[A32] czujnik spalania stukowego
Moderator: janusz
na diagnostyce wychodzi czujnik spalania stykowego. Ale nie znaczy ze o jest uszkodzony tylko on wyskakuje również usterkę innych elementów powiązanych. Właśnie stuka na zimno i na ciepło. hmmm to najlepiej by było ściągnąć pokrywę zaworów i zobaczyć co tam jest ,może coś będzie widać. Mozna zakupić uszczelkę pod pokrywę zaworow czy stosuje się silikon ?
Pozdrawiam
piter2323 pisze:na diagnostyce wychodzi czujnik spalania stykowego. Ale nie znaczy ze o jest uszkodzony tylko on wyskakuje również usterkę innych elementów powiązanych. Właśnie stuka na zimno i na ciepło. hmmm to najlepiej by było ściągnąć pokrywę zaworów i zobaczyć co tam jest ,może coś będzie widać. Mozna zakupić uszczelkę pod pokrywę zaworow czy stosuje się silikon ?
Uszczelkę najlepiej możesz kupić nową, lub wyczyścić i na silikon starą dać.
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Dawaj nowa uszczelke nie jest droga.
Co do Czujnika Spalania Stukowego to nie taka prosta sprawa. Teoretycznie jezeli odczytana zostala usterka Knock Sensor to znaczy, ze jest on uszkodzony i nalezy go wymienic. CSS jest takim jakby "mikrofonem" za pomoca ktorego ECU "slucha" silnika i wprowadza korekcje kata wyprzedzenia zaplonu wtedy kiedy wystepuje spalanie stukowe.
Dodatkowe stukanie w komoze silnika nie powinno miec wplywu na prace CSS i nie powinien pojawiac sie blad.
[ Dodano: 2010-12-30, 20:45 ]
Jak stuka Ci na cieplo i na zimno to odkrec korek wlewu oleju na wlaczonym silniku i posluchaj czy to nie lancuch. Ja tak mam stuka rano i na cieplo.
Co do Czujnika Spalania Stukowego to nie taka prosta sprawa. Teoretycznie jezeli odczytana zostala usterka Knock Sensor to znaczy, ze jest on uszkodzony i nalezy go wymienic. CSS jest takim jakby "mikrofonem" za pomoca ktorego ECU "slucha" silnika i wprowadza korekcje kata wyprzedzenia zaplonu wtedy kiedy wystepuje spalanie stukowe.
Dodatkowe stukanie w komoze silnika nie powinno miec wplywu na prace CSS i nie powinien pojawiac sie blad.
[ Dodano: 2010-12-30, 20:45 ]
Jak stuka Ci na cieplo i na zimno to odkrec korek wlewu oleju na wlaczonym silniku i posluchaj czy to nie lancuch. Ja tak mam stuka rano i na cieplo.
-
- nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 2013-02-08, 19:41
- Lokalizacja: Zabrze
Witam. Mam podobny problem. Silnik stracił moc. Wyskakuje czujnik spalania stukowego. Mam pytanie do Rabita. czy po wymianie tego czujnika od Akiro. Silnik dobrze pracuje. Bo jakoś na tych postach nie doczytałem jak skończył się temat tego zakupu.
[ Dodano: 2013-02-08, 20:24 ]
Być może też będę potrzebował taki czujnik. W poniedziałek wizyta u mechanika. tak więc prośba z góry, o namiary na taki czujnik do Maxima QX 3.0 24V, A-32, 1995 rok.
[ Dodano: 2013-02-08, 20:24 ]
Być może też będę potrzebował taki czujnik. W poniedziałek wizyta u mechanika. tak więc prośba z góry, o namiary na taki czujnik do Maxima QX 3.0 24V, A-32, 1995 rok.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
silnik może stracić moc z wielu powodów. Rabbit ma racje, ponieważ błąd stukowego może się pojawiać np z powodu padającej cewki,niepoprawnie założonej lub zużytej instalacji gazowej,wyciągniętego łańcucha na którejś głowicy lub/i zużytego napinacza na tym łańcuchu. wszystko to może mieć wpływ na kąt zapłonu. jeszcze pozostaje sterownik, który dostając błędne informacje chcąc to poprawić czasem sprawia że funkcjonuje to jeszcze gorzej.
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
Dobra panowie, Maxima (A32, '95) mruga do mnie następującymi kodami:
P0136.....0707.................downstream oxygen sensor or circuit fault
P0325.....0304.................knock sensor or circuit fault
Za każdym razem (jak się zapali CHECK, a było to już wiele razy) te kody występują razem, nigdy osobno.
W czasie wizyty u mechanika wymieniłem świece (na NGK), sprawdził cewki i ponoć są w dobrym stanie (nie ma przebić etc.), sprawdził sondę czujnikiem i ponoć działa tak jak powinna. Generalnie powiedział, że nie ma już więcej pomysłu, i następnym krokiem jaki by zrobił, byłaby wymiana/podmiana czujnika spalania stukowego. Ale go nie ma, a nowy w ciemno kupować to tak nie bardzo.
Pojechałem do drugiego mechanika, a on tylko potwierdził to co pierwszy powiedział.
Generalnie samochód chodzi dobrze, tylko na postoju na luzie się czasem zatrzęsie. Wkręca się przyzwoicie, chociaż nie mam za bardzo porównania, bo w innej maxi nigdy nie siedziałem.
Panowie, ma ktoś taki czujnik na sprzedanie? Najlepiej używany, ale nowy też bym kupił za sensowne pieniądze. Nie widziałem aktualnie oferty w dziale kupię/sprzedam.
A tak w ogóle, to faktycznie w wersjach US jest problem z tymi stukowcami?
Tutaj o tym piszą:
http://www.magazynauto.pl/uzywane/opini ... Id,1110796
P0136.....0707.................downstream oxygen sensor or circuit fault
P0325.....0304.................knock sensor or circuit fault
Za każdym razem (jak się zapali CHECK, a było to już wiele razy) te kody występują razem, nigdy osobno.
W czasie wizyty u mechanika wymieniłem świece (na NGK), sprawdził cewki i ponoć są w dobrym stanie (nie ma przebić etc.), sprawdził sondę czujnikiem i ponoć działa tak jak powinna. Generalnie powiedział, że nie ma już więcej pomysłu, i następnym krokiem jaki by zrobił, byłaby wymiana/podmiana czujnika spalania stukowego. Ale go nie ma, a nowy w ciemno kupować to tak nie bardzo.
Pojechałem do drugiego mechanika, a on tylko potwierdził to co pierwszy powiedział.
Generalnie samochód chodzi dobrze, tylko na postoju na luzie się czasem zatrzęsie. Wkręca się przyzwoicie, chociaż nie mam za bardzo porównania, bo w innej maxi nigdy nie siedziałem.
Panowie, ma ktoś taki czujnik na sprzedanie? Najlepiej używany, ale nowy też bym kupił za sensowne pieniądze. Nie widziałem aktualnie oferty w dziale kupię/sprzedam.
A tak w ogóle, to faktycznie w wersjach US jest problem z tymi stukowcami?
Tutaj o tym piszą:
http://www.magazynauto.pl/uzywane/opini ... Id,1110796
Właśnie zmagam się z tym problemempiter2323 pisze:Koledzy po czym mozna stwierdzic uszkodzenie czujnika spalania stukowego? u mnie jest tak ze auto rowniutko chodzi nastepnie raz sie zatrzesie po czym trzesienie narasta jakby zaplon wypadal na 1 cylindrze po dodaniu lekko gazu auto pracuje normalnie. Swiece ,cewki , czujniki walka rozrzadu oraz walu korbowego wyczyszczony. Auto jezdzi na gazie i ten problem jest mniej odczuwalny na bezynie. Ktos moze mial cos podobnego?
Ewentualnie czy ktos z trojmiasta moze mnie poratowac podmianka tego czujnika aby nieładowac sie w niepotrzebne koszta jezeli okaze sie ze to nie on
Pozdrawiam
Wyskoczyły mi takie błędy:
P1320 (0201)- na forum maxima.org pisze, że to Ignition Signal Circuit.
P0600 (0504) czyli Automatic Transmission Control Unit Signal to ECU
p0301 (0608) Cylinder 1 Misfire
Wymieniłam cewkę na pierwszym cylindrze jednak dalej to samo Czy ktoś może mi wytłumaczyć te błędy? O co dokładnie chodzi?
I to co mnie martwi to to, że silnik zaczął brać olej.
Czy mimo tego, że nie wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego jest możliwość, że się zepsuł?
z tego co tutaj czytam to CHYBA mnie też to dopadło:
pacjent maxi 3,0 automat USA
objawy: falujące obroty w pozycji "D" skrzyni biegów, natomiast w pozycji "P" jest wszystko ok, obroty delikatnie spadaja na dosłownie ułamek sekundy po czym wracają do normy, problem pojawia się za każdym razem, dodam że wymieniłem dzisiaj tą plecionkę w układzie wydechowym bo była przepalona (myślałem że sądy mają inne odczyty) ale problem nie ustąpił
pacjent maxi 3,0 automat USA
objawy: falujące obroty w pozycji "D" skrzyni biegów, natomiast w pozycji "P" jest wszystko ok, obroty delikatnie spadaja na dosłownie ułamek sekundy po czym wracają do normy, problem pojawia się za każdym razem, dodam że wymieniłem dzisiaj tą plecionkę w układzie wydechowym bo była przepalona (myślałem że sądy mają inne odczyty) ale problem nie ustąpił
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
jutro jade na kompa, jak wykarze ze czujnik stukowego spalania to zabieram sie za studiowanie neta
darkdream, i lepiej za wczasu wymieniac bo jak pociągnie to za sobą dalsze usterki to może być z lekka MAŁY problem , kumpel kiegos w Pontiacu Trans-Am zaniedbał jakąś błachostke to bulił potem pod 3k
darkdream, i lepiej za wczasu wymieniac bo jak pociągnie to za sobą dalsze usterki to może być z lekka MAŁY problem , kumpel kiegos w Pontiacu Trans-Am zaniedbał jakąś błachostke to bulił potem pod 3k
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn