Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] automat maxima 2.0 a 3.0

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

[A32] automat maxima 2.0 a 3.0

Post autor: piter2323 » 2010-11-15, 20:08

witam przymierzam się powoli do zakupu skrzyni do maxi 3.0 bo mój powoli zaczyna niedomagać a regeneracja trochę kosztuje. A zresztą słyszałem opinie ze jak sie automat rozłoży to już nigdy niebedzie pracowal jak wczesniej.
Dlatego mam pytanie czy maxi z silnikiem 2 i 3 litrowym maja te same skrzynie?
a moze ktos z was ma do sprzedania w b.dobrym stanie
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-11-15, 22:13

Skrzynie raczej nie są takie same, a co do regeneracji to tak samo jak istnieją opinie opisane przez Ciebie to i czytałem o czymś takim, że nie używana przez dłuższy czas skrzynie również długo nie pojeździ.
I w co tu wierzyć ? :)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-11-15, 23:08

Wolałbym zrobić automat i mieć pewność że wiem co mam niż kupić coś co padnie za pół roku. Poświęć trochę czasu i znajdziesz warsztat gdzie warto naprawić skrzynię i wyjdzie lepiej niż przekładka.


Jakie masz objawy/
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-11-15, 23:09

Akiro pisze:Skrzynie raczej nie są takie same, a co do regeneracji to tak samo jak istnieją opinie opisane przez Ciebie to i czytałem o czymś takim, że nie używana przez dłuższy czas skrzynie również długo nie pojeździ.
I w co tu wierzyć ? :)
Znam przypadek takiego skąpca, który jeździł volkswogonem passatem ...
nie chciał wydać z 3 tysia na gruntowny remont tokupił używaną skrzynie za 1500 zł i tak jeszcze 2 razy. Wydał około 4000 zł a tak gamoń by miał zrobioną skrzynie na cacy, z nowymi bebechami.
Jak ja nie lubię pazernych ludzi ! Są po prostu głupi !

Podsumowując w/g mnie to warto naprawić swoją ponieważ wiesz, ze masz lux i polata się jeszcze na skrzyni. A używane leżą gdzieś w szopie zakurzone i jak mają dobrze pracować ?

Aby wszystko ma być ok to i tak trzeba rozbierać używaną do oczyszczenia czy płukania - ale proszę mnie poprawcie jak się mylę.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-11-16, 08:27

to najlepsza opcja by bylo dorwac maxime na czesci ale jeszcze na chodzie i ja przetestowac .


Orientujecie sie ile kosztuje regeneracja skrzyni?
u mnie szaprie z przejscia z 1 na 2 i jest odczuwalny czasami poslizg
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-11-16, 14:33

A olej jest czysty?
To ze szarpie to pol biedy, najgorszy jest poslizg.
Nie kupuj skrzyni ktora gdzies lezy juz nie wiadomo ile, to najgorsza opcja i prawie pewne kolejne wydatki.
Znajdz u siebie dobry warsztat i naprawiaj.
Obrazek

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-11-16, 14:58

hmmm olej jest taki sobie ale koles od naprawy automatow powiedzial aby go niewymieniac bo moze sie pogorszyc.Ale jak sie bardziej depnie to idzie ladnie tylko przy spokojnym ruszaniu czuje jakby cos nie tak bylo no chyba ze mi sie tylko wydaje.
Kurcze a moze sam olej wymienie i zobaczymy co bedzie

[ Dodano: 2010-11-16, 15:00 ]
a i jszcze jedno jak stoje np na swiatłach i puszcze hamulec to auto normalnie nierusza tylko tak jakby skacze a obroty sa 700na min moze to pomoze zdjagnozowac co u mnie nietak i czy sama wymiana pomoze
Pozdrawiam

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-11-16, 16:14

piter2323 pisze:hmmm olej jest taki sobie ale koles od naprawy automatow powiedzial aby go niewymieniac bo moze sie pogorszyc.Ale jak sie bardziej depnie to idzie ladnie tylko przy spokojnym ruszaniu czuje jakby cos nie tak bylo no chyba ze mi sie tylko wydaje.
Kurcze a moze sam olej wymienie i zobaczymy co bedzie

[ Dodano: 2010-11-16, 15:00 ]
a i jszcze jedno jak stoje np na swiatłach i puszcze hamulec to auto normalnie nierusza tylko tak jakby skacze a obroty sa 700na min moze to pomoze zdjagnozowac co u mnie nietak i czy sama wymiana pomoze
A tylne zaciski nie trzymają auta ? Powinno jechać. Moja na zimnym silniku na D (bez gazu) ciągła do około 40 km/h, później mi droga się skończyła.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-11-16, 17:52

Mi tak w automacie się robiło jak olej był stary. Mechanior powiedział coś odwrotnego niż Tobie, że lepiej nie czekać i wymienić bo się całkiem posypie, wymieniłem i ustało. Widać co spec to opinia.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Akiro
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-02-09, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Akiro » 2010-11-16, 17:59

Jeśli coś już się dzieje ze skrzynią to wątpię żeby wymiana oleju coś dała, zazwyczaj jest to już ostateczny sygnał do remontu.
Często właśnie po wymianie oleju w takiej skrzyni sprawa o wiele się pogarsza - tak też zresztą było u mnie, a za remont zapłaciłem 3500,-

Pogrzeb na forum bo temat już nie raz omawialiśmy.

[ Dodano: 2010-11-16, 18:01 ]
GRZECHu pisze:Mi tak w automacie się robiło jak olej był stary. Mechanior powiedział coś odwrotnego niż Tobie, że lepiej nie czekać i wymienić bo się całkiem posypie, wymieniłem i ustało. Widać co spec to opinia

A więc może jeszcze jest jakiś ratunek.
Najgorsze jest to, że pewnie nie znajdziesz kogoś kto powie Ci co będzie napewno.

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-11-16, 18:46

hmmm to ja zaryzykuje tak i tak jak bede wymienial skrzynie czy bede remontował to i tak bede potrzebowal nowy olej wtedy sposzcze ten co teraz na probe wleje. A moze akurat bedzie lepiej bo jak sie skrzynia rozgrzeje to lepiej pracuje

chciałbym go wymienic w jak najwiewkszej ilosci po sciagnieciu polosi duzo oleju wyleci? a moze jak odkrece filtr to caly zejdzie?>? bo to tez zamierzam wymienic. Ogolnie jakies sugestie przy sciaganiu filtra? co i jak bo bede to robil pierwszy raz.

Moze byscie mi polecili jakis olej z allegro ktory by najbardziej podpasowal?
moze ten http://allegro.pl/castrol-przekladniowy ... 08378.html

Pozdrawiam
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-11-17, 13:43

Trzeba zlac olej, zdjac miske i zobaczyc czy cos jest na magnesach. Bedzie od razu widac w jakiej kondycji jest skrzynia, jezdzenie i niewymienianie oleju moze tylko pogorszyc sprawe i zwiekszyc koszty ewentualnej naprawy.
Obrazek

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-11-17, 15:53

oki wlasnie olej kupilem oraz zamowilem filtr oleju do sprzyni.
tz co powinno byc na magnesach? lub czego niepowinno byc jezeli dzisiaj dam rade to juz powoli bede robil auto tj:
wymiana tego oleju z filtrem
wymiana przegubu bo musze zrobic a to przy okazji
wymiana amortyzatorow przod wiec wszystko przy jednek robocie zobaczymy jak pojdzie
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-11-17, 21:50

Wald pisze:Trzeba zlac olej, zdjac miske i zobaczyc czy cos jest na magnesach. Bedzie od razu widac w jakiej kondycji jest skrzynia, jezdzenie i niewymienianie oleju moze tylko pogorszyc sprawe i zwiekszyc koszty ewentualnej naprawy.
Tak mi zawsze powtarzał koleś gdzie robiłem swój automat (w 100NX).
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-11-17, 22:33

chłopaki filtr oleju skrzyni jest pod miska olejowa w skrzyni??
odkrecilem spust od spuszczania oleju i jak pisaliscie wylecialo ok 6 litrow a co zrobic aby zeszlo te kolejne 3litry arazowym sposobem?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-11-18, 13:15

Tego juz nie zlejesz, musialbys rozebrac skrzynie.
Obrazek

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-11-18, 15:07

właśnie czytałem o wymianie dynamicznej oleju i niby można by było zrobić tak ze:
odpina się węzę które wchodzą w chłodnice i pod wejściowy w skrzynie wkłada sie w baniak z nowym olejem aby skrzynia zaciągnęła a pod wyjściowy ze skrzyni miskę z na stary a następnie trzeba odpalić silnik i przerzucać biegi od P po 1 i od 1 do P i wyłączyć silnik jak będzie leciał świeży olej. (wie ktoś który jest wejściowy a który wyjściowy)
Może tego próbowaliście? czy nic się niestanie jak odpalę silnik z tak mała ilością oleju?(mała tz po wcześniejszym spuszczeniu oleju poprzez śrubę na misce).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-11-18, 17:10

piter2323 pisze: Może tego próbowaliście? czy nic się niestanie jak odpalę silnik z tak mała ilością oleju?(mała tz po wcześniejszym spuszczeniu oleju poprzez śrubę na misce).
No właśnie. Ja bym nie ryzykował, i tak dużo zlałeś, dynamiczna wymiana polega na przepompowaniu nowego oleju przez skrzynie tylko ze tracisz wtedy duzo oleju i jest to troche nieoplacalne. Wlej nowy i tyle jezeli jest czysto.
Obrazek

MAXI
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2009-12-08, 23:25
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: MAXI » 2010-11-19, 08:49

Na pewno nie odpalaj silniika i próbuj jeździc ze spuszczonym olejem ze skrzyni. Jeśli było czysto to wlej nowy olej i zobacz czy sie poprawiło. Na dynamiczna wymiane zuzyjesz z 12 litrów oleju i raczej sam tego nie zrobisz.
Róznica miedzy statyczną i dynamiczna wymianą
http://oto.to/schematy/automat/statidyn.pdf

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

Post autor: piter2323 » 2010-11-21, 19:47

a ktos z was sciagał miske olejowa skrzyni? aby wymienic filtr? czy cos w tej operacji jest skomplikowanego? bo w manualau ostrzegaja przed jakas sprezynka. Moze ktos z Was ma jakies doswiadczenie w temacie.

[ Dodano: 2010-11-24, 11:57 ]
oki juz wszystko w aucie zrobilem jak pare postow wyzej.


Odnosnie wymiany oleju i filtru operacja nieskomplikowana obejdzie sie nawet bez kanalu.
czas roboty ok 2-3h spokojnym tempem. Do operacji wystarczy jeden klucz nasadka nr 10 :) Po sciagnieciu miski i wylaniu z chlodnicy oleju zeszlo ok 7 litrow :) wiec wynic calkiem niezły.

dzieki za podpowiedzi

Pozdrawiam
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
slawq
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-16, 11:27
Lokalizacja: Łomża

Post autor: slawq » 2010-12-03, 22:55

Witam,

czy przy wymianie oleju w skrzyni konieczna jest zmiana filtra?
jesli tak to czy zakupic go w serwisie czy wziac np z

http://midparts.com.pl/pl/p/RE4F04A-Fil ... miski/2125

moje pytanie wynika z tego iz znajomy mechanik powiedzial ze te "tanie" filtry sa do d....

i juz lepiej zostawic stary filtr i tylko zajrzec co sie dzieje w misie...

i moze ktos sie orientuje ile kosztuje filtr w serwisie...??

pozdrawiam.
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2010-12-04, 14:04

Filtr to kawalek blachy z metalowym sitkiem wiec nie wiem czy jest sens go wymieniac, moze tylko oplukac? Jak wymienialem olej to kupilem filtr i wymienilem ale gdybym wiedzial ze jest sitko a nie np. bibuła to bym tylko umyl.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-12-05, 10:13

Ja sitko miałem myte w gorącej wodzie, sprawdzanie czy nie ma opiłków na magnesie.
No i wymiana z płukaniem skrzyni, poszło trochę oleju ale pewność, ze stary został wypłukany pod ciśnieniem.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2010-12-05, 13:15

Masz racje warto zainwestowac w plukanie skrzyni przy wymianie oleju. Ja tak zalatwilem swoja. Wymienilem olej, po prostu spuscilem stary i wlalem nowy. Zostal jakis syf nowy olej go wyplukal zblowkowal sie zawor i spalilem tarczki, zaczely slizgac sie biegi od najwyzszego, w koncowej fazie mialem tyko 1 2 i wsteczy.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-12-05, 21:46

rabbit79 pisze:Masz racje warto zainwestowac w plukanie skrzyni przy wymianie oleju. Ja tak zalatwilem swoja. Wymienilem olej, po prostu spuscilem stary i wlalem nowy. Zostal jakis syf nowy olej go wyplukal zblowkowal sie zawor i spalilem tarczki, zaczely slizgac sie biegi od najwyzszego, w koncowej fazie mialem tyko 1 2 i wsteczy.
To jest winą tego że nie wymieniałeś wcześniej długo a nie tego że nie wypłukałeś. Jakbyś wymienił w terminie wcześniej (Ty czy poprzedni właściciel) to nie ma szans żeby powstały takie rzeczy jak piszesz. Ja w automacie wymieniałem olej pierwszy raz po zakupie auta jak miało na liczniku 110 tyś. i olej był syfiasty ale nie było obawy o "śmieci" które mogą coś zatkać. Zrobiłem kolejne 60tyś bez najmniejszego problemu związanego ze skrzynią. Znam primerę gdzie pierwsza wymiana oleju była przy 180 tyś bo właściciel nie wiedział że się zmienia i też tragedii nie było, wymienił bez płukania i jeździ bez problemu. Inną sprawą jest traktowanie automatu, jak go katujesz (wymuszanie częstych zmian, palowanie na zimnym itp) to wiadomo że wcześniej trzeba wymienić.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”