Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Xenon- jaki wybrać oraz czym się kierować

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Xenon- jaki wybrać oraz czym się kierować

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-07-16, 20:35

Nosze sie z zamiarem wymiany oświetlenia w swojej Primerce. Posiadam już w nim xenon i układ poziomowania lecz brak spryskiwaczy. Nie wiem czy tak było czy ktoś to dokładał ale liczy się że jest.

Ze względu że mój stary zestaw jest już mocno wysłużony(nadruk na przetwornicy-rok produkcji 2003 r),światła czasami się sciemniają(dziwne błyskanie) oraz jeden z żarników się wypalił i sieci na różowo-fioletowo. Postanowiłem trochę poszukac po sieci ale tego jest tyle że nei wiem co wybrać oraz co bedzie odpowiednie. Cyfrowe przetwornice,redukcja szumów,układy anty-błyskowe. Idzie się pogubić. Prosze o jakieś informacje ludzi którzy mają o tym pojęcie. O doradzenie odpowiednich jaka barwa:4300 K, 6000 K czy 8000 K lub nawet wrzucenie linku z allegro.
Pytanie: Jaka jest różnica pomiędzy tym:

http://allegro.pl/ksenon-xenon-zestaw-h ... ?source=oo

tym:

http://allegro.pl/zestaw-hid-ksenon-h1- ... 24959.html

a tym:

http://allegro.pl/zestaw-max-xenon-hid- ... 98154.html

Z góry dzieki.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-07-17, 09:56

Mateusz_P11_144, czy masz serię to się da ustalić. Samopoziomowanie działa przy włączaniu śwaiateł? Przy zapalonych światłach i zgaszeniu auta światła idą w dół? I odwrotnie, przy zapalonych światłach i przekręceniu kluczyka na acc (jak do zapalania) idą w górę? Przycisku do spryskiwaczy po lewej stronie kierownicy (pod sterowaniem lusterkami) nie ma?
Zresztą, nie ma co prorokować, sprawdź VIN na http://www.japancats.ru/nissan/ powinien być wpis LMPHW-GAS DISCHARGE HEADLAMPS.
Pytam o to wszystko, bo sam mam seryjny ksenon w aucie i mimo, że jest to 2001 rok to wszystko działa dobrze, wymieniłem tylko żarniki w zeszłym roku. Może w takim razie u Ciebie tez pomogłaby wymiana samych żarników...
PS: pożądne żarniki kosztują przynajmniej 100zł/szt najtańsze (GE) i ok 150zł/szt (Osram/Philips) także jakość tych tańszych zestawów jak na mnie będzie mocno wątpliwa.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-17, 15:21

wod2u pisze: jakość tych tańszych zestawów jak na mnie będzie mocno wątpliwa.
Żeby tylko... to są tzw. "pseudo-xenony", które zamiast działać poprawie oślepiają wszystko i wszystkich co znajduje się przed samochodem.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-07-17, 16:41

Fenr1r to o czym piszesz to są HID'y, które montują sobie właściciele golfów, bmw i innych tym podobnych do swoich jeżdżących dyskotek. Albo jeszcze gorzej żarówki H4 90/100W i inne tym podobne wynalazki.

Jeżeli reflektor jest zaprojektowany do palników xenonowych (czyt. lamp wyładowczych) to nie ma znaczenia jakiej firmy założy się żarówkę - nie będzie oślepiać. Jedyne co może być inne to żywotność palika oraz temperatura barwowa.
Samochód wyposażony w lampy przednie z palnikami xenonowymi musi posiadać układ samopoziomowania oraz urządzenia czyszczące. Inaczej sprawa ma się w przypadku reflektorów z soczewkami, w których jest klasyczna żarówka.

Swoją drogą na przeglądach chyba zaczęli się w końcu czepiać za nieprzepisowe żarówki - czyt. HID'y. I jeśli ktoś przyjedzie z takim czymś to nie dostanie przeglądu. Chyba, że na czas przeglądu założy normalne żarówki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-17, 17:56

Na myśli miałem poniekąd te HID'y. Przecież zestawy podane w linkach topicu to właśnie takie niby xenony. Zero poziomowania, zero czyszczenia, ludzie pakują to do zwykłych lamp i nie robią nic poza obniżeniem bezpieczeństwa na drogach. O wiele lepszym rozwiązaniem od takich HID'ów i pseudo xeno są mocniejsze żarówki, np. NightBreaker :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-07-17, 19:04

NightBreakery nie są mocniejsze - mają moc dokładnie taką samą jak inne żarówki. Tu się raczej rozchodzi o natężenie oświetlenia E, której jednostką w układzie SI jest lx (luks). NightBreaker mają więcej lx w stosunku do klasycznych żarówek i tyle.

Dodatkowo, jeśli zastosujemy żarówki o większej mocy na przykładzie H4 zamiast 55/60W włożymy 90/100W, możemy doprowadzić do uszkodzenia reflektora. Większa moc to więcej ciepła. Ale wracając do tematu zastosowanie żarówek o większej mocy może spowodować:
1. szybsze zmatowienie odbłyśnika;
2. stopienie plastiku na który jest nałożona warstwa odbłyśnika;
3. zmatowienie szkła reflektora;
4. uszkodzenie odbłyśnika - warstwa odbłyśnika popęka na skutek wyższej temperatury;
5. uszkodzenie instalacji elektrycznej - większa moc równa się większa gęstość prądu.

Jeżeli producent wstawił takie a nie inne żarówki to takich należy używać.

Mateusz_P11_144 jeśli posiadasz klasyczne żarówki/palniki to takie wstawiaj i nawet nie kombinuj. ŻADNYCH HID'ÓW

Stracić dowód rejestracyjny jest bardzo łatwo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-07-17, 19:21

dokładnie jak napisał wod2u. Swiatła idą w górę,przy zapalaniu przy gaszeniu na dół. Ale nie ma spryskiwacza i zabijcie mnie brak przycisku na konsoli do użycia sprysków ;)
Możliwe że ktoś domontował to ale czy bawił by się w to?
Nie wiem. Tak jak mówiłem,posiadam xenon ale zaczął coś wariować tak jak pisałem wczesniej.
Żarnik podmieniłem na próbę od kumpla lecz błyskanie nadal pozostało. Co do przeglądów,pierwszy rejestracyjny w kraju przeszedł perfekcyjnie bez zastrzeżen,a nie był robiony "za kase" bo było to 380 km od mojego miejsca zamieszkania ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-07-17, 20:08

Mateusz_P11_144 najprawdopodobniej pada elektronika w przetwornicy. Poszukaj na allegro oryginalnej przetwornicy - żadnego zamiennika. A i zobacz czy na przetwornicy jest logo nissana. Jak nie ma to oznacza, że ktoś założył HID'y....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-07-17, 20:56

janusz pisze:Mateusz_P11_144 zobacz czy na przetwornicy jest logo nissana. Jak nie ma to oznacza, że ktoś założył HID'y....
Nie ma logo nissana tylko taki śmieszny obrazek(pismo japońskie) i napis made in japan.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-07-17, 21:32

Jak możesz to wrzuć foto tej przetwornicy to się zobaczy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-07-18, 07:25

Tak na logikę to ciężko byłoby dołożyć cały system samopoziomowania: czujnik przy tylnej osi, przy stabilizatorze/wahaczu(?) z przodu, jeszcze jakiś komp/układ co to ogarnia... Chociaż spryski powinny być, czasem po dzwonie wymieniają zderzak na taki bez ale przycisk zwykle zostawiają. VIN-u nie sprawdzałeś?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-07-18, 08:21

wod2u akurat układ samopoziomowania to nic trudnego. Żyroskop, procek, silnik wraz ze sterownikiem - koniec układu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-07-18, 14:54

Spryskiwacze w lampie xenon są obowiązkowe dla samochodów wyprodukowanych powyżej 2000 roku. Gdzieś to czytałem w przepisach o tym
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-18, 14:58

Podejrzewam, że samochód był walniety w przód i poprzedni wlasciciel wstawił zderzak bez sprysków. Podaj VIN to zobaczymy czy masz te ksenony fabryczne czy nie

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-07-18, 19:04

Według VIN'u nie ma xenonów. Bity tez w przód na bank nie był bo mam całą ksiązkę serwisową od 2001 r do 2012 włącznie z wpisem w styczniu tego roku. Poza tym auto jest mi znane bo pochodzi od mojej ciotki która mieszka we Francji skad go sprowadzilem. I jedyne uderzenie to przy cofaniu zahaczyła o słupek i lekko wgniotła tylna klape ;)
Już się wyjaśniło co to jest te całe xenony u mnie ;) Kuzyn się bawił,chciał włożyć kompletny układ włącznie ze spryskiem ale nie starczyło czasu bo ja go wziołem do Polski. Przetwornica jak i układ pochodzi z nissana 350Z z 2003 roku. Ot co cała historia. Troche nie chciało mi się w to wierzyć ale wysłał mi mms'em paragon z zakupu :)
Więc teraz nie wiem czy trzymać te xenony czy przełożyć na standardowe H7 np NightBreaker ;)

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2012-07-18, 19:50

Jak już masz przetwornice i układ poziomujący, to może warto dołożyć sprysk i będzie całość 8-)
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-07-18, 20:06

Mateusz_P11_144 wrzuć takie żarówki jak powinny być, tylko nie bawiłbym się w NightBreaker'y, bo przy bezsensownym obowiązku jeżdżenia cały rok na światłach to się mija z celem. Kup coś Narvy albo Hella Osram czy inne.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-07-18, 20:19

No własnie tak sie zastanawiam ;)
Bo spryski założyć to mały koszt(na allegro patrzyłem to ok 200 zł +moj czas)
A co do dziennego jezdżenia to i tak nie uzywam swiateł mijania tylko podłaczyłem sobie przeciwmgielne tak że się tylko one swieca i mam darmowe dzienne ;d
A Policja nawet sie nie kapła ;D
Zastanowimy się co podziałać ;)

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-18, 20:27

janusz pisze:przy bezsensownym obowiązku jeżdżenia cały rok na światłach
Z tym się akurat nie zgodzę, bo wg. mnie to bardzo pomaga na drodze, widać auta z o wiele dalszej odległości, dzięki czemu wyprzedzanie jest mniej niebezpieczne :)

janusz pisze:wrzuć takie żarówki jak powinny być, tylko nie bawiłbym się w NightBreaker'y, bo przy bezsensownym obowiązku jeżdżenia cały rok na światłach to się mija z celem. Kup coś Narvy albo Hella Osram czy inne.
To akurat prawda, NightBraker na drogowe, mijania jakiś Philips +30% i będzie super, gdyż sam używam takiego zestawu. Oba komplety zamontowałem jednocześnie w listopadzie zeszłego roku i działają po dziś dzień, a jeżdżę sporo gdyż używam prywatnego auta w pracy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-07-18, 20:30

Fenr1r masz rację trochę zbyt uogólniłem. Na trasie nie ma problemu mogę jeździć cały rok na światłach, ale w mieście?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-18, 20:38

Fakt, miasto nie powinno podchodzić pod ten obowiązek. Tylko, że kierowcy to jednak ludzie. Przyzwyczają się do zapalonych świateł w trasie to w mieście zgłupieją bo nie będą aż tak bardzo spostrzegawczy na pojazdy bez świateł. Do tego dochodzi przyzwyczajenie z włączaniem świateł, byłoby tłumaczenie "a Panie władzo, wyjechałem z miasta no i zapomniałem włączyć". Trudna z tym sprawa, to fakt. Ale jednak suma summarum, włączone światła pomagają, zawsze to jest choć odrobinę bezpieczniej, a na naszych polskich drogach, gdzie często droga jest tunelem między drzewami, ta odrobina to nawet i 50% wzrost ;-)

Mateusz_P11_144, sensowniej chyba wyjdzie zamontować zwykłe żarówki, mniej zabawy, niższe koszta. Ale co kto lubi :-P

Awatar użytkownika
Mateusz_P11_144
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Mateusz_P11_144 » 2012-07-18, 20:45

Jeśli akurat chodzi o obowiązek jazdy na swiatłach to w 100 % go podzielam. Widoczność o wiele większa a co do tych dziennych LED'ow to wg mnie to badziewie. Bo aż tak bardzo tego nie widać. Mam na mysli oczywiście te dokładane, bo oryginalne w nowej BMW 3 to świeca mocniej niż mijania w moim poprzednim samochodzie ;)
Zobaczymy,na razie jeżdże na przeciwmgłowych bo głownie w dzień do pracy.

c4ash
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-08-11, 19:07
Lokalizacja: KRK

Post autor: c4ash » 2012-08-12, 06:46

Witajcie!

To moje pierwsze wypociny na forum, wiec prosze o laskawosc ;-) Tym bardziej, ze p11 mam od niedawna i jeszcze nie lapie wszystkiego co tam sie dzieje.

Mam staruszka p11.144 i przy intensywnej jezdzie zauwazylem regularny spadek wydajnosci oswietlenia. Zastanawiam sie nad mozliwoscia zalozenia xenonow (nie hidow, tylko orginalnych nissanowskich). Czy ktos juz przerabial temat? Macie jakies poradniki jakby to mozna samemu zrobic?
janusz, czy system samopoziomowania jest do zrobienia by home czy lepiej odlozyc kase i warsztat?
A jak jest ze spryskiwaczami? Jakies zestawy sa gotowe do zrobienia? Mateusz_P11_144 Ty sie orientowales w spryskach, jak to jest?
Na razie zbieram doświadczenia, później się zobaczy :)

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-08-12, 11:21

c4ash, Jeśli masz Primerkę z przed 2000 roku to nie musisz mieć sprysków ponieważ obowiązkowo musiały być gdzieś od połowy '00 roku.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-08-12, 12:07

c4ash co masz na myśli pisząc spadek wydajności oświetlenia? Światła przygasają? Jak tak to pierwsze czym bym się zajął to sprawdzenie akumulatora, alternatora oraz przeczyścił masy - tam gdzie przewód jest przykręcony do karoserii.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

c4ash
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-08-11, 19:07
Lokalizacja: KRK

Post autor: c4ash » 2012-08-12, 12:44

vincetti p11 z 2000 po lifcie, dokladnie teraz nie pamietam z ktorego miesiaca, a papierow nie mam ze soba.

janusz duzo jezdze, a odkad jest nakaz jazdy w dzien rowniez, to intensywnie uzywam swiatel. Po prostu swiatelka juz trzeba by przeczyscic + odblysniki wypolerowac. Ale akurat rozklejanie samodzielne reflektora nie chce sie brac. A ze czlowiek juz starszy z roku na rok, to i lepsze oswietlenie by sie przydalo. Jesli jest mozliwosc, to wole zainwestowac w lepsze swiatla, a wiadomo, ze xeny sa lepsze niz zwykle.

EDITED.
Aku jest ok, alternator byl niedawno reanimowany, wiec jedynie juz by to byly styki. Jednakowoz jak wymianialem zarowki w halogenach, to przyjzalem sie i lampom mijania.. odblysniki zdecydowanie sa do polerki...
Na razie zbieram doświadczenia, później się zobaczy :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-08-12, 13:07

c4ash polerka Ci nic nie da. Trzeba ściągnąć starą warstwę odbłyśnika i napylić nową. Jak masz soczewki to polerka soczewki by się przydała. Są firmy, które zajmują się regeneracją reflektorów. Wysyła się im cały reflektor oni sobie demontują, czyszczą, napylają i składają. Jedyna wada to taka, że jest się parę dni bez samochodu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

c4ash
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-08-11, 19:07
Lokalizacja: KRK

Post autor: c4ash » 2012-08-13, 03:36

Totez wlasnie miedzy innymi dlatego mysle o xenach. Powiedzcie, jak jest z tymi spryskami i poziomowaniem?
Na razie zbieram doświadczenia, później się zobaczy :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-08-13, 09:25

W P11.144 są dwa czujniki połozenia. jeden z przodu drugi z tyłu - proponuję zobaczyć do service manuala. Czyszczenie lamp to jest coś co jest bardzo wskazane przy xenonach. Brudny ksenon oślepia, jest zupełnie inne rozpraszanie światła. Sam u siebie myslę nad założeniem spryskiwaczy do klasycznych żarówek, bez soczewek.
Wracając do poziomowania to zobacz czy masz pociągnięta wiązkę - wyciągnięte kostki. Jak masz to można się bawić w zakładanie. Jak nie masz, to moim zdaniem nie ma sensu się w to bawić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

c4ash
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-08-11, 19:07
Lokalizacja: KRK

Post autor: c4ash » 2012-08-13, 09:30

A tej wiazki gdzie mam szukac? Jesli moge byc az tak upierdliwy i prosic o wszystko na tacy?
Co do czyszczenia, to tak, oczywiscie masz racje. Chodzilo mi tylko o to, ze jesli brac sie za to, to juz wszystko od razu, a nie rozbijac na dwa.
Sreberka mowisz, trzeba nowa warstwe napylac? Chyba bede musial zglebic temat w okolicy mojej. :/
Na razie zbieram doświadczenia, później się zobaczy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”