebowal

mmsh
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-05-11, 16:10
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mmsh » 2015-05-18, 17:14

P0304..............................0605.................cylinder no.4 misfire
P0325..............................0304.................knock sensor or circuit fault
żródlo: viewtopic.php?t=96

sugerowałem się pierwszym numerem...
mój, jeśli dobrze mierzyłem, to tak jakby nie zamykał obwodu, czyli oporność nieskończona

edit:
mam jeszcze błąd 0701, czyli rozumiem, że: .multiple cylinder misfire detected ,czyli "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" i 1005 (wcześniej się pomyliłem, że 1105) EGR solenoid valve or circuit fault
więc co z tym egr-em zrobić?

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2015-05-19, 07:23

500-620 KOHM w temp. 25st mierzysz na lewym pinie czujnika + uziemienie
jesli bedzie ok to nalezy czujnik podgrzac i sprawdzic czy jest opornosc, jesli nie ma to czujnik do wymiany, egr mozesz na poczatek rozebrac i wyczyscic bo tam sie zbiera sporo syfu

mmsh
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-05-11, 16:10
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mmsh » 2015-05-22, 20:22

Witam
dzięki kolego @kogan82 za czujnik :)
przy wymianie wyszedł jeszcze jeden problem, mianowicie kabel, który idzie od czujnika ma jakieś 20cm i jest tak jakby ekranowany, ma pod pierwszą izolacją druciki. Z jednej strony są podłączone do wtyczki, z drugiej, od strony czujnika już nie a pin we wtyczce jest cofnięty
jak obstawiam, trzeba go podpiąć z powrotem, tak?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-22, 21:18

Mmsh, jak możesz to zrób zdjęcie jak to wygląda. Z reguły masę - ekran łączy się tylko z jednej strony, a ruga wisi w powietrzu, tylko po to, żeby nie robić pętli masy, co jest zgubne.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

mmsh
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-05-11, 16:10
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mmsh » 2015-05-22, 21:48

złożyłem bez łączenia, tak wywnioskowałem z wtyczki, że jednak nie ma być podpięte, bo pinu nie było w ogóle, była zaślepiona oryginalnie dziura we wtyczce

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2015-05-23, 07:48

janusz ma racje. tak ma byc jak jest.

mmsh
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-05-11, 16:10
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mmsh » 2015-05-24, 22:23

Czujnik zmieniony, auto zdecydowanie lepiej pracuje, choć nadal troszkę czasem przyszarpuje - ale przestał świecić check engine. Wcześniej wywalało błąd sond, teraz jeszcze nie zdążyłem sprawdzić. Ale jeśli sondy siedzą, to mogą powodować to szarpanie?

kogan82
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-03-19, 13:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kogan82 » 2015-05-25, 06:41

Sondy łatwo sprawdzisz najprosciej podlacz sie programem od lpg i obie powinny szybko falowac, jesli wolno zmieniaja sie lub ktoras praktycznie stoi lub pokazuje napiecie spoza zakresu to trzeba wymieniac. Sprawdzaj na cieplym. U mnie w innym aucie objawami bylo bardzo duze spalanie i brak mocy, sonda praktycznie stala.

mmsh
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2015-05-11, 16:10
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mmsh » 2015-05-25, 19:46

Sondy nie podpięte - tak już kupiłem, kable schowane w wiązce nie wiadomo gdzie - nie miałem serca jej rozbebeszać, aczkolwiek to, że siedzą to wiem, tylko pytanie czy mogą powodować szarpanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”