Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Awaria ABS

Moderator: janusz

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Awaria ABS

Post autor: dzik87 » 2013-03-11, 10:13

Wiem ,że było już kilka tematów jednak postanowiłem założyć nowy bo wiem ze kazda sytuacja może być inna...
Zakupiłem piękne alufelgi 18" z letnimi kapciami do mojej Maxi..

Nie wytrzymałem i musiałem je "przymierzyć"... i tak zostawiłem auto na letnich oponach

Wczoraj wracając do domu kiedy to spadło mnóstwo śniegu mój ABS włączał się co chwile przez ok 15min... następnie miałem problem z ruszeniem pod gore spod świateł... mieliłem w miejscu jakieś 10-15 sec... podjechałem pod górkę i wtedy właśnie zapaliła się lampka ABS i przestał on działać.

Czy ktoś może zna mechanizm usterki i miał podobny problem?

PS: Piękno moich nowych felg rekompensuje usterkę ABS :D w wolnej chwili wrzucę foto!

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2013-03-11, 13:11

A jesteś pewien, że przestał działać? Ja też kiedyś miałem tak na śniegu, że się ABS wyłączył, ale po ponownym odpaleniu wszystko automagicznie wróciło do normy.

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2013-03-11, 14:10

Raczej jestem pewien ale jakby trzeba dzisiaj sprawdze!
Po nocnym postoju lamka dalej sie pali po odpaleniu maxi

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-03-11, 16:43

dzik87 pisze:Po nocnym postoju lamka dalej sie pali po odpaleniu maxi

Pewnie padł czujnik.

Bierz miernik i wpinaj w kostki czujników przy każdym kole, sprawdź opór. Jeden będzie miał inną wartość, czyli padł. Nie trzeba nawet wypinać kostek, tylko najlepiej lekko unieść auto lub z kanału. Czasem jak ktoś ma dobry interfejs to można odczytać który czujnik padł, tylko u mnie pokazało złe koło i musiałem odsyłać czujnik i czekać na prawidłowy.

O ile pamiętam to nowy czujnik w usa z wysyłką poniżej 200zł. Czekałem 7 dni.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-11, 19:05

dzik87 pisze:mieliłem w miejscu jakieś 10-15 sec
Pojezdz troche autem powinno zgasnac. Jak jedna os sie kreci a druga stoi w miejscu abs glupieje i sie wylacza, dzieje sie tak np po wyjechaniu z hamowni.

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2013-03-11, 19:48

Jak tylko trochę śnieg stopnieje to przejadę kawałek maxi i zobaczę...
Nie znam zasady działania ABS ale mam wrażenie że go przeciążyłem bo włączał się naprawdę co chwile... biedna maxi

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2013-03-11, 22:24

Nie wiem ile km zrobiłeś, normalnie bez uślizgu, ale tak jak radzi Dylson.... przejedź dystans 200-300m i kontrolka powinna zgasnąć. Odpalenie samochodu nic nie da. Jeśli układ został odłączony z powodu zbyt rozbieżnych odczytów między kołami przednimi i tylnymi, to potrzebuję chwili aby ponownie załączyć ABS
Nie am czegoś takiego jak przeciążenie ABSu ;-)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Re: Awaria ABS

Post autor: vincetti » 2013-03-11, 23:29

dzik87 pisze:następnie miałem problem z ruszeniem pod gore spod świateł... mieliłem w miejscu jakieś 10-15 sec... podjechałem pod górkę i wtedy właśnie zapaliła się lampka ABS i przestał on działać.

A nie masz zapieczonych klocków? Ja się o zapieczeniu tylnego koła właśnie na lodzie dowiedziałem gdy nie mogłem ruszyć z miejsca i to na zimówkach! Myślałem że opony do śmieci ale potem jak wjechałem na czysty lód to to zapieczone koło najzwyczajniej przestało się obracać. A gdy koło się nie obraca - czujnik nie liczy impulsów.. ;-)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-03-12, 09:15

Szalony pisze:Jeśli układ został odłączony z powodu zbyt rozbieżnych odczytów między kołami przednimi i tylnymi, to potrzebuję chwili aby ponownie załączyć ABS
Wystarczy wyłączyć i włączyć stacyjkę. Jak wszystkie koła stoją w miejscu to jest sprawdzany tylko opór czujników, błąd zniknie.


Mielenie 1 czy 2 kół nie powinno wyłączyć ABS, w zimie co chwila by się wyłączał. Nigdy ani na śniegu ani na hamowni ABS mi się nie zapalił (nie wyłączył)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2013-03-12, 10:36

GRZECHu pisze:
Wystarczy wyłączyć i włączyć stacyjkę. Jak wszystkie koła stoją w miejscu to jest sprawdzany tylko opór czujników, błąd zniknie.


Mielenie 1 czy 2 kół nie powinno wyłączyć ABS, w zimie co chwila by się wyłączał. Nigdy ani na śniegu ani na hamowni ABS mi się nie zapalił (nie wyłączył)
Nie chcę się sprzeczać, ale z tego co pamiętam, to zawsze po hamowaniu zapalał mi się ABS i nawet jak wyjechałem, zaparkowałem i zgasiłem samochód to po ponownym odpaleniu ABS świecił. Dopiero jak przejechałem jakiś dystans, to kontrolka zgasła. Nie chce mi się grzebać w serwisówce, ale moim zdanie jest jakaś tolerancja i jeśli koła przednie będą się obracały przez jakiś określony czas szybciej niż tylne, to komputer od ABS uznaje iż coś jest nie tak i należy odłączyć układ. Jak komputer już odłączy ABS to samo sprawdzenie oporności nie jest wystarczającym argumentem aby go ponownie włączyć. Może się np. wysypać koronka na piaście a oporność na czujniku będzie OK.

Nie wiem czy mam rację, ale wiem jak się zachowywał mój, Dylsona oraz wielu innych osób samochód np. po hamowni :-)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2013-03-12, 14:06

Koledzy, ja miałem w/w przypadłość w Maximie A32 oraz Micra K12.
Zdarzyło się to w trakcie zabawy na śniegu, a mianowicie trzymanie na ręcznym aby tyłem auta łatwiej zarzucało.

Zapaliła się kontrolka ABS, po wykonaniu telefonu do ASO dowiedziałem się, ze jest to normalny objaw. Koła tylne się blokują i czujnik ABS'u odczytuje błąd.
Jeździć normalnie, po jakimś niedługim czasie objaw powinien zgasnąć.

Pozdrawiam
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-03-12, 15:49

To co Szalony pisze ma sens, mimo że u mnie nigdy się nie pojawiło. Na hamowni byłem z 5-6 razy, po śniegu ślizgałem się wiele razy, no ale to nie przesądza że tak nie jest.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2013-03-12, 16:11

W takim razie czekam ,aż śnieg stopnieje i ruszam maxi sprawidzic czy sama wyzdrowieje! tymczasem odpalam Almere :D

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2013-03-12, 16:27

GRZECHu pisze:To co Szalony pisze ma sens, mimo że u mnie nigdy się nie pojawiło. Na hamowni byłem z 5-6 razy, po śniegu ślizgałem się wiele razy, no ale to nie przesądza że tak nie jest.
Wszystko zależy jak długo trzyma się ręczny. Musi trochę polatać na ręcznym aby błąd był.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2013-03-14, 13:40

Ufff Po tym jak poprawiła się pogoda odpalilem maxi i po ujechaniu kilkunasu metrów kontrolka od abs zgasla a sam system działa !!! Ach ta japońska technologia! Korzystając z okazji zapytam o migajaca kontrolkę Air bag! Jakiś czas temu zamienilem seryjne fotele i cała resztę na skorzana i el. Regulowana. Stare fotele miały air bagi zaś skorzanej już nie! Od tego czasu mryga mi kontrolka air bag! Jak mogę się z tym uporać? Próbowałem już system z 7 krotnym wcisnieciem przycisku przy dzwiach itd ale nie poskutkowało! Z góry dzięki za podpowiedzi!

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-14, 13:48

Ja w almerze N15 uporałem się z tym :D zwyczajnie wyciągnąłem diodkę i po sprawie :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2013-03-14, 18:13

dzik87 pisze:Ufff Po tym jak poprawiła się pogoda odpalilem maxi i po ujechaniu kilkunasu metrów kontrolka od abs zgasla a sam system działa !!! Ach ta japońska technologia! Korzystając z okazji zapytam o migajaca kontrolkę Air bag! Jakiś czas temu zamienilem seryjne fotele i cała resztę na skorzana i el. Regulowana. Stare fotele miały air bagi zaś skorzanej już nie! Od tego czasu mryga mi kontrolka air bag! Jak mogę się z tym uporać? Próbowałem już system z 7 krotnym wcisnieciem przycisku przy dzwiach itd ale nie poskutkowało! Z góry dzięki za podpowiedzi!
System kontroli poduszek powietrznych wykrywa, że poduszek nie ma. Jest to naturalna reakcja. Raczej nic z tym nie zrobisz. Chyba, że założysz oryginalne fotele to problem zniknie.

[ Dodano: 2013-03-14, 18:14 ]
vixo pisze:Ja w almerze N15 uporałem się z tym :D zwyczajnie wyciągnąłem diodkę i po sprawie :D
Nie jest to dobry pomysł, nie będziesz wiedział czy system ABS działa poprawnie.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2013-03-14, 18:15

jak nie masz airbagów w fotelach,to jak ma działać ??? to skomplikowany i czuły system. Jedyny sposób, to rzeźba,czyli zamontowanie kurtyn na nowe fotele. nie wiem czy możliwe.albo kurtyny pod fotel, ale to sobie odpowiedz co będzie przy wypadku...

Awatar użytkownika
j3
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2010-02-15, 19:40
Lokalizacja: 3m

Post autor: j3 » 2013-03-14, 22:07

Trochę to dziwne dla mnie.
Kiedyś miałem problem z ABS'em w Toyocie. Przy zarzucaniu tyłem zapaliła się kontrolka i paliła do zgaszenia silnika, potem przez kilkaset metrów było git, i przy gwałtownym hamowaniu zapalała się kontrolka, co było równe wyłączeniu ABS'u.

Rozwiązanie było prozaiczne. Za mało płynu hamulcowego. Dolałem i się uspokoiło.

Albo standardowo - odłączenie klemy na 10 minut :) powinno pomóc.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-03-14, 22:18

W maximie jak będzie za mało płynu hamulcowego zapali się kontrolka ręcznego.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”