lekko skrzywiona kierowni
Moderator: janusz
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
lekko skrzywiona kierowni
witam.
po ostatnim crashu (zauwazylem to ostatnio) mam jakby lekko skrecona kierownice w prawo. samochod nie sciaga, jest po badaniu zawieszenie ok.
czy ktos bawil sie w regulacje kierownicy. chodzi mi o manual i czy jestem w stanie sam to zrobic. troche mnie to denerwuje ze kierownik mam o 2-4 stopnie w prawo - chcialbym go wyprostowac.
po ostatnim crashu (zauwazylem to ostatnio) mam jakby lekko skrecona kierownice w prawo. samochod nie sciaga, jest po badaniu zawieszenie ok.
czy ktos bawil sie w regulacje kierownicy. chodzi mi o manual i czy jestem w stanie sam to zrobic. troche mnie to denerwuje ze kierownik mam o 2-4 stopnie w prawo - chcialbym go wyprostowac.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
- Lokalizacja: Margonin
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
Zbieżność może być ok a kierownice masz krzywo. Jak u nich robiłeś to powiedz że Ci krzywo ustawił niech poprawi.piotrtal pisze:robilem tam wlasnie badanie geometrii i przeglad powypadkowy - siury mi nie ustawiły
samemu da sie to zrobic?
Samemu nie zrobisz dobrze
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

To chyba nie jest dobry pomysł z kierownicą.dylson pisze:Albo zdjac kierownice i przestawic na zabkach
Niech wyreguluje na drążkach kierowniczych.
Mam gdzieś kontakt do gościa z aso, jako jedyny dobrze potrafił zbieżność mi ustawić także polecam.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
W sumie to nie trabant ale jeżeli po przestawieniu na kolumnie koła skręcają w obie strony do ograniczników to dlaczego nie przestawić samej kierownicy ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.
piotrtal pisze:nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.
Zrób zbieżność bo opony pościnasz, ja się już tak załatwiłem. Potem na takich ściętych oponach możesz mieć zbieżność ustawioną dobrze a auto będzie ściągać nadal. Także zalecam się pospieszyć.
Pozdrawiam
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
no ale mam zbieznosc ustawiona. cala geometria. wszytko w normie. samochod nie sciaga. tylko ta lekko skrzywiona kierownica. cale lewe zawieszenie bylo wymieniane.B 52 pisze:piotrtal pisze:nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.
Zrób zbieżność bo opony pościnasz, ja się już tak załatwiłem. Potem na takich ściętych oponach możesz mieć zbieżność ustawioną dobrze a auto będzie ściągać nadal. Także zalecam się pospieszyć.
Pozdrawiam
piotrtal pisze:no ale mam zbieznosc ustawiona. cala geometria. wszytko w normie. samochod nie sciaga. tylko ta lekko skrzywiona kierownica. cale lewe zawieszenie bylo wymieniane.B 52 pisze:piotrtal pisze:nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.
Zrób zbieżność bo opony pościnasz, ja się już tak załatwiłem. Potem na takich ściętych oponach możesz mieć zbieżność ustawioną dobrze a auto będzie ściągać nadal. Także zalecam się pospieszyć.
Pozdrawiam
Może wynika to z tej przyczyny, że powymieniałeś części z 1 strony. Amortyzatory czy sprężyny wymienia się parami.
Sprawdź odległość pomiędzy kołami z 1 i 2 strony. Możesz też sprawdzić odległość od progu do podłoża i daj znać.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontakt:
B 52 pisze:To pewnie jeśli Ci je wymieniali to ustawiali zbierznośc jednym drążkiem. Tak jest łatwiej, bo przeciez koła względem siebie bedą pochylone dobrze ale przesunie się zębatka. Przy dobrym ustawianiu ustawia się obydwoma drążkami i wtedy i koła dobrze stoja i kierownica jest prosto.piotrtal pisze:no ale mam zbieznosc ustawiona. cala geometria. wszytko w normie. samochod nie sciaga. tylko ta lekko skrzywiona kierownica. cale lewe zawieszenie bylo wymieniane.B 52 pisze:piotrtal pisze:nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.
Zrób zbieżność bo opony pościnasz, ja się już tak załatwiłem. Potem na takich ściętych oponach możesz mieć zbieżność ustawioną dobrze a auto będzie ściągać nadal. Także zalecam się pospieszyć.
Pozdrawiam
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
Przekrecajac kierownice na frezie popelniacie pewnego rodzaju przestepstwo na swoim samochodzie
tak samo jak robia to nie znajacy swojej pracy diagnosci, ktorzy ustawiaja zbieznosc jedna koncowka.
Postaram sie to wytlumaczyc choc nie wiem czy mi sie uda.
Jak wiadomo skrecajac kola pokonuja rózna droge i fakt, sprawe zlatwia mechanizm roznicowy. Ale...auto lepiej zachowuje sie jezeli kolo zewnetrzne skreca pod innym (mniejszym) katem dzieki temu kola osi skretnej nie maja tendencji do wpadania w poslizg boczny. Najlepiej widac to w autach z tylnym napedem. Jak Tadziu ustawil w mesiu zbieznosc krecac sobie z jednej strony to fakt zbieznosc na wprost byla ale przy skrecaniu na suchym byl jeden wielki pisk opon. W samochodach z przednim napedem i przekladnia kierownicza listwowa efekt ten jest troche mniejszy i przyjmuje sie ze przy skrecie pod katem 20st roznica wynosi 3stopnie.
Reasumujac: nie nalezy zmieniac polozenia kierownicy na frezie, bo efekt rozbieznosci skretu szlag trafia, tylko wlasciwie wykonujac geometrie wkrecajac i wykrecajac koncowki rownomiernie. Poza tym na pozycje kierownicy wplyw ma rowniez pochylenie i wyprzedzenie osi, na ktorych regulacje po wypadku tez sa sposoby.

Postaram sie to wytlumaczyc choc nie wiem czy mi sie uda.
Jak wiadomo skrecajac kola pokonuja rózna droge i fakt, sprawe zlatwia mechanizm roznicowy. Ale...auto lepiej zachowuje sie jezeli kolo zewnetrzne skreca pod innym (mniejszym) katem dzieki temu kola osi skretnej nie maja tendencji do wpadania w poslizg boczny. Najlepiej widac to w autach z tylnym napedem. Jak Tadziu ustawil w mesiu zbieznosc krecac sobie z jednej strony to fakt zbieznosc na wprost byla ale przy skrecaniu na suchym byl jeden wielki pisk opon. W samochodach z przednim napedem i przekladnia kierownicza listwowa efekt ten jest troche mniejszy i przyjmuje sie ze przy skrecie pod katem 20st roznica wynosi 3stopnie.
Reasumujac: nie nalezy zmieniac polozenia kierownicy na frezie, bo efekt rozbieznosci skretu szlag trafia, tylko wlasciwie wykonujac geometrie wkrecajac i wykrecajac koncowki rownomiernie. Poza tym na pozycje kierownicy wplyw ma rowniez pochylenie i wyprzedzenie osi, na ktorych regulacje po wypadku tez sa sposoby.
Czyli nie zrozumielismy sie
piotrtal napisal, ze po geometri kierownica nie stoji wlasciwie podczas jazdy na wprost.
Ja natomiast probowalem wytlumaczyc, ze geometria zostala wykonana niewlasciwie i "prostowanie kierownicy" na frezie kolumny kierowniczej nie rozwiazuje problemu.
Na geometrie sklada sie nie tylko wlasciwie wykonana zbieznosc (o czym pisalem), ale takze regulacja konta pochylenia kola i wyprzedzenie(odchylenie od osi pionowej skretu).
Kazdy z tych parametrow ma wplyw na polozenie kierownicy. Jezeli kolega piotrtal przed wypadkiem mial kierownice prosto,a teraz jest krzywo to znaczy ze cos jest nie tak i przestawianie na frezie jest tylko poglebianiem problemu. Co z tego,ze kierownica jest prosto jak bedzie darlo mu opony,a samochod bedzie sie zle prowadzil. Co? Nastepna geometria i znowu przestawianie kierownicy i tak do skutku az bedzie mogl skrecic tylko w jedna strone
bo gwinu zabraknie na drazku do regulacji?
piotrtal musi sie udac do porzadnego warsztatu gdzie mechanik poswieci jego autu ze 2godziny, bo tyle to trwa i ustali co jest nie tak
[ Dodano: 2011-01-29, 17:58 ]
Pogrzebalem jeszcze w dokumentacji serwisowej....i napisane jet tam tak:
Nissan Maxima a32
Dzial system kierowania
Sprawdzenie neutralnej pozycji kola kierownicy str.962
1.Upewnij sie, ze ustawienie kol (geometria) jest wlasciwe.- dzial FA str.855
2.Sprawdz czy przekladnia kierownicza jest wycentrowana (wg. mnie nie oznacza to prosto ustawionych kol, tylko czy defakto listwa jest w pozycji zero, co wykluczone jest w przypadku regulacji zbieznosci jedna kncowka).
3.Spwardz neutralne polozenie kierownicy przy jezdzie na wprost.
...i dopiero kiedy te warunki sa spelnione
4.Jezeli kierownica nie jest w pozycji neutralnej przeinstaluj
kierownice i zamontuj w pozycji wlasciwej.
I faktycznie jest to dopuszczalne ale dpiero po rzejsciu dzialu FA od strony 855,
a tam jest napisane ile razy powinna skrecic sie kierownica w prawo i w lewo i jakie powinny byc parametry przedniej i tylnej osi jakies 20stron a4- tu naprawdze mozna poplynac.
Reasumujac odkrecanie kierownicy to ostatecznosc.
Aaa nie poruszylismy jeszcze tematu tasmy od poduszki w kierownicy, ktora sie potrafi zerwac i tarczy impulsowej (w nowszych modelach) od kontroli trakcji

piotrtal napisal, ze po geometri kierownica nie stoji wlasciwie podczas jazdy na wprost.
Ja natomiast probowalem wytlumaczyc, ze geometria zostala wykonana niewlasciwie i "prostowanie kierownicy" na frezie kolumny kierowniczej nie rozwiazuje problemu.
Na geometrie sklada sie nie tylko wlasciwie wykonana zbieznosc (o czym pisalem), ale takze regulacja konta pochylenia kola i wyprzedzenie(odchylenie od osi pionowej skretu).
Kazdy z tych parametrow ma wplyw na polozenie kierownicy. Jezeli kolega piotrtal przed wypadkiem mial kierownice prosto,a teraz jest krzywo to znaczy ze cos jest nie tak i przestawianie na frezie jest tylko poglebianiem problemu. Co z tego,ze kierownica jest prosto jak bedzie darlo mu opony,a samochod bedzie sie zle prowadzil. Co? Nastepna geometria i znowu przestawianie kierownicy i tak do skutku az bedzie mogl skrecic tylko w jedna strone

piotrtal musi sie udac do porzadnego warsztatu gdzie mechanik poswieci jego autu ze 2godziny, bo tyle to trwa i ustali co jest nie tak
[ Dodano: 2011-01-29, 17:58 ]
Pogrzebalem jeszcze w dokumentacji serwisowej....i napisane jet tam tak:
Nissan Maxima a32
Dzial system kierowania
Sprawdzenie neutralnej pozycji kola kierownicy str.962
1.Upewnij sie, ze ustawienie kol (geometria) jest wlasciwe.- dzial FA str.855
2.Sprawdz czy przekladnia kierownicza jest wycentrowana (wg. mnie nie oznacza to prosto ustawionych kol, tylko czy defakto listwa jest w pozycji zero, co wykluczone jest w przypadku regulacji zbieznosci jedna kncowka).
3.Spwardz neutralne polozenie kierownicy przy jezdzie na wprost.
...i dopiero kiedy te warunki sa spelnione
4.Jezeli kierownica nie jest w pozycji neutralnej przeinstaluj

I faktycznie jest to dopuszczalne ale dpiero po rzejsciu dzialu FA od strony 855,
a tam jest napisane ile razy powinna skrecic sie kierownica w prawo i w lewo i jakie powinny byc parametry przedniej i tylnej osi jakies 20stron a4- tu naprawdze mozna poplynac.
Reasumujac odkrecanie kierownicy to ostatecznosc.
Aaa nie poruszylismy jeszcze tematu tasmy od poduszki w kierownicy, ktora sie potrafi zerwac i tarczy impulsowej (w nowszych modelach) od kontroli trakcji

-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
dzieki rabbit za szczegolowego posta.rabbit79 pisze:Czyli nie zrozumielismy sie![]()
piotrtal musi sie udac do porzadnego warsztatu gdzie mechanik poswieci jego autu ze 2godziny, bo tyle to trwa i ustali co jest nie tak
katy wyprzedzenia, zbieznosc - wszytko mam w normie. to wszytko robilem w pewnym warsztacie i koles sie meczyl z 40 minut spokojnie z tego co pamietam.
zakladam ze chyba jednak zostanie przestawienie samej kierownicy, bo jesli dobrze rozumiem to gdybym chcial ustawic kierownice prosto ruszajac geometrie to znowu geometria bedzie do kitu.
A jak w maximie ustawia sie katy pochylenia?rabbit79 pisze:ale takze regulacja konta pochylenia kola i wyprzedzenie(odchylenie od osi pionowej skretu).
Nawet po dobrze zrobionej zbierznosci mozec miec lekko skrzywiona kierownice o czym zreszta sam napisales wiec w jakiej kwestii sie nie zrozumielismy?rabbit79 pisze:Czyli nie zrozumielismy sie
A jak w maximie ustawia sie katy pochylenia?
Jest specjalny zestaw srub z mimosrodem, ktorymi zastepuje sie sruby mocujace amortyzator do zwrotnicy.
Nawet po dobrze zrobionej zbierznosci mozec miec lekko skrzywiona kierownice o czym zreszta sam napisales wiec w jakiej kwestii sie nie zrozumielismy?
Przyznam szczerze,ze nie potrafie tego wytlumaczyc nie poslugujac sie modelem lub chociaz kilkoma kartkami i olowkiem. Postaram sie lepiej przygotowac dydaktycznie na najblizszy zlot
Ale sam przyznaj,ze jezeli przed wypadkiem bylo ok a po naprawie nie jest znaczy, ze gdzies jest blad.
piotrtal
Samo przygotowanie do geometri zajmuje deoswiedczonemu mechanikowi ok 30min sklada sie na to: zalozenie 4 glowic pomiarowych,mocowanie uchwytu do blokowania kierownicy , kompensacja bicia kol, ustawienie poziomic i pomiar wstepny. Na podstawie pomiaru wstepnego przeprowadza sie regulacje i pomiar koncowy. Podczas pomiaru jak i regulacji, komputer za pomoca glowic umieszczonych na kolach sledzi wszystkie parametry dotyczace polozenia kola i porownuje je do zapamientanego wzorca. Pomiary poczatkowy i koncowy odbywa sie dynamicznie czyli wg wskazan komputera mechanik kreci kierownica stopniowo pol obrotu praw lewo pozniej caly obrot itd. Nie mozna zapomniec o wlasciwym cisnieniu w oponach i obciazeniu(standardowo pod nogi kierowcy i pasazera kladzie sie ciezarki po ok. 60kg na strone) . Wszytko trwa minimum 80min.
Wierzrcie mi efekty sa conajmniej zadowalajace.
Schody zaczynaja sie w samochodach z dynamiczna kontrola trakcji, elektrycznym i dynamicznym wspomaganiem gdzie dochodzi jeszcze podlaczenie interfejsu diagnostycznego i czlowiek zastanawia sie na co to komu
Tak ze w dalszym ciagu obstaje przy swoim, Wykrecanie kierownicy(fabrycznie ustawionej) to ostatecznosc wynikajaca z niemocy mechanika
Jest specjalny zestaw srub z mimosrodem, ktorymi zastepuje sie sruby mocujace amortyzator do zwrotnicy.
Nawet po dobrze zrobionej zbierznosci mozec miec lekko skrzywiona kierownice o czym zreszta sam napisales wiec w jakiej kwestii sie nie zrozumielismy?
Przyznam szczerze,ze nie potrafie tego wytlumaczyc nie poslugujac sie modelem lub chociaz kilkoma kartkami i olowkiem. Postaram sie lepiej przygotowac dydaktycznie na najblizszy zlot

Ale sam przyznaj,ze jezeli przed wypadkiem bylo ok a po naprawie nie jest znaczy, ze gdzies jest blad.
piotrtal
Samo przygotowanie do geometri zajmuje deoswiedczonemu mechanikowi ok 30min sklada sie na to: zalozenie 4 glowic pomiarowych,mocowanie uchwytu do blokowania kierownicy , kompensacja bicia kol, ustawienie poziomic i pomiar wstepny. Na podstawie pomiaru wstepnego przeprowadza sie regulacje i pomiar koncowy. Podczas pomiaru jak i regulacji, komputer za pomoca glowic umieszczonych na kolach sledzi wszystkie parametry dotyczace polozenia kola i porownuje je do zapamientanego wzorca. Pomiary poczatkowy i koncowy odbywa sie dynamicznie czyli wg wskazan komputera mechanik kreci kierownica stopniowo pol obrotu praw lewo pozniej caly obrot itd. Nie mozna zapomniec o wlasciwym cisnieniu w oponach i obciazeniu(standardowo pod nogi kierowcy i pasazera kladzie sie ciezarki po ok. 60kg na strone) . Wszytko trwa minimum 80min.
Wierzrcie mi efekty sa conajmniej zadowalajace.
Schody zaczynaja sie w samochodach z dynamiczna kontrola trakcji, elektrycznym i dynamicznym wspomaganiem gdzie dochodzi jeszcze podlaczenie interfejsu diagnostycznego i czlowiek zastanawia sie na co to komu

Tak ze w dalszym ciagu obstaje przy swoim, Wykrecanie kierownicy(fabrycznie ustawionej) to ostatecznosc wynikajaca z niemocy mechanika
Jest to jakies wyjscie jak mamy auto po konkretnym dzwonie i juz nie da rady tego dobrze naprostowac, natomiast seryjnie nie mozna regulowac katow.rabbit79 pisze:Jest specjalny zestaw srub z mimosrodem, ktorymi zastepuje sie sruby mocujace amortyzator do zwrotnicy.
W nowoch stacjach nie zaklada sie glowic tylko najezdza na plyte ktora pokazuje nachylenie kol oraz zbieznosc ale w przypadku maximy interesuje nas tylko zbieznosc chyba, ze fura jest pokrzywiona.
Oczywiscie ze po robieniu zbieznosci lub w przypadku innych aut zbiezności i katow kierownica powinna byc prosto to taka oczywista oczywisosc ale nie pisz prosze, ze przestawianie kierownicy na zabkach to "przestepstwo na aucie". Jesli z jakiegos powodu nie mozemy wrocic do warsztatu i powiedziec, ze kiera jest lekko skrzywiona mozna spokojnie zdjac kierownice i ja przestawic, zadne katy czy ilosc obrotow kierownicy sie przez to nie zmienia. Jesli nie bedziemy do tego uzywali mlotka i przecinaka to tasmy tez nie uszkodzimy.rabbit79 pisze:Wykrecanie kierownicy(fabrycznie ustawionej) to ostatecznosc wynikajaca z niemocy mechanika