Witam,
Po dłuższym poszukiwaniu przyczyn i wykluczeniu najprostszych i najpopularniejszych tematów (opony, felgi, poduszki-szczególnie tylna na belce) wziąłem się za weryfikację napędu.
Zauważyłem luz góra/dól na przegubie wewnętrznym lewym - konkretnie miedzy kielichem a skrzynią. Jestem pewien po testach na podnośniku, że to jest źródło drgań i wibracji. Do tego nakłada się oczywiście jakiś luz przy obrocie...
Stąd moje pytanie: Czy ktoś z Was miał taki problem? Czy wystarczy wymiana przegubu wewnętrznego, czy nastawiać się na grubszy temat ze skrzynią biegów (łożyskowanie mechanizmu różnicowego). Dodam tylko,że skrzynia nie poci się z lewego uszczelniacza, jest cicha i chodzi bardzo dobrze.
Może ma ktoś z Was do sprzedania krótką półośkę do 2.0 w manualu?
Z góry dziękuje za pomoc
A32 wibracje przy 120km/h ...półoś?
Moderator: janusz
Wczoraj oddałem maximę do magika od skrzyń z siedlec, właśnie z powodu luzu na lewym wewnętrznym przegubie, niby mały luz ale ciągle ciekło z półosi i chciałem to w definitywnie naprawić. Tylko u mnie nie było drgań. Luz miałem promienisty (nie wzdłuż osi)Stąd moje pytanie: Czy ktoś z Was miał taki problem? Czy wystarczy wymiana przegubu wewnętrznego, czy nastawiać się na grubszy temat ze skrzynią biegów (łożyskowanie mechanizmu różnicowego). Dodam tylko,że skrzynia nie poci się z lewego uszczelniacza, jest cicha i chodzi bardzo dobrze.
Za wymianę łożysk bierze około 300zł i robi to w parę h (można poczekać u niego).
Niestety u mnie okazało się że mam pękniętą osłonę całego mechanizmu różnicowego i muszę znaleźć taki mechanizm lub całą skrzynię

100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Skłaniam się ku wymianie łożysk dyfra (38840-96E00 x2). Podobno to typowe w 2.0 i usterka jest znana wśród speców od Nissana. Co do luzu na lewym przegubie, to jest góra-dół i to naprawdę spory-aż dziwne, że uszczelniacz nie cieknie. Mam nadzieję że nie będzie trzęsło przodem po naprawie, bo to naprawdę irytujące
Nareszcie Maksymilan naprawiony:)bati pisze:Skłaniam się ku wymianie łożysk dyfra (38840-96E00 x2). Podobno to typowe w 2.0 i usterka jest znana wśród speców od Nissana. Co do luzu na lewym przegubie, to jest góra-dół i to naprawdę spory-aż dziwne, że uszczelniacz nie cieknie. Mam nadzieję że nie będzie trzęsło przodem po naprawie, bo to naprawdę irytujące
Wymienione pięć łożysk w skrzyni (łącznie z łożyskami dyfra), uszczelniacze półosi tak na wszelki wypadek , uszczelniacz tylny wału korbowego plus półksiężyce pod miską-był wyciek. Wszystko w oryginale. Przekładnia zalana olejem 75w90 , mimo że w katalogach jest podane 80w-posłuchałem opinii mechanika.Myślę, że słusznie, biegi lepiej wchodzą, szczególnie teraz gdy zimno.
Wnioski:
-nareszcie brak wibracji
-nareszcie nie ściąga w prawo przy wyższych prędkościach-jakoś te luzy w dyferencjale powodowały taki objaw
-dzięki rzadszemu olejowi przekładniowemu płynniejsza praca skrzyni