![:-x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Czyszczenie przepustnicy
Moderator: janusz
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
A tak to wygladalo u mnie
Co dziwne na drugiej fotce nie ma takiej metalowej oslony ktora widac na fotkach z maxima.org, nie ma nawet gwintu na sruby. Jak to zobaczylem zadzwonilem do Szalonego spytac sie czy on mial ta oslonke i okazalo sie, ze mial. Cos ubozsze sa maximy z ostatniego wypustu
Wypadaloby jeszcze sciagnac kolektor i jego tez wyczyscic...
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/298/117f225504adb278.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/297/5a0c956c4270251d.jpg)
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/184/50f5e1d7b2c100f0.jpg)
Co dziwne na drugiej fotce nie ma takiej metalowej oslony ktora widac na fotkach z maxima.org, nie ma nawet gwintu na sruby. Jak to zobaczylem zadzwonilem do Szalonego spytac sie czy on mial ta oslonke i okazalo sie, ze mial. Cos ubozsze sa maximy z ostatniego wypustu
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Wypadaloby jeszcze sciagnac kolektor i jego tez wyczyscic...
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/298/117f225504adb278.jpg)
Obroty mialem caly czas stabilne, generalnie nie zauwazylem roznicyA jaki efekt? Obroty stabilniejsze?
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ma byc malutka szczelina, jest tam taki wariat ktory chyba po rozgrzaniu silnika ja zamyka.jeszcze ja mam jedno pytanie odnosnie przepustnicy czy ona powinna byc przy zamknięciu całkowicie szczelna w 100%? bo u mnie z jest szczelina na ok 0,7mm
Szczelina powinna być aż do nagrzania do pewnej temperatury przepustnicy. Ja u siebie nie mam już przepustnicy od Maximy, a tym samym pozbyłem się tego ustrojstwa.... różnica jest taka , że auto zaraz po zapaleniu na zimnym silniku, ma obroty około 1300-1400...... nie pamiętam jak to było wcześniej, ale wydaje mi się że trzymał na początku coś powyżej 1500 przez kilka sekund( zwłaszcza zimą) Jak jest u Was ?
Czyszczenie, w taki sposób jak zrobił Dylson gwarantuję, że w układzie silniczka krokowego robi się naprawdę czysto. Wszelkiego rodzaju "psikacze" , raczej będą tylko pół-środkiem.
Czy osobą, które miały problem z odpalaniem w niskich temperaturach( odpalał ale zaraz gasł) wyczyszczenie przepustnicy/silniczka krokowego pomogło na dobre?
Ważną sprawa również jest odpowiednie ustawienie tps...... jeśli w jakimś celu musicie odkręcić czujnik, pamiętajcie aby wcześniej zmierzyć napięcie jakie jest na zamkniętej przepustnicy.
Czyszczenie, w taki sposób jak zrobił Dylson gwarantuję, że w układzie silniczka krokowego robi się naprawdę czysto. Wszelkiego rodzaju "psikacze" , raczej będą tylko pół-środkiem.
Czy osobą, które miały problem z odpalaniem w niskich temperaturach( odpalał ale zaraz gasł) wyczyszczenie przepustnicy/silniczka krokowego pomogło na dobre?
Ważną sprawa również jest odpowiednie ustawienie tps...... jeśli w jakimś celu musicie odkręcić czujnik, pamiętajcie aby wcześniej zmierzyć napięcie jakie jest na zamkniętej przepustnicy.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
a propos silniczka krokowego ... mam pytanie .. czy może on wydawać jakieś dziwne dzwięki przy odpalaniu ? ..... u mnie jest w tej chwili podobnie jak piszecie... gasnie na zimnym silniku i to sie zdarza raz a pozniej wszystko gra... przepustnice czyscilem juz wg waszej instrukcji ale nie czyscilem silniczka krokowego.... przy odpalaniu jest chwile glosny dzwiek jak by zawory .... ale w sumie nie dochodzi z komory silnika... i chwile pozniej cicho sobie silnik pracuje.... nie wiem co mam o tym myslec.... i nie zdarza sie to za kazdym razem....
[ Dodano: 2010-12-08, 19:26 ]
wyczyściłem silnik krokowy ... nie w aż tak złym stanie wizualnym na razie nie gaśnie na niskich obrotach... co prawda temperatura się trochę podniosła i łatwiej dogrzać silnik.... myślę jednak ze trochę obroty mam wyższe niż poprzednio... czy regulacja śrubą może coś pomóc bo jeszcze tam nie sprawdzałem ?
[ Dodano: 2010-12-17, 20:21 ]
czy oprócz mechanicznego sprawdzenia i czyszczenia silnika krokowego ktoś ruszał elektrykę tego urządzenia ?
[ Dodano: 2010-12-08, 19:26 ]
wyczyściłem silnik krokowy ... nie w aż tak złym stanie wizualnym na razie nie gaśnie na niskich obrotach... co prawda temperatura się trochę podniosła i łatwiej dogrzać silnik.... myślę jednak ze trochę obroty mam wyższe niż poprzednio... czy regulacja śrubą może coś pomóc bo jeszcze tam nie sprawdzałem ?
[ Dodano: 2010-12-17, 20:21 ]
czy oprócz mechanicznego sprawdzenia i czyszczenia silnika krokowego ktoś ruszał elektrykę tego urządzenia ?
Lato i Zima ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
To nie problem - tak jest standardowo i jest to zupełnie normalnekogan82 pisze:Mam taki problem w A32 mianowicie zawieszające się obroty tj. przy schodzeniu z obrotów zawieszają się na ok. 1000 przez sekundę-dwie i opadają do ok. 700 i dalej stoją stabilnie. Czyściłem przepustnice i krokowy ale nie pomogło. Miał ktoś podobny problem?
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
- maximastegna
- wiem o czym pisze
- Posty: 77
- Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
- Lokalizacja: Stegna
Witam
Wczoraj zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego. Przepustnica wyglądała dobrze nawet ale silniczek krokowy to po zdjęciu tych trzech śrubek z dołu i dwóch z góry była masakra w środku wyglądało to jak smoła, tej blaszki z dołu nie mogłem zdjąć tak było to zapieczone. Zrobiłem kilka fotek ale samego śliniczka podczas rozbierania nie dałem rady już bo tak miałem łapy uwalone a czyściłem ten nagar acetonem .
Zdjęcia są w albumie
https://picasaweb.google.com/Enzo.uk/Ni ... directlink
A tu króciutki filmik i Efekt po wyczyszczeniu
http://www.youtube.com/watch?v=7oT5PsGU_-A
Wczoraj zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego. Przepustnica wyglądała dobrze nawet ale silniczek krokowy to po zdjęciu tych trzech śrubek z dołu i dwóch z góry była masakra w środku wyglądało to jak smoła, tej blaszki z dołu nie mogłem zdjąć tak było to zapieczone. Zrobiłem kilka fotek ale samego śliniczka podczas rozbierania nie dałem rady już bo tak miałem łapy uwalone a czyściłem ten nagar acetonem .
Zdjęcia są w albumie
https://picasaweb.google.com/Enzo.uk/Ni ... directlink
A tu króciutki filmik i Efekt po wyczyszczeniu
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
http://www.youtube.com/watch?v=7oT5PsGU_-A
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-bUZ-uh3g2ac/T23ApdCE1CI/AAAAAAAAAhY/OctBHEtbl6w/s288/2012-03-24-017.jpg)
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Po przeczytaniu tego tematu widzę, że muszę u siebie wyczyścić przepustnicę i krokowca.
Zdarza się, że moja MAXI potrafi mi zgasnąć podczas dojeżdżania do świateł, wrzucenia na luz etc., czasem ma też jakieś takie dziwne wzrosty obrotów do ok. 1500-2000 RPM.
Zamówię najpierw uszczelki, i do dzieła![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Zdarza się, że moja MAXI potrafi mi zgasnąć podczas dojeżdżania do świateł, wrzucenia na luz etc., czasem ma też jakieś takie dziwne wzrosty obrotów do ok. 1500-2000 RPM.
Zamówię najpierw uszczelki, i do dzieła
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
![:cool:](./images/smilies/cool.gif)
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Popatrzyłem pod maską, i zauważyłem, że w A33 silnik krokowy jest trochę inny niż w A32.
Ze wstępnych ustaleń wynika, że jest to coś w ten deseń:klik - ebay
Jutro będę dalej patrzył i badał.
Mam nadzieję, że przy ewentualnym czyszczeniu nic nie spieprzę![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ze wstępnych ustaleń wynika, że jest to coś w ten deseń:klik - ebay
Jutro będę dalej patrzył i badał.
Mam nadzieję, że przy ewentualnym czyszczeniu nic nie spieprzę
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
![:cool:](./images/smilies/cool.gif)
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
nie bój nic - jest taki sam jak w N16johny_fellow pisze:Popatrzyłem pod maską, i zauważyłem, że w A33 silnik krokowy jest trochę inny niż w A32.
Ze wstępnych ustaleń wynika, że jest to coś w ten deseń:klik - ebay
Jutro będę dalej patrzył i badał.
Mam nadzieję, że przy ewentualnym czyszczeniu nic nie spieprzę
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
mój myliśmy z Bodkiem w nafcie kiedyś - też syf był straszny.
btw. możesz przy okazji odłączyć wężyki płynu od podgrzewania przepustnicy - ciut chłodniejsze powietrze silnik dostanie
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
u mnie pracuje tak od czerwca 2010 i żadnych negatywów nie zauważyłem.dawhell pisze:Mas,
Nie pomyślałem otym że można połaczyć te wężyki ze sobą pomijająć przepustnice a jaki to efekt przyniesie? ja nie oczekuje wzrostu mocy ale czy to na motorek nie wpłynie jakoś negatywnie
najlepiej byłoby podłączać to z powrotem na zimę - szybciej się silnik dogrzeje, ale mi się prawdę mówiąc nie chciało
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
I na mnie trafiło
musiałem rozebrać kolektor i pokrywę zaworów aby dostać się do uszczelniaczy gniazd świec.. ponieważ dwa z trzech simmerringów popękały, spadły w dół.. i przez to olej dostawał się do gniazd świec... zauważyłem to całkiem przypadkowo wyciągając cewkę, była cała w oleju. Mimo wszystko silnik pracował równo i bez zarzutu. Przy demontażu elementów (kolektor i przepustnica) zauważyłem, że są strasznie usyfione, a że już miałem je wyciągnięte to postanowiłem wszystko porządnie wyczyścić. Po złożeniu zaczęła się zabawa z wolnymi obrotami, silnik chodzi nie równo i strasznie telepie. Próbowałem "wyregulować wolne obroty" wg instrukcji Dylson'a ale u mnie to wygląda tak że po odłączeniu TPS'a i odpaleniu silnika obroty stoją na poziomie 2000 śrubkę do regulacji wkręciłem do końca a obroty spadły tylko do 1800... Po podłączeniu TPS i ponownym odpalaniu obroty wahają się 500 - 750... na wyższych obrotach podczas jazdy silnik ładnie ciągnie, dobrze się wkręca, problem dotyczy tylko wolnych obrotów..
Ma ktoś jakieś pomysły?
![:-(](./images/smilies/smutny_2.gif)
Ma ktoś jakieś pomysły?
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
wszystkie wężyki są podpięte??nie ciągnie lewego powietrza??? odpal furę i zdejmij węża od krokowca tuż przy dolocie, zatkaj go palcem i obserwuj co się dzieje. jak fura na wolnych obrotach nadal będzie chodzić znaczy że masz nieszczelny kolektor . to tak na szybko. wpadaj w piątek to się zobaczy co jest grane ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Wszystko już jest ok, winny był silniczek krokowy którego dokładnie nie wyczyściłem.. tzn zrobiłem to tylko powierzchownie.. za drugim razem rozkręciłem go na części pierwsze i wszystko dokładnie zostało przeczyszczone i nasmarowane wd40 do tego wyczyszczone zostały dwa elektrozawory (te obok silniczka krokowego). Poprawa natychmiastowa, silnik reaguje na kręcenie śrubka od obrotów. Aktualnie obroty ustawione na ~700 i wszystko jest w porządku.
Dodaje parę zdjęć z akcji
dla fanów foto-relacji ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://img5.imageshack.us/slideshow/web ... 161251.jpg
Lombardo88, Dzięki za chęć pomocy! Pozdro.
Dodaje parę zdjęć z akcji
![:P](./images/smilies/razz.png)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://img5.imageshack.us/slideshow/web ... 161251.jpg
Lombardo88, Dzięki za chęć pomocy! Pozdro.
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Kup preparat do czyszczenia gaźników, przepustnic. Odparowuje i nie zostawia syfu lepkiego jak WD40.maniek_NKP pisze:Tak dal pewności to WD40 nie smaruje tylko penetruje. Także zastosuj coś innego.I@MAXIMA pisze:nasmarowane wd40
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2012-05-31, 11:37
- Lokalizacja: Jaktorów
Panowie, żeby zobrazować mój problem załączam link do filmu w którym Maxima ma dokładnie ten sam problem co moja:
http://www.youtube.com/watch?v=gFT-058uZ-c
Patrz od 1:25 minuty.
Dodatkowo, przy dojeździe do skrzyżowań obroty nisko spadają (ok 3-4 tys/min). Na klimatyzacji jest to sporo mniej odczuwalne.
Akumulator nowy, świece sprawdzone przez mechanika i ponoć w b.dobrym stanie.
Dodam, że to nie występuje w takie dni jak ostatnio - słońce i tempertatury >20C.
Czy właśnie wyczyszczenie przepustnicy i krokowca rozwiąże tą dolegliwość?
I czy znacie może mechanika z okolic Pruszkowa bądź Żyrardowa który ewentualnie by mi w tym pomógł?
http://www.youtube.com/watch?v=gFT-058uZ-c
Patrz od 1:25 minuty.
Dodatkowo, przy dojeździe do skrzyżowań obroty nisko spadają (ok 3-4 tys/min). Na klimatyzacji jest to sporo mniej odczuwalne.
Akumulator nowy, świece sprawdzone przez mechanika i ponoć w b.dobrym stanie.
Dodam, że to nie występuje w takie dni jak ostatnio - słońce i tempertatury >20C.
Czy właśnie wyczyszczenie przepustnicy i krokowca rozwiąże tą dolegliwość?
I czy znacie może mechanika z okolic Pruszkowa bądź Żyrardowa który ewentualnie by mi w tym pomógł?
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Poszukaj na forum w dziale maxim jest procedura czyszczenia przepustnicy i ustawienia wolnych obrotów.
Ja u siebie kilka razy czyściłem w A32 i w paru innych maximach i na obawy które masz pomagało. Nie wykręcałem krokowaca, samo czyszczenie przepustnicy starczało.
ps jestem z ursusa
Ja u siebie kilka razy czyściłem w A32 i w paru innych maximach i na obawy które masz pomagało. Nie wykręcałem krokowaca, samo czyszczenie przepustnicy starczało.
ps jestem z ursusa
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)