Czy to aby zdrowe?
Moderator: janusz
Czy to aby zdrowe?
Może nie będę tu specjalnie odkrywczy, ale ostatnio zauważyłem, że przełączenia z pozycji N na D można dokonać bez wciskania przycisku blokady (w drugą stronę zresztą również) i bez naciskania hamulca. W związku z tym prawa noga jest gotowa do depnięcia bez straty czasu na przeniesienie jej z pedału hamulca. Nie to, żebym przy każdej okazji chciał ruszać z kopyta, ale czasem się to przydaje. Zastanawiam się tylko, czy jest to aby bezpieczne dla skrzyni. Możecie coś powiedzieć na ten temat?
Pozdro
Marcus
Pozdro
Marcus
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Re: Czy to aby zdrowe?
Do małej prędkości nic się nie stanie (20-30km/h) Jak mi czasem automat gasł to wrzucałem N i dopiero z kluczyka odpalałem i znowu D ciągle jadąc. Ale nie powinno się tak robić.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Ja tak robie i nic się nie dzieje:) te pozycje skoro można lekko i bez przeszkód zmieniać, to nie mogą być szkodliwe dla skrzyni..druga sprawa...np na 2 pozycje nie można już zmienić i trzeba boczny przycisk wciskać, więc to jest nie zdrowe...to samo ze wstecznym. przy ruszaniu podejrzewam,że też jest to szkodliwe gdy się go wkręci na obroty na N i nagle się wrzuci D..nawet takie szarpnięcie czuć dziwne.w automacie ciężko jest się pozbyć jałowych obrotów przy starcie niestety;)
W czasie jazdy istnieje możliwość zmienienia położenia skrzyni automatycznej na:
N oraz D.
Bieg wsteczny czyli R jest zablokowany z przyczyn oczywistych takich jak braku możliwości podczas jazdy, co skutkowałoby zepsuciem mechanizmów skrzyni.
Niemożna także w położeniu skrzyni w pozycji N wciskać pedału przyspieszenia, co mogłoby na wskutek mocnego szarpnięcia (przeniesienia gwałtownie dużej mocy) pourywać przeguby nawet z półosiom.
Niektórym na forum to się udało.
Automatyczna skrzynia także ma blokadę przełożeń, czyli np. przy prędkości 140 km/h kiedy zmienimy położenie skrzyni na 2 bieg skrzynia nie zmieni położenia na wskazany bieg tylko poczeka aż prędkość obrotowa silnika wraz z prędkością pokonywanego dystansu spadnie do odpowiedniej prędkości 110 - 130 km/h aby móc bezpiecznie zmienić położenie skrzyni na chciany bieg czyli w tym przypadku 2.
Radzę nie próbować tego w domu.
N oraz D.
Bieg wsteczny czyli R jest zablokowany z przyczyn oczywistych takich jak braku możliwości podczas jazdy, co skutkowałoby zepsuciem mechanizmów skrzyni.
Niemożna także w położeniu skrzyni w pozycji N wciskać pedału przyspieszenia, co mogłoby na wskutek mocnego szarpnięcia (przeniesienia gwałtownie dużej mocy) pourywać przeguby nawet z półosiom.
Niektórym na forum to się udało.
Automatyczna skrzynia także ma blokadę przełożeń, czyli np. przy prędkości 140 km/h kiedy zmienimy położenie skrzyni na 2 bieg skrzynia nie zmieni położenia na wskazany bieg tylko poczeka aż prędkość obrotowa silnika wraz z prędkością pokonywanego dystansu spadnie do odpowiedniej prędkości 110 - 130 km/h aby móc bezpiecznie zmienić położenie skrzyni na chciany bieg czyli w tym przypadku 2.
Radzę nie próbować tego w domu.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Z tego co mowil moj mechanik od skrzyni to wcisniecie gazu na N a potem wrzucenie D zeby ruszyc z kopyta to najgorsze co mozna zrobic dla skrzyni.
Tez sie go pytalem o to dlaczego nie ma blokady z D na N ale powiedzial ze to jest roznie w roznych samochodach i sie tym kompletnie nie przejal czyli wnioskuje ze jest to dopuszczalne.
Tez sie go pytalem o to dlaczego nie ma blokady z D na N ale powiedzial ze to jest roznie w roznych samochodach i sie tym kompletnie nie przejal czyli wnioskuje ze jest to dopuszczalne.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
zawsze możesz wcisnąć przycisk overdrive;) według mnie but jest dużo lepszy:) na NKP była o tym mowa:)Marcus65 pisze:No, w automacie boli mnie jeszcze to, że mocne depnięcie w czasie jazdy owszem, przynosi skutek, ale z jakąś tam, powiedzmy półsekundową zwłoką. Tego zapewne nie da się obejść? Pewnie nie, bo już byście wiedzieli, jak...
Pozdro
Marcus
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Przy ruszaniu O/D nic nie zmienia. Niektóre automaty inaczej traktują zblokowany bieg 1 (czasem 1-2) niz D, większe obciązenia wytrzyma na 1, ale nie mam pojęcia jak jest w maximie.Lombardo88 pisze: zawsze możesz wcisnąć przycisk overdrive;) według mnie but jest dużo lepszy:) na NKP była o tym mowa:)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Przeciez automat to nie F1 czy rakieta. Kazde udziwnienie skonczy sie w warsztacie. Faktycznie mozna przelaczac z D-N-D swobodnie. Jednak z N-D powinno przelaczas sie dopiero wtedy jak odejmiemy noge z "gazu" i obroty spadna do min. Wtedy nie ma zadnych szarpniec i mozemy byc pewni ze skrzynia bedzie dzialac dlugoooo.
"Polsekundowa" zwłoka po wdepnieciu w podloge??!! a jak jest w manualu?? Ile czasu to zajmuje?? Automat to nie kosiarka
Maxi
"Polsekundowa" zwłoka po wdepnieciu w podloge??!! a jak jest w manualu?? Ile czasu to zajmuje?? Automat to nie kosiarka
Maxi
No pytasz, jakbyś nigdy manualem nie jeździł... No, chyba że nie... W manualu, gdzie jest zwykłe sprzęgło cierne, o ile tylko działa ono jak należy, samochód reaguje od razu na depnięcie. A automat zachowuje się tak, jakby przez te pół sekundy (circa about) się zastanawiał "przyspieszyć czy może może lepiej nie".jerry pisze:"Polsekundowa" zwłoka po wdepnieciu w podloge??!! a jak jest w manualu?? Ile czasu to zajmuje??
A manual to kosiarka?jerry pisze:Automat to nie kosiarka
Pozdro
Marcus
jerry, mial na mysli to, ze w manualu potrzebujesz tez jakiegos czasu zeby zredukowac bieg. Tak przynajmniej mi sie wydajeMarcus65 pisze:jerry napisał/a:
"Polsekundowa" zwłoka po wdepnieciu w podloge??!! a jak jest w manualu?? Ile czasu to zajmuje??
No pytasz, jakbyś nigdy manualem nie jeździł... No, chyba że nie... W manualu, gdzie jest zwykłe sprzęgło cierne, o ile tylko działa ono jak należy, samochód reaguje od razu na depnięcie. A automat zachowuje się tak, jakby przez te pół sekundy (circa about) się zastanawiał "przyspieszyć czy może może lepiej nie".
No w manualu to myślę że te pól sekundy to i tak by był dobry wynik
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Ludzie, ale mnie chodzi o szybkość reakcji na NACIŚNIĘCIE pedału przyspieszenia. A Wy mi tu o redukcjach Inaczej mówiąc, kiedy jadę manualem np. na 3 biegu i depnę, to fura OD RAZU skacze do przodu. A jak mocny motór, to i na czwórce potrafi nieźle odejść.
Ale żeby zakończyć tę dysputę, czy ta zwłoka, o której tak tu rozprawiam, jest może powodowana tym, że automat redukuje bieg? Bo jeśli tak, to przepraszam
Pozdro
Marcus
Ale żeby zakończyć tę dysputę, czy ta zwłoka, o której tak tu rozprawiam, jest może powodowana tym, że automat redukuje bieg? Bo jeśli tak, to przepraszam
Pozdro
Marcus
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Napęd masz przenoszony przez ciśnienie oleju i jego ruch, są jakby 2 turbiny jedna wprowadza olej w ruch (robi ciśnienie) a druga od tego ruchu i ciśnienia dopiero zaczyna się obracać, cały myk polega na tym, że jak wciśniesz gaz to chwile zajmuje nim wytworzy większe ciśnienie (mała chwilę) W manualu masz na sztywno spięty układ napędowy z silnikiem więc tego opóźnienia nie masz.Marcus65 pisze:Ale żeby zakończyć tę dysputę, czy ta zwłoka, o której tak tu rozprawiam, jest może powodowana tym, że automat redukuje bieg? Bo jeśli tak, to przepraszam
No chyba, że obroty skaczą mocno do góry (o ponad 1000 RPM) to znaczy, że skrzynia zredukowała. Ale powyżej ~90KM/h spina Ci automat napęd na sztywno więc nie ma tego opóźnienia i cała moc z silnika idzie na koła (O/D też to może wymuszać) można zauważyć to po spadku obrotów o około 500. piotrtal to dość dobrze wybadał.
(W dużym uproszczeniu dla obrazowości)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
herson śmieszy Cię to a na forum mamy kilka osób które ucierpiały przez takich "przeskakujących", nie powinniśmy tego pochwalać ani chwalić się takimi wyczynami na forum. Pewnie Marcus65 użył tego jako przenośni (oby)herson pisze:hyhyhy dobreeMarcus65 pisze:na "ciemnozielonym" świetle
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Nie chcę, żeby wyszło, że się teraz usprawiedliwiam, ale z ręką na sercu mówię, że taka sytuacja zdarza mi się wyjątkowo i nie jest moim "zwyczajem". Niemniej przyznaję, że czasem się zdarza. Ale NIGDY nie na wczesnym czerwonym. A przez "ciemnozielone" rozumiem TYLKO I WYŁĄCZNIE pomarańczowe.
Pozdro
Marcus
Pozdro
Marcus
Ostatnio zmieniony 2010-01-06, 22:06 przez Marcus65, łącznie zmieniany 1 raz.
Dylson udalo Ci sie rozszyfrowac moje zaszyfrowane mysli. Jakos tak wyszlo ze napisalem cos wyrwane z kontekstu czasem tak bywa.
Automat to nie kosiarka ---- no to taka przenosnia, kosiarka ma "1 bieg" i na nic nie trzeba czekac. Dodajemy "gazu" i mamy szybciej-mocniej ect. Tak mi sie skojarzylo.
Co do O/D mam zdanie takie ze uzywa sie go aby zredukowac 4 bieg i raczej w tedy gdy faktycznie brakuje mocy.
Szerokosci
MAXI
Automat to nie kosiarka ---- no to taka przenosnia, kosiarka ma "1 bieg" i na nic nie trzeba czekac. Dodajemy "gazu" i mamy szybciej-mocniej ect. Tak mi sie skojarzylo.
Co do O/D mam zdanie takie ze uzywa sie go aby zredukowac 4 bieg i raczej w tedy gdy faktycznie brakuje mocy.
Szerokosci
MAXI
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
to czuc bardzo slabo. widac ze wskazowka z obrotami spada troche w dol. potem po "lekkim pstykaniu pedału gazu" nie widac zeby obroty slizgaly (tak jak jest to na innych biegach).Wald pisze:Pewnie czuje
U mnie na liczniku jest około 65 przy zapięciu.
na kazdym biegu obroty lekko slizgaja jak "pstykam nogą w pedał gazu" przy lockupie obroty sa w miejscu. latwo to wybadac. nie wiem czemu pytasz.
wald: u mnie jest okolo 60 (czyli mniej wiecej 65) - jak skrzynia jest nie rozgrzana to lockup nie zapina mi sie przez 3-4 km nawet - np teraz zimą. potem (jak sie rozgrzeje) to po odpaleniu zapina od razu. czyli jest to kwestia temepratury. kiedys w serwisowce widzialem nawet jakies info o tym ze temperatura musi byc odpowiednia do zapiecia lockupa. latem zapina prawie od razu - 1km.