Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Maxima A33 - silnik się dławi

Moderator: janusz

yoman1983
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-11-02, 07:46
Lokalizacja: Lubin

Maxima A33 - silnik się dławi

Post autor: yoman1983 » 2011-11-02, 08:11

Witam wszystkich:)

Jeśli ktoś może pomóc to będę wdzięczny. Problem polega na tym że przy dodawaniu gazu obrotu dochodzą do ok 2500-3000 , po których przekroczeniu silnik zaczyna się dławić , tak że obrotu dochodzą max do tych 3000. Dziwne jest to że przy dodaniu gazu ręcznie przy użyciu dwóch linek pod maską silnik normalnie wchodzi na obroty i nie ma tego problemu. Ale już przy użyciu pedału gazu, kiedy porusza się jedna linka jest problem. Auto było podpięte pod komputer i wyskoczył podobno błąd P1320 (wadliwe działanie cewki). Jako że posiadam dwie Maximy jedną A33 i A32, przerzuciłem cewki ze sprawnej Maximy A32 i nic to nie pomogło, dlatego wydaje mi się że cewki są dobre.Dodatkowo wymienione zostały świece NGK Sprawdziłem też czujnik położenia przepustnicy wg instrukcji zawartej na stronie http://vbxmaxima.8m.com/tps.html i wyszło mi ok 800omów przy zwolnionym pedale gazu i ok 4000omów przy wciśniętym. Ma ktoś może pomysł co może być nie tak ? Co dalej sprawdzać ? Wydaje mi się że jest jakiś problem z dolotem-przepustnicą. Ale to tylko moje przypuszczenie.:)...

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-11-02, 09:21

Trochę dziwna sprawa, bo skoro byłoby coś z linką to silnik by się nie dławił tylko dokręcał do tych obrotów i tyle. Dławienie przy tych obrotach wskazywałoby na uszkodzony MAF sensor, jednak skoro ciągnąc bezpośrednio za przepustnicę wszystko jest OK, to problem leży gdzieś indziej.

Pod maska masz dwie linki... jedna od pedalu gazu, a druga od tempomatu.
Niech ktoś wsiądzie do samochodu i wciśnie gaz do oporu, a Ty sprawdź pod maska czy przepustnica się całkiem wychyliła. Jeśli przy całkowitym wciśnięciu będą obroty około 2500-3000 sprawdź czy możesz ręcznie dociągnąć linkę.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

yoman1983
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-11-02, 07:46
Lokalizacja: Lubin

Post autor: yoman1983 » 2011-11-02, 09:57

Szalony pisze:
Pod maska masz dwie linki... jedna od pedalu gazu, a druga od tempomatu.
Niech ktoś wsiądzie do samochodu i wciśnie gaz do oporu, a Ty sprawdź pod maska czy przepustnica się całkiem wychyliła. Jeśli przy całkowitym wciśnięciu będą obroty około 2500-3000 sprawdź czy możesz ręcznie dociągnąć linkę.
Nie znam najlepiej zasady działania przepustnicy, ale wygląda to tak że przy wyłączonym silniku i ręcznym pociągnięciu za linkę od tempomatu klapka wychyla się maksymalnie, natomiast już przy włączonym silniku i wciśniętym pedale gazu prawie w ogóle się nie wychyla, wydaje mi że tak być nie powinno. Dzisiaj jeszcze popatrzę dokładnie jak się zachowuje.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-11-02, 16:31

Może linki masz źle zaczepione? Pewnie jakby były zamienione to objaw byłby inny, ale z opisu to wychodzi że coś z podłączeniem linek (skoro ręcznie działa dobrze)

Wrzuć fotę tych linek.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-11-02, 18:44

Napisz czy to się stało nagle, czy ktoś tam coś mieszał pod maska ?
Weź sobie kogoś do pomocy i sprawdź te linki w sposób jaki opisałem w poprzednim poście.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

yoman1983
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-11-02, 07:46
Lokalizacja: Lubin

Post autor: yoman1983 » 2011-11-02, 22:08

Szalony pisze:Napisz czy to się stało nagle, czy ktoś tam coś mieszał pod maska ?
Weź sobie kogoś do pomocy i sprawdź te linki w sposób jaki opisałem w poprzednim poście.
Jutro będę dalej majstrował, dzisiaj niestety nie miałem czasu, dam znać co i jak jak. Pomyślałem że może to będzie przepływomierz i po południu od sprawnej A32 odpiąłem kostkę przepływomierza zeby zobaczyć jak się zachowa i identycznie się dławi jak A33,dlatego zamierzam jutro pomierzyć przepływomierz i podpiąć elm 327:), dzisiaj kupiłem:)...Jutro powinienem coś napisać więcej...

[ Dodano: 2011-11-03, 20:26 ]
Nie miałem dzisiaj za wiele czasu, ale zmierzyłem zgodnie z instrukcją serwisową napięcie na wejściu do komputera (pin62) z przepływomierza i wyszło mi od ok 0.3V na wolnych obrotach do mniej więcej 0.9V przy ok 2500 obrotów. Wg instrukcji serwisowej, powinno być odpowiednio od ok1.1V do 2.4V. Różnica jak widać jest duża, czy wg was będzie to przyczyną takiej pracy ? Niestety nie udało mi się połączyć elm327 z samochodem i nic więcej nie wyczytałem. W załączeniu zdjęcie z linkami gazu, raczej nikt tam nie majstrował dlatego z nimi powinno być wszystko w porządku.

PS.Nie wiem czemu nie dodało się zdjęcie.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-11-03, 21:27

Też mam podobny problem z Q45 ...
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-11-03, 23:00

B 52, nie możesz mieć podobnego bo masz o 2 cylindry więcej :D ;D
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-11-04, 11:28

Michalllo pisze:B 52, nie możesz mieć podobnego bo masz o 2 cylindry więcej :D ;D
- ok, ale objaw podobny, auto nie ma ładowania, ale już mechanik powinien zregenerować alternator i się zobaczy. Auto generalnie siły niema, na luzie chodzi powiedzmy ok, podczas jazdy strzela,dławi się i nie idzie. Jak się rozgrzeje to do wleczenia się wystarczy ale żadnej zabawy nie ma. Poruszę temat może w innym poście.

Koszt regeneracji alternatora wynosił aż 500 zł (bez wyjęcia i włożenia go na swoje miejsce) !!
W Maximie jest problem aby coś zrobić, a tu to trzeba mieć naprawdę japońskie małe rączki, he, he.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-11-04, 15:35

B 52, podjedź do mnie w sobotę i zobaczymy co dolega Twojej nowej zabawce ;) ja stawiam na przepływkę:) obluka się podciśnienia i czy wszystko jest szczelne ;) 'małych rączek' nie mam ale za to japońskie podejście :D

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-11-04, 19:16

Lombardo88 pisze:B 52, podjedź do mnie w sobotę i zobaczymy co dolega Twojej nowej zabawce ;) ja stawiam na przepływkę:) obluka się podciśnienia i czy wszystko jest szczelne ;) 'małych rączek' nie mam ale za to japońskie podejście :D
Ok, podbij z nr telefonu na P.W. zadzwonię i umówimy spot.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-11-04, 21:10

B 52, Jak nie masz ładowania to wszystkie te problemy mogą się brać z tego :) jak naprawisz to zresetuj kompa i wtedy po testuj :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-11-05, 00:34

Michalllo pisze:B 52, Jak nie masz ładowania to wszystkie te problemy mogą się brać z tego :) jak naprawisz to zresetuj kompa i wtedy po testuj :)
Coobcio także tak sądził.
Brak ładowania i akumulator mały jak od Matiza.
Po czyszczeniu przepustnicy nie pomogło.
Przeczyściłem przepływomierz i była mała poprawa, ale nadal do bani.
Kompa zresetuje odłączając akumulator tak ? Jest odłączony od tygodnia.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-11-05, 11:36

ogarnie się sytuacje spokojnie ;) masz consulta???

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-11-05, 15:27

Panowie umawiajcie sie na pw, gg czy jak tam chcecie ale tutaj nie robcie OT

yoman1983
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-11-02, 07:46
Lokalizacja: Lubin

Post autor: yoman1983 » 2011-11-08, 19:36

Sprawa się wyjaśniła, tak jak podejrzewałem winny był przepływomierz, po wymianie już jest bardzo dobrze. Także jak ktoś ma podobny problem niech sprawdza przepływomierz:).

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-11-09, 13:21

Ciekawe tylko czemu jak próbowałeś ciągnąć za linki to było OK i silnik się normalnie wkręcał. Przy walniętym przepływomierzu nie powinno to mieć żadnego znaczenia.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-11-10, 19:07

Szalony pisze:Ciekawe tylko czemu jak próbowałeś ciągnąć za linki to było OK i silnik się normalnie wkręcał. Przy walniętym przepływomierzu nie powinno to mieć żadnego znaczenia.
Ponieważ kolego Szalony, podczas ciągnięcia za linki auto było na luzie.
Moje Q 45 też na luzie wkręca się ładnie (powiedzmy ładnie).

Może to jest powód.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-11-11, 10:56

B 52 pisze: Ponieważ kolego Szalony, podczas ciągnięcia za linki auto było na luzie.
Może to jest powód.
Kolego B52 :-P Autor tematu w pierwszym poście napisał, ze przy dodawaniu gazu obroty dochodzą do 2500-3000, natomiast przy ciągnięciu za linki wkręca się poprawnie.

W drugim poście wyraźnie napisałem, że dławienie przy tych obrotach wskazywałoby na uszkodzony MAF sensor (Mass Air Flow)-przepływomierz.

Więc skoro przy wciśnięciu pedału gazu jest źle, a po ciągnięciu za obie linki jest OK, to ni ch..a nie może to być wina przepływomierza. Tak samo się uchyla przepustnica ciągnąc za dwie linki jak i za jedną.......... wniosek więc taki, że ktoś tu coś kręci.

Na koniec autor tematu pisze, że sprawa się wyjaśniła i tak jak podejrzewał winny był przepływomierz 8-) Gratulacje... uszkodzony przepływomierz blokował przepustnicę :mrgreen:

W woli wyjaśnienia.....pedał gazu jest połączony linką z ośką przepustnicy, więc nie ma takiej opcji przy prawidłowo uciągniętej lince, aby samochód ciągnąc za linki wchodził na obroty, a wciskając pedał gazu zatrzymywał się na 2500-3000obr/min
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-11-11, 12:27

Szalony pisze:
B 52 pisze: Ponieważ kolego Szalony, podczas ciągnięcia za linki auto było na luzie.
Może to jest powód.
Kolego B52 :-P Autor tematu w pierwszym poście napisał, ze przy dodawaniu gazu obroty dochodzą do 2500-3000, natomiast przy ciągnięciu za linki wkręca się poprawnie.

W drugim poście wyraźnie napisałem, że dławienie przy tych obrotach wskazywałoby na uszkodzony MAF sensor (Mass Air Flow)-przepływomierz.

Więc skoro przy wciśnięciu pedału gazu jest źle, a po ciągnięciu za obie linki jest OK, to ni ch..a nie może to być wina przepływomierza. Tak samo się uchyla przepustnica ciągnąc za dwie linki jak i za jedną.......... wniosek więc taki, że ktoś tu coś kręci.

Na koniec autor tematu pisze, że sprawa się wyjaśniła i tak jak podejrzewał winny był przepływomierz 8-) Gratulacje... uszkodzony przepływomierz blokował przepustnicę :mrgreen:

W woli wyjaśnienia.....pedał gazu jest połączony linką z ośką przepustnicy, więc nie ma takiej opcji przy prawidłowo uciągniętej lince, aby samochód ciągnąc za linki wchodził na obroty, a wciskając pedał gazu zatrzymywał się na 2500-3000obr/min
- nie doczytałem, sorki
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Jurand1987
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-21, 12:08
Lokalizacja: Wojsławice

Post autor: Jurand1987 » 2011-11-12, 20:26

W tym przypadku autorowi problemu się udało gratuluje.Ale przecież ten problem od podstawy jest banalnie prosty,jeśli autko by posiadało czujnik położenia pedału gazu to wszystko jasne gdzie zajrzeć.pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”