Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

lekko skrzywiona kierowni

Moderator: janusz

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

lekko skrzywiona kierowni

Post autor: robert12345 » 2011-01-25, 20:41

witam.

po ostatnim crashu (zauwazylem to ostatnio) mam jakby lekko skrecona kierownice w prawo. samochod nie sciaga, jest po badaniu zawieszenie ok.
czy ktos bawil sie w regulacje kierownicy. chodzi mi o manual i czy jestem w stanie sam to zrobic. troche mnie to denerwuje ze kierownik mam o 2-4 stopnie w prawo - chcialbym go wyprostowac.

ejaskulska
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2009-12-15, 19:29
Lokalizacja: Margonin

Post autor: ejaskulska » 2011-01-25, 20:50

Kolego, kierownicę prostuje się kręcąc śrubami od ustawiania zbieżności. Sam raczej tego nie zrobisz. Podjedź do zakładu, gdzie ustawiają geometrię i poproś o wyprostowanie kierownicy. Czynności są dokładnie takie, jak przy ustawianiu zbieżności.

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2011-01-25, 21:05

teź tak mi sie wydaje,ze porządne ustawienie geometri powinno rozwiazac problem,no chyba ze przy stłuczce ucierpiało cos więcej

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-01-25, 21:11

Na Łódzkiej tam za obi zapłacisz około 40zł z ustawieniem zbieżności jak robiłeś u nich badanie techniczne, (inaczej brali 50zl)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2011-01-25, 21:13

GRZECHu pisze:Na Łódzkiej tam za obi zapłacisz około 40zł z ustawieniem zbieżności jak robiłeś u nich badanie techniczne, (inaczej brali 50zl)
robilem tam wlasnie badanie geometrii i przeglad powypadkowy - siury mi nie ustawiły :/

samemu da sie to zrobic?

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-01-25, 21:36

piotrtal pisze:robilem tam wlasnie badanie geometrii i przeglad powypadkowy - siury mi nie ustawiły :/

samemu da sie to zrobic?
Zbieżność może być ok a kierownice masz krzywo. Jak u nich robiłeś to powiedz że Ci krzywo ustawił niech poprawi.

Samemu nie zrobisz dobrze
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-26, 13:18

Albo zdjac kierownice i przestawic na zabkach :mrgreen:

Awatar użytkownika
maxima95
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2010-04-04, 18:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maxima95 » 2011-01-26, 17:24

mialem to samo ... wyprostowali mi to w ramach reklamacji uslugi ( geometrii) ...
Lato i Zima :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-01-26, 20:01

dylson pisze:Albo zdjac kierownice i przestawic na zabkach :mrgreen:
Chyba szybciej geometrię zrobisz :) Trzeba specjalne klucze żeby to wykręcić.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-01-26, 20:12

dylson pisze:Albo zdjac kierownice i przestawic na zabkach :mrgreen:
To chyba nie jest dobry pomysł z kierownicą.

Niech wyreguluje na drążkach kierowniczych.

Mam gdzieś kontakt do gościa z aso, jako jedyny dobrze potrafił zbieżność mi ustawić także polecam.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-26, 20:18

Jest tam torks. Gdybym mial to robic sam to wolalbym tym sposobem, robisz to na czysto bez wlazenia pod auto.

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-01-26, 20:24

dylson pisze:Jest tam torks.
Tylko że ten torks ma bolec w środku. Możesz nawiercać sobie klucze lub poprawić śrubami od spodu auta :)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-26, 21:04

Dobry srubokret i te bolczyki sie wylamuja bardzo latwo :-) Jak sie domyslasz u mnie juz ich nie ma.

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-01-26, 21:50

dylson pisze:Dobry srubokret i te bolczyki sie wylamuja bardzo latwo :-) Jak sie domyslasz u mnie juz ich nie ma.
Jakoś wolałbym pojechać i poprosić o poprawienie :D niż wyłamywać coś...
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-01-26, 21:57

Bez druciarstwa Panowie, to nie Trabant !
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-01-26, 22:01

W sumie to nie trabant ale jeżeli po przestawieniu na kolumnie koła skręcają w obie strony do ograniczników to dlaczego nie przestawić samej kierownicy ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2011-01-26, 22:25

nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-01-27, 14:49

piotrtal pisze:nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.

Zrób zbieżność bo opony pościnasz, ja się już tak załatwiłem. Potem na takich ściętych oponach możesz mieć zbieżność ustawioną dobrze a auto będzie ściągać nadal. Także zalecam się pospieszyć.

Pozdrawiam
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2011-01-27, 15:24

B 52 pisze:
piotrtal pisze:nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.

Zrób zbieżność bo opony pościnasz, ja się już tak załatwiłem. Potem na takich ściętych oponach możesz mieć zbieżność ustawioną dobrze a auto będzie ściągać nadal. Także zalecam się pospieszyć.

Pozdrawiam
no ale mam zbieznosc ustawiona. cala geometria. wszytko w normie. samochod nie sciaga. tylko ta lekko skrzywiona kierownica. cale lewe zawieszenie bylo wymieniane.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-01-27, 15:34

piotrtal pisze:
B 52 pisze:
piotrtal pisze:nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.

Zrób zbieżność bo opony pościnasz, ja się już tak załatwiłem. Potem na takich ściętych oponach możesz mieć zbieżność ustawioną dobrze a auto będzie ściągać nadal. Także zalecam się pospieszyć.

Pozdrawiam
no ale mam zbieznosc ustawiona. cala geometria. wszytko w normie. samochod nie sciaga. tylko ta lekko skrzywiona kierownica. cale lewe zawieszenie bylo wymieniane.


Może wynika to z tej przyczyny, że powymieniałeś części z 1 strony. Amortyzatory czy sprężyny wymienia się parami.

Sprawdź odległość pomiędzy kołami z 1 i 2 strony. Możesz też sprawdzić odległość od progu do podłoża i daj znać.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

laszlo
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: laszlo » 2011-01-27, 17:47

B 52 pisze:
piotrtal pisze:
B 52 pisze:
piotrtal pisze:nic to. podjade chyba drugi raz do nich, bo widze ze to grubsza sprawa z tym ustawianiem kierownicy. moglem od razu bujnac do nich jak ustawialem geometrie z 2 miesiace temu ale wtedy akurat mi to nie przeszkadzalo az tak bardzo i do konca tez nie przywiazywalem temu uwagi - zlalem temat po prostu. teraz mnie wkurza.

Zrób zbieżność bo opony pościnasz, ja się już tak załatwiłem. Potem na takich ściętych oponach możesz mieć zbieżność ustawioną dobrze a auto będzie ściągać nadal. Także zalecam się pospieszyć.

Pozdrawiam
no ale mam zbieznosc ustawiona. cala geometria. wszytko w normie. samochod nie sciaga. tylko ta lekko skrzywiona kierownica. cale lewe zawieszenie bylo wymieniane.
To pewnie jeśli Ci je wymieniali to ustawiali zbierznośc jednym drążkiem. Tak jest łatwiej, bo przeciez koła względem siebie bedą pochylone dobrze ale przesunie się zębatka. Przy dobrym ustawianiu ustawia się obydwoma drążkami i wtedy i koła dobrze stoja i kierownica jest prosto.

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2011-01-27, 22:43

B 52 pisze: a to z tej przyczyny, że powymieniałeś części z 1 strony. Amortyzatory czy sprężyny wymienia się parami.
tylko wahacz byl wymieniony i pare bzdetow. amortyzator sprrezyna mcperson zostaly.
niewazne. skoro nie moge tego ustawic sam to sobie podjade jeszcze na stacje.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-28, 17:10

Jesli bolczyk w torksie jest dla niektorych tak bardzo waznym elementem auta to tak lepiej jechac na stacje i zaplacic za regulacje, kto wie do czego moze sie on w przyszlosci przydac.

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-01-28, 18:30

Przekrecajac kierownice na frezie popelniacie pewnego rodzaju przestepstwo na swoim samochodzie :mrgreen: tak samo jak robia to nie znajacy swojej pracy diagnosci, ktorzy ustawiaja zbieznosc jedna koncowka.
Postaram sie to wytlumaczyc choc nie wiem czy mi sie uda.
Jak wiadomo skrecajac kola pokonuja rózna droge i fakt, sprawe zlatwia mechanizm roznicowy. Ale...auto lepiej zachowuje sie jezeli kolo zewnetrzne skreca pod innym (mniejszym) katem dzieki temu kola osi skretnej nie maja tendencji do wpadania w poslizg boczny. Najlepiej widac to w autach z tylnym napedem. Jak Tadziu ustawil w mesiu zbieznosc krecac sobie z jednej strony to fakt zbieznosc na wprost byla ale przy skrecaniu na suchym byl jeden wielki pisk opon. W samochodach z przednim napedem i przekladnia kierownicza listwowa efekt ten jest troche mniejszy i przyjmuje sie ze przy skrecie pod katem 20st roznica wynosi 3stopnie.
Reasumujac: nie nalezy zmieniac polozenia kierownicy na frezie, bo efekt rozbieznosci skretu szlag trafia, tylko wlasciwie wykonujac geometrie wkrecajac i wykrecajac koncowki rownomiernie. Poza tym na pozycje kierownicy wplyw ma rowniez pochylenie i wyprzedzenie osi, na ktorych regulacje po wypadku tez sa sposoby.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-29, 13:36

Moge sobie zalozyc kierownice do gory nogami ale co to zmieni w geometrii?

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-01-29, 16:08

Czyli nie zrozumielismy sie :-|
piotrtal napisal, ze po geometri kierownica nie stoji wlasciwie podczas jazdy na wprost.
Ja natomiast probowalem wytlumaczyc, ze geometria zostala wykonana niewlasciwie i "prostowanie kierownicy" na frezie kolumny kierowniczej nie rozwiazuje problemu.
Na geometrie sklada sie nie tylko wlasciwie wykonana zbieznosc (o czym pisalem), ale takze regulacja konta pochylenia kola i wyprzedzenie(odchylenie od osi pionowej skretu).
Kazdy z tych parametrow ma wplyw na polozenie kierownicy. Jezeli kolega piotrtal przed wypadkiem mial kierownice prosto,a teraz jest krzywo to znaczy ze cos jest nie tak i przestawianie na frezie jest tylko poglebianiem problemu. Co z tego,ze kierownica jest prosto jak bedzie darlo mu opony,a samochod bedzie sie zle prowadzil. Co? Nastepna geometria i znowu przestawianie kierownicy i tak do skutku az bedzie mogl skrecic tylko w jedna strone :mrgreen: bo gwinu zabraknie na drazku do regulacji?
piotrtal musi sie udac do porzadnego warsztatu gdzie mechanik poswieci jego autu ze 2godziny, bo tyle to trwa i ustali co jest nie tak

[ Dodano: 2011-01-29, 17:58 ]
Pogrzebalem jeszcze w dokumentacji serwisowej....i napisane jet tam tak:
Nissan Maxima a32
Dzial system kierowania
Sprawdzenie neutralnej pozycji kola kierownicy str.962
1.Upewnij sie, ze ustawienie kol (geometria) jest wlasciwe.- dzial FA str.855
2.Sprawdz czy przekladnia kierownicza jest wycentrowana (wg. mnie nie oznacza to prosto ustawionych kol, tylko czy defakto listwa jest w pozycji zero, co wykluczone jest w przypadku regulacji zbieznosci jedna kncowka).
3.Spwardz neutralne polozenie kierownicy przy jezdzie na wprost.
...i dopiero kiedy te warunki sa spelnione
4.Jezeli kierownica nie jest w pozycji neutralnej przeinstaluj :lol: kierownice i zamontuj w pozycji wlasciwej.
I faktycznie jest to dopuszczalne ale dpiero po rzejsciu dzialu FA od strony 855,
a tam jest napisane ile razy powinna skrecic sie kierownica w prawo i w lewo i jakie powinny byc parametry przedniej i tylnej osi jakies 20stron a4- tu naprawdze mozna poplynac.
Reasumujac odkrecanie kierownicy to ostatecznosc.
Aaa nie poruszylismy jeszcze tematu tasmy od poduszki w kierownicy, ktora sie potrafi zerwac i tarczy impulsowej (w nowszych modelach) od kontroli trakcji :D

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2011-01-29, 19:41

rabbit79 pisze:Czyli nie zrozumielismy sie :-|
piotrtal musi sie udac do porzadnego warsztatu gdzie mechanik poswieci jego autu ze 2godziny, bo tyle to trwa i ustali co jest nie tak
dzieki rabbit za szczegolowego posta.
katy wyprzedzenia, zbieznosc - wszytko mam w normie. to wszytko robilem w pewnym warsztacie i koles sie meczyl z 40 minut spokojnie z tego co pamietam.
zakladam ze chyba jednak zostanie przestawienie samej kierownicy, bo jesli dobrze rozumiem to gdybym chcial ustawic kierownice prosto ruszajac geometrie to znowu geometria bedzie do kitu.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-30, 11:17

rabbit79 pisze:ale takze regulacja konta pochylenia kola i wyprzedzenie(odchylenie od osi pionowej skretu).
A jak w maximie ustawia sie katy pochylenia?
rabbit79 pisze:Czyli nie zrozumielismy sie
Nawet po dobrze zrobionej zbierznosci mozec miec lekko skrzywiona kierownice o czym zreszta sam napisales wiec w jakiej kwestii sie nie zrozumielismy?

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-01-30, 14:28

A jak w maximie ustawia sie katy pochylenia?
Jest specjalny zestaw srub z mimosrodem, ktorymi zastepuje sie sruby mocujace amortyzator do zwrotnicy.
Nawet po dobrze zrobionej zbierznosci mozec miec lekko skrzywiona kierownice o czym zreszta sam napisales wiec w jakiej kwestii sie nie zrozumielismy?
Przyznam szczerze,ze nie potrafie tego wytlumaczyc nie poslugujac sie modelem lub chociaz kilkoma kartkami i olowkiem. Postaram sie lepiej przygotowac dydaktycznie na najblizszy zlot ;-)
Ale sam przyznaj,ze jezeli przed wypadkiem bylo ok a po naprawie nie jest znaczy, ze gdzies jest blad.
piotrtal
Samo przygotowanie do geometri zajmuje deoswiedczonemu mechanikowi ok 30min sklada sie na to: zalozenie 4 glowic pomiarowych,mocowanie uchwytu do blokowania kierownicy , kompensacja bicia kol, ustawienie poziomic i pomiar wstepny. Na podstawie pomiaru wstepnego przeprowadza sie regulacje i pomiar koncowy. Podczas pomiaru jak i regulacji, komputer za pomoca glowic umieszczonych na kolach sledzi wszystkie parametry dotyczace polozenia kola i porownuje je do zapamientanego wzorca. Pomiary poczatkowy i koncowy odbywa sie dynamicznie czyli wg wskazan komputera mechanik kreci kierownica stopniowo pol obrotu praw lewo pozniej caly obrot itd. Nie mozna zapomniec o wlasciwym cisnieniu w oponach i obciazeniu(standardowo pod nogi kierowcy i pasazera kladzie sie ciezarki po ok. 60kg na strone) . Wszytko trwa minimum 80min.
Wierzrcie mi efekty sa conajmniej zadowalajace.
Schody zaczynaja sie w samochodach z dynamiczna kontrola trakcji, elektrycznym i dynamicznym wspomaganiem gdzie dochodzi jeszcze podlaczenie interfejsu diagnostycznego i czlowiek zastanawia sie na co to komu :?:
Tak ze w dalszym ciagu obstaje przy swoim, Wykrecanie kierownicy(fabrycznie ustawionej) to ostatecznosc wynikajaca z niemocy mechanika

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-30, 17:21

rabbit79 pisze:Jest specjalny zestaw srub z mimosrodem, ktorymi zastepuje sie sruby mocujace amortyzator do zwrotnicy.
Jest to jakies wyjscie jak mamy auto po konkretnym dzwonie i juz nie da rady tego dobrze naprostowac, natomiast seryjnie nie mozna regulowac katow.
W nowoch stacjach nie zaklada sie glowic tylko najezdza na plyte ktora pokazuje nachylenie kol oraz zbieznosc ale w przypadku maximy interesuje nas tylko zbieznosc chyba, ze fura jest pokrzywiona.
rabbit79 pisze:Wykrecanie kierownicy(fabrycznie ustawionej) to ostatecznosc wynikajaca z niemocy mechanika
Oczywiscie ze po robieniu zbieznosci lub w przypadku innych aut zbiezności i katow kierownica powinna byc prosto to taka oczywista oczywisosc ale nie pisz prosze, ze przestawianie kierownicy na zabkach to "przestepstwo na aucie". Jesli z jakiegos powodu nie mozemy wrocic do warsztatu i powiedziec, ze kiera jest lekko skrzywiona mozna spokojnie zdjac kierownice i ja przestawic, zadne katy czy ilosc obrotow kierownicy sie przez to nie zmienia. Jesli nie bedziemy do tego uzywali mlotka i przecinaka to tasmy tez nie uszkodzimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”