Wydzielony- uklad zaplonowy w maximie
Moderator: janusz
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
GRZECHu wypadł już komuś???? ECU koryguję na bieżąco czas wtrysku i moment zapłonu. jeśli tego nie robi, to znak że jest uszkodzony,
wikipedia:
Zasada działania
"Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach. Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika (moc, moment obrotowy). Większość układów pracuje w trzech głównych stanach:
w otwartej pętli sterowania (open loop) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu mikrokontrolera, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew. zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np. po uruchomieniu zimnego silnika
w zamkniętej pętli sterowania (closed loop) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala mikrokontrolerowi na dokładne wyliczanie dawki paliwa(i ew. przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika. Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew. ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd).
w trybie awaryjnym - układ przechodzi w stan awaryjny w razie uszkodzenia mikrokontrolera itp. (typowo wykrywane jest to układami typu watchdog itp.), jeśli komputer przestaje sterować wtryskiem paliwa i zapłonem, rolę tę przejmują proste układy elektroniczne (np. timery), które zapewniają "zgrubne" sterowanie i pracę silnika i jazdę, na ogół przy bardzo złej ekonomii spalania i osiągach.
W obecnie stosowanych układach w razie wystąpienia trybu awaryjnego lub zbyt długiej pracy w trybie otwartej pętli, czy uszkodzeniach kluczowych czujników, układ sygnalizuje kierowcy awarię kontrolką "check engine" (pomarańczowy napis lub piktogram silnika)."
jeżeli wszystko jest ok i nie pali się check to zapłon nie może wypaść, bo jest korygowany na bieżąco...po to jest m.in mikrokontroler
wikipedia:
Zasada działania
"Układ sterujący wtryskiem paliwa jest zespołem regulatorów, które mają, we współpracy z układem sterowania zapłonem, utrzymywać optymalne parametry pracy silnika w różnych stanach. Głównymi kryteriami optimum są czystość spalin, ekonomia silnika i osiągi silnika (moc, moment obrotowy). Większość układów pracuje w trzech głównych stanach:
w otwartej pętli sterowania (open loop) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu mikrokontrolera, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew. zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np. po uruchomieniu zimnego silnika
w zamkniętej pętli sterowania (closed loop) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala mikrokontrolerowi na dokładne wyliczanie dawki paliwa(i ew. przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika. Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew. ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd).
w trybie awaryjnym - układ przechodzi w stan awaryjny w razie uszkodzenia mikrokontrolera itp. (typowo wykrywane jest to układami typu watchdog itp.), jeśli komputer przestaje sterować wtryskiem paliwa i zapłonem, rolę tę przejmują proste układy elektroniczne (np. timery), które zapewniają "zgrubne" sterowanie i pracę silnika i jazdę, na ogół przy bardzo złej ekonomii spalania i osiągach.
W obecnie stosowanych układach w razie wystąpienia trybu awaryjnego lub zbyt długiej pracy w trybie otwartej pętli, czy uszkodzeniach kluczowych czujników, układ sygnalizuje kierowcy awarię kontrolką "check engine" (pomarańczowy napis lub piktogram silnika)."
jeżeli wszystko jest ok i nie pali się check to zapłon nie może wypaść, bo jest korygowany na bieżąco...po to jest m.in mikrokontroler

Jasne, że tak, dla przykładu mi (i check engine się nie palił), przykładowy kod błędu P0302 z diagnostyki, opis "missfire" - wypadanie zapłonu bank 2.Lombardo88 pisze:GRZECHu wypadł już komuś????
Nie wiem po co wklejasz wikipedie i to jeszcze na inny temat. Sterowanie zapłonem a jego gubienie to 2 różne tematy.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
heh...że Ci jeden cylinder nie palił, to od razu była wina wypadniętego zapłonu????!!?? trochę powagi. P0300..............................0701.................multiple cylinder misfire detected taki miałbyś błąd gdyby z zapłonem było coś nie tak. a to że drugi cylinder Ci nie pali, to może być słaba kompresja, walnięta świeca, padająca cewka lub jeszcze coś innego.
Lombardo88 pisze:heh...że Ci jeden cylinder nie palił, to od razu była wina wypadniętego zapłonu
Tak podał kod i tak się okazało.
Najpierw piszesz, że to niemożliwe a teraz podajesz przyczyny takiego zachowania i kod błędu. To co napisałeś z porównaniem maximy z polonezem to totalna bzdura jest i sam to sobie udowodniłeś.Lombardo88 pisze:słaba kompresja, walnięta świeca, padająca cewka lub jeszcze coś innego.
ps:
Jeden ? wystarczy. To nie gg.Lombardo88 pisze:??!!??
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
chwila...inaczej rozumiemy słowo zapłon. Tobie chodzi ogólnie o zapłon, a mi o sygnał ECU...piszesz o zapłonie jakbyś opisywał silnik na gaźniku.
Czyli... słowo "wypaść" koniecznie musi być w " " . jeśli mamy dbać o poziom forum oczywiście.
Za niezrozumienie przepraszam.
ps wszystkie emotikonki na forum są z gadu
[ Dodano: 2010-03-07, 11:01 ]
Czyli... słowo "wypaść" koniecznie musi być w " " . jeśli mamy dbać o poziom forum oczywiście.
Za niezrozumienie przepraszam.

GRZECHu pisze:ps:Jeden ? wystarczy. To nie gg.Lombardo88 pisze:??!!??
ps wszystkie emotikonki na forum są z gadu

[ Dodano: 2010-03-07, 11:01 ]
bzdura??? napisz mi dlaczego.jestem człowiekiem bardzo dociekliwym.GRZECHu pisze: Najpierw piszesz, że to niemożliwe a teraz podajesz przyczyny takiego zachowania i kod błędu. To co napisałeś z porównaniem maximy z polonezem to totalna bzdura jest i sam to sobie udowodniłeś.
Wkleiles bardzo ladna regulke ale niestety nie na temat. Jesli bedziesz na zlocie to moge zabrac ze soba niesprawna fajkocewke, zalozysz ja do siebie i zobaczysz jak w maximie wypada zaplon. Towarzyszy temu na wolnych obrotach szarpanie silnikiem i delikatne strzelanie z rury wydechowej a pod obciazeniem (w czasie jazdy) calkiem glosne "buuu" (
) i szarpniecie.
Wypadniecie zaplonu - brak zaplonu na ktoryms cylindrze. To o czym mowisz to chyba kat wyprzedzenia zaplonu?

Wypadniecie zaplonu - brak zaplonu na ktoryms cylindrze. To o czym mowisz to chyba kat wyprzedzenia zaplonu?
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Dylson po co mi stara?? odepnę spinkę na fajkocewkę i też taki efekt będzie. wiem co to jest bo już próbowałem tego. za ogólnie to wszystko jest opisywane...mi się kojarzy wypadniecie, z przestawieniem zapłonu, ale chyba w tym wszystkim po prostu główną role pełni nieporozumienie. a regułka którą wkleiłem jest na temat, ale podąża w kierunku w którym ja poszedłem, ot wyprzedzania, opóźniania zapłonu...
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Lombardo88 pisze:mi się kojarzy wypadniecie, z przestawieniem zapłonu
Wypadanie to wypadanie, czy to maxima czy to polonez tak samo się to nazywa i zawsze nazywało.
Może się przestawić (np walnięty czujnik) lub wypadać i nie ma go wcale (cewka, kable, ECU, świeca ....)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
