Strona 1 z 2

[P/WP11.144] Halogeny jako światła do jazdy dziennej

: 2012-06-23, 11:38
autor: bombel
Ma ktoś pomysł jak zrobić by podczas przekrecenia kluczyka zaplały się same przeciwmgielne? Na moje lepiej by to wyglądało niż diody

: 2012-06-23, 11:53
autor: homik123456
Tylko wiesz przeciwmgielne maja homologacje na to a nie na dzienne, kolejna rzecz ze nie mozna jezdzic na przeciwmgielnych wiec mial bys zapewne co chwile kontrole i nie wiem czy udalo by Ci sie im wytlumaczyc ze to przerobione na dzienne a nie przeciwmgielne i tym samym jak by nawet Ci sie udalo to czepiali by sie wlasnie tej homologacji.
Dlatego nie wiem czy warto. A jak nie chcesz diod to kup sobie takie na zarowke P21W lub drogie HELLA na H6W.

: 2012-06-23, 12:07
autor: bombel
homik123456 tak sie zastanawiam, bo w Octawiach służbowych tak jest zrobione i nikt sie nie czepia

: 2012-06-23, 12:11
autor: homik123456
A nie ma tam tak ze w przeciwmgielnych sa dwie zarowki?? Bo wlasnie widzialem juz takie octavie co mialy zalaczone ale to slabo swiecilo i tak jakby z boku . Tak jakby druga zarowka tez byla jeszcze, typowo do przeciwmgielnych.

: 2012-06-23, 12:16
autor: DubSon
bombel pisze:w Octawiach służbowych tak jest zrobione i nikt sie nie czepia
Tam są z tego co wiem dwie żarówki i klosz jest podzielony - przeciwmgłowe i dzienne :)

Obrazek


Za jazdę na przeciwmgłowych jest mandat, poza tym pomyśl o innych kierowcach - nie wkurza Cię jak jedzie ktoś na przeciemgłowych jak nie ma mgły lub jak pada?
Przecież to potrafi oślepiać nawet :roll:

: 2012-06-23, 12:28
autor: homik123456
A tu dokladnie jak jakies zamienniki montuja.
http://sklep.motohid.pl/pl/p/Adapter-Ka ... Superb/339

: 2012-06-23, 12:44
autor: primeraP10
A nie mozna halogenów przez włącznik prosto do aku podłaczyć i wtedy nawet bez zapłonu je zapalisz jak nacisniesz guzik. (plus z halogenów do włacznika i z włacznika do aku) . Mnie tam nie przeszkadza jak ktos w dzien jedzie na halogenach. Sam myslalem o takim rozwiazaniu. gorzej jak jest ciemno a ktos grzeje na halogenach.

: 2012-06-23, 12:51
autor: bombel
Poczytałem przepisy i jak nie ma na lampie napisu DRL lub RL, to nie mogą byc jako dzienne. Ma to związek ze szkłem lampy, a nie rodzajem zastosowanej żarówki

: 2012-06-23, 13:44
autor: vincetti
bombel, Jak ja bym miał halogeny to wrzuciłbym w nie LEDowe H1 (dostępne w każdym elektronicznym) i podłączył pod jakiś plus po kluczyku i było by Si bod względem estetyki. Co do praw to już gorsza sprawa.

Niegdyś rozmyślałem jak to jest rozwiązane w wersjach skandynawskich naszych primer... :roll:

: 2012-06-23, 13:54
autor: bombel
Można jeszcze zastapic oryginały, takimi -> http://allegro.pl/drl-swiatla-halogeny- ... 89605.html

: 2012-06-23, 14:21
autor: homik123456
bombel, no mozna ale wtedy nie masz tamtych swiatel i w takim wypadku nie ma problemu z estetyka. Bo tylko zamieniasz i wyglada prawie tak samo.
W p10 mialem ciezko zeby znalezc miejsce do swiatel dziennych i nie bylo innego wyjscia jak na zderzak przykrecic.

: 2012-06-23, 16:18
autor: agaj666
Ja mam od 2 lat dzienne halogeny i mimo dość częstych kontroli nigdy żaden misiek nie kwęknął nic na ten temat. Tyle samochodów juz tak ma, że garba by dostali od takiej gimnastyki :)
Dla nich ważne, żeby były światła włączone. Diagnosta też nigdy się nie czepiał.

: 2012-06-23, 16:32
autor: bombel
agaj666 pisze:Ja mam od 2 lat dzienne halogeny i mimo dość częstych kontroli nigdy żaden misiek nie kwęknął nic na ten temat.
A możesz sie podzielic jak to zrobiłeś?>

: 2012-06-23, 16:33
autor: homik123456
agaj666, skoro tak to ok. Tylko za jazde na halogenach to mandacik daja wiec dlatego wole nic nie kombinowac z tym.

: 2012-06-23, 20:37
autor: Wiooreck
Owszem i ja potwierdzę, że nie wolno jeździć na halogenach. Przepisy wyraźnie mówią, że można ich używać przy ograniczonej widoczności i przy sekwencji zakrętów, ale w każdym innym - mandat.

Kumpel w volvo 480 miał fabrycznie już dzienne, wystarczyło tylko zmienić wtyk i żarówkę na dwustykową 21/5. A i tak się przyczepił do niego policjant twierdząć, że "nigdy nie widział MAZDY, która miałaby fabrycznie montowane DRL" xD Więc zależy od policjanta ;)

Widziałem na necie kiedyś takie moduły, które po wpięciu do instalacji świeciły światłami drogowymi w, bodajże, 30 % mocy, coś w ten deseń jak mają niektóre BMW fabrycznie. http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul ... 09549.html

A skandynawskie wersje primer w sedanie miały chyba wycieraczki na tylnych szybach i w każdym już modelu możliwosć zamontowania wycieraczek na reflektorach przednich. Chyba nie montowali DRL...

: 2012-06-23, 21:58
autor: agaj666
Tak ale ja mam podłączone halogeny jak dzienne więc pozycyjne i tylne się nie palą. Znaki homologacji? Prędzej sprawdzą na dokładanych "paskach" lub okrągłych diodach niż na czymś co z daleka widać, że jest seryjnym wyposażeniem auta. Mnóstwo aut ma fabryczne dzienne w miejscu halogenów, a miśki nie muszą znać i nie znają specyfikacji każdego auta.
Tak jak pisałem. Jeżdzę tak ponad 2 lata, miałem sporo kontroli i nikt nigdy się do tego nie przyczepił, łącznie z diagnostami.
Popatrzcie na to jak mają poustawiane światła mijania inne samochody, popatrzcie na swoje... ;)
Każdy wuj na swój strój. I co? Są jakieś masowe akcje karania za to? Nie ma, bo miśki mają sporo innych okazji do zarobku ;) niż jakieś tam lampki.
Ale każdy zrobi tak jak mu tzw. sumienie dyktuje.
bombel, nie mam pojęcia. Elektryk mi to robił, bo dla mnie 2 kabelki to juz problem :(

: 2012-11-18, 10:47
autor: Toshiba
ja kupiłem cos takiego
Obrazek

homologacje niby mają nabitą na szkle chociaż ja bym tego szkłem nie nazwał tylko plastik chiński, no ale jest.

Możecie opisać jak podpinaliście swoje światła w które miejsce (zdjęcia mile widziane).

: 2012-11-18, 11:53
autor: Kiwi
Toshiba, ja miałem dzienne, tylko proste po 8 diod, ale w pierwszym komplecie 2 diody zaczęły mrugać i reklamowałem, drugi komplet mi dali i też 2 diody po 3 miesiącach zaczęły mrugać i w końcu wrócili mi kasę. Teraz mam w planie kupić Philipsy, ale instalacja mi została. Przykręcę lampki i gotowe. Jak już kiedyś pisałem + mam wzięty z silniczka wycieraczek. Mogę zrobić jeszcze kilka zdjęć poglądowych jakby coś.

: 2012-11-18, 14:19
autor: Zielkq
Kiwi, nie krepuj sie, z cala pewnoscia przyda sie to nie tylko Toshibie. :)
Toshiba, jak moglbym miec potem prosbe, abys wrzucil zdjecie przodu auta z zamocowanymi tymi okraglymi swiatlami, to bylbym wdzieczny. Wiekszosc primer, ktore widzialem z dziennymi to ledowe paski, a okraglych na prozno szukac...
Pozdrawiam

: 2012-11-18, 22:14
autor: nobange
Bo paski idealnie pasują w otwory w zderzaku, przynajmniej jeśli chodzi o P11.144. Okrągłych nie ma gdzie wcisnąć, chyba że całkiem na zewnątrz.

: 2012-11-18, 22:23
autor: janusz
Zielkq Ty nie masz halogenów, bo ktoś sobie je pożyczył "na wieczne nieoddanie", a jak odda to "na świętego nigdy" to sobie wstaw w miejsce halogenów. Obędzie się bez dziurawienia.

: 2012-11-19, 08:20
autor: zuh
Paski są chyba najbardziej popularne. Większość aut jeżeli mają zamontowane dzienne to właśnie są paski.

: 2012-11-19, 08:46
autor: janusz
Tylko jeszcze jedna drobna uwaga dobre ledy (nie chińskie badziewie) z homologacją kosztują 500zł. Zamiast tego wolę klasyczne dzienne na żarówkach WESEM'a. Koszt około 70zł i najważniejsze homologacja jest.

: 2012-11-19, 20:47
autor: Toshiba
janusz pisze:Zamiast tego wolę klasyczne dzienne na żarówkach WESEM'a. Koszt około 70zł i najważniejsze homologacja jest.
Jeśli te mi kiedyś padną to pewnie tak zrobie, a okrągłe mi sie bardziej podobają.

W szczeline w zderzaku wchodzą ale tylko kawałek bo są za duże, bede musiał troszke przerobić (podszlifować troche lampke i troche zderzak) ale nie przeszkadza mi ze będą wystawać bo to nawet fajnie wygląda... zawsze mi sie podobał taki lancer.
Obrazek

lub moze wstawie je całkiem z tyłu za zderzak bedzie je widac dopiero jak sie zaświecą (tylko nie wiem czy to zgodne z przepisami)

: 2012-11-19, 22:18
autor: janusz
Ja tam dziś sobie nabyłem takie zabawki :D http://allegro.pl/halogeny-dalekosiezne ... 68897.html teraz tylko poczekać aż przyjdą i pomyśleć chwilę jak to zamontować :D

: 2012-11-20, 00:04
autor: Zielkq
janusz pisze:Zielkq Ty nie masz halogenów, bo ktoś sobie je pożyczył "na wieczne nieoddanie", a jak odda to "na świętego nigdy" to sobie wstaw w miejsce halogenów. Obędzie się bez dziurawienia.
Ja chwilowo jedynie głośno myślę, od tego jeszcze dłuuuga droga :-P Wydawanie kilkuset złotych na ori halogeny, które mają sporą szansę znowu być "pożyczone" jakoś mi się niezbyt widzi... Ciągle myślę od czego ewentualnie można byłoby zaadoptować, a że takiego kształtu na próżno szukać w innych modelach, to myślę o okrągłych (czy to właśnie halogenach, czy dziennych).
Coś w takim stylu (ale nie w takim wykonaniu, bo tutaj straszna prowizorka)
Obrazek
Obrazek
Toshiba pisze: zawsze mi sie podobał taki lancer.
Obrazek

lub moze wstawie je całkiem z tyłu za zderzak bedzie je widac dopiero jak sie zaświecą (tylko nie wiem czy to zgodne z przepisami)
Co prawda zmieniony zderzak, ale efekt mniej więcej jest :-P
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam

: 2012-11-25, 01:05
autor: Toshiba
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2012-11-25, 01:08
autor: homik123456
Toshiba, no i całkiem dobrze to wygląda. :-)

: 2012-11-25, 19:51
autor: Wiooreck
w 144 jest o tyle dobrze, że jest gdzie to zamontować. Przed FL cięzko cokolwiek wymyślić, żeby to nie wyglądało "wieśniacko"

: 2012-11-25, 21:00
autor: homik123456
Wiooreck pisze:w 144 jest o tyle dobrze, że jest gdzie to zamontować. Przed FL cięzko cokolwiek wymyślić, żeby to nie wyglądało "wieśniacko"
A w p10 juz calkowicie nie ma miejsca na takie.