Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Engine run only on LPG A32 3.0 V6 USA 95r

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
Jurand1987
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-21, 12:08
Lokalizacja: Wojsławice

Post autor: Jurand1987 » 2011-10-19, 08:01

I@MAXIMA pisze:Jurand1987 maxima waży 1400kg :-D . Bardzo bym chciał być świadkiem takiego pięknego wyniku jakim jest 9l lpg w automacie w cyklu mieszanym. Osobiście raz udało mi się zejść do wyniku 10.9l lpg (mój rekord) w trasie jazda oczywiście nie przekraczając 100km\h i bez klimy i w manualu :-)
napisane jest wyraźnie że 9l/lpg w trasie a nie w cyklu mieszanym :lol:

jeszcze raz dla przypomnienia bo nie czytają od początku:
*Auto to 3.0 maxima wer. kanadyjska Benzyna z LPG BLOS
*skrzynia automat
*Brak EGR
*Brak PCV
*Brak doprowadzeń odmy do kolektora ssącego
*Oryginalny filtr zastąpiony Stożkiem
*Wyrzucone wszystkie podciśnienia
*Wyrzucone wszystkie metalowe rurki i rureczki
*Wyrzucone grzanie ''napinacza'' pod przepustnicą od ssania na zimnym silniku,Ecu za to odpowiada.
*Brak EVAP-u
*Jeśli mi się coś przypomni to dopiszę....

9l/lpg trasa bez przyspieszeń do 100km/godz przewaga 90km/godz.
10l/lpg średnio
11l/lpg jeśli jadę w okolicy 110km/godz - 120km/godz ... na trasie
myślę że jak bym jechał 130 było by 12 i tak już w górę ;-)
uff mam nadzieję że teraz zostałem zrozumiały.
ale tak jak to powiedziałem ile motorów tyle wyników
Ostatnio zmieniony 2011-10-19, 21:16 przez Jurand1987, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-10-19, 08:11

czyli PCV puszczasz w atmosferę a na odmę założyłeś jakiś filterek ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Jurand1987
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-21, 12:08
Lokalizacja: Wojsławice

Post autor: Jurand1987 » 2011-10-19, 08:49

Szalony pisze:czyli PCV puszczasz w atmosferę a na odmę założyłeś jakiś filterek ?
Dokładnie tak :hah: ,na odmie jest filterek(na razie bawełniany materiałowy ale zastąpię go takim a'la tym małym stożkowym specjalnym na odmy.)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-10-19, 09:56

Johny a ile spala Ci benzyny? Może taniej będzie gdy na pb będziesz latał :P 22 l lpg to ponad 60 zł czyli prawie 12 l benzyny... Heh... Mi by wystarczyło do miasta żeby na Pb śmigac:P
de-k według producenta ile spala w poszczególnych cyklach? Ma ktoś informacje?

[ Dodano: 2011-10-19, 11:00 ]
Proponuje moderatorom, aby wątek przenieść do tematu 'Spalanie'... ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-10-19, 10:27

no to 9-10L gazu na trasie to wcale nie aż takie osiągnięcie. Ja normalnie spalam 10 na trasie przy 100km/h i żadne systemy nie wyrzucają błędu :-)

p.s. Jurand1987, wrzuć zdjęcie jak teraz wygląda to u Ciebie pod maską. Pamiętasz może czy wyrzucając EVAP zapalił Ci się check czy może już wcześniej się palił?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-10-19, 10:55

Macu check cały czas się u kolegi pali... Nie ma to wpływu na moc i spalanie czasem?

Awatar użytkownika
Jurand1987
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-21, 12:08
Lokalizacja: Wojsławice

Post autor: Jurand1987 » 2011-10-19, 12:46

odpowiedz dla:MacGayver
check na 100% ci wyskoczy bo ecu straci dane odnośnie zaworu,chyba że wszystko wyrzucisz a sam zaworek zostawisz we wtyku,wtedy nie będzie błędu.
u mnie od samego początku mam check-a bo nie mam kata i sonda szerokopasmowa wywala błąd ale się tym nie przejmuję bo skład na pb jak i na lpg mam stechiometryczny

a jeszcze wtrącę słowo jak widać niektórzy tak jak właśnie kolega MacGayver jakoś się nie dziwią że jak się wolniej jeździ to i mniejsze spalanie jest :hah:

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-10-19, 15:23

Jurand1987 pisze:u mnie od samego początku mam check-a bo nie mam kata i sonda szerokopasmowa wywala błąd
gdybyś dał tulejkę pod ostatnią sondę za katalizatorem to by Ci nie wyrzuciło błędu przecież :-) ja tak mam u siebie. egr też poleciał a błędu nie ma
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Jurand1987
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-21, 12:08
Lokalizacja: Wojsławice

Post autor: Jurand1987 » 2011-10-19, 15:35

wiem wiem o tym,ale u mnie jakiś kret wspawał ją w kata ;( ,pierwszy raz widziałem takie partactwo.Ps. mam już nagrany filmik później wrzucę na youtube.


oto filmik ale nagram jeszcze raz po jaśności bo całe G na nim widać :-/ : http://www.youtube.com/watch?v=-Z6zbkxU8Nk

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-10-19, 18:17

Przerabialem z Szalonym dokladnie temat odmy i pcv.
viewtopic.php?t=1917&highlight=odma+pcv
Lepiej podlacz to z powrotem, mozesz dac jakiegos malego catch tanka na pcv.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-10-19, 18:46

Dylson ma rację... To że wywalisz parę gratow, nie znaczy że będzie lepiej działać cały silnik... Pcv to ważny element silnika. Przyrosty żadne po jego wycięciu, a kłopotów z tym nie ma tak naprawdę.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-10-19, 18:58

Nie tak do końca, nie ma kłopotu z PCV........ jeśli ktoś chce mieć czyściutki kolektor, to dobrze jest coś zrobić z pcv. Ja u siebie zastosowałem patent z zastosowaniem separatora pcv. Kolektor sobie wyciąga opary ze skrzyni korbowej, a separator zatrzymuje wciągane przy okazji kropelki oleju. Dolot mam czyściutki a skrzynie korbową odpowiednio oczyszczoną z gazów :)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-10-19, 19:06

Jak wygląda ten separator?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-10-19, 19:48

Separator czyli malutki catch tank

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-10-19, 20:18

Aaa... Rozumiem już. :)

Awatar użytkownika
Jurand1987
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-21, 12:08
Lokalizacja: Wojsławice

Post autor: Jurand1987 » 2011-10-19, 21:08

nie ma prawa żeby coś się działo złego po wyrzuceniu pcv,no chyba że ktoś ma na przykład odmę odpiętą od kolektora ssącego i uszkodzony zawór pcv wtedy będą działy się cyrki ponieważ zawór jest jednokierunkowy np. dmuchamy w niego to powietrze swobodnie przez niego leci ale próbujemy zaciągnąć i się zamyka,często jest tak że opary oleju się na nim zbierają i powietrze dmucha jak chce,wtedy właśnie można zauważyć że silnikiem delikatnie ale odczuwalnie rzuca tak pulsacyj-nie dlaczego tak się dzieje? a no dlatego że poprzez ten niesprawny zaworek dostaje się lewe powietrze które zasysa nam luźna odma,przepływomierz głupieje i są jaja co się stało :hah: w takim przypadku wystarczy nawet na chwilę dla testu zatkać wężyk pcv od strony kolektora ssącego i wszystko się uspokaja a my wiemy że zaraz umyjemy pcv i będzie oki albo wyrzucimy i będzie super,potrzeba sobie robić ze z górki po co pod górkę :hah: .

Ps.jutro dorzucę zdjęcia silnika zrobione normalnym aparatem a nie tym flipout-em(Motorola).

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-10-21, 09:22

Lewe powietrze to mozesz zlapac przez filterek na odmie a nie przez pcv

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-10-21, 11:16

Jurand1987 pisze: i powietrze dmucha jak chce,wtedy właśnie można zauważyć że silnikiem delikatnie ale odczuwalnie rzuca tak pulsacyj-nie dlaczego tak się dzieje? a no dlatego że poprzez ten niesprawny zaworek dostaje się lewe powietrze które zasysa nam luźna odma,przepływomierz głupieje i są jaja co się stało :hah: w takim przypadku wystarczy nawet na chwilę dla testu zatkać wężyk pcv od strony kolektora ssącego i wszystko się uspokaja a my wiemy że zaraz umyjemy pcv i będzie oki albo wyrzucimy i będzie super,potrzeba sobie robić ze z górki po co pod górkę :hah: .
Pewnie znowu źle zrozumiałem co piszesz, choć przeczytałem 3 razy :-P

To może ja jaśniej napiszę jak to wygląda, żeby była jasność.... jeśli masz inną teorię to chętniej poczytam :)

Układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, to Odma( wąż podłączony do przedniego dekla oraz do ukł. dolotowego między przepustnicą a przepływomierzem) i PCV( wąż podłączony do tylnego dekla głowicy oraz kolektora ssącego.

Zbierające się w skrzyni korbowej gazy zostają zasysane przez kolektor ssący w momencie kiedy powstaje w kolektorze podciśnienie. Zaworek PCV jest właśnie po to aby prawidłowo działał ukł. odp. korb.
W momencie kiedy kolektor zaczyna ssać, zaworek się otwiera i gazy są wciągane przez kolektor ssący. Aby nie powstawała próżnia w ukł. jest zastosowany drugi przewód(ODMA) przez który dochodzi czyste powietrze z układu dolotowego. Jest ono doprowadzane z miejsca między przepustnicą a przepływomierzem właśnie po to aby nie było "lewym powietrzem". Zaworek PCV jest po to, aby w momencie kiedy wciskamy gaz do końca nie wrzucało nam powietrza do układu korb i nie wyrzucało przed przepustnicą.

Dlatego głupotą jest zostawić PCV podłączone do kolektora ssącego i założenie filterka na odmę.......na logikę wystarczy pomyśleć co się w takim wypadku będzie działo.

Rozwiązanie z filterkiem na ODMIE oraz puszczonym PCV( oczywiście zaślepiony wlot do kolektora) pod samochód, nie spowoduje łapania "lewego powietrza" ale na pewno będzie wyczuwalny smród. Druga sprawa czy jak założysz filterek na odmę, to masz gwarancje, że gazy będą wyrzucane w kierunku przewierconego zaworu PCV ? Co będzie powodowało zasysanie powietrza przez filterek/stożek ?
Przez taki mod najprawdopodobniej układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, nie będzie funkcjonował jak należy....... raz gazy wyjdą przez PCV, drugi raz przez filterek odmy. W konsekwencji pewnie po niedługim czasie filterek się zasyfi olejem od środka i jedyną drogą pozostanie ujście gazów tylko przez przewiercony zaworek PCV..... przez który będą musiały wychodzić gazy i wchodzić czyste powietrze. Chyba już lepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie wolnego przelotu na odmie, Pcv .... niech się dzieje co chce !
Piszę to nie jako mechanik, bo nim nie jestem, więc moje uwagi możesz czytać z przymrużeniem oka.

Ja mam u siebie tak zrobione, że miedzy zaworkiem PCV a kolektorem ssącym zamontowałem coś ala catch tank. Dokładnie, to zastosowałem mały zbiorniczek od osuszacza kompresora. Wywaliłem mosiężny filterek aby się szybko nie zasyfił od oleju.
Wygląda to teraz tak, że gazy trafiają do kolektora, a kropelki oleju spadają na dno zbiorniczka. Tym samym kolektor jest czysty i ja jestem szczęśliwy. Dodam że samochód nie bierze oleju, a ilość jaka się zbiera po około 7000km, to około 30-50ml
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Jurand1987
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-21, 12:08
Lokalizacja: Wojsławice

Post autor: Jurand1987 » 2011-10-21, 18:53

Szalony pisze:
Dlatego głupotą jest zostawić PCV podłączone do kolektora ssącego i założenie filterka na odmę.......na logikę wystarczy pomyśleć co się w takim wypadku będzie działo.
będzie przepływkę oszukiwać bo odmą zassie powietrze a przez zawór pcv wpadnie do kolektora ssącego i tak jak pisałem wyżej silnik będzie chodzić pulsacyj-nie.

Rozszerzyłeś moja wypowiedz :hah: dobrze bo wyjaśni to wielu osobom co maja problem z silnikiem i niewiedza co sie z nim dzieje.

[ Dodano: 2011-10-31, 22:07 ]
Drążę temat dalej...
dysponując dzisiaj sporym zasobem czasu i chęci zrobiłem pare fotek co sie dzieje u mnie pod maską,od razu odpowiem na pytanie:dlaczego instalacja elektryczna jest nie zaizolowana odpowiadam: zbrakło czasu ;-)
Fotki:
http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... 9kptoe.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... 921kpt.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 553kpt.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/98 ... 285kpt.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 669kpt.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 327kpt.jpg


na dzisiaj tyle :hah:

[ Dodano: 2011-11-01, 08:01 ]
dorzucam stechiometryczny filmik :hah:
http://www.youtube.com/watch?v=WvwARa5HtFg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”