To chyba jakis z odzysku albo bezposrednio z chinLombardo88 pisze:sworzeń20 zł
stuki w zawieszeniu ....
Moderator: janusz
Dokładnie tak jak piszesz, jakaś tandeta - długo nie polatasz kolego na nim.dylson pisze:To chyba jakis z odzysku albo bezposrednio z chinLombardo88 pisze:sworzeń20 zł
Z ciekawosc wszedlem na allegro i najtanszy no name do maximy to koszt 31zl a najtanszy markowy 46zl (ctr)
Brałem kiedyś japońskie wahacze z aso YAMATO, cena około 120 zł, wiem, że rok na pewno pośmiga. Oryginalny wahacz ponad 1000 zł.
Kupując cały wahacz masz wszystkie nowe elementy w nim i nie trzeba nic wbijać czy wprasowywać np. sworznia.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
dylson pisze:Moze to i tuleja w wahaczu a moze nie, kazdy przypadek jest inny. Pamietaj tylko, ze jesli bedziesz wymienial kazda czesc ktora tutaj koledzy wymieniaja to albo pozbedziesz sie stukania albo bedziesz lzejszy o kolejna wydana kase. Lepiej ta kase wydaj na wizycie w jakims innym warsztacie a noz znajda to co przeoczyli poprzedni.
hehe racja ... ale gumy stabilizatora i tak byly w kolejce ... a gumom wahacza sie nie przyglądałem... tzn luzu nie ma i nie widac nic niepokojącego ale moze warto rozkrecic ...
Lato i Zima 
Sworzeń w A32 jest prasowany ? W J30 przykręcany na 3 śruby 
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
[A32]
Michalllo pisze:Sworzeń w A32 jest prasowany ? W J30 przykręcany na 3 śruby
W aso występuje jako całość z wahaczem, ale są dostępne oddzielne sworznie w sklepach, allegro oraz w aso - ja tak mam.
W A32 QX oraz wersji USA jest wciskany, wprasowywany - są takie same.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
a może i 40 zł
to było półtora roku temu, wiec zapomnieć można. A właśnie! kupowałem za 80 zł cały wahacz i się śmiałem, że głupia tulejka kosztuje połowę
Patrzyłem stan tych gum dziś, bo miałem auto na podnośniku i powiem, że na jednej stronie wymieniałem tylko tulejkę, a na drugiej cały wahacz, z tym że tulejkę pół roku wcześniej i muszę stwierdzić, że sama tulejka jest mocno zużyta,w porównaniu do tej z kompletnego wahacza....
Patrzyłem stan tych gum dziś, bo miałem auto na podnośniku i powiem, że na jednej stronie wymieniałem tylko tulejkę, a na drugiej cały wahacz, z tym że tulejkę pół roku wcześniej i muszę stwierdzić, że sama tulejka jest mocno zużyta,w porównaniu do tej z kompletnego wahacza....
maxima95, Trzeba było tak od początku, a nie tu poważnym ludziom głowę zawracać

Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- maximastegna
- wiem o czym pisze
- Posty: 77
- Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
- Lokalizacja: Stegna
mi nie chodzilo o wybijanie sworznia tylko ta druga strone gdzie na wahacz nachodzi sama guma. ona jest przytwierdzona przez kawalek metalu przykrecony na 3 sruby. to dosc duza guma. wiem tez ze tych samych gum nie moglem dostac w sklepie motoryzacyjnym. na szczescie mam druga maxi na czesci i tam te gumy byly w porzadku wiec tylko podmienilem. przepaszam za niefachowe slownictwo ale nie znam profesjonalnych nazw.
[ Dodano: 2011-03-02, 01:51 ]
z jednej strony jest plaska z drugien zaokraglona i przypomina ksztaltem omege
[ Dodano: 2011-03-02, 01:51 ]
z jednej strony jest plaska z drugien zaokraglona i przypomina ksztaltem omege
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie wróciłem z serwisu gdzie poszukiwaliśmy źródła stuków przy lewym przednim kole. Chyba w końcu mam dziada - przednia tuleja wahacza:)
Objawy to głuche stuki, w szczególności podczas jazdy po bruku lub po "tarce" przed światłami. Jakby coś się dosłownie tam telepało. Zaczęło się 2-3 miesiące temu i co ciekawe już dwa razy przy różnych okazjach mechanik zerkał na to zawieszenie i dwa razy wszystko było ok.
Dziś doszedłem do wniosku że czas na ostateczne rozwiązanie problemu. I nawet dziś gość nie znalazł nic podejrzanego, ale po jeździe próbnej po bruku przyznał mi rację i zaczął rozkminiać dalej. Luz na tulei znalazł dopiero kiedy sprawdzał zawieszenie przy aucie postawionym na kołach. Kiedy wcześniej auto było na podnośniku i koła wisiały swobodnie, tego luzu nie wyczuł.
Przy okazji wyszło że guma na łączniku stabilizatora jest mocno zużyta, ale z prawej strony czyli tam gdzie jest cisza
Tak więc i u mnie mocne ich zużycie nie powoduje żadnych hałasów.
Choć na ostateczny werdykt muszę poczekać tydzień, bo wtedy jestem umówiony na wymianę.
Objawy to głuche stuki, w szczególności podczas jazdy po bruku lub po "tarce" przed światłami. Jakby coś się dosłownie tam telepało. Zaczęło się 2-3 miesiące temu i co ciekawe już dwa razy przy różnych okazjach mechanik zerkał na to zawieszenie i dwa razy wszystko było ok.
Dziś doszedłem do wniosku że czas na ostateczne rozwiązanie problemu. I nawet dziś gość nie znalazł nic podejrzanego, ale po jeździe próbnej po bruku przyznał mi rację i zaczął rozkminiać dalej. Luz na tulei znalazł dopiero kiedy sprawdzał zawieszenie przy aucie postawionym na kołach. Kiedy wcześniej auto było na podnośniku i koła wisiały swobodnie, tego luzu nie wyczuł.
Przy okazji wyszło że guma na łączniku stabilizatora jest mocno zużyta, ale z prawej strony czyli tam gdzie jest cisza
Choć na ostateczny werdykt muszę poczekać tydzień, bo wtedy jestem umówiony na wymianę.
Witam i podłączam się pod temat. Na ścieżce stwierdzono parę ubytków w tylnim zawieszeniu mojej A33 USA. Może ktoś z kolegów podpowie gdzie nabędę tuleje którzy rosjanie oferują pod symbolami NAB-116 i NAB-118 - na słabym rysunku w linku widoczne http://podveska-tuning.ru/product_40903.html . Katalog elektroniczny Nissana na jednej z ruski stronek pokazuje tylko całą kolumnę zawieszenia tylnego pod symbolem 55501-6Y300, a mi właściwie najpotrzebniejsze są tuleje idące od przodu auta. Ze zdjęcie IC i allegro wychodzi, że są dość podobne do tych z A32, a nawet J30, ale nie cross'ują się. Jakby ewentualnie ktoś miał na zbyciu te graty (tylko nowe), to proszę na priva
[ Dodano: 2011-08-03, 10:30 ]
Może trochę za bardzo zamieszałem, więc wrzucam link z fotą czego dokładnie szukam:
https://picasaweb.google.com/1010601132 ... 0410783234
[ Dodano: 2011-08-03, 10:30 ]
Może trochę za bardzo zamieszałem, więc wrzucam link z fotą czego dokładnie szukam:
https://picasaweb.google.com/1010601132 ... 0410783234
Belka zawieszenia (nr z rysunku 55501A) kosztuje 4194,80 zł brutto czas oczekiwania niestety bliżej nie jest nam znany, na pewno powyżej 1 miesiąca.
Drążek poprzeczny (55130P) kosztuje 784 zł brutto czas oczekiwanie podobnie jak belki bliżej nie znany.
Drążek poprzeczny mały (55120R) kosztuje 409,15 zł brutto czas oczekiwania to 5 dni roboczych.
Drążek poprzeczny (55130P) kosztuje 784 zł brutto czas oczekiwanie podobnie jak belki bliżej nie znany.
Drążek poprzeczny mały (55120R) kosztuje 409,15 zł brutto czas oczekiwania to 5 dni roboczych.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dzisiaj - dzięki podpowiedzi GRZECHa - udało mi się ustalić kolejne, prawdopodobne źródło stukania zawieszenia w mojej MAXI.
Wcześniej wymieniłem wszystko to, na czym były choćby minimalne luzy - gumy na stabilizatorze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, i śruby główne zacisków z przodu. Jest znacznie ciszej, ale coś mimo wszystko stuka.
Stukanie często ustępuje jak się przyhamuje. Dźwięk ewidentnie dobiega z przodu, w szczególności z prawej strony.
Po rozmowie z GRZECHem pobujałem maszyną obserwując, i macając
górne mocowanie amortyzatora - jak znalazł - lekko się śruby górne ruszają, a przecież nie powinny.
W przyszłym tygodniu wizyta u mechaniora, i działamy dalej
Jak to nie będzie to, to obstawiam już tylko wyrobienie się tulejek w jarzmach hamulca. Cała reszta jest dokładnie sprawdzona i wygląda, że wszystko inne jest OK.
Wcześniej wymieniłem wszystko to, na czym były choćby minimalne luzy - gumy na stabilizatorze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, i śruby główne zacisków z przodu. Jest znacznie ciszej, ale coś mimo wszystko stuka.
Stukanie często ustępuje jak się przyhamuje. Dźwięk ewidentnie dobiega z przodu, w szczególności z prawej strony.
Po rozmowie z GRZECHem pobujałem maszyną obserwując, i macając
W przyszłym tygodniu wizyta u mechaniora, i działamy dalej
Jak to nie będzie to, to obstawiam już tylko wyrobienie się tulejek w jarzmach hamulca. Cała reszta jest dokładnie sprawdzona i wygląda, że wszystko inne jest OK.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
GRZECHu, tak jak podpowiadałeś. Otworzyłem maskę, pobujałem maszyną, Romanek pomacał, popaczeliśmy
i wygląda, że to to. Z obydwu stron lekko się rusza.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Wygląda na sam trzpień.
On lekko porusza się w całym mocowaniu, które wygląda na stabilne.
Dam maszynę majstrowi, rozłoży, oblooka, i postanowi co trzeba wymienić.
On lekko porusza się w całym mocowaniu, które wygląda na stabilne.
Dam maszynę majstrowi, rozłoży, oblooka, i postanowi co trzeba wymienić.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Co tu lukać, trzeba mocowania szukać, bo tylko to mogło się popsuć. Guma pewnie się zwulkanizowała i lata luźno.
http://allegro.pl/mocowanie-amortyzator ... 07152.html
Tylko do nowszego roczniak.
http://allegro.pl/mocowanie-amortyzator ... 07152.html
Tylko do nowszego roczniak.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Po wczorajszym GGowaniu z GRZECHem, doszliśmy do tego, że oryginał części ma nr 54325-8J000. Zamiennik KAYABA występuje pod nr KYB SM5409.
W przyszłym tygodniu rajd po sklepach, i robimy
W przyszłym tygodniu rajd po sklepach, i robimy
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Głowy nie dam uciąć ale dla mnie na 99,9% stuka Ci zacisk. Zamiast wymieniać całe tulejki proponuje wyciągnąć prowadnice zacisków wszystko ładnie wyczyścić przesmarować silikonem do tłoczków, napchać silikonu do środka wcisnąć prowadnice, przykręcić i będzie OK
Jeśli podczas hamowania np. na dziurach przestaje stukać to będą to właśnie zaciski.
Jeśli podczas hamowania np. na dziurach przestaje stukać to będą to właśnie zaciski.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dokładnie.GRZECHu pisze:amor się rusza w mocowaniu.
Szalony, zrobiłem tak jak rozmawialiśmy. Próbowałem poruszać zaciskiem, ale on ani drgnie. Szarpałem w górę i dół, lewo, prawo, i nic. Zero luzu. Może jestem wątły jak sardela, ale wcześniej przed wymianą prowadnic luz był ewidentnie wyczuwalny.
Wspomniałeś, że to mocowanie powinno pracować, ale mi, tak jak i GRZECHowi wydaje się, że nie powinno. W Primerze to nie pracowało. Jak guma na trzpieniu amora była uszkodzona, to był on lekko odchylony od centralnej pozycji. Coobcio zwrócił mi na to uwagę na zlocie, i majster mi to później wymienił.
We wtorek podjadę do majstra i niech obejrzy co i jak.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Byłem dzisiaj u mojego majstra, i trochę mnie zaskoczył.
Okazuje się, że Szalony (po raz kolejny
) ma rację.
To mocowanie powinno trochę pracować. Jest to tak skonstruowane, że powinno.
Także przy malowaniu zacisków, rozkręcę te z przodu, i naładuję tam smaru typowego do zacisków hamulcowych. Mam jakiś taki syntetyczny, typowy do zacisku.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Okazuje się, że Szalony (po raz kolejny
To mocowanie powinno trochę pracować. Jest to tak skonstruowane, że powinno.
Także przy malowaniu zacisków, rozkręcę te z przodu, i naładuję tam smaru typowego do zacisków hamulcowych. Mam jakiś taki syntetyczny, typowy do zacisku.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
-
Lombardo88
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Sposób aby się przekonać czy to nie wina zacisków, to zrobić sobie mały oes po okolicy z częstymi ostrymi hamowaniami, jak się tarcze, klocki, zaciski zgrzeją, że będziesz je czuł w samochodzie wtedy dawaj na dziury ....... jeśli dalej będzie stukać, to nie będą to zaciski 
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐