Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

a32 problem z automatem

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

a32 problem z automatem

Post autor: maximastegna » 2011-02-27, 18:15

Witam serdecznie. posiadam maxime a32 95 r wersja USA, 3.0. cos sie stalo ze skrzynia, a mianowicie mam tylko jeden bieg do przodu. wsteczny, luz wszystko dziala tylko do przodu zostala trojka. po przelaczeniu na bieg nr 1 i 2 nie ma reakcji. po przekreceniu stacyjki zaczyna mrugac ta zolta dioda od skrzyni po czym gasnie. dioda zaczela mrugac zaraz po zmianie rozrusznika, czy jest mozliwe ze przy zmianie rozrusznika zostalo cos uszkodzone(jakis przewod, czujnik) cos co moglo miec wplyw na zapalenie diody? prosze o rade. z gory dziekuje

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-27, 20:04

witam. ja wymieniałem w swojej rozrusznik i szczerze nie ma tam się co zepsuć podczas wymiany...ciekawa sprawa...jutro rzucę okiem czy nie ma tam jakiegos ważnego wtyku.objawy wskazują na uszkodzenie, ale zazwyczaj jest tak że skrzynia kończy się od góry, czyli; nadbieg,3,2 i zostaje 1 lub sam wsteczny. co się dzieje gdy ruszasz na D?od razu włącza się 3??

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-02-27, 21:06

Tak się zachowuje jakby była w trybie awaryjnym (tylko 3 bieg)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-02-27, 23:08

tak od razu jest 3. tak jak w skuterze jeden bieg i koniec. w czasie jazdy moge sobie zmieniac miedzy d i 1 i 2 i zero reakcji. tak jakbym mial caly czas na d. ale nic mi nie zgrzytnelo, nie bylo zadnych niepokojacych znakow. ciezko mi teraz powiedziec czy biegi zniknelo razem z zapalaniem sie kontrolki. jednego jestem pewnien ze kontrolka zapalila sie pierwszy raz po wymianie rozrusznika. dodam ze w tym miejscu mam dosc ciasno bo ida przewody z ciecza do parownika i nie chcialo mi sie ich demontowac i meczylem sie zeby go wcisnac i moze niechcacy cos uszkodzilem. odlaczylem wtedy tez oczywiscie akumulator, moglo to miec jakis wplyw na zapalenie kontrolki?

[ Dodano: 2011-02-27, 23:10 ]
i powiedzcie jeszcze czy po podlaczeniu do kompa powie mi co jest nie tak?

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-27, 23:35

akumulator nie miał wpływu. podpięcie kompa nic nie da, bo automat ma swój sterownik i nie ma on żadnej wtyczki...zostaje leczenie objawowe:P

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2011-02-28, 15:11

a sprawdzales poziom oleju w skrzyni?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-02-28, 15:13

Na pewno nie zaszkodzi reset kompa poprzez odłączenie akumulatora :) (niestety nie wiem na jak długo w przypadku skrzyni :( )
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-02-28, 16:47

olej jest ok. przed zima zmieniany. co do reseta kompa to odlaczylem aku na cala noc i nic nie dalo.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-28, 18:49

komputer skrzyni nie zapamiętuje ustawień.ma wgrany fabryczny "soft" i według niego działa.na samym początku możesz zmostkować przekaźnik od pozycji P. U mnie poprzedni właściciel to zrobił, bo auto miało jakieś problemy. Nie zaszkodzi a może tylko pomóc. skrzynka z tymi przekaźnikami znajduję się obok filtra powietrza (tam gdzie bezpieczniki od świateł itd) rabbit79 może coś pow na ten temat, bo zmieniał skrzynie z auto na manual i musiał to mostkować...

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-02-28, 21:58

lombardo88 ktory to przekaznik? jest on tylko dwupinowy czy ma wiecej wejsc ? wyjac go i zmostkowac same styki czy zmostkowac i wsadzic przekaznik spowrotem?

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-02-28, 23:07

Przekaznik jest opisany "Inhibitor Relay" i mozna by sie nim bawic gdyby samochod nie odpala. To takie zabezpieczeni przed odpaleniem na biegu. Jak moge zaproponowac to jedz do serwisu, ktory robi automaty i niech zrobia diagnostyke. Chyba, ze znasz dobrze angielski i masz troche pojecia o elekromechanice to podesle Ci instrukcje serwisowa, 242 strony o Twojej skrzyni sama przyjemnosc ;-) zarowka, multimetr i do dziela.
Moim zdaniem masz tylko jedynke i wsteczny, a skrzynia jest w trybie awaryjnym na dojazd do serwisu . Jak sie nie znasz nie kombinuj bo sporo zaplacisz jak sie do konca zepsuje

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-03-01, 07:39

wlasnie to nie jest jedynka. strasznie jest slaby na starcie a jak nabierze predkosci to juz jezdzi normalnie.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-03-01, 09:42

W trybie serwisowym/awaryjnym jest tylko 3 bieg. Skrzynia po ruszeniu zapina od razu 3.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-03-01, 14:44

a jakie moga byc przyczyny wejscia w tryb serwisowy? mam nadzieje ze nic powaznego sie nie stalo...

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2011-03-01, 17:14

niepowiem tez mialem raz taki problem ale bylo zimno i maxi jechala tylko na jednym biegu ale zgasilem silnik wyciagnelem klucz i odpalilem i wszystko wrocilo do normy od tamtego czasu problem sie nie ponowil
Pozdrawiam

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-03-03, 09:53

patrzyłem sobie jak idą kabelki wokół rozrusznika i powiem, że jest ich naprawdę sporo...posprawdzaj maximastegna wtyczki, bo może rzeczywiście coś wypiąłeś...

Awatar użytkownika
maximastegna
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
Lokalizacja: Stegna

Post autor: maximastegna » 2011-03-09, 08:24

i sprawa zalatwiona. zadnej kostki nie wypialem ale jakis przewod musial sie poluzowac bo podociskalem wszystkie i problem ustal. dzieki panowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”