Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] NISSAN MAXIMA

Moderator: janusz

killer
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2011-05-04, 19:15
Lokalizacja: Mikulice

[A33] NISSAN MAXIMA

Post autor: killer » 2013-12-16, 18:19

Cześć, miesiąc temu stałem się posiadaczem pięknej Maximy A33 z 2000 roku w wersji SE, zrobiłem do dzisiaj 5000km i jak do tej pory wszystko jest w porządku. Wymieniłem już olej w silniku, płyny, ale czeka mnie jeszcze wymiana oleju w skrzyni. Stąd moje pierwsze pytanie, jaki zakład możecie polecić aby dokonać w miarę tanio wymiany oleju w skrzyni? na jaki wymienić? najlepiej gdyby to było w województwie podkarpackim.
Druga sprawa to gumowe tuleje w tylnym zawieszeniu. Powoli zbliża się ich wymiana, niekiedy sobie skrzypnął, u mechanika usłyszałem cenę 190zł za sztukę, czy można gdzieś taniej?
Trzecia sprawa, to błąd jaki się pojawił, P1148 Nissan - Closed Loop Control Function Bank 1, czego dotyczy? czyżby wypadanie zapłonów? a jeśli tak czy może to mieć związek z wymianą świec? auto jest wyposażone w instalację gazową sekwencyjną, jednak wątpliwej jakości, KME Diego, listwa wtryskowa to żółte Valteki (tak, wiem że to shit), reduktor KME silver... wszystko dosyć niechlujnie założone, ale to mam zamiar poprawiać w najbliższej przyszłości... autko na takim zestawie chodzi poprawnie, nie ma żadnych problemów odnośnie paleniem, czy też wkręcaniem się na obroty.... jeśli chodzi o spalanie to jest około 13-15L zależnie od ciężaru prawej nogi...
Wiem, że dużo tego jak na jeden temat, ale chyba lepiej tak niż zakładać 5 osobnych.
pozdro
Ostatnio zmieniony 2013-12-17, 11:38 przez killer, łącznie zmieniany 1 raz.
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-12-16, 18:55

Witamy kolegę! Bezawaryjnej jazdy życzymy :)

jeśli chodzi o skrzynię, to lej to co książka serwisowa pisze, mogę polecić do takiej usługi firmę http://www.midparts.pl/kontakt.htm MidParts. Ja robiłem wymianę w ich serwisie w Warszawie + wymianę uszczelniacza na wałku zdawczym i jestem zadowolony. Nikt taniej nie chciał mi skrzyni (automatu) zrzucić z auta a goście podeszli bardzo uczciwie. Po wymianie uszczelniacza 30 tyś zrobione i zero problemów.


Co do LPG, to że pali mało to akurat może być bardzo zły objaw. Te valteki co masz na maksymalnych obrotach Twojej maximy chodzą na granicy swojej wydajności lub poniżej. Sprawdź czy nie jest zbyt ubogo, na jakiejś stacji niech zbadają spaliny. Pamiętaj że wymiana uszczelniaczy w VQ39DE może być dużo droższa niż to co oszczędzisz na spalaniu czy na wymianie valteków na coś wydajnego (hany?)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

killer
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2011-05-04, 19:15
Lokalizacja: Mikulice

Post autor: killer » 2013-12-16, 19:38

To chyba nie jest niskie spalanie biorąc pod uwagę fakt, że jeżdżę umiarkowanie, czasami zdarza się dokręcić do 5 tys, rzadziej do 6-7 tys, przeważnie jazda miedzy 1.5 a 3.5 tys... oczywiście całość to jazda poza miastem... Jak wygląda spalanie w waszych autkach? Np. gdy jechałem autostradą to spalanie wynosiło ok. 14,5 L przy prędk. rzędu 140-160km/h i ok. 16-17L przy 160-200km/h...
właśnie biorę pod uwagę wtryskiwacze hany... czeka mnie także wymiana reduktora, jaki polecacie?
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2013-12-16, 21:14

witaj. z tego co widzę, to wszystko jest w tym aucie inaczej niż miało być.... ;) co do reduktora to chyba kme gold a najbardziej pasuje z ze średniej półki cenowej , a odnośnie wtrysków, to pojedyncze nowe magic jety polecam. mam przekonanie co do nich i z racji wielkości idealnie można je wpasować w dolny kolektor.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Re: NISSAN MAXIMA

Post autor: GRZECHu » 2013-12-17, 09:09

Co do gazu, nie mówie, że to za mało, tylko zwracam uwagę żeby nie przesadzić. Mi pali w trasie deko mniej, ale może to też być kwestia dokładniejszych wtryskiwaczy (mam hany) i padniętej sondy którą Ci komp zgłasza:
killer pisze: Trzecia sprawa, to błąd jaki się pojawił, P1148 Nissan - Closed Loop Control Function Bank 1, czego dotyczy? czyżby wypadanie zapłonów?
Ten kod to padnięta sonda lambda przednia. Ja zmieniłęm na Boschowe uniwersalne i parę lat się ładnie spisują, ponad 100zl z tego co pamiętam liczyli za to samo z odpowiednią kostką.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

killer
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2011-05-04, 19:15
Lokalizacja: Mikulice

Post autor: killer » 2013-12-17, 10:00

co do wtryskiwaczy, zdecydowałem się już na montaż hanek zielonych, zastanawiam się jeszcze nad reduktorem. Z informacji wyczytanych w sieci, wytypowałem dwie opcje: KME Gold lub AC R01 250, który będzie bardziej odpowiedni biorąc pod uwagę moc silnika i również ekonomiczność zakupu? Wtryskiwacze mam zamontowane na listwie, pasuje to przerobić na pojedyncze. Byłem już u gazownika na wstępnej wycenie przeróbki instalacji i usłyszałem cenę ok 1200-1300zł. Jest to cena za wstawienie wtryskiwaczy Hana 2001 (zielone), reduktor AC R01 250 lub KME Gold, ewentualna wymiana węży przegląd pod kontem poprawności montażu itd. Czy jest to dobra oferta?

mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany oleju w skrzyni... w warsztacie do którego mam najbliżej otrzymałem informację, że wymiana w skrzyni kosztuje ok 500zł, robione jest to w kilku cyklach, metodą statyczną na jakiś niemiecki olej D4, gdy zapytałem o Dexron III, otrzymałem odpowiedź, że ten olej to już przeżytek i go nie stosują, a taki zaleca producent. Jutro mam jeszcze dzwonić w celu umówienia się na wymianę ale wolę podeprzeć się waszymi doświadczeniami i wiedzą. pozdro

przed sekunda zadzwoniłem do warsztatu w Krakowie, Automat Sentyrz, cena za wymianę około 350zł w zależności od tego ile uda im się wymienić, kobita powiedziała że około 4,5L wymieniają, metodą statyczną oczywiście. Nie miała też zastrzeżeń co do Dexronu III, o którym wspomniałem jako polecanym przez producenta. Sam nie wiem już gdzie się udać....
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...

erwin0917
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-11-18, 15:09
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: erwin0917 » 2013-12-17, 18:13

AC R01 250 czerwony, miałem i polecam ;) cena i jakość 1. klasa :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-12-17, 19:23

killer pisze:Sam nie wiem już gdzie się udać....
Pojedz tam gdzie się skrzyniami zajmują a nie przy okazji robią takie rzeczy.

Ten sam reduktor mam co kolega wyżej. Ze 30 tys/2 lata i jest ok :)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

killer
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2011-05-04, 19:15
Lokalizacja: Mikulice

Post autor: killer » 2013-12-17, 19:27

Jedna jak i druga firma zajmuję się naprawą, wymianą oraz serwisem skrzyń automatycznych, więc chyba rzeczywiście pojadę tam gdzie wyjdzie trochę taniej...

co do reduktora, to chyba jednak zdecyduję się na AC, jest trochę tańszy od KME
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2014-01-12, 21:10

Witam,
Do założyciela postu: posiadam Maximę A33 z 2000 3.0 manual z gazem KME Diego, reduktor Silver i czerwone Valteki. Przejechane mam na tym zestawie 70 tyś. Dwa razy były czyszczone wtryski. Z osiągów jestem zadowolony. Mój styl jazdy nie jest sportowy ale i nie emerycki. Przez pierwsze 40tyś km skrupulatnie sprawdzałem spalanie i wyszło, że w trasie pali mi niecałe 12l LPG. W mieście 15l LPG. Być może na innym reduktorze i wtryskach byłoby lepiej. Zrobiłem sobie kiedyś test przyspieszania na benzynie i gazie na 3, 4 i 5 biegu od prędkości 100km/h. Na benzolu było tylko trochę lepiej... Ogólnie mówiąc jestem zadowolony, pomimo nie najlepszego (jak twierdzą niektórzy) zestawu:)
Życzę bezproblemowej jazdy!
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”