Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

maxima a32 us problem z szarpaniem

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

maxima a32 us problem z szarpaniem

Post autor: maximastegna » 2011-12-06, 15:10

witam serdecznie
posiadam maxime a32 wersja usa z 95 roku, niedlugo pyknie pol miliona km. niedawno robilem praktycznie caly silnik.
poszla mi panewka na wale wiec "mechanicy" wymienili wszystkie, no i przy okazji pare innych rzeczy: nowe pierscienie, kompletna regeneracja glowic itp. zabawa sporo mnie wyszla ale i tak cos nie gra.
1 problem polega na tym ze zawory bardzo glosno stukaja. przed remontem nie dawaly sie tak we znaki no to postanowilem pojechac do mechanika w celu regulacji owych zaworow. on poinformowal mnie ze w moim silniku sie tego nie robi bo sa hydrauliczne i to jest moje pierwsze pytanie: czy zawory w maxi sie reguluje? wczesniej jezdzilem na oleju 15w 40 ale mechanik co robil maxi stwierdzil ze lepszy bedzie 10w40 a teraz ten drugi twierdzi ze to byl blad bo 10w40 jest za rzadki i to moze byc przyczyna halasowania zaworow. oczywiscie maxi jezdzi na gazie no i niedawno bylem na regulacji i moj gazownik powiedzial ze niewyregulowane zawory moga byc przyczyna szarpania i strzelania gazu a wlasnie na tym polega drugi problem na biegu jalowym maxima pracuje nierowno, co jakis czas nia szarpnie. no i przy przyspieszaniu robi to strasznie nierowno i do tego wszystkiego strzela na gazie. czy faktycznie problem moze lezec w tych zaworach? z gory dziekuje za kazda odpowiedz

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-06, 15:19

Najprawdopodobniej mechaniory zamienili ci plytki regulacyjne ssace z wydechowymi, w maximie nie ma hydrauliki.

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-12-06, 15:30

wiec zawory sie reguluje tak? gdzie sie znajduja dokladnie te plytki? duzo roboty przy ich przekladaniu?

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-12-06, 18:35

Co rozumiesz przez kompletna regeneracja Głowic ??
Czy zawory były wymieniane ? Może w ogóle nie regulowali tylko założyli stare podkładki ?
Zresztą skoro piszą że są na hydraulice to na pewno nie ruszali regulacji bo inaczej by wiedzieli!
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-06, 19:26

maximastegna pisze:duzo roboty przy ich przekladaniu?
Tutaj wujek Szalony mogl by pomoc :-)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-12-06, 20:25

Michalllo pisze:Zresztą skoro piszą że są na hydraulice to na pewno nie ruszali regulacji bo inaczej by wiedzieli!
Dokładnie jak kolega Ci napisał, jak mogli robić remont głowicy jak nie wiedzą co tam siedzi? Chyba że odwiedziłeś innego mechanika. Niestety często zbywają klientów mówiąc że w maximie jest hydraulika, wiedzą że to kupa roboty i nie każdy chce się bawić.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-12-06, 21:43

wiec tak:
mechanik co mi robil maxi oddal glowice do firmy ktora sie zajmuje tylko regeneracja itp. wiem na pewno ze byly robione gniazda zaworowe wiec chyba i zawory musieli zmienic. glowice wygladaly jak nowki. wiem ze mieli problem z jakimis gumkami i dosc dlugo przez to je robili. tu moja wiedza na ten temat sie konczy niestety. w tym czasie mialem sporo swojej roboty i nie moglem dogladac maxi nad czym teraz ubolewam

[ Dodano: 2011-12-06, 21:46 ]
ja nie wiem czy zawory sa hydrauliczne. ten drugi mechanik tak twierdzi ale nie wydaje mi sie zeby byl znawca w tym temacie. w moim nadmorskim regione ciezko o dobrego fachowca i w tym jest najwiekszy problem... a zawory slychac na jalowym biegu nawet w kabinie.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-12-06, 21:52

maximastegna pisze:ja nie wiem czy zawory sa hydrauliczne. ten drugi mechanik tak twierdzi ale nie wydaje mi sie zeby byl znawca w tym temacie
Na pewno nie jest znawcą, i nie wie o czym mówi. To prawda, co piszą koledzy przedmówcy. W MAXI (mojej A33 również) jest regulacja płytkowa, nie hydrauliczna.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-12-06, 21:55

Tu masz manual, w części dotyczącej silnika masz opisane jak regulować i jakie powinny być luzy, najlepiej jak drukniesz te parę kartek dla pewności mechanikowi. (nie pamiętam w której części to jest, łatwo znajdziesz w indeksie)

viewtopic.php?t=211
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-12-06, 21:55

[/quote] Na pewno nie jest znawcą, i nie wie o czym mówi. To prawda, co piszą koledzy przedmówcy. W MAXI (mojej A33 również) jest regulacja płytkowa, nie hydrauliczna.[/quote]

tez tak myslalem wiec zeby sie upewnic napisalem tutaj

[ Dodano: 2011-12-06, 21:58 ]
GRZECHu pisze:Tu masz manual, w części dotyczącej silnika masz opisane jak regulować i jakie powinny być luzy, najlepiej jak drukniesz te parę kartek dla pewności mechanikowi. (nie pamiętam w której części to jest, łatwo znajdziesz w indeksie)

viewtopic.php?t=211

dzieki

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-12-06, 23:48

HO ho ho :)

Tak jak już chłopaki napisali maxima ma płytki regulacyjne. Oby Cie pocieszyć, to u mnie po wymianie wałków od VQ35 oraz wymianie uszczelniaczy zaworowych, również zaczęły cykać zawory. Mechanicy, którzy wymieniali zaczęli mi wymyślać, że wałki mają inne wymiary, jednak mieli pecha, bo akurat osobiście pomierzyłem wałki jedne i drugie mikrometrem. W końcu spytałem ich czy jak wyciągali szklanki i płytki, to numerowali je........ po chwili zastanowienia odpowiedzieli, że tak. NIESTETY prawda była taka, że poj....i wszystko dokładnie. Najgłośniej cykała tylna głowica. Po ściągnięciu dekla okazało się, że część płytek była ciasna, a część luźna. Udało się poprzekładać, trochę przeszlifować i w sumie wymieniłem chyba tylko 1 płytkę.
Została mi jeszcze do regulacji przednia głowica, choć zebrać się nie mogę, bo jest to bardzo minimalne. Sama regulacja bez wyciągania wałków nie jest łatwa, ale do wykonania :) Życzę Ci abyś znalazł dobrego mechaniora, który doprowadzi wóz do porządku, a nie będzie kazał zmienić olej. A tak na marginesie, nie ma żadnych wycieków z pod dekli ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-12-07, 08:38

no to w sumie kamien z serca. dzieki wielkie. wyciekow oleju zadnych nie zauwazylem. moze z tym olejem mial racje? lepiej zmienic na ten co byl?

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-12-07, 10:29

Masz silnik po remoncie, więc mógłbyś sobie zalać nawet olej syntetyczny 5w . Nie Daj sobie wcisnąć kitu, że olej za rzadki. Jak słychać płytki w kabinie, to jest bardzo duży luz i Ci gęsty olej nie pomoże. Krótko mówiąc, ktoś nie wyregulował luzu zaworowego jak należy i teraz są tego skutki. Nie bagatelizuj tego, bo skoro niektóre są luźne, to pewnie część jest za ciasna i może się skończyć tym, że wypali Ci właśnie te zawory które się nie domykają.
Luz na zimnym silniku na zaworach ssących 0,26-0,34mm wydechowe 0,29-0,37mm

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2011-12-07, 14:58 przez Szalony, łącznie zmieniany 1 raz.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-07, 14:48

Dokladnie nie lej minerala bo nic nie pomoze. Niestety a moze i stety maxima to nie passat w tedeiku ktorego zna kazdy "mechanik". Niektorym moze sie wydac dziwne, ze trzeba robic takie rzeczy jak numerowanie plytek regulacyjnych. Jedz do mechanika i powiedz, ze firma regenerujaca glowice dala d..y i maja to poprawic.

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-12-08, 16:40

pojezdzilem troche po mechanikach podzwonilem w pare miejsc i nigdzie nie chca mi tego zrobic. w specjalistycznych zakladach gdzie regeneruja glowice mowia ze nie maja czasu a zwykli mechanicy boja sie tego podjac. przetlumaczylem sobie fragment instrukcji i chyba sam sie zabiore za to. pozycze szczelinomierz i zaczne dzialac. mam jeszcze pytanko na temat dostepnosci podkladek. dostane je bez problemu czy bede musial dorabiac jak to mialem w przypadku panewek na wal?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-08, 17:06

Podkladki dostaniesz bez problemu ale najprawdopodobniej przyczyna stukania tkwi nie w podkladkach tylko w montazu - pozamieniane ssace z wydechowymi. Pamietaj tylko zeby dobierac podkladki po wymiarach a nie po aucie.

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-12-14, 20:35

no i w koncu rozebralem swoja maxi. pomierzylem luzy i co sie okazalo na kazdym zaworze jest luz i to spory rzedu 07, 06 mm najmniejszy byl 0,4 mm. mam teraz prblem bo nie moge wyjac podkladek. ktos ma jakis sposob na te ustrojstwo?

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-12-15, 00:11

Ja dorobiłem sobie taki, popychacz wąziutki, za pomocą którego wciskałem ręką szklankę, a tatę poprosiłem, aby w tym momencie dmuchnął w otworek w płytce, przez co odklejała się ona od szklanki i wyskakiwała. Ważne jest aby ten popychacz był z miękkiego materiału co by nie pokaleczyć szklanki, a zarazem tak cisnąć aby nie zrysować otworu w którym poruszają się szklanki. Wypadałoby abyś dokładnie pomierzył wszystkie 24 luzy zapisał sobie to wszystko i ponumerował płytki, następnie przemierzył płytki i ewentualnie co się da to uratować wkładając w inne miejsce. Choć luzy o których piszesz za bardzo nie dają takich możliwości. Trochę to dziwne, że firma która robiła regenerację głowic nie sprawdziła luzów.
Zadaj sobie teraz pytanie czy chcesz z tym sam walczyć, czy nie lepiej wsadzić chłopa który spartolił sprawę i pokazać mu co zrobił.
Szkoda, że dzieli nas taka odległość, bo chętnie bym pomógł w regulacji, zwłaszcza, że mam na miejscu magnesówkę. Płytki z tego co pamiętam to średnica 31mm a grubość jeśli dobrze pamiętam, to od 2,6 do 2,9 ssące różniły się od wydechowych ..... na wszelki wypadek jeszcze jutro sprawdzę i napiszę, bo mam to wszystko pozapisywane.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-12-15, 09:12

dzieki wielkie. co do mechanika co mi to robil to zwalil na firme ktora regenerowala glowice. zadzwonilem do nich i powiedzieli ze zajmuja sie tym od 20 lat i zawsze reguluja zawory chyba ze nie bylo walkow rozrzadu zalozonych. mechanik twierdzi ze byly a Ci ze niemozliwe ze zawory nie sa wyregulowane i tak w kolko. w koncu w firmie tej powiedzieli ze wyreguluja mi zawory tylko ze nie robia pojazdow i musialbym sciagnac glowice i im je przywiesc. na wzglad na uszczeli pod glowice mi sie to nie oplaca....

[ Dodano: 2011-12-21, 15:50 ]
mam do was jeszcze jedno pytanko. czy otwory w plytkach musza byc? w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli mi ze moga zamowic ale bez dziurek. do tego dostepne sa tylko o rozmiarach co 0,05 mm a niektorych wymiarow w ogole nie ma wiec nijak moglem sobie dobrac odpowiednie, zamowilem wiec wszystkie wieksze i skocze do tokarza niech slifuje zeby bylo idealnie. jedna glowice juz zrobilem, poprzekladalem plytki i jest ok i to ta tylna wiec najgorsze za mna. przednia glowica ma wieksze luzy, jedna podkladka musi miec nawet 3,05.

avellonna
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2024-05-29, 09:11
Lokalizacja: Peru
Kontakt:

buy cialis without prescription gb

Post autor: avellonna » 2024-05-31, 15:39

b Partial sequence of the pTK1 construct showing the SV40 promotor shaded in yellow, the GluR1 5 UTR shaded in blue, and the beginning of the firefly luciferase open reading frame in green <a href=https://cialis.lat/discover-the-best-pr ... lis>cialis online generic</a>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”