Zmiana oleju 10w40 -> syntetyk
Moderator: janusz
Zmiana oleju 10w40 -> syntetyk
Witam zbliża mi sie zmiana oleju tak więc jak zawsze zastanawiam się co zalać do mojej maxi!
Po zakupie (nie wiedziałem co jest zalane) kupiłem valvoline max life 10w40 (już 2 razy go zmieniałem co 10tys km)
Po przeczytaniu sporej ilości postów zastanawiam się czy dla mojej maxi nie będzie lepszym wyjsciem pełen syntetyk! Np na zime 5w30 lub 0w30
Zastanawiałem sie nad płukanka firmy liquid molly a następnie zmiana oleju!
Co polecacie I czy ktoś może przeprowadzał podobna operacje ?
PS Maxi 2.0 qx 97r LPG (od 30kkm) przebieg 185kkm (chyba prawdziwy)
Po zakupie (nie wiedziałem co jest zalane) kupiłem valvoline max life 10w40 (już 2 razy go zmieniałem co 10tys km)
Po przeczytaniu sporej ilości postów zastanawiam się czy dla mojej maxi nie będzie lepszym wyjsciem pełen syntetyk! Np na zime 5w30 lub 0w30
Zastanawiałem sie nad płukanka firmy liquid molly a następnie zmiana oleju!
Co polecacie I czy ktoś może przeprowadzał podobna operacje ?
PS Maxi 2.0 qx 97r LPG (od 30kkm) przebieg 185kkm (chyba prawdziwy)
Ja śmigałem na 10W60 Castrol, a wyglądało to następująco ...
Maxi jeździła na mineralnym Mobil, przed wyjazdem z komisy zażyczyłem sobie zmianę na taki sam olej. Następnie wleciał pół syntetyczny olej castrol 10 W 40 2 wymiany, a następnie już tylko Castrol TWS 10W60 z ASO Nissana
Silnik nie brał oleju, nic nie ciekło.
Zmieniaj na lepszy !
Maxi jeździła na mineralnym Mobil, przed wyjazdem z komisy zażyczyłem sobie zmianę na taki sam olej. Następnie wleciał pół syntetyczny olej castrol 10 W 40 2 wymiany, a następnie już tylko Castrol TWS 10W60 z ASO Nissana
Silnik nie brał oleju, nic nie ciekło.
Zmieniaj na lepszy !
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Ja tam jestem zdania że jak nie masz pewności a z tego co piszesz to nie masz to nie pchaj się w pełen syntetyk. Zostawiając nadal półsyntetyk masz dużą szansę że nic się nie zmieni, jak zmienisz z pół na pełny syntetyk, a teraz bierze Ci trochę oleju, to będzie Ci go brało więcej. Zmianą oleju silnika nie uzdrowisz.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
To pewnie nie chodzi o uzdrowienie silnika , ale o to żeby silnik miał lepsze warunki pracy. Ja u siebie będę też zmieniał na syntetyk.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Chyba "zaryzykuje" syntetyk
Po obejrzeniu kilku testów jak zachowuje sie 10w40 a 5w40 w temperaturze po niżej zera zdecyduje sie na syntetyk!
Będę obserwował co się dzieje!
Po każdej wymianie co ok 8-10 tys olej spływa jeszcze jasny wieć wnioskuje że motor jest w dobrej kondycji, dodam że nigdzie nie wycieka
Po obejrzeniu kilku testów jak zachowuje sie 10w40 a 5w40 w temperaturze po niżej zera zdecyduje sie na syntetyk!
Będę obserwował co się dzieje!
Po każdej wymianie co ok 8-10 tys olej spływa jeszcze jasny wieć wnioskuje że motor jest w dobrej kondycji, dodam że nigdzie nie wycieka
- agaj666
- fanatyk nissana
- Posty: 427
- Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
- Lokalizacja: koło Warszawy
- Kontakt:
Ehhh... ma właściwości syntetyku ...ale to nie jest syntetyk.
Półsyntetyki to takie dziwadło. Minerał w cenie trochę niższej niż full syntetyk.
Używanie tego jest po prostu bez sensu.
Jakby Maxi miała 485 kkm to lanie syntetyka byłoby ryzykowne ale przy takim przebiegu?
Lej śmiało syntetyk, na pewno dobry olej nie zaszkodzi.
Valvoline, Motul, Shell...
Ładne pudełka czyli marketing ale w środku zasadniczo to samo. Oleje muszą normy spełniać więc nie może być drastycznych róznic w składzie.
Dyskusje na temat olejów stanowia chyba 1/3 zawartości każdego forum i końca nie widać, bo jednoznacznych wniosków nie da się wyciągnąć.
Ja zawsze mówię. Lej najdroższy olej na jaki Cię w tej chwili stać.
Półsyntetyki to takie dziwadło. Minerał w cenie trochę niższej niż full syntetyk.
Używanie tego jest po prostu bez sensu.
Jakby Maxi miała 485 kkm to lanie syntetyka byłoby ryzykowne ale przy takim przebiegu?
Lej śmiało syntetyk, na pewno dobry olej nie zaszkodzi.
Valvoline, Motul, Shell...
Ładne pudełka czyli marketing ale w środku zasadniczo to samo. Oleje muszą normy spełniać więc nie może być drastycznych róznic w składzie.
Dyskusje na temat olejów stanowia chyba 1/3 zawartości każdego forum i końca nie widać, bo jednoznacznych wniosków nie da się wyciągnąć.
Ja zawsze mówię. Lej najdroższy olej na jaki Cię w tej chwili stać.
Zanim zmienię olej zastosuje płukankę !
Co do właściwości oleju tej samej klasy np 5w40 ... warto obejrzeć ten film i sobie odpowiedzieć http://www.youtube.com/watch?v=KufkNdIY ... re=related
W razie czego Forum będzie musiało mi pomóc ze Swapem na 3.0
Co do właściwości oleju tej samej klasy np 5w40 ... warto obejrzeć ten film i sobie odpowiedzieć http://www.youtube.com/watch?v=KufkNdIY ... re=related
W razie czego Forum będzie musiało mi pomóc ze Swapem na 3.0
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Będziesz żałował. Obstawiam że przy tym przebiegu i wieku auta taki zabieg skończy się braniem oleju w ilości że reszta Twojej wypowiedzi spełni się szybciej niż myśliszdzik87 pisze:zastosuje płukankę !
dzik87 pisze:W razie czego Forum będzie musiało mi pomóc ze Swapem na 3.0
ps: Nie lepiej zamiast na te płukanki i super wymyślne oleje kasę od razu na 3.0 przeznaczyć? Nie szkoda Ci kasy na taki stary motor?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
http://allegro.pl/olej-ravenol-rfs-raci ... 70136.html a ten olej ktoś próbował??
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
haha agaj666, na ostro trzeba było doprawić:P
[ Dodano: 2012-11-11, 12:50 ]
http://www.topendpower.pl/p/en/millers- ... 60+5l.html
mi takie coś zaprzyjaźniony sklep wcisnął ponoć rewelka. valvo, motul i lqmolly się ponoć chowają...
[ Dodano: 2012-11-11, 12:50 ]
http://www.topendpower.pl/p/en/millers- ... 60+5l.html
mi takie coś zaprzyjaźniony sklep wcisnął ponoć rewelka. valvo, motul i lqmolly się ponoć chowają...
- agaj666
- fanatyk nissana
- Posty: 427
- Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
- Lokalizacja: koło Warszawy
- Kontakt:
dzik87, silnik sie nie rozszczelni od razu po wlaniu oleju....
Po co ta płukanka? Przecież to ledwo 190 kkm.
Ja w Almie wczoraj zmieniałem olej. Alma ma 192 kkm przebiegu i nawet nie myślałm o jakiejś tam płukance.
Moje Volvo ma 365 kkm i też żadnego szuwaksu poza olejem nie stosuję.
Czemu ma służyc ta płukanka?
Wypłukaniu kasy z kieszeni kierowcy?
Po co ta płukanka? Przecież to ledwo 190 kkm.
Ja w Almie wczoraj zmieniałem olej. Alma ma 192 kkm przebiegu i nawet nie myślałm o jakiejś tam płukance.
Moje Volvo ma 365 kkm i też żadnego szuwaksu poza olejem nie stosuję.
Czemu ma służyc ta płukanka?
Wypłukaniu kasy z kieszeni kierowcy?
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
agaj666 pisze:dzik87, silnik sie nie rozszczelni od razu po wlaniu oleju....
Po co ta płukanka? Przecież to ledwo 190 kkm.
Ja w Almie wczoraj zmieniałem olej. Alma ma 192 kkm przebiegu i nawet nie myślałm o jakiejś tam płukance.
Moje Volvo ma 365 kkm i też żadnego szuwaksu poza olejem nie stosuję.
Czemu ma służyc ta płukanka?
Wypłukaniu kasy z kieszeni kierowcy?
płukanki dają rade. przekonałem się gdy robiłem wymianę oleju po raz pierwszy i kupiłem dwie bańki oleju. pierwszy to był orlenowski polsyntetyk za 55 zł i docelowo valvo vr1 10w60. na tym pierwszym zrobiłem 200 km i zastosowałem płukankę. mimo iż silnik był w dobrej kondycji i jeździł wcześniej na pełnym syntetyku u jednego właściciela, to olej po spuszczeniu był czarny. po zalaniu valvo zmian na minus nie zauważyłem przez 10 tys km i przy mojej ciężkiej nodze... teraz też zrobiłem płukankę millersa i zalałem również olej tej firmy. po 2 tys km jeszcze żółta barwa na bagnecie