Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Wydzielony - ktokolwiek widzial ktokolwiek wie

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

[A32] Wydzielony - ktokolwiek widzial ktokolwiek wie

Post autor: dylson » 2011-02-18, 09:38

Auq pisze:po głębszym namyśle, to generalnie trochę dziwne że błędów nie łapie. Na pewno sczytywałeś błędy ECU? Jak masz szarpnięcia, wypadanie zaplonów, nierówną pracę to czujnik stuku powinien coś wychwycić. A jak z temperaturą (nie ma różnicy czy na zimnym czy na ciepłym silniku)?
A32 qx jest pod tym wzgledem dziwne bo wyswietlenie checka jest chyba niemozliwe. Jezdzilem bez sond, przeplywki, na 4rech garach i ce oczywiscie "milczalo" wiec mnie to akurat nie dziwi, ze komp nic nie pokazal.
Ostatnio zmieniony 2011-02-19, 10:28 przez dylson, łącznie zmieniany 2 razy.

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2011-02-18, 12:12

a jak pod consulta podłączy to też nic nie widzi? zczytywałeś błedy jakimś narzędziem diagnostycznym? Byłoby dziwnym i nie opłacalnym żeby na Europe tak wycieli on borad diagnose. Check się pali przy przekręceniu stacyjki i nie gaśnie równocześnie z inną kontrolką po zapaleniu auta?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-18, 12:45

Wersja us wywala miss fire, blad sondy, egr, evap i pewnie pierdylion innych w qx nawet nie ma srubki do sczytywania bledow. Kiedys przejechalem 300km na gasnacym i przerywajacymn aucie i po podpieciu do kompa nie bylo zadnych bledow.

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2011-02-18, 13:01

Baaardzo dziwny objaw, generalnie sądy i ECU służą On-Board Diagnose, OnBoard Diagnose została wymuszona przez Ekologie do zmniejszenia Emisji spalin, ale producenci znaleźli od razu dla siebie zastosowanie do Diagnozowania modułów. Jak wspomniałeś po podpieciu kompa nie wyszły błędy, ale komp poprawnie skomunikował się z Autem (znaczy sczytał vin live data czy freeze frames i inne pierdoły)? Jeśli tak, to zacząłbym najpierw od sprawdzenia jednostki ECU? Ustaw się z kimś na podmiankę na chwile. Mam znajomego który jeszcze w J30 miał padnięty ECU (generalnie jakiś tristor czy scalak był walnięty, ale działy się różne dziwne historie). Jak Auto ma przepływomierz, sondę, cz.stuku, i inne czujniki to po coś one tam są. Może komp ma problem z podtrzymaniem pamięci błędów lub z samym ich zapisem - kość jest uszkodzona lub niestabilne napięcie.

[ Dodano: 2011-02-18, 13:19 ]
A jeszcze bym zapomniał, konektor od ECU sprawdzić można (czy nie ma jakiegoś nalotu na pinach), może coś zaśniedziało na stykach, spryskać jakim preparatem do styków i znów test.

[ Dodano: 2011-02-18, 13:20 ]
Generalnie złącza od czujników potraktować podobnie

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-19, 10:33

Wydzielilem temat bo dyskusja nie pasowala mi do pierwotnego tematu.
Pytanie po co mam zmieniac ecu skoro fura idzie jka zla (wczoraj pojechalem golfa TSI) i nic sie znia zlego nie dzieje? Moze gdyby bylo OBD2 to wtedy lapal by te wszystkie bledy. Zreszta wczoraj w innej maximie a32 qx byly odpinane sondy i check milczal wiec co juz dwie maja wadliwe ecu albo zasniedziale styki? Kiedys jeszcze na innym forum byl przypadek osoby ktora pisala, ze nie moze wyswietlic checka a odpinala juz chyba wszystko co mozna bylo odpiac i wtedy zachowalem sie tak samo jak Ty czyli sugerowalem jakas awarie elektryczna. Jednak odkad poznalem lepiej to auto wiem, ze to normalny objaw. Po prostu ten typ tak ma :-)

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-02-19, 11:18

U mnie nie łączyła złączka na fajce od cewki i błąd pokazywało na kompie (miss fire). Ale padniętej sondy lambda już nie. Może to jakieś skanery kodów gów... i nie potrafią dobrze tego rozpoznawać?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-19, 13:12

wiec nasuwa się pytanie... czy gdy np zamieniłbym ECU od qx, to przestałby mi się wyświetlać EVAP i inne niepotrzebne rzeczy które są w wersji USA???

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-02-19, 14:11

Hmm dobre pytanie.
Dodatkowo mógłbyś zamontować kolektor ze zmiennymi długościami dolotu :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-19, 14:17

Lombardo88 pisze: czy gdy np zamieniłbym ECU od qx, to przestałby mi się wyświetlać EVAP i inne niepotrzebne rzeczy które są w wersji USA???
Tak w qx nie ma czujnika od evap, egr i jeszcze moze kilku innych. Minus jest taki, ze oprocz kompa potrzebujesz komplet kluczykow i miec nadzieje, ze zlacze jest takie samo w qx i us.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-19, 15:05

z wiązką i innymi bajerami łącznie z komputerem mógłbym się zaopatrzyć z userem urbanxxx :) przedwczoraj zrobiliśmy mini spota we Wrocławiu i wspominał że ma wszystko z w drugiej maximy:)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-19, 15:30

Wiazka z qx jest mniej problematyczna wiec jesli mozesz taka nabyc w dobrych pieniadzach i masz troche czasu na podmianke to dzialaj. Jednak taki projekt bedzie pewnie pionierski nie tylko w skali polski wiec na zadne manuale nie masz co liczyc.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-19, 15:35

No to czekam co powie na ten temat urbanxxx :mrgreen:

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-02-19, 20:15

Qx a32 97 check nie zapala sie chociaz byscie wszyskie kabelki popezcinali :hah:
taki bonus :cool: nie psujace sie auto.
Mialem walniete sondy i czujnik spalania stukowego i dopiero na diagnostyce wyszlo no i palila jak maly czolg.
Lombardo88 jak moge poradzic to nie grzeb w kabelkach bo latwo sie pogubic, a pozniej ciezko wrocic do pierwowzoru. testowane na sobie ;-)

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-02-19, 21:29

Lombardo88 pisze:No to czekam co powie na ten temat urbanxxx :mrgreen:
No ja mam wszelkie elementy potrzebne do takiej przeróbki, ale uważam to za bardzo trudne do wykonania i na pewno czasochłonne. Musiałbyś pruć wszystko, deskę itp.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-19, 22:51

urbanxxx pisze:No ja mam wszelkie elementy potrzebne do takiej przeróbki, ale uważam to za bardzo trudne do wykonania i na pewno czasochłonne. Musiałbyś pruć wszystko, deskę itp.
Czas jest tutaj dużą przeszkodą... :(

[ Dodano: 2011-02-20, 09:22 ]
ale popatrzę dziś jak to jest rozwiązane. z tego co widzę po aukcjach, to gniazda ECU są takie same:
USA http://i961.photobucket.com/albums/ae98 ... 85EY1b.jpg
QX http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1431511030
tylko do immo trzeba by było moduł zamontować, bo ameryka chyba nie ma???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”