Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Sonda lambda

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-11-26, 09:40

Auq pisze: Czy przeprowadziłeś samodiagnozę viewtopic.php?t=96 ? Czy non stop nie równo chodzi na jałowym, czy momentami traci swój rytm? Jeśli momentami, to czy "arytmia nasila się po wrzuceniu na Drive i trzymaniu hamulca?
Jezeli bylby blad to by mi chyba na kompie wyszlo.
Non stop chodzi tak samo. Oczywiscie przy drive czuc to bardziej bo dostaje obciazenia.
W przyszlym tyg. sprawdze jak wygladaja swiece, moze cos z nimi nie tak.
Obrazek

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-11-26, 09:42

Wald pisze:
Auq pisze: Czy przeprowadziłeś samodiagnozę viewtopic.php?t=96 ? Czy non stop nie równo chodzi na jałowym, czy momentami traci swój rytm? Jeśli momentami, to czy "arytmia nasila się po wrzuceniu na Drive i trzymaniu hamulca?
Jezeli bylby blad to by mi chyba na kompie wyszlo.
Non stop chodzi tak samo. Oczywiscie przy drive czuc to bardziej bo dostaje obciazenia.
W przyszlym tyg. sprawdze jak wygladaja swiece, moze cos z nimi nie tak.
Świece, cewka, pompa paliwa - mam to wszystko jak potrzeba
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

meylo
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2011-02-18, 16:49
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: meylo » 2011-03-02, 19:11

Witam.Mam do wymiany sondę nr 1-3 kable i nr 3-4 kable.600 za sztukę nie zapłacę a nie chcę też lipy.Co proponujecie?

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

[A32]

Post autor: B 52 » 2011-03-02, 19:28

meylo pisze:Witam.Mam do wymiany sondę nr 1-3 kable i nr 3-4 kable.600 za sztukę nie zapłacę a nie chcę też lipy.Co proponujecie?
Kupić oryginalną używaną bądź zamiennik.

Pogadaj z GRZECHem - brał jakiś zamiennik, zapytaj czy jest ok.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-02, 19:46

dlaczego chcesz dolną(tą w katalizatorze) wymieniać?? zapodaj tulejkę jak ja i MacGayver. i jest spokój z sondą :) viewtopic.php?t=2843&postdays=0&postorder=asc&start=90
coś takiego: http://allegro.pl/emulator-oszukiwacz-p ... 84684.html to zwykła tulejka, wiec możesz sam to wykonać:)

meylo
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2011-02-18, 16:49
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: meylo » 2011-03-02, 20:12

Pierwsza jest za kolektorem wydechowym a druga już za katalizatorem.Środkowa jest (wydaje mi się) w katalizatorze.Czy się mylę?

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-03-02, 20:53

W wersjach usa sa 3 sondy? W qx sa tylko 2 :-)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-02, 21:20

masz dwie przed katalizatorami zaraz za kolektorem wydechowym i jedną w/za katalizatorem głównym. Dwie pierwsze decydują o składzie mieszanki i pracują w przedziale 0-1v, a trzecia jest sondą diagnostyczną i została wprowadzona w usa i kanadzie, bo takie w owych czasach były przepisy/normy spalin pracuje w przedziale 0,8-1,6v. w A-32 QX jej nie ma, w a33 qx już jest ;) oto link jak to mniej wiecej wygląda :
http://forums.maxima.org/4th-generation ... tions.html

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-02, 21:33

Ta 4-ro przewodowa ma dwa biale, czarny i szary przewod? W teorii kazda sonda uniwersalna z takimi samymi kolorami bedzie pasowala.

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-03-02, 21:39

Koszmarek , czyli stanadard ekologia jak zwykle zabija duch motoryzacji :-/ dwie pierwsze zalatwiaja kwestie kontroli mieszanki
W sondach wazna jest ilosc kabli i typ glowicy np.: 3kablowka do maximy ma typ wg BOSCH'a LSH-24 i kazda sonda z tym oznaczeniem (dedykowana czy uniwersalna) powinna dobrze dzialac

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-02, 21:59

do sond górnych idzie 3 żyłowa w manualu, ale 4 żyłowa też podchodzi, bo szary to masa jest.mam dokumenty,że w mojej poprzedni właściciel wymieniał sondę w ASO i założyli 4 przewodową i właśnie szary kabel był podpięty pod jakąś śrubę przy silniku. drugą wymieniałem ja i też wleciała 4przewodowa od mercedesa i zrobiłem ją w taki sam sposób, jak panowie w aso. wszystko pięknie chodzi, a najlepiej widać to na oscyloskopie programu LPG:)

[ Dodano: 2011-03-02, 22:01 ]
dylson pisze:Ta 4-ro przewodowa ma dwa biale, czarny i szary przewod? .
białe to wyjście i wejście sygnału, zaś czarny, to zasilanie grzałki...
Ostatnio zmieniony 2011-03-02, 22:41 przez Lombardo88, łącznie zmieniany 1 raz.

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-03-02, 22:13

biale to zasilanie grzalki a czarny sygnal
podlacz sobie kiedys miernik pod czarny, na biegu jalowym, napiecie wlasciwie dzialajacej sondy bedzie oscylowalo w zakresie od ok. 0,1V - 0,8V

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-02, 22:40

oO no to może źle z manuala zczytałem ;)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-03-03, 19:06

rabbit79 pisze:W wersjach usa sa 3 sondy? W qx sa tylko 2 :-)

Zgadza się.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

krisolo
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-03-27, 10:45
Lokalizacja: Bergheim

Padnięta sonda

Post autor: krisolo » 2011-08-03, 19:56

Przed wyjazdem do Polski zaświeciła się magiczna lampka. Skasowałem zrobiłem 3000 km i znów to samo. Kasacja dwa dni i powtórka. Podjechałem więc do mechanika i na kompie wyszło sonda lambda bank 1. Dziwi mnie to że padła po 73000 km. Zamówiłem już nową dedykowaną za 138 euro. Pytanko mam czy ktoś to wymieniał bez kanału? Bank 1 to na dole w okolicach serwa. Może macie jeszcze jakieś pomysły co do uwalonej sondy. Check engine zapala się tylko na zimnym motorze, na gorącym wszystko gra. Podejrzewam że może grzałka jest walnięta.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Re: Padnięta sonda

Post autor: GRZECHu » 2011-08-04, 16:06

krisolo pisze: Pytanko mam czy ktoś to wymieniał bez kanału?
Wymienisz bez kanału, wystarczy wejść pod auto, ja nie podnosiłem go nawet, zdjąłem tylko osłony silnika. Niestety finalnie nie udało mi się odkręcić bo klucz miałem za duży, jak masz coś mniejszego co "chwyci" sondę to spokojnie sam zrobisz.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

krisolo
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-03-27, 10:45
Lokalizacja: Bergheim

Klucz

Post autor: krisolo » 2011-08-07, 13:16

Moja glowa nie pasuje pod auto. Klucz to chyba jakis specjalny bo nic nie podchodzi.

[ Dodano: 2011-08-09, 21:10 ]
Czy po wymianie sondy kontrolka zgaśnie sama. Wystarczy skasować błędy czy też ustawić komp z trybu awaryjnego na normal.

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: genonef » 2013-02-20, 11:20

Wybaczcie taką okrutną archeologie na forum ale nie widzę sensu tworzenia nowego tematu, a chciał bym wiedzieć czy TAKA sonda podejdzie do mojej QX A32?
Chodzi o uniwersalną sondę lambda 4 przewodową Bosch.

Pytam gdyż jedna z sond przy kolektorze przez większość czasu pokazuje 0V.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2013-02-20, 11:39

Jak dobrze pamiętam to dawna Maxima Grzecha .... z tego co pamiętam to Grzechu właśnie zakładał jakieś takie cudo... ale to niech on lepiej napisze na co wymieniał i dwie czy jedną.
Osobiście to chyba zapodałbym coś dedykowanego z odpowiednią wtyczką, albo kupił używkę
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: genonef » 2013-02-20, 11:43

Zgadza się to TA Maxima :) Grzechu w tym temacie zresztą pisał, że wsadził dwie uniwersalne Bosha ale 3 przewodowe, więc pewnie bardziej TAKIE.

Zastanawiam się dlaczego te 4 przewodowe takie tanie - podróbki jakieś czy co?

Rozpatruję też zakup używanej oryginalnej :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2013-02-20, 12:10

genonef pisze: Rozpatruję też zakup używanej oryginalnej :)
To lepsze rozwiązanie
Niech może jeszcze Dylson się wypowie, bo pamiętam, że też zmieniał jedną na nową i z tego co pamiętam to była jakaś dedykowana w lepszej jakości
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-02-20, 16:38

Mozesz zastosowac sonde 4ro przewodowa ale omijaj te na allegro ponizej 100zl bo na 99% nie ma ona nic wspolnego z boschem czy NGK. Wiem o czym pisze bo sam dalem sie nabrac. Zreszta cena tez mowi swoje, jesli w duzej hurtowni taka sonda kosztuje jeszcze raz tyle daje to do myslenia (mi niestety nie dalo).

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-02-21, 00:26

niestety uniwersalne sondy w nissanach się nie sprawdzają. nie pracują tak jak powinny a i skład mieszanki na takich sondach nie jest odpowiedni, zwykle silniki są przelane. Poszukaj jednak lepiej jakieś używki ale żeby była ori
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2013-02-24, 22:35

A jakie su numery tych sond do QX i US.
Z ciekawości sprawdziłbym u moich dostawców po ile to jest?
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-02-25, 16:55

genonef pisze:Pytam gdyż jedna z sond przy kolektorze przez większość czasu pokazuje 0V.
Dopiero zobaczyłem temat.

Obie wymienione były razem, kupione w BOSCHu, ktoś z forum sprawdzał w jakiejś wewnętrznej dokumentacji (katalogach) że te BOSCHa uniwersalne to dokładnie te same co z wtyczkami nissana i takie wziąłem od razu 2szt.

Może coś kabel nie styka? Raczej powinny się równo wypalać, przynajmniej tak wcześniej miałem. (albo instalacja LPG tak czyta, zobacz na consulu)

ps ja kupowałem od pracownika BOSCH po jego zniżkach, ale tak jak pisałem oryginalna sonda (numer samej sondy był taki sam jak ten z końcówką do maxi) - z uniwersalna końcówką była od 165zł.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

genonef
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-23, 22:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: genonef » 2013-02-26, 21:39

Mam obecnie podpięte na stałe sondy do komputera pokładowego bezpośrednio sprzed ECU także wgląd na żywo mogę na co dzień śledzić, ale odczyty i tak pokrywają się z tymi na sterowniku LPG. Muszę jeszcze tylko ustalić która jest która (od którego kolektora).

Pamiętasz może Grzechu przy jakim przebiegu wymieniałeś te sondy? Na ich usprawiedliwienie dodam że przez ostatnie 2-3 miesiące miałem jedną cewkę dosyć mocno przebijającą (zwłaszcza przez ostatnie kilka tygodni). Więc pewnie nie ta uszkodzona nie pracowała w idealnych warunkach.

Pomysł ze sprawdzeniem okablowania w sumie też dobry, zwłaszcza jeśli jak piszesz była dorabiana końcówka.

PS.
Staram się dbać o Twoją Maxi ale trosze już ją starość dopada :( Mam nadzieję na do wiosny wszystko w niej wykurować :mrgreen:

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-02-27, 18:13

No szkoda bo już myślałem, że ten egzemplarz tego problemu nie ma. W tydzień czy 2 po zakupie (opisałem na forum pewnie tamtym jeszcze) poprawił mi mechanik wtyczkę na jednej cewce bo nie zawsze dobrze stykała i chodziła fura chwilami na 5 garach. Zwróć też na to uwagę.
genonef pisze:Pamiętasz może Grzechu przy jakim przebiegu wymieniałeś te sondy? Na ich usprawiedliwienie dodam że przez ostatnie 2-3 miesiące miałem jedną cewkę dosyć mocno przebijającą (zwłaszcza przez ostatnie kilka tygodni). Więc pewnie nie ta uszkodzona nie pracowała w idealnych warunkach.
O ile dobrze pamiętam to coś koło 160-170 tyś było.
genonef pisze:Pomysł ze sprawdzeniem okablowania w sumie też dobry, zwłaszcza jeśli jak piszesz była dorabiana końcówka.

Obie wtyczki są dość wysoko, wiem że którąś ze 2 razy przekładałem inaczej bo zawadzała, może coś tam się właśnie z nią stało. Łatwo znaleźć, wystają biało czarne kable z nietypowej kwadratowej wtyki.
genonef pisze:PS. Staram się dbać o Twoją Maxi ale trosze już ją starość dopada :( Mam nadzieję na do wiosny wszystko w niej wykurować :mrgreen:
Mam nadzieje że się sprawuje i jesteś zadowolony nadal :) Do zlotu dużo czasu, dasz radę.


ps, napisz jak felgi i opony zimowe się sprawują, chciałbym w swojej maxi powtórzyć zabieg renowacji. Nie odpada nic, nadal ładnie wyglądają? Z tych oponek jesteś zadowolony? pamiętam że były ciche i ładnie ciągnęły na śliskim a to też mnie czeka niedługo i może na wiosnę jak ceny spadną to zrobię renowację + nowe oponki.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-04-22, 10:05

Panowie,

kod błędu P0136 bądź P0139 (migowy 0707) mówi, że która sonda (gdzie się znajduje) nie domaga?
Bo mechanik mówi mi co innego, a internet co innego :/
Będę wdzięczny za szybkie info zwrotne.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-04-22, 17:45

dolna sonda za katalizatorem. pod fotelem kierowcy masz kostkę od niej... albo katalizator przestał istnieć, albo padła. https://docs.google.com/file/d/0B4Lt7or ... Etb2c/edit 149 strona:)

piotreks24
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
Lokalizacja: Jaktorów

Post autor: piotreks24 » 2014-04-22, 18:41

Dzięki Lombardo.
A powiedz, dobrze wyczytałem, że ta sonda pełni tylko funkcje kontrolną i nie wpływa ona na skład mieszanki, tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”