Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Wymiana lancucha

Moderator: janusz

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

[A32] Wymiana lancucha

Post autor: rabbit79 » 2011-01-31, 18:34

Czy ktos wymienial lancuchy rozrzadu? Stuka i stuka czas bylo by sie tym zajac. Co kupic? Gdzie kupic? Na co uwazac.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-31, 19:53

W ic kupujac napinacz zuiko dostaniesz w cenie oryginalny napinacz i prowadnice/slizg lancucha nissan. Do tego dlugi lancuch (te krotkie sie pewnie nie zuzywaja) i ewentualnie gorna prowadnice. Zaleca sie tez zeby wymienic zebatki ale nie wiem czy to az takie koniecznie. Osobiscie zaczal bym jednak od kupna napinacza ze slizgiem i wymianie samego napinacza przez klapke w obudowie rozrzadu. Musisz pamietac, ze lancuch to nie pasek i bedzie zawsze troche glosniejszy idealnej ciszy raczej nie uzyskasz.

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2011-01-31, 20:00

a w jakiej cenie jest ten napinacz ze slizgiem?:)
Pozdrawiam

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-01-31, 23:15

Najwiekszy problem to rozbieranie, caly z 1.5dnia w plecy wszysko wywalic kolektor pokrywy zaworow miska olejowa alternator klima wspomaganie bleeeeee... chyba sie przyzwyczaje do stukania. Zaczyna mi rytmicznie chrobotac a jak sie rozgrzeje to dodatkowo zczyna stukac.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-02-01, 01:04

u mnie zestawik wyglądał tak:

Obrazek

Obrazek

Niestety pracy przy tym jest sporo. Szczególnie inżynierom Nissana nie wyszła koncepcja napinacza pod kolektorem ssącym :-| Masa rozbierania tylko dla dwóch śrubek :-|

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj oryginalna pompa wody w nieoryginalnym pudełku ze zdartym znaczkiem Nissana :mrgreen:

Obrazek
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2011-02-01, 05:15

MacGayver widze ze to sam robilem a moglbys zrobic tutoriala co pokolei sie robi aby samemu rozrzad wymienic? bo fotorelacja widze byla robiona
Pozdrawiam

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-02-01, 10:45

MacGayver gdzie kupiles i ile dales?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-01, 17:21

Nie pamietam juz ile placilem za ten napinacz i slizg. Jesli chodzi o wymiane to wymiana glownego lancucha , napinacza glownego lancucha i slizgu po ktorym chodzi powinna wystarczyc.

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-02-01, 23:10

Czy trzeba wywalac miske olejowa? W instrukcji jest ,ze trzeba kurcze duzo roboty

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-02-01, 23:48

Czy trzeba wywalac miske olejowa? W instrukcji jest ,ze trzeba kurcze duzo roboty
trzeba trzeba, pod spodem są dwie śruby które podtrzymują karter. Co do fotorelacji to jedynie to co wrzuciłem to robiłem właśnie zdjęcia.

-trzeba zdjąć wszystkie paski
-pozdejmować kółka
-zdemontować poduszkę
-poodkręcać wszystkie śruby od karteru (jest ich całkiem sporo)
-zdjąć miskę olejową
-zdjąć przednią pokrywę silnika i odkręcając chyba dwie śruby demontujemy kolejny aluminiowy element pod którym przykręcony jest napinacz.
-to samo tyczy się tylnej pokrywy silnika, ale żeby się do niej dostać musimy zdemontować obudowę filtra powietrza, wiązkę elektryczną, cewki zapłonowe, silniczek krokowy, dwie śruby od EGR'u, wszelkiego rodzaju podciśnienia, dwie śruby od wspornika kolektora ssącego (z tyłu), węże podgrzewające przepustnice. Po demontażu kolektora dostajemy się do pokrywy i widok taki jak na zdjęciu nr.3.

Mam nadzieję, że naświetliłem w pewien sposób etapy których jest całkiem sporo ;-)
Co do ceny to zapłaciłem około 1000zł razem z pompą wody. Jak ma ktoś jeszcze jakieś pytania to walić jak w dym :-D
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-02-02, 08:22

Może warto uszczelniacze zaworów wymienić jak już taka rozpierdziucha będzie?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Post autor: MarekL » 2011-02-03, 14:17

Pytanie nie o łańcuch, ale z dziedziny rozrządu.

Coś mi "wyje" z lewej strony silnika i póki co chcę poszukać przyczyny bez rozbierania połowy silnika ;) Dźwięk jest z kategorii wyższych tonów, takie wycie tudzież buczenie. Wzmaga się wraz z obrotami, dopóki nie zostanie zagłuszony przez normalną pracę silnika. Jest głośniejszy na zimnym silniku, w miarę rozgrzewania przycicha, choć jest nadal słyszany.
Początkowo myślałem o łożyskach przy paskach klinowych - napinacz, alternator itp - ale zostało to sprawdzone i wyeliminowane. Jeśli nie to, to następnym podejrzanym jest układ rozrządu. Czy macie jakieś doświadczenia z wyjącymi kołami rozrządu, albo pompą wody?

Tak myślę żeby przy następnej okazji zlecić sprawdzenie pompy, głównie dlatego że można się do niej łatwo dostać. Jak nie to, to będzie niezbędna poważna grzebanina :/

Awatar użytkownika
maxima95
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2010-04-04, 18:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maxima95 » 2011-03-10, 17:27

MarekL ... mialem chyba to samo ...
po wymianie pompy wody nie mam tego dzwieku .... wiazalo sie to z luzami w okolicy napinaczego tego co jest na przeciw pompy ... dziwna sprawa ... ale podokrecane i cisza zapanowala...
Lato i Zima :)

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Post autor: MarekL » 2011-03-17, 18:15

Rozumiem, że chodzi Ci o dokręcenie tego napinacza co jest pod drugą, obok pompy wody, klapką z boku silnika?
Jak będzie cieplej to może spróbuję coś z tym zrobić. Na szczęście ten hałas nie jest na tyle głośny i denerwujący, żebym się specjalnie martwił. Tylko odzywa się moja pedantyczna natura... ;)

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-06-04, 10:43

Wlasnie jestem po wymianie lancucha, 3 dni przy tym upale masakra ale warto bylo. Jest duzo ciszej i wydaje mi sie, ze troche zyskal na mocy :-D . Przebieg 237000 lancuch glowny byl mocno luzny i nie byla to wina napinacza tylko po prostu sie wyciagnal. Bardzo mocno wypracowane byly slizgi od malych lancuchow. Slizgi od glownego lancucha praktycznie bez sladow zuzycia.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-06-04, 12:02

ile finalnie na części wydałeś??:)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-06-04, 14:08

rabbit79 pisze:. Przebieg 237000 lancuch glowny byl mocno luzny i nie byla to wina napinacza tylko po prostu sie wyciagnal. Bardzo mocno wypracowane byly slizgi od malych lancuchow. Slizgi od glownego lancucha praktycznie bez sladow zuzycia.
Przebiegu jesteś pewien? ja przy 200 000 robiłem i ślizg główny był wytarty a te małe były w stanie idealnym, ciekawe dlaczego u Ciebie było odwrotnie?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-06-04, 18:20

Zestaw rozrzadu z pompa wodna uszczelkami olejem i filtrem ok 1200zl.
Co do przebiegu jestem pewien, maxi jezdzi w rodzinie od nowego, salon warszawa 1998.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”