Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

A32 wibracje przy 120km/h ...półoś?

Moderator: janusz

bati
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-03-23, 20:05
Lokalizacja: PIASTÓW

A32 wibracje przy 120km/h ...półoś?

Post autor: bati » 2012-01-02, 22:45

Witam,

Po dłuższym poszukiwaniu przyczyn i wykluczeniu najprostszych i najpopularniejszych tematów (opony, felgi, poduszki-szczególnie tylna na belce) wziąłem się za weryfikację napędu.

Zauważyłem luz góra/dól na przegubie wewnętrznym lewym - konkretnie miedzy kielichem a skrzynią. Jestem pewien po testach na podnośniku, że to jest źródło drgań i wibracji. Do tego nakłada się oczywiście jakiś luz przy obrocie...

Stąd moje pytanie: Czy ktoś z Was miał taki problem? Czy wystarczy wymiana przegubu wewnętrznego, czy nastawiać się na grubszy temat ze skrzynią biegów (łożyskowanie mechanizmu różnicowego). Dodam tylko,że skrzynia nie poci się z lewego uszczelniacza, jest cicha i chodzi bardzo dobrze.

Może ma ktoś z Was do sprzedania krótką półośkę do 2.0 w manualu?

Z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-01-03, 08:33

Stąd moje pytanie: Czy ktoś z Was miał taki problem? Czy wystarczy wymiana przegubu wewnętrznego, czy nastawiać się na grubszy temat ze skrzynią biegów (łożyskowanie mechanizmu różnicowego). Dodam tylko,że skrzynia nie poci się z lewego uszczelniacza, jest cicha i chodzi bardzo dobrze.
Wczoraj oddałem maximę do magika od skrzyń z siedlec, właśnie z powodu luzu na lewym wewnętrznym przegubie, niby mały luz ale ciągle ciekło z półosi i chciałem to w definitywnie naprawić. Tylko u mnie nie było drgań. Luz miałem promienisty (nie wzdłuż osi)

Za wymianę łożysk bierze około 300zł i robi to w parę h (można poczekać u niego).

Niestety u mnie okazało się że mam pękniętą osłonę całego mechanizmu różnicowego i muszę znaleźć taki mechanizm lub całą skrzynię :(
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

bati
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-03-23, 20:05
Lokalizacja: PIASTÓW

Post autor: bati » 2012-01-03, 10:09

Skłaniam się ku wymianie łożysk dyfra (38840-96E00 x2). Podobno to typowe w 2.0 i usterka jest znana wśród speców od Nissana. Co do luzu na lewym przegubie, to jest góra-dół i to naprawdę spory-aż dziwne, że uszczelniacz nie cieknie. Mam nadzieję że nie będzie trzęsło przodem po naprawie, bo to naprawdę irytujące

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2012-01-03, 20:13

Daj znać jak naprawisz, ciekawy jestem czy to będą te łożyska.
ps może małe spotkanko w się zrobi maxim, w okolicy jest paru klubowiczów z v6 :)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

bati
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-03-23, 20:05
Lokalizacja: PIASTÓW

Post autor: bati » 2012-01-17, 21:45

bati pisze:Skłaniam się ku wymianie łożysk dyfra (38840-96E00 x2). Podobno to typowe w 2.0 i usterka jest znana wśród speców od Nissana. Co do luzu na lewym przegubie, to jest góra-dół i to naprawdę spory-aż dziwne, że uszczelniacz nie cieknie. Mam nadzieję że nie będzie trzęsło przodem po naprawie, bo to naprawdę irytujące
Nareszcie Maksymilan naprawiony:)

Wymienione pięć łożysk w skrzyni (łącznie z łożyskami dyfra), uszczelniacze półosi tak na wszelki wypadek , uszczelniacz tylny wału korbowego plus półksiężyce pod miską-był wyciek. Wszystko w oryginale. Przekładnia zalana olejem 75w90 , mimo że w katalogach jest podane 80w-posłuchałem opinii mechanika.Myślę, że słusznie, biegi lepiej wchodzą, szczególnie teraz gdy zimno.

Wnioski:
-nareszcie brak wibracji
-nareszcie nie ściąga w prawo przy wyższych prędkościach-jakoś te luzy w dyferencjale powodowały taki objaw
-dzięki rzadszemu olejowi przekładniowemu płynniejsza praca skrzyni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”