Jurand1987 pisze: i powietrze dmucha jak chce,wtedy właśnie można zauważyć że silnikiem delikatnie ale odczuwalnie rzuca tak pulsacyj-nie dlaczego tak się dzieje? a no dlatego że
poprzez ten niesprawny zaworek dostaje się lewe powietrze które zasysa nam luźna odma,przepływomierz głupieje i są jaja co się stało
w takim przypadku wystarczy nawet na chwilę dla testu zatkać wężyk pcv od strony kolektora ssącego i wszystko się uspokaja a my wiemy że zaraz umyjemy pcv i będzie oki albo wyrzucimy i będzie super,potrzeba sobie robić ze z górki po co pod górkę
.
Pewnie znowu źle zrozumiałem co piszesz, choć przeczytałem 3 razy
To może ja jaśniej napiszę jak to wygląda, żeby była jasność.... jeśli masz inną teorię to chętniej poczytam
Układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, to
Odma( wąż podłączony do przedniego dekla oraz do ukł. dolotowego między przepustnicą a przepływomierzem) i
PCV( wąż podłączony do tylnego dekla głowicy oraz kolektora ssącego.
Zbierające się w skrzyni korbowej gazy zostają zasysane przez kolektor ssący w momencie kiedy powstaje w kolektorze podciśnienie. Zaworek PCV jest właśnie po to aby prawidłowo działał ukł. odp. korb.
W momencie kiedy kolektor zaczyna ssać, zaworek się otwiera i gazy są wciągane przez kolektor ssący. Aby nie powstawała próżnia w ukł. jest zastosowany drugi przewód(ODMA) przez który dochodzi czyste powietrze z układu dolotowego. Jest ono doprowadzane z miejsca między przepustnicą a przepływomierzem właśnie po to aby nie było "lewym powietrzem". Zaworek PCV jest po to, aby w momencie kiedy wciskamy gaz do końca nie wrzucało nam powietrza do układu korb i nie wyrzucało przed przepustnicą.
Dlatego głupotą jest zostawić PCV podłączone do kolektora ssącego i założenie filterka na odmę.......na logikę wystarczy pomyśleć co się w takim wypadku będzie działo.
Rozwiązanie z filterkiem na ODMIE oraz puszczonym PCV( oczywiście zaślepiony wlot do kolektora) pod samochód, nie spowoduje łapania "lewego powietrza" ale na pewno będzie wyczuwalny smród. Druga sprawa czy jak założysz filterek na odmę, to masz gwarancje, że gazy będą wyrzucane w kierunku przewierconego zaworu PCV ? Co będzie powodowało zasysanie powietrza przez filterek/stożek ?
Przez taki mod najprawdopodobniej układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, nie będzie funkcjonował jak należy....... raz gazy wyjdą przez PCV, drugi raz przez filterek odmy. W konsekwencji pewnie po niedługim czasie filterek się zasyfi olejem od środka i jedyną drogą pozostanie ujście gazów tylko przez przewiercony zaworek PCV..... przez który będą musiały wychodzić gazy i wchodzić czyste powietrze. Chyba już lepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie wolnego przelotu na odmie, Pcv .... niech się dzieje co chce !
Piszę to nie jako mechanik, bo nim nie jestem, więc moje uwagi możesz czytać z przymrużeniem oka.
Ja mam u siebie tak zrobione, że miedzy zaworkiem PCV a kolektorem ssącym zamontowałem coś ala catch tank. Dokładnie, to zastosowałem mały zbiorniczek od osuszacza kompresora. Wywaliłem mosiężny filterek aby się szybko nie zasyfił od oleju.
Wygląda to teraz tak, że gazy trafiają do kolektora, a kropelki oleju spadają na dno zbiorniczka. Tym samym kolektor jest czysty i ja jestem szczęśliwy. Dodam że samochód nie bierze oleju, a ilość jaka się zbiera po około 7000km, to około 30-50ml