Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

maxi szarpie a nawet gaśnie zarówno na luzie i w czasie jazd

Moderator: janusz

mr08
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-02-12, 20:48
Lokalizacja: P-NO

maxi szarpie a nawet gaśnie zarówno na luzie i w czasie jazd

Post autor: mr08 » 2011-02-14, 19:47

moja maxi qx 3.0 a32 ma dziwne objawy na luzie strasznie falują obroty a czasami nawet gaśnie podczas jazdy czasami zależy chyba od jej humoru szarpie tak jakby nie dostawała paliwa dzieje się tak zarówno na gazie jak i na bęzynie.Czego to ja nie wymieniłem :swiece ,filtry paliwa oleju , drugi krokowiec bo w starym ukreciła sie śrubka od reg.obrotów ,drugi regulator cisnienia paliwa stary dawał0.5 bara za mało , czyszczony przepływomierz czyszczona przepustnica,wizyta u dobrego sprawdzonego gazownika powymieniał filtry i poustawiał wszystko I NIC . Pod kompa była podłączana I NIC 0 błedów .Może ktoś coś poradzi bo powoli idzie wiosna a ja mam zero frajdy z jazdy moją maxi .
MR

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-14, 20:40

Moja maxima miala bardzo podobne objawy tj raz jechala dobrze zeby zaraz zaczac szarpac i gasnac na wolnych obrotach, przy tym palila znacznie wiecej niz normalnie. Winowajca byl przeplywomierz a wlasciwie zimny lut wiec od tego bym zaczal.

mr08
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-02-12, 20:48
Lokalizacja: P-NO

Post autor: mr08 » 2011-02-14, 20:57

to co cały przepływomierz do wymiany troche już nie ogarniam
MR

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-14, 21:02

Nie wiem co masz do wymiany u mnie winny byl zimny lut na przeplywce.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-02-14, 21:19

U mnie też przepływomierz winny wprawdzie w SR ale objawy podobne. Pomogło czyszczenie
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-15, 08:34

Czy szarpanie objawia się powyżej jakiś konkretnych obrotów ?
W jakim przedziale obrotów falują Ci na luzie ?
Skąd jesteś ? ....... może się z kimś ustawisz i użyczy Ci na próbę przepływki.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-15, 11:08

Spróbuj odpiac przepływomierz. ECU wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie można przekroczyć 2 tys rpm. Jak wtedy nie będzie szarpał, to znaczy że przepływka walnieta. Da radę rozpędzić auto do max 80 km/h tylko nie możesz przekraczać tego progu obrotów na każdym biegu rzecz jasna.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-15, 17:09

Lombardo88 pisze: nie będzie można przekroczyć 2 tys rpm
W qx 2400, dziwne ze w us masz inaczej.

mr08
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-02-12, 20:48
Lokalizacja: P-NO

Post autor: mr08 » 2011-02-15, 17:52

Jestem z Piaseczna .Co do szarpania na wolnych obr. to są ustawione na jakieś 850 i od 850 szarpie do 150-200 a czasami gaśnie,potrafi nawet zgasnąć przy dojeżdżaniu do świateł,jeśli chodzi o szarpanie podczas jazdy to niema reguły na 1,2 nie szarpie na4 szarpie lub odwrotnie z 1 ciężko ruszyć.
MR

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-15, 18:31

dylson pisze:W qx 2400, dziwne ze w us masz inaczej.
no tak jest jest w mojej wersji na pewno.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-15, 19:32

TAk jak chłopaki pisali, najpierw odepnij przepływomierz i sprawdź czy w dalszym ciągu szarpie( oczywiście nie przekraczając około 2500 obr wersja EU, oraz jak się okazuje 2000 wersja US)
Piszesz, że wymieniałeś świece filtry itp. Czy sprawdzałeś również fajko-cewki ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

mr08
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-02-12, 20:48
Lokalizacja: P-NO

Post autor: mr08 » 2011-02-15, 20:27

Nie sprawdzałem cewek (fajko-cewki niewiem jakie to połaczenie?) nie dodałem że takie objawy zdarzają się nie regularnie tj. 3 dni chodzi dobrze a za 4 5 jest skucha i są falowania obrotów na luzie jak i podczas jazdy
MR

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-15, 21:27

Odlaczyles przeplywke i jezdziles bez niej? Patrzyles jak wygladaja luty, ewentualnie byles u kogos kto to zobaczyl? Jak sie zaczna objawy mozesz stanac i poruszac kostka od przeplywki. Zacznij troche dzialac bo przez neta nikt tego Ci nie naprawi ani nie powie na 100% co jest przyczyna problemu.
Szalony, dobrze wiesz, ze maxima na 4rech a nawet na 3ech nie zgasnie wiec mysle, ze nie tu jest problem.
mr08 pisze:Co do szarpania na wolnych obr. to są ustawione na jakieś 850
Troche za wysoko. Dla manuala to ok 650 a automat chyba 100 wyzej.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-15, 21:40

Dla manuala to ok 650 a automat chyba 100 wyzej.
u mnie jest 550rpm i jest git.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-16, 02:21

Lombardo88 pisze: u mnie jest 550rpm i jest git.
Według mnie trochę niskawe, zwłaszcza jak na automata. Radziłbym podnieść przynajmniej do 650.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-16, 06:39

Podniose do 700 i zobaczymy co będzie :) a takie pytanko mam. Czy można podnieść próg przełącząnia biegów w automatycznej skrzyni biegów do 7 tys rpm?

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-02-16, 09:16

Tylko czy skrzynia to zniesie ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-16, 09:53

Jak ponoc 280 koni wytrzymuje, to myślę że tak... Ale czy zysk byłby duży?

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-16, 10:35

Jak by mi ktoś ogarnął, to byłbym pierwszy co by to zrobił :mrgreen: . W US nie mają z tym problemu, jak i z przyspieszaniem zapłonu...... niestety w PL w tych miejscach gdzie się dowiadywałem na razie kupa........ ponoć można jakiś kwarc w kompie wymienić na szybszy.

Czy jest sens ? Myślę, że tak.
Jak widać na wykresach Maxim, moc rośnie, aż po samo odcięcie, co prawda niuton zaczyna spadać, ale i tak powinno wyjść na korzyść :)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-16, 11:39

O zmianie biegu decyduje komputer skrzyni, czy jakiś wariator w skrzyni?

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-02-16, 18:25

Lombardo88 pisze:Jak ponoc 280 koni wytrzymuje, to myślę że tak... Ale czy zysk byłby duży?
Co innego moment i moc co innego obroty. To że wytrzyma 280KM nie znaczy ze wytrzyma 7k rpm
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-02-16, 18:46

GRZECHu pisze: Co innego moment i moc co innego obroty. To że wytrzyma 280KM nie znaczy ze wytrzyma 7k rpm
no w sumie racja. masz na myśli smarowanie ???

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-02-16, 21:42

Ogólnie mówię, że z obrotami bym nie przesadzał. Zmienisz odcinkę na 7k i będziesz załował bo moment pod konieć wykresu juz spada i najlepiej bieg zmieniac wczesniej :)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

Re: maxi szarpie a nawet gaśnie zarówno na luzie i w czasie

Post autor: jerry » 2011-02-17, 11:23

mr08 pisze:moja maxi qx 3.0 a32 ma dziwne objawy na luzie strasznie falują obroty a czasami nawet gaśnie podczas jazdy czasami zależy chyba od jej humoru szarpie tak jakby nie dostawała paliwa dzieje się tak zarówno na gazie jak i na bęzynie.Czego to ja nie wymieniłem :swiece ,filtry paliwa oleju , drugi krokowiec bo w starym ukreciła sie śrubka od reg.obrotów ,drugi regulator cisnienia paliwa stary dawał0.5 bara za mało , czyszczony przepływomierz czyszczona przepustnica,wizyta u dobrego sprawdzonego gazownika powymieniał filtry i poustawiał wszystko I NIC . Pod kompa była podłączana I NIC 0 błedów .Może ktoś coś poradzi bo powoli idzie wiosna a ja mam zero frajdy z jazdy moją maxi .
Wiem że nie każdy przypadek jest taki sam, czasem nie ma na to reguły. Ja w swoja Maxi A33 miałem taki problem że musiałem wymienić przepływomierz, a później krokowiec i jeszcze po tym wszystkim przyszedł problem z odpalaniem i obr. biegu N przy odpalaniu. Sam :) i przy pomocy forumowiczów sprawdziłem kilka rzeczy i nic. Znalazłem na forum podobny przypadek/wątek i adres diagnostyka, po wizycie moja Maxi ożyła :D pomijajac $$$, bo to bolalo :/ tak na marginesie jest tam *b.przemiła Pani z obsługi klienta, po prostu brak słów.
PS. Absolutnie nie mam zamiaru reklamować tego diagnosty pisze tylko po to zeby potwierdzic ze dali rade.
Adres: Jacek Grabowski - Diagnostyka eloktronika Puławska 31 Piaseczno.
Ostatnio zmieniony 2011-02-18, 16:13 przez jerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Maxi

Auq
wiem o czym pisze
Posty: 61
Rejestracja: 2010-11-20, 01:42
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Auq » 2011-02-18, 00:08

Dobra, kolega pisał, ze 3 dni ok a 4 i 5 jest lipa. To niech kolega zweryfikuje czy jest gorzej jak powietrze jest wilgotne (deszcz, mżawka). Jak tak sugeruje wykręcić cewki z fajkami i obejrzeć czy nie ma biało szarych nalotów, jak są, na wstępię sugeruje skasować wypadające zapłony poprzez wymianę fajek, fajek z cewkami lub ratowanie cewek - tutorial zostawiłem odnośnie cewek na www.qis.pl/nissan

[ Dodano: 2011-02-18, 00:12 ]
po głębszym namyśle, to generalnie trochę dziwne że błędów nie łapie. Na pewno sczytywałeś błędy ECU? Jak masz szarpnięcia, wypadanie zaplonów, nierówną pracę to czujnik stuku powinien coś wychwycić. A jak z temperaturą (nie ma różnicy czy na zimnym czy na ciepłym silniku)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”