Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zmiana oleju 10w40 -> syntetyk

Moderator: janusz

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Zmiana oleju 10w40 -> syntetyk

Post autor: dzik87 » 2012-10-25, 20:37

Witam zbliża mi sie zmiana oleju tak więc jak zawsze zastanawiam się co zalać do mojej maxi!

Po zakupie (nie wiedziałem co jest zalane) kupiłem valvoline max life 10w40 (już 2 razy go zmieniałem co 10tys km)

Po przeczytaniu sporej ilości postów zastanawiam się czy dla mojej maxi nie będzie lepszym wyjsciem pełen syntetyk! Np na zime 5w30 lub 0w30

Zastanawiałem sie nad płukanka firmy liquid molly a następnie zmiana oleju!

Co polecacie I czy ktoś może przeprowadzał podobna operacje ?

PS Maxi 2.0 qx 97r LPG (od 30kkm) przebieg 185kkm (chyba prawdziwy)

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2012-10-25, 20:53

Lej śmiało syntetyk.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-10-27, 16:46

dzik87, lej bez problemu , ale myślę , że 5W a nie 0W.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2012-11-06, 17:37

Ja śmigałem na 10W60 Castrol, a wyglądało to następująco ...
Maxi jeździła na mineralnym Mobil, przed wyjazdem z komisy zażyczyłem sobie zmianę na taki sam olej. Następnie wleciał pół syntetyczny olej castrol 10 W 40 2 wymiany, a następnie już tylko Castrol TWS 10W60 z ASO Nissana :-)

Silnik nie brał oleju, nic nie ciekło.
Zmieniaj na lepszy !
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-11-06, 18:21

Ja tam jestem zdania że jak nie masz pewności a z tego co piszesz to nie masz to nie pchaj się w pełen syntetyk. Zostawiając nadal półsyntetyk masz dużą szansę że nic się nie zmieni, jak zmienisz z pół na pełny syntetyk, a teraz bierze Ci trochę oleju, to będzie Ci go brało więcej. Zmianą oleju silnika nie uzdrowisz.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-11-06, 20:23

To pewnie nie chodzi o uzdrowienie silnika , ale o to żeby silnik miał lepsze warunki pracy. Ja u siebie będę też zmieniał na syntetyk.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-11-07, 09:01

ja kiedys przeszedlem z minerala na polsyntetyk i wiem jak sie to skonczylo ...ja bym na Twoim miejscu tego nie robil bo i po co ? jesli polsyntetyk sie dobrze sprawuje to lej go dalej

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2012-11-07, 10:06

Chyba "zaryzykuje" syntetyk
Po obejrzeniu kilku testów jak zachowuje sie 10w40 a 5w40 w temperaturze po niżej zera zdecyduje sie na syntetyk!
Będę obserwował co się dzieje!
Po każdej wymianie co ok 8-10 tys olej spływa jeszcze jasny wieć wnioskuje że motor jest w dobrej kondycji, dodam że nigdzie nie wycieka

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-11-07, 16:49

Ja bym zalał go po prostu dobrym półsyntetykiem. Valvoline, Motul w sam raz się nadadzą. Nie wiem jak Valvoline ale Motul przy półsyntetycznym oleju 6100 posiada właściwości oleju syntetycznego. Skłoniłbym się właśnie ku niemu
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2012-11-07, 17:09

Ehhh... ma właściwości syntetyku :evil: ...ale to nie jest syntetyk.
Półsyntetyki to takie dziwadło. Minerał w cenie trochę niższej niż full syntetyk.
Używanie tego jest po prostu bez sensu.
Jakby Maxi miała 485 kkm to lanie syntetyka byłoby ryzykowne ale przy takim przebiegu?
Lej śmiało syntetyk, na pewno dobry olej nie zaszkodzi.
Valvoline, Motul, Shell...
Ładne pudełka czyli marketing ale w środku zasadniczo to samo. Oleje muszą normy spełniać więc nie może być drastycznych róznic w składzie.
Dyskusje na temat olejów stanowia chyba 1/3 zawartości każdego forum i końca nie widać, bo jednoznacznych wniosków nie da się wyciągnąć.
Ja zawsze mówię. Lej najdroższy olej na jaki Cię w tej chwili stać.

Awatar użytkownika
ml0dy
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-10-07, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ml0dy » 2012-11-07, 18:04

przy zmianie gęstszego oleju na rzadszy (półsyntetyk na syntetyk) można rozszczelnić silnik lepiej nie ryzykuj.
tel. 537027388
GG:44952507

http://www.kupuje.to/shop/20712

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-11-07, 18:33

u mnie tak własnie bylo metaliczne dzwieki silnik zaczal wydawac ...prawdopodobnie luz na zaworach ...bo zbyt dlugo to sie nie dzialo ...efekt byl taki ze zwiekszylem moc wykonujac swap :)

zalej motula bedzie pan zadowolony oczywiscie 10w40 ...

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2012-11-07, 20:10

Zanim zmienię olej zastosuje płukankę !
Co do właściwości oleju tej samej klasy np 5w40 ... warto obejrzeć ten film i sobie odpowiedzieć http://www.youtube.com/watch?v=KufkNdIY ... re=related
W razie czego Forum będzie musiało mi pomóc ze Swapem na 3.0 :D

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-11-08, 07:50

dzik87 pisze:zastosuje płukankę !
Będziesz żałował. Obstawiam że przy tym przebiegu i wieku auta taki zabieg skończy się braniem oleju w ilości że reszta Twojej wypowiedzi spełni się szybciej niż myślisz :)
dzik87 pisze:W razie czego Forum będzie musiało mi pomóc ze Swapem na 3.0 :D

ps: Nie lepiej zamiast na te płukanki i super wymyślne oleje kasę od razu na 3.0 przeznaczyć? Nie szkoda Ci kasy na taki stary motor?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2012-11-08, 20:30

Z tym Swapem nie bardzo jest osoba która mi podpowie jak to wszystko zrobić od A do Z...

Dzis sprawdzałem olej po 9k i jest dalej ładny bursztynowy... z tego wnioskuje że silnik jest w dobrej kondycji i raczej rzadszy olej nie ma czego wypłukiwać (nagarów)

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2012-11-09, 08:27

No przecież mówiłem, że przy takim przebiegu to nie ma co sie obawiać wlania syntetyku.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-11-09, 12:34

agaj666, powiedz jaki przebieg ma auto bo znamy niestety tylko ten licznikowy. Po drugie sama zmiana oleju (nawet jesli zmienimy na olej tej samej klasy ale innego producenta) moze miec zgubny wplyw na silnik. Zostan przy tym oleju na ktorym jezdzisz bo wlasciwie co da ci ta zmiana?

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-11-09, 18:12


Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2012-11-09, 18:36

Taki sobie. Ma jakiś taki chemiczny posmak.
Wolę oliwę z oliwek z truflami. ;)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-11-09, 21:37

haha :D agaj666, na ostro trzeba było doprawić:P

[ Dodano: 2012-11-11, 12:50 ]
http://www.topendpower.pl/p/en/millers- ... 60+5l.html
mi takie coś zaprzyjaźniony sklep wcisnął ponoć rewelka. valvo, motul i lqmolly się ponoć chowają...

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2012-11-17, 21:38

Licznik mojej maxi wskazał 190kkm! Wedle planu zapałem plukanke valvoline engine flush następnie zlalem olej zmieniłem filtr oleju i zalalem 4l valvoline max life 5w40 ! Miałem lekkiego strach po przeczytaniu niektórych postów ze rozszczelnie silnik itd jedank wszystko jest w najlepszym porządku!

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2012-11-18, 11:15

dzik87, silnik sie nie rozszczelni od razu po wlaniu oleju....
Po co ta płukanka? Przecież to ledwo 190 kkm.
Ja w Almie wczoraj zmieniałem olej. Alma ma 192 kkm przebiegu i nawet nie myślałm o jakiejś tam płukance.
Moje Volvo ma 365 kkm i też żadnego szuwaksu poza olejem nie stosuję.
Czemu ma służyc ta płukanka?
Wypłukaniu kasy z kieszeni kierowcy? :-o

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2012-11-18, 13:22

agaj666 pisze:dzik87, silnik sie nie rozszczelni od razu po wlaniu oleju....
Po co ta płukanka? Przecież to ledwo 190 kkm.
Ja w Almie wczoraj zmieniałem olej. Alma ma 192 kkm przebiegu i nawet nie myślałm o jakiejś tam płukance.
Moje Volvo ma 365 kkm i też żadnego szuwaksu poza olejem nie stosuję.
Czemu ma służyc ta płukanka?
Wypłukaniu kasy z kieszeni kierowcy? :-o

płukanki dają rade. przekonałem się gdy robiłem wymianę oleju po raz pierwszy i kupiłem dwie bańki oleju. pierwszy to był orlenowski polsyntetyk za 55 zł i docelowo valvo vr1 10w60. na tym pierwszym zrobiłem 200 km i zastosowałem płukankę. mimo iż silnik był w dobrej kondycji i jeździł wcześniej na pełnym syntetyku u jednego właściciela, to olej po spuszczeniu był czarny. po zalaniu valvo zmian na minus nie zauważyłem przez 10 tys km i przy mojej ciężkiej nodze... teraz też zrobiłem płukankę millersa i zalałem również olej tej firmy. po 2 tys km jeszcze żółta barwa na bagnecie :mrgreen:

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2012-12-14, 15:52

Lombardo88, zgadzam się z Tobą. Ja płukałem 1 x i także zauważyłem, ze olej się mniej brudzi. Czyżby miał mniej syfu w środku.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

dzik87
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2011-12-24, 11:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dzik87 » 2012-12-17, 22:38

Ja się przekonałem... przynajmniej raz w roku będę płukał... Ps Maxi już 3kkm na syntetyku po zmianie i wszystko wporządku...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”